LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] En dan nu hoe het echt zit
Re: En dan nu hoe het echt zit
Nog ff een laatste ding, een uitdaging voor student26:
Ik wil graag een offerte maken voor dat bedrijf waar je werkt. Als je baas dan klant wil worden, mag jij kiezen;
1. of jij wordt consultant en je hebt een alternatieve manier gevonden om je baas om opslag te vragen;
2. je wijst een goed doel aan dat ik inschrijf als consultant en je baas als eerste klant geef, dan heb je een alternatieve manier gevonden om te doneren;
3. Je laat alles bij het oude en blijft beweren dat MLM niet werkt.
Tja, er is natuurlijk ook nog de kans dat wij NIET goedkoper zijn, maar durf jij die uitdaging aan. Je hebt niks te verliezen.
En voor hen die zich afvragen waarom ik zolang aan deze discussie heb meegedaan:
1. Ik voel me persoonlijk beledigd als mensen mij met oplichters associeren, want ik ben zelf opgelicht (nee, grappenmakers, niet door MLM)
2. Ik heb al een heel aantal aanvragen voor meer informatie gekregen via dit forum, omdat mensen zien dat ik niks te verbergen heb. Erg he! Was niet echt de bedoeling toen ik met deze discussie begon, maar wel een leuk bij-effect.
Ik wil graag een offerte maken voor dat bedrijf waar je werkt. Als je baas dan klant wil worden, mag jij kiezen;
1. of jij wordt consultant en je hebt een alternatieve manier gevonden om je baas om opslag te vragen;
2. je wijst een goed doel aan dat ik inschrijf als consultant en je baas als eerste klant geef, dan heb je een alternatieve manier gevonden om te doneren;
3. Je laat alles bij het oude en blijft beweren dat MLM niet werkt.
Tja, er is natuurlijk ook nog de kans dat wij NIET goedkoper zijn, maar durf jij die uitdaging aan. Je hebt niks te verliezen.
En voor hen die zich afvragen waarom ik zolang aan deze discussie heb meegedaan:
1. Ik voel me persoonlijk beledigd als mensen mij met oplichters associeren, want ik ben zelf opgelicht (nee, grappenmakers, niet door MLM)
2. Ik heb al een heel aantal aanvragen voor meer informatie gekregen via dit forum, omdat mensen zien dat ik niks te verbergen heb. Erg he! Was niet echt de bedoeling toen ik met deze discussie begon, maar wel een leuk bij-effect.
Ah, Oceanie, waaronder ook het land Nieuw-Zeeland valt bedoel je?'t begint met een A en het eindigt met een A (tenministe; als je het schrijft zoals de bewoners dat doen; de oorspronkelijke bewoners noemen het 'Gondwanaland')
Meerdere landen dus, en deze opmerking:
Dat klopt dan ook niet echt lijkt me???en we praten hier het grootste continent op de wereld!!
Wat ik niet snap is dat een succesvol ondernemer hiermee aan de slag gaat. Is het bedrijf op de fles gegaan dan? Of heb je het verkocht? Niets (of niet genoeg) aan overgehouden??En waarom ik met MLM begonnen ben? Je wilt het gewoon niet snappen he?!
Overigens wel typerend dat je weigert gewoon duidelijk te antwoorden. Het gaat blijkbaar over Australie, maar je durft het niet aan een bedrijfsnaam te noemen? Iets verifieerbaars?
Ik ben nu blij dat ik werk ja, het soort werk of bedrijf maakt me nog niet zoveel uit. Het is niet de bedoeling dat ik daar blijf werken (met mijn opleiding zou ik een betere baan moeten kunnen krijgen).Ik ben blij dat je gelukkig bent met je werk, maar je obsessie met het afkraken van MLM snap ik echt niet.
De interesse voor MLM ontstond een paar weken geleden toen ik door een vriend uitgenodigd werd voor een vage bijeenkomst bij hem thuis, die over Amway bleek te gaan. De interesse voor het onderwerp wordt verder versterkt door mijn studiegebied. Als ik een schatting mag doen, dan durf ik wel te beweren dat ruim 90% van de wetenschappers in de economie MLM als een slecht werkend piramidesysteem zullen zien (cijfers staven dat trouwens, ik heb er nog eens aan gerekend en op basis van officiele cijfers is het aandeel van MLM binnen de Amerikaanse economie ongeveer 0,65% en dat na 50 jaar). Er kleven simpelweg teveel nadelen (waaronder inefficienties) aan het systeem.
Waarom de persoonlijke aanval op MLM? Omdat "men" er niet eerlijk over is. Duizenden naievelingen worden gelokt met mooie rekensommetjes en dergelijken en zodoende geld afhandig gemaakt. De ethiek is ver te zoeken, ik ben ook benieuwd wat normen- en waardenman Balkenende van MLM vindt
Wat je uitdaging betreft: ik zal nooit meewerken aan MLM, omdat ik het principieel niet eens ben met die manier van zakendoen.
Hahaha, je durft de uitdaging gewoon niet aan, want dan zou toch wel duidelijk blijken dat je ongelijk hebt.
Ook al zou blijken dat wij je baas besparen, dan kun je toch alsnog weigeren er aan mee te doen.
Bij ons hoeft niks hoor...
Enne..Oceanie is GEEN continent, Australie wel en daar hoort Nieuw-Zeeland NIET bij. Een nieuw-zeelander zou uitermate gepikeerd zijn als hij je dat hoorde zeggen. Is vele malen erger als zeggen dat Belgie onderdeel is van Nederland.
