Beste Kees, ik heb inmiddels u verhaal op je website aandachtig gelezen. Allereerst vind ik het natuurlijk oprecht fantastisch voor u dat u genezen bent van kanker. Maar uit het verhaal komt ook naar voren dat u wel steeds onder behandeling bent geweest van een regulier geneesheer. Aanvullend hierop alternatieve geneeswijzen.Kees Braam schreef:@PavlovaJa en? Die vrouw was een volwassene dacht ik toch en normaal intelligent toch? Zij is niet weggehouden door wie dan ook maar koos er zelf voor.Lees het verhaal van Roel van Duijn maar eens, een verschrikkelijk relaas over hoe zijn vrouw op alle mogelijke manieren door een macrobioot word weggehouden bij de reguliere geneeskunde.
En je vraag of ik zelf kanker heb gehad? Ja en in zeer ernstige mate. Ik werd 21 januari 1996 opgegeven maar overleefde. Mijn verhaal nooit gelezen? http://www.kanker-actueel.nl/NL/me-do-k.html
In de documentaire, uitgezonden op RTL kun je zien dat ik niet heb gelogen maar dat alles echt is gebeurd en dat ik zelf alle beslissingen heb genomen. http://www.kanker-actueel.nl/NL/zo-no-13011.html
Graag terug naar het onderwerp want ik heb geen behoefte om over mezelf hier te praten. Dat wordt al genoeg gedaan buiten mij om.
Kennelijk beseft u niet dat, hoe fijn het ook is dat een kennelijk uitzichtloze situatie toch nog ten goede keerde, het allerminst de werking van de alternatieve therapieen heeft aangetoond.
BIj mijn vader is ook kanker geconstateerd, nu bijna twee-en-en-half jaar geleden. In februari, na een tweede operatie aan zijn lever, kreeg hij ook te horen dat er geen behandeling meer mogelijk was, en dat de kans groot was dat de kanker terug zou keren. In het taalgebruik dat sommige mensen bezigen zou je kunnen zeggen: ook hij was 'opgegeven'. Voor zover ik het meemaak zegt een arts dit nooit tegen de patient. Al eerder had mijn vader een zware chemokuur ondergaan, die helaas niet aansloeg, dus ook dat was nu geen optie. Het was afwachten. Drie maanden later bleek er inderdaad weer een tumor te zijn in de lever. Gelukkig was deze wederom operatief te verwijderen, omdat de tumor op een 'gunstige' locatie zat. Wederom was het afwachten. Bij de laatste controle, nu twee maanden geleden, is er niets verdachts gevonden en de bloedwaarden waren ook goed. Ook wel remissie genoemd.
Mijn vader heeft geen enkele vorm van alternatieve geneeskunde ondergaan. Had hij dit wel gedaan, vrees ik dat zijn verhaal nu ook misbruikt zou worden als hallelujaverhaal: Kijk, deze meneer was opgegeven maar dankzij injecties met maretak of noem maar op is hij genezen, hoera. En dat zou voor een hoop mensen overtuigend bewijs zijn.
Kees, gezien uw verhaal mag u van mij geloven wat u wil, dus ook dat u dankzij alternatieve hocus-spocus bent genezen. Zelf denk ik dat u heel veel geluk heeft gehad, ik hoop dat dit mijn vader ook ten deel zal vallen verder.
Wat u niet beseft, is dat uw bewijs op uw website echt flinterdun is. En dat u mensen die eveneens aan kanker leiden, op het verkeerde been kan zetten.
Nu kan het minder kwaad als het gaat om behandeling naast de reguliere (hoewel sommige behandelingen echt zelfs gevaarlijk kunnen zijn). Maar er zijn helaas ook lieden actief in het alternatieve circuit die er slechts voor zorgen dat de patient vervreemd raakt van de omgeving en de realiteit, zie ook het verhaal van "Flora" en ook de geschiedenis die tot de dood van Sylvia Millecam leidde.
En waarom gebeurt dit? Simpelweg omdat er een hoop geld mee verdiend wordt, met een speciale cursus hier en een paar druppeltjes daar...