Overigens mag ik geen uitspraken doen over de reden waarom ik mijn bedrijf heb beeindigd uit juridische overwegingen. Ik kan je wel zeggen dat het te maken heeft met de 'eerlijkheid' in het reguliere bedrijfsleven en dat ik een forse compensatie heb gekregen. Na de beeindiging had ik geen zin meer in de kopzorgen die een regulier bedrijf met 16 man personeel met zich meebrengt.
Ook al zou blijken dat wij je baas besparen, dan kun je toch alsnog weigeren er aan mee te doen.
Bij ons hoeft niks hoor...
Enne..Oceanie is GEEN continent, Australie wel en daar hoort Nieuw-Zeeland NIET bij. Een nieuw-zeelander zou uitermate gepikeerd zijn als hij je dat hoorde zeggen. Is vele malen erger als zeggen dat Belgie onderdeel is van Nederland.
Overigens mag ik geen uitspraken doen over de reden waarom ik mijn bedrijf heb beeindigd uit juridische overwegingen. Ik kan je wel zeggen dat het te maken heeft met de 'eerlijkheid' in het reguliere bedrijfsleven en dat ik een forse compensatie heb gekregen. Na de beeindiging had ik geen zin meer in de kopzorgen die een regulier bedrijf met 16 man personeel met zich meebrengt.
Daar gaat het niet om. Als ik de uitdaging aan zou gaan, dan zou je een offerte maken waaruit inderdaad kan blijken dat Euphony goedkoper is. Dit bewijst echter totaal niet of MLM wel of niet werkt!Hahaha, je durft de uitdaging gewoon niet aan, want dan zou toch wel duidelijk blijken dat je ongelijk hebt.
Er zijn (volgens bellen.com) veel bedrijven die goedkoper zijn dan KPN, maar die werken toch ook niet allemaal met MLM? Ergo, het bewijst niets over de werking van MLM.
En daarbij, zoals gezegd, werk ik niet mee aan MLM.
Dit is een kwestie van definities. Er zijn mensen die het continent Oceanie noemen en er zijn er die het continent Australie noemen. Hier is geen duidelijke, eenduidige omschrijving van te vinden. Dit is dus een discussiepunt waar niet over te discussieren valt We hebben allebei gelijkEnne..Oceanie is GEEN continent, Australie wel en daar hoort Nieuw-Zeeland NIET bij. Een nieuw-zeelander zou uitermate gesteeleerd zijn als hij je dat hoorde zeggen. Is vele malen erger als zeggen dat Belgie onderdeel is van Nederland.
Whahaha dit is wel de meest vage uitspraak tot nu toe. Je kunt toch gewoon zeggen of de boel failliet ging, of er een geschil was met overheid of andere bedrijven? Geen jurist die je hier op zou pakken hoor. Je weigert ook om de naam te noemen dus we kunnen niet eens een link leggen waar het over gaat Dit lijkt me een typisch voorbeeld van je ergens uit willen lullen, maar goed.Overigens mag ik geen uitspraken doen over de reden waarom ik mijn bedrijf heb beeindigd uit juridische overwegingen. Ik kan je wel zeggen dat het te maken heeft met de 'eerlijkheid' in het reguliere bedrijfsleven en dat ik een forse compensatie heb gekregen.
[/quote]Na de beeindiging had ik geen zin meer in de kopzorgen die een regulier bedrijf met 16 man personeel met zich meebrengt.
Dus begin je een distributeursschap, wat voor jou gelijk staat aan een eigen bedrijf, met een enorme downline waar je je de pleuris voor werkt? Ik begin er steeds minder in te geloven...
Overigens wel lachen dat Euphony in Belgie de bedrijfsvoering moest aanpassen omdat het volgens de rechter om een illegale piramide ging
Mooie woorden, maar je durft de uitdaging gewoon niet aan. MLM werkt wel, zoals ik al eerder heb aangegeven: Toyota, D.E. etc. en tegenwoordig bij ons zelfs de Dierenbescherming en het WWF. Die doen echt mee aan illigale pyramideconstructies hoor!
Wat de rechter in Belgie zei, was dat het systeem aangepast moest worden en nog meer klantgericht moest worden. In Belgie is de wetgeving nl. veel strenger als in Nederland (en daar sta ik volledig achter, want er zijn MLM bedrijven waar het inderdaad alleen om het werven van distributeurs gaat), maar ze geven vooraf GEEN richtlijnen. Het zou eerlijk wezen als je ook opmerkte dat de rechter Euphony complimenteerde omdat ze klanten daadwerkelijk hielpen besparen.
Tja, en een zwak argument? Ik ben nooit failliet gegaan en heb ook iedereen betaald ondanks het feit dat me dat vreselijk veel emotionele en financiele kopzorgen heeft bezorgd. Dat jij juridische verplichtingen een dooddoener vindt, zegt meer over jouw instelling dan over mijn gebrek aan info.
Je zou eens aan MLM moeten doen; dat kan namelijk heel goed voor je persoonlijke ontwikkeling zijn. (al heb ik er bij jou een hard hoofd in )
En nee, oceanie is geen continent (het is een regio) en dat is NIET een kwestie van definities, net als 1 en 1 2 is en dat niet een kwestie is van definities (tjonge, zal hij ook dat gaan beargumenteren????).
Wat de rechter in Belgie zei, was dat het systeem aangepast moest worden en nog meer klantgericht moest worden. In Belgie is de wetgeving nl. veel strenger als in Nederland (en daar sta ik volledig achter, want er zijn MLM bedrijven waar het inderdaad alleen om het werven van distributeurs gaat), maar ze geven vooraf GEEN richtlijnen. Het zou eerlijk wezen als je ook opmerkte dat de rechter Euphony complimenteerde omdat ze klanten daadwerkelijk hielpen besparen.
Tja, en een zwak argument? Ik ben nooit failliet gegaan en heb ook iedereen betaald ondanks het feit dat me dat vreselijk veel emotionele en financiele kopzorgen heeft bezorgd. Dat jij juridische verplichtingen een dooddoener vindt, zegt meer over jouw instelling dan over mijn gebrek aan info.
Je zou eens aan MLM moeten doen; dat kan namelijk heel goed voor je persoonlijke ontwikkeling zijn. (al heb ik er bij jou een hard hoofd in )
En nee, oceanie is geen continent (het is een regio) en dat is NIET een kwestie van definities, net als 1 en 1 2 is en dat niet een kwestie is van definities (tjonge, zal hij ook dat gaan beargumenteren????).
P.S. Zonder dat je dat bedoelt werk je echter al mee aan MLM; ik heb al meerdere positieve reacties mogen ontvangen dankzij deze discussie.
Omdat ik je niet in een hoek wil drijven waar je niet zijn wilt, stel ik voor om deze discussie maar te beeindigen. Ik heb de 'leads' echt niet nodig die ik door deze discussie krijg en jij wilt toch niet verantwoordelijk zijn voor het feit dat een aantal mense aan iets beginnen waar JIJ niet achter staat??
Omdat ik je niet in een hoek wil drijven waar je niet zijn wilt, stel ik voor om deze discussie maar te beeindigen. Ik heb de 'leads' echt niet nodig die ik door deze discussie krijg en jij wilt toch niet verantwoordelijk zijn voor het feit dat een aantal mense aan iets beginnen waar JIJ niet achter staat??
"In a narrow sense, Oceania is a term used to refer to Polynesia (including New Zealand), Melanesia (including New Guinea) and Micronesia as a whole. In a wider sense Australia is also counted as forming part of Oceania, and in this sense Oceania is also sometimes seen as a continent" (bron: http://www.wordiq.com/definition/Oceania.html)En nee, oceanie is geen continent (het is een regio) en dat is NIET een kwestie van definities, net als 1 en 1 2 is en dat niet een kwestie is van definities (tjonge, zal hij ook dat gaan beargumenteren????).
"In een ruimer perspectief worden hier ook Nieuw-Zeeland en Australië bij gerekend. Men spreekt dan van het continent Oceanië, wat door andere als foutief beschouwd wordt aangezien zij enkel het continent Australië aanvaarden. De moeilijkheid ligt hem in de definitie." (bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Oceani%EB)
Deze laatste zegt daar overigens bij dat ZIJ niet vinden dat Oceanie een continent is. Maar de meningen hierover zijn dus verdeeld (precies wat ik al zei dus, kom jij ook eens met bronvermeldingen?)
*zucht* De uitdaging bestaat erin dat jij wil aantonen dat EUPHONY GOEDKOPER IS DAN KPN. Maar dit bewijst NIET DAT MLM WERKT. Hoe kan ik dit nou duidelijker zeggen??????Mooie woorden, maar je durft de uitdaging gewoon niet aan.
Tsja naar jouw eigen zeggen wordt ieder bedrijf wel eens aangeklaagd, en zijn er ook in het reguliere bedrijfsleven zaken die niet kloppen en dwalingen. Ik schaar het meedoen aan MLM van dit soort ondernemingen dan maar onder het laatste.Toyota, D.E. etc. en tegenwoordig bij ons zelfs de Dierenbescherming en het WWF. Die doen echt mee aan illigale pyramideconstructies hoor!
"De Belgische rechter heeft Euphony verboden nog langer via kettingverkoop telecomdiensten aan te bieden. Belgacom spande een rechtzaak aan omdat het de verkoopmethode op basis van relatiemarketing onwettig vindt. "Het Euphony-verkoopssysteem werkt in praktijk immers als een zichzelf uitbreidend netwerk van verkopers", zegt een woordvoerder van Belgacom. "Verkopers hopen meer inkomsten te halen uit allerlei vergoedingen die zij kunnen ontvangen voor het aantrekken van nieuwe verkopers, dan uit de eigenlijke verkoop van het product, met name de door Euphony aangeboden telecommunicatiediensten." De rechter was het hiermee eens en stelde een dwangsom in van 5.500 gulden (2.500 euro) per dag dat Euphony de verkooptechniek in stand houdt of er reclame voor maakt." (bron: http://www.t-mail.nl/nieuws.php?nws=781)Wat de rechter in Belgie zei, was dat het systeem aangepast moest worden en nog meer klantgericht moest worden.
Nogmaals: als jij hier zegt wat de reden was voor het stoppen van deze onderneming, dan kun je hier echt niet over aangeklaagd worden.Dat jij juridische verplichtingen een dooddoener vindt, zegt meer over jouw instelling dan over mijn gebrek aan info.
Ik heb al genoeg persoonlijke ontwikkeling in studie en werkomgeving. Ik denk niet dat ik een persoonlijk intern perspectief nodig heb voor de beoordeling van een marketingmethode. Dit soort perspectieven zijn al genoeg voorhanden op Internet en in mijn naaste omgeving.Je zou eens aan MLM moeten doen; dat kan namelijk heel goed voor je persoonlijke ontwikkeling zijn. (al heb ik er bij jou een hard hoofd in
En over het vermeende meewerken aan jouw piramidetje: het zal mij een zorg zijn. Ieder verstandig mens kan die beslissing zelf maken. Als iemand gevoeliger is voor jouw argumentatie dan is dat aan hen, en als zodanig zal ik daar niemand op aankijken. Ik probeer mensen de andere kant van het verhaal te laten zien, ik hoef hier niemand te overtuigen want IK verdien daar niets mee.
Haha dat studentje weet echt alles beter denk ie ! Wat is je angst student, waar ben je bang voor ?
Tsja, wat moet je nou met zo'n reactie?
Ik denk helemaal niet dat ik alles beter weet. Ik lees dingen en die gebruik ik in deze discussie. Ik zet er zelfs een bronvermelding bij en dan nog wordt ik ervan beschuldigd alles beter te weten? Kom zelf eens met een ZINNIGE bijdrage aan de discussie, bij voorkeur ook met bronvermeldingen, daar hebben we tenminste iets aan.
Ik krijg eerder de indruk dat jij (gast) het beter denkt te weten...
Kennelijk ben je in ieder geval bang om ook maar iets zinnigs aan de discussie toe te voegen.
Ik denk helemaal niet dat ik alles beter weet. Ik lees dingen en die gebruik ik in deze discussie. Ik zet er zelfs een bronvermelding bij en dan nog wordt ik ervan beschuldigd alles beter te weten? Kom zelf eens met een ZINNIGE bijdrage aan de discussie, bij voorkeur ook met bronvermeldingen, daar hebben we tenminste iets aan.
Ik krijg eerder de indruk dat jij (gast) het beter denkt te weten...
Kennelijk ben je in ieder geval bang om ook maar iets zinnigs aan de discussie toe te voegen.
Nee, jij zult en moet altijd gelijk hebben. Oceanie is daar een voorbeeld van. Als de algemene geaccepteerde regel is dat Australie een continent is, dan zoek jij net zolang tot je iemand vind die je wel gelijk geeft (maakt dan ook niet uit dat er voorwaarden aan verbonden worden; gelijk zul en moet je hebben) Er staat op de door jou aangehaalde site overigens ook De moeilijkheid ligt hem in de definitie. Men kan stellen dat Oceanië een afzonderlijk werelddeel is, hoewel heel duidelijk geen continent. Ik vertaal dat als dat het toch vrij duidelijk is dat Oceanie GEEN continent is, hoe je het draait!
Tevens gebruik je uitspraken van de rechter die helemaal niet de uiteindelijke uitspraak zijn en dan ook nog enkel het deel dat je aanstaat. Als het verboden is, hoe komt het dan dat we nu nog steeds werven volgens die methode en vreselijk veel klanten werven.
En je begint op een geit te lijken met je gemekker over dat ik wel moet zeggen wat er gebeurt is, terwijl ik je duidelijk heb gezegd dat ik dat niet mag. Dat jij dat niet accepteert toont hoeveel respect jij hebt voor een ander.
Zoals de waard is.....misschien??
Tevens gebruik je uitspraken van de rechter die helemaal niet de uiteindelijke uitspraak zijn en dan ook nog enkel het deel dat je aanstaat. Als het verboden is, hoe komt het dan dat we nu nog steeds werven volgens die methode en vreselijk veel klanten werven.
En je begint op een geit te lijken met je gemekker over dat ik wel moet zeggen wat er gebeurt is, terwijl ik je duidelijk heb gezegd dat ik dat niet mag. Dat jij dat niet accepteert toont hoeveel respect jij hebt voor een ander.
Zoals de waard is.....misschien??
Ik heb helemaal niet lang gezocht naar de twee QUOTES waarvan ik tevens de bron heb vermeld. Dit waren de eerste twee beschrijvingen van Oceanie die ik kon vinden. Hoeveel links wil je hebben? De meeste encyclopedieen zullen namelijk zo'n beetje hetzelfde zeggen. Nogmaals, kom zelf eens met objectieve bronnen en zet er ook eens een bronvermelding bij. Een uitdaging aan jou?Nee, jij zult en moet altijd gelijk hebben. Oceanie is daar een voorbeeld van. Als de algemene geaccepteerde regel is dat Australie een continent is, dan zoek jij net zolang tot je iemand vind die je wel gelijk geeft (maakt dan ook niet uit dat er voorwaarden aan verbonden worden; gelijk zul en moet je hebben)
Wat weer een prachtig voorbeeld is van het feit dat je een slecht lezer bent. Dit heb ik namelijk zelf in het bericht erbij vermeld.Er staat op de door jou aangehaalde site overigens ook De moeilijkheid ligt hem in de definitie. Men kan stellen dat Oceanië een afzonderlijk werelddeel is, hoewel heel duidelijk geen continent.
Daar komt nog bij dat je je eigen argumentatie onderuit haalt want volgens jou is het juist niet een kwestie van definities, terwijl je nu zelf die quote gebruikt?!
Als je de moeite zou nemen om op die link te klikken, dan zou je zien dat ik het volledige bericht gequote heb, en dus zeker niet het deel eruit heb gepikt wat mij aanstaat. Ik heb met Google gezocht op "Euphony rechtszaak" en veel meer informatie dan dit bericht kon ik er niet over vinden (behalve van de Belgacom site, maar het leek mij niet eerlijk deze bron te gebruiken). Hoe moet ik dan de precieze uitspraak te weten komen?Tevens gebruik je uitspraken van de rechter die helemaal niet de uiteindelijke uitspraak zijn en dan ook nog enkel het deel dat je aanstaat.
De enige meer uitgebreide bron die ik kan vinden is deze: http://www.speed.be/newsletters/lettre_ ... ink_id=491. Hierin staat ongeveer hetzelfde als in de bron die ik in eerste instantie aanhaalde. Heb je een bronvermelding over de uiteindelijke uitspraak dan?
Van wat ik begrepen heb was het verweer van Euphony dat het opstartproblemen waren en dat de bedrijfsvoering daarop is aangepast. Ik weet alleen niet meer waar ik dit gelezen heb, zou best kunnen dat het ergens in het Radar-forum was?Als het verboden is, hoe komt het dan dat we nu nog steeds werven volgens die methode en vreselijk veel klanten werven.
Ik heb nergens gezegd dat je dat MOET zeggen, ik vind het alleen bijzonder vreemd dat je het weigert. Je komt alleen met zaken aanzetten die niet verifieerbaar zijn dus waarom zou ik je moeten geloven? (het is bekend dat er veel onwaarheden worden verteld door MLM'ers, niet dat ik je daarvan beticht maar ik geloof pas iets als het te verifieren is.) Maar goed, dan vertel je het niet, ik zal er niet minder door slapen hoor.En je begint op een geit te lijken met je gemekker over dat ik wel moet zeggen wat er gebeurt is, terwijl ik je duidelijk heb gezegd dat ik dat niet mag. Dat jij dat niet accepteert toont hoeveel respect jij hebt voor een ander.
Student, jullie bevinden je in een discussie die eindeloos is omdat je beiden uitgaan van verschillende paradigma's. Alles wat bekend is over produktie, logistiek, distributie en consumentengedrag kan je in één streek van tafel vegen als gevolg van een ander -ook amerikaans- begrip waardoor MLM altijd zal blijven bestaan: There's born one every minute.
Er is verschil tussen of MLM zal blijven bestaan en of het ook WERKT. Zeker, er worden produkten gemaakt en verkocht dus voor de fabrikant werkt het. Maar hoe zit het met de herhalings aankopen van de eindconsument? Ooit iemand ontmoet die een tweede flesje Amway schoonmaakmiddel heeft gekocht? Ooit iemand ontmoet die voor langere tijd zijn gehele inkomen op de verdiensten in de MLM gebaseerd heeft? Zeker, een proefvoorraadje zeep of afslankspul raak je binnen de kennissenkring wel kwijt, maar een going concern hierop baseren is kansloos. Dat de wal het schip keert krijgen de suckels pas in de gaten als ze zelf maar aan de dozen in de kelder voor privégebruik beginnen. Maar dan zit de volgende generatie al weer bij de voorlichtingsbijeenkomst te luisteren naar de mooie voorspiegelingen voordat ze in de startblokken gaan. En als je hard zoekt, werkt het systeem zolang je maar suckels weet te vinden die de goederen van je afnemen.
(waarom het woord suckel in de juiste spelling nou door *'s moet worden verangen begrijp ik ook niet)
Er is verschil tussen of MLM zal blijven bestaan en of het ook WERKT. Zeker, er worden produkten gemaakt en verkocht dus voor de fabrikant werkt het. Maar hoe zit het met de herhalings aankopen van de eindconsument? Ooit iemand ontmoet die een tweede flesje Amway schoonmaakmiddel heeft gekocht? Ooit iemand ontmoet die voor langere tijd zijn gehele inkomen op de verdiensten in de MLM gebaseerd heeft? Zeker, een proefvoorraadje zeep of afslankspul raak je binnen de kennissenkring wel kwijt, maar een going concern hierop baseren is kansloos. Dat de wal het schip keert krijgen de suckels pas in de gaten als ze zelf maar aan de dozen in de kelder voor privégebruik beginnen. Maar dan zit de volgende generatie al weer bij de voorlichtingsbijeenkomst te luisteren naar de mooie voorspiegelingen voordat ze in de startblokken gaan. En als je hard zoekt, werkt het systeem zolang je maar suckels weet te vinden die de goederen van je afnemen.
(waarom het woord suckel in de juiste spelling nou door *'s moet worden verangen begrijp ik ook niet)
Quoting meneer telecom
Ik heb van jouzelf begrepen dat je ook via deze site inmiddels mensen hebt weten te ronselen, ik wens ze veel sterkte bij hun toekomstige investeringen.
Interesting manier van het vermelden van feitelijkheden op zijn mlm's. Australie is een groot continent inderdaad maar dat zegt niks over je prestatie. Australie is namelijk maar een zeer kleine markt, kleiner dan nederland en vlaanderen bij elkaar. En de top 10 zegt ook al niks. Als elk bedrijf half zo groot is als zijn voorganger heb je een marktaandeel van 0,2%. Indrukwekkend. En het marktvolume was je ook even vergeten te vermelden. Als ik morgen een fabriek in glaswolsoep begin ben ik nummer 1, en dan zelfs van de hele wereld.Sorry, maar wat zou je zeggen van het feit dat ik een bedrijf in het buitenland heb gehad met 16 man personeel en in dat ik in 6 jaar van niets heb opgebouwd tot de in de top 10 van het land. ( en we praten hier het grootste continent op de wereld!!)
Ik heb van jouzelf begrepen dat je ook via deze site inmiddels mensen hebt weten te ronselen, ik wens ze veel sterkte bij hun toekomstige investeringen.
Nee, ik ben helemaal geen slechte lezer, maar jij zet het er neer alsof het een mening is dat Oceanie een continent is, terwijl er duidelijk staat dat dit geen continent is, maar een werelddeel. Geen mening maar een stelling! http://www.thefreedictionary.com/continent
En het aanhalen van artikelen is leuk, maar zet er dan ook ff bij dat in dat artikel staat dat er beroep is aangetekend. Dat de uitslag van het beroep niet op het internet te vinden is (en ik dus ook niet op die manier kan aanhalen) is meer typerend van de manier hoe de meesten tegen alles wat MLM is aankijken, dan over wat er werkelijk gebeurt is.
Heel opvallend is, dat je GEEN antwoord geeft op mijn vraag hoe het dan komt dat Euphony nog steeds bezig is met die ILLEGALE manier van verkoop en daarmee tot grootste alternatieve telco in Belgie is uitgegroeid.
Tja, en die andere gast: Als australie zo'n klein landje is qua inwoneraantal toont dat enkel aan dat de prestatie des te groter is die ik daar geleverd heb. Immers, ook in Nederland is een bedrijf met 16 man personeel echt geen klein MKB'tje meer. Geen supergroot bedrijf, maar er zijn maar weinig bedrijven die zo snel zo groot zijn.
Ronselen is mensen binnen halen onder valse voorwendselen (mijn eigen interpretatie). Als je ook maar iets van MLM snapt, begrijp je dat je NOOIT moet ronselen, want als je succes wilt hebben met een team, zul je ervoor moeten zorgen dat dat team succes heeft en dat lukt alleen als je team iets doet waar ze voor de volle 100% achter staan.
Dit is overigens mijn allerlaatste bijdrage. Ondanks het feit dat al lang duidelijk is dat MLM als marketingmethode helemaal niet slecht is, maar dat je wel goed moet opletten of het voor jou is of niet, zullen jullie dat nooit accepteren. Omdat het niks voor de anti-MLM'ers is, betekend voor hen dat het niks is. Voor mij betekend dat dat de meeste anti MLM'ers betweterige personen zijn, die voor een ander willen bepalen wat goed voor hen is.
Euphony is een MLM, of je dat nou leuk vindt of niet, en het succes toont overduidelijk aan dat je met MLM, mits die MLM aan bepaalde voorwaarden voldoet, wel degelijk succes kunt hebben, zonder dat over de rug van een ander te doen
En het aanhalen van artikelen is leuk, maar zet er dan ook ff bij dat in dat artikel staat dat er beroep is aangetekend. Dat de uitslag van het beroep niet op het internet te vinden is (en ik dus ook niet op die manier kan aanhalen) is meer typerend van de manier hoe de meesten tegen alles wat MLM is aankijken, dan over wat er werkelijk gebeurt is.
Heel opvallend is, dat je GEEN antwoord geeft op mijn vraag hoe het dan komt dat Euphony nog steeds bezig is met die ILLEGALE manier van verkoop en daarmee tot grootste alternatieve telco in Belgie is uitgegroeid.
Tja, en die andere gast: Als australie zo'n klein landje is qua inwoneraantal toont dat enkel aan dat de prestatie des te groter is die ik daar geleverd heb. Immers, ook in Nederland is een bedrijf met 16 man personeel echt geen klein MKB'tje meer. Geen supergroot bedrijf, maar er zijn maar weinig bedrijven die zo snel zo groot zijn.
Ronselen is mensen binnen halen onder valse voorwendselen (mijn eigen interpretatie). Als je ook maar iets van MLM snapt, begrijp je dat je NOOIT moet ronselen, want als je succes wilt hebben met een team, zul je ervoor moeten zorgen dat dat team succes heeft en dat lukt alleen als je team iets doet waar ze voor de volle 100% achter staan.
Dit is overigens mijn allerlaatste bijdrage. Ondanks het feit dat al lang duidelijk is dat MLM als marketingmethode helemaal niet slecht is, maar dat je wel goed moet opletten of het voor jou is of niet, zullen jullie dat nooit accepteren. Omdat het niks voor de anti-MLM'ers is, betekend voor hen dat het niks is. Voor mij betekend dat dat de meeste anti MLM'ers betweterige personen zijn, die voor een ander willen bepalen wat goed voor hen is.
Euphony is een MLM, of je dat nou leuk vindt of niet, en het succes toont overduidelijk aan dat je met MLM, mits die MLM aan bepaalde voorwaarden voldoet, wel degelijk succes kunt hebben, zonder dat over de rug van een ander te doen
@gast: Ik sluit me volledig aan bij je betoog. Ik ben eveneens van mening dat het verschijnsel MLM wel zal blijven bestaan, ik heb waarschijnlijk ook nooit anders beweerd (wellicht ooit eens in een vlaag van (verstands-)verbijstering). Maar het concept als zodanig werkt niet of slecht. Daarmee bedoel ik in feite hetzelfde als jij: er zullen altijd mensen zijn die erin geloven, maar het zal zelden werken zoals het bedoeld was (namelijk verkoop aan ECHTE klanten).
@econometrist: Australie is zelfs het kleinst Verder ben ik het met je eens, vandaar ook dat ik vroeg om branche e.d. Mij bekruipt net als jou het gevoel dat het hier waarschijnlijk geen grote branche betreft.
Ik heb zo ook nog eens zitten rekenen aan het "marktaandeel" van Direct Selling en MLM in de totale retailverkopen van de VS. Dan kom je voor MLM voor de jaren 1998-2002 op de reeks: 0,64% - 0,63% - 0,62% - 0.63% - 0,67%. Met recht de marketingmethode van de toekomst, want hier hebben ze al 50 jaar over gedaan, LOL
@MrTelecom: Zoals je kunt lezen op de aangehaalde site: Men kan stellen dat Oceanië een afzonderlijk werelddeel is, hoewel heel duidelijk geen continent. Point made.
Als de uitslag van het beroep niet te vinden is, is het wel een beetje vreemd dat JIJ wel weet wat de uitslag was, lijkt mij? Zeker aan jou verteld door je upline? En daar neem je alles klakkeloos van aan? Of heb je iets op schrift hierover? (scan het dan eens in bijvoorbeeld?)
Overigens breng je terloops nog een leuke eigenschap van MLM aan: de meesten kijken er negatief tegenaan. Ik neem aan dat de meesten betekent: meer dan 50% (kwestie van definitie, he...). Waarschijnlijk ligt het aantal zelfs ver boven de 50%. Hoe kun je dan ooit verwachten dat MLM "groot" zal worden? Als zoveel mensen er bij voorbaat al nix van moeten hebben? Verkleint je potentiele marktaandeel (alweer) aanzienlijk... Nog sneller (gepercipieerde) verzadiging...
En over de rest van je klaagzang: Logisch dat je stopt. Als ik een discussie niet op argumentatie kan winnen stop ik er ook mee MLM is een achterhaald concept, het staat iedereen vrij erin te stappen maar weet wel wat de risico's zijn.
Het heeft geen zier te maken met betweterigheid of "het is nix voor hen dus is het voor niemand iets", dat is de standaardreactie van iedere MLM'er. Nog zo een: "als het iemand niet lukt is het een loser", lekker optimistisch groepje mensen hoor, laten iedereen ook lekker in z'n waarde en zo...
Ben benieuwd of hij het toch niet kan laten LOL
@econometrist: Australie is zelfs het kleinst Verder ben ik het met je eens, vandaar ook dat ik vroeg om branche e.d. Mij bekruipt net als jou het gevoel dat het hier waarschijnlijk geen grote branche betreft.
Ik heb zo ook nog eens zitten rekenen aan het "marktaandeel" van Direct Selling en MLM in de totale retailverkopen van de VS. Dan kom je voor MLM voor de jaren 1998-2002 op de reeks: 0,64% - 0,63% - 0,62% - 0.63% - 0,67%. Met recht de marketingmethode van de toekomst, want hier hebben ze al 50 jaar over gedaan, LOL
@MrTelecom: Zoals je kunt lezen op de aangehaalde site: Men kan stellen dat Oceanië een afzonderlijk werelddeel is, hoewel heel duidelijk geen continent. Point made.
Waarom moet ik erbij zetten dat er beroep is aangetekend? De mensen hier kunnen dat toch zelf lezen? Uit dat artikel heb ik namelijk helemaal niets gequote, dus is er ook geen verplichting om zaken uitdrukkelijk te vermelden.En het aanhalen van artikelen is leuk, maar zet er dan ook ff bij dat in dat artikel staat dat er beroep is aangetekend. Dat de uitslag van het beroep niet op het internet te vinden is (en ik dus ook niet op die manier kan aanhalen) is meer typerend van de manier hoe de meesten tegen alles wat MLM is aankijken, dan over wat er werkelijk gebeurt is.
Als de uitslag van het beroep niet te vinden is, is het wel een beetje vreemd dat JIJ wel weet wat de uitslag was, lijkt mij? Zeker aan jou verteld door je upline? En daar neem je alles klakkeloos van aan? Of heb je iets op schrift hierover? (scan het dan eens in bijvoorbeeld?)
Overigens breng je terloops nog een leuke eigenschap van MLM aan: de meesten kijken er negatief tegenaan. Ik neem aan dat de meesten betekent: meer dan 50% (kwestie van definitie, he...). Waarschijnlijk ligt het aantal zelfs ver boven de 50%. Hoe kun je dan ooit verwachten dat MLM "groot" zal worden? Als zoveel mensen er bij voorbaat al nix van moeten hebben? Verkleint je potentiele marktaandeel (alweer) aanzienlijk... Nog sneller (gepercipieerde) verzadiging...
Daar heb ik wel op geantwoord, maar goed ik weet dat je een leesprobleem hebt. Van wat ik begrepen heb heeft Euphony de gang van zaken aangepast. Maar het zou ook kunnen dat ze gewoon de dwangsom betalen, weet ik veel, er is niets over te vinden...Heel opvallend is, dat je GEEN antwoord geeft op mijn vraag hoe het dan komt dat Euphony nog steeds bezig is met die ILLEGALE manier van verkoop en daarmee tot grootste alternatieve telco in Belgie is uitgegroeid.
Whahaha over omgekeerd redeneren gesproken In een klein land is het juist makkelijker een grotere speler te zijn want er zijn minder bedrijven. Daarbij spelen branche e.d. ook nogal een grote rol, zoals econometrist al aandroeg.Tja, en die andere gast: Als australie zo'n klein landje is qua inwoneraantal toont dat enkel aan dat de prestatie des te groter is die ik daar geleverd heb.
Nee hoor, je hoeft ze er alleen maar van te overtuigen dat ze bakken met geld gaan verdienen. Sell the dream, not the product!Als je ook maar iets van MLM snapt, begrijp je dat je NOOIT moet ronselen, want als je succes wilt hebben met een team, zul je ervoor moeten zorgen dat dat team succes heeft en dat lukt alleen als je team iets doet waar ze voor de volle 100% achter staan
En over de rest van je klaagzang: Logisch dat je stopt. Als ik een discussie niet op argumentatie kan winnen stop ik er ook mee MLM is een achterhaald concept, het staat iedereen vrij erin te stappen maar weet wel wat de risico's zijn.
Het heeft geen zier te maken met betweterigheid of "het is nix voor hen dus is het voor niemand iets", dat is de standaardreactie van iedere MLM'er. Nog zo een: "als het iemand niet lukt is het een loser", lekker optimistisch groepje mensen hoor, laten iedereen ook lekker in z'n waarde en zo...
Ben benieuwd of hij het toch niet kan laten LOL
Trouwens, een STELLING is iets anders als een FEIT hoor.
Quoting meneer telecom
Sterker nog, ik wil wel in jouw team komen; lekker hard werken en veel geld verdienen. Hoe kom ik met je in contact? En, o ja, ik heb nog de volgende paar onbeduidende puntjes:
- wat wordt mijn basissalaris? Niet dat dit erg mijn interesse heeft, want het echte grote geld ga ik door lekker hard te werken natuurlijk in de provisie verdienen.
- welk rayon krijg ik toegewezen?
- welke penetratiegraad kan volgens het marktonderzoek in mijn rayon worden verwacht? Er is toch wel een marktonderzoek geweest, ik moet immers een beetje kunnen voorspellen wat ik lekker ga verdienen i.v.m. mijn hypotheek.
- ik heb liever geen volkswagen als leaseauto hoor, of krijg ik gewoon kilometervergoeding?
- eigenlijk is het niet het noemen waard, maar waar loopt onze collectieve ziektekostenverzekering?
- oja, niet dat het van enig belang is natuurlijk hoor, maar bij welk pensioenfonds zijn we precies aangesloten?
Prettig dat ik bij jou terecht kan en niet bij één van die opportunistische collega's die alleen de provisie incasseren en je zelf alle investeringen in tijd en geld laten doen en als je dan je zelf voorgefinancierde rommel niet kwijt kan zeggen dat je er blijkbaar niet voor de volle 100% achter stond.
Wanneer kan ik beginnen?
Handig, zoals je je zelfgegeven schouderklopje weet te switchen naar ronduit borstgetrommel door de calimero strategie. En die 16 mensen, die rentenieren zeker nu allemaal? En die juridische verwikkelingen waarover je niks mag zeggen, dat is natuurlijk omdat jij nog het e.e.a. te goed hebt van al die mensen, hè? *Wink*, wij begrijpen elkaar. Verstandig om naar nederland terug te vluchten om die afstandelijk van hieruit aan te gaan pakken. Mij heb je in ieder geval overtuigd dat het jou inderdaad wel zal lukken voldoende onnozelen voor je karretje te spannen.Tja, en die andere gast: Als australie zo'n klein landje is qua inwoneraantal toont dat enkel aan dat de prestatie des te groter is die ik daar geleverd heb. Immers, ook in Nederland is een bedrijf met 16 man personeel echt geen klein MKB'tje meer. Geen supergroot bedrijf, maar er zijn maar weinig bedrijven die zo snel zo groot zijn.
Sterker nog, ik wil wel in jouw team komen; lekker hard werken en veel geld verdienen. Hoe kom ik met je in contact? En, o ja, ik heb nog de volgende paar onbeduidende puntjes:
- wat wordt mijn basissalaris? Niet dat dit erg mijn interesse heeft, want het echte grote geld ga ik door lekker hard te werken natuurlijk in de provisie verdienen.
- welk rayon krijg ik toegewezen?
- welke penetratiegraad kan volgens het marktonderzoek in mijn rayon worden verwacht? Er is toch wel een marktonderzoek geweest, ik moet immers een beetje kunnen voorspellen wat ik lekker ga verdienen i.v.m. mijn hypotheek.
- ik heb liever geen volkswagen als leaseauto hoor, of krijg ik gewoon kilometervergoeding?
- eigenlijk is het niet het noemen waard, maar waar loopt onze collectieve ziektekostenverzekering?
- oja, niet dat het van enig belang is natuurlijk hoor, maar bij welk pensioenfonds zijn we precies aangesloten?
Prettig dat ik bij jou terecht kan en niet bij één van die opportunistische collega's die alleen de provisie incasseren en je zelf alle investeringen in tijd en geld laten doen en als je dan je zelf voorgefinancierde rommel niet kwijt kan zeggen dat je er blijkbaar niet voor de volle 100% achter stond.
Wanneer kan ik beginnen?
Well done
Weet wel waar je aan begint hoor, als je een jaarinkomen van 20.000 euro wilt gaan verdienen heb je gemiddeld zo'n 500 klanten nodig
Succes LOL
Weet wel waar je aan begint hoor, als je een jaarinkomen van 20.000 euro wilt gaan verdienen heb je gemiddeld zo'n 500 klanten nodig
Succes LOL
500 klanten en 20.000 Euro, dat snap ik niet helemaal. En het ging toch om een soort pensioen opbouw of zo?! Dan lijkt mij 500 klanten niet zoveel als je daar 45 jaar over mag doen...