LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gmail geeft onbevoegde toegang tot je account!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
HMV
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jan 2010 14:57

Re: Gmail geeft onbevoegde toegang tot je account!

Ongelezen bericht door HMV »

De beveiligings / Hack discussie is een beetje zinloos - de zwakste schakel zit, zoals de meeste wel weten, tussen de stoel en het toetsenbord.
Als er b.v. nog steeds mensen zijn die op een nep-mail van een bank met een verzoek voor het mailen van login naam en passwoord, dit daadwerkelijk doen is elke andere beveiliging nutteloos..... :roll:

witte angora
Berichten: 31993
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gmail geeft onbevoegde toegang tot je account!

Ongelezen bericht door witte angora »

Zoals gezegd, meneer de topicstarter, die ook nog webmaster is, die meent een hele unieke nickname te creeëren door het cijfer 8 op zijn engels-fonetisch neer te pennen zodat het aight werd... wist hier een link te plaatsen van een site waar je allerlei aardigheidjes kunt downloaden om anderen te hacken.

Als je op dat soort sites komt, en zeker als je daarvandaan dat soort progjes download, dan kun je er zeker van zijn dat je zelf ook gehackt gaat worden. :mrgreen:

De pot verwijt de ketel dat-ie hem ondergesneeuwd heeft. :wink: Terwijl sneeuw nog altijd uit de lucht komt vallen, en niet van de ketel afkomstig is... :lol:

Het is mister 8 nog steeds niet gelukt het account van angel1978 te hacken via het genoemde formuliertje, we hebben nog steeds niks gehoord...

aight
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 nov 2008 09:48

Re: Gmail geeft onbevoegde toegang tot je account!

Ongelezen bericht door aight »

Sorry was een tijd niet op dit forum. Ik ga vanaf nu een poging doen;)
Helaas geeft gmail niet het wachtwoord, maar een link zodat je een nieuw wachtwoord kan aanmaken.

greetz

EDIT:
Zal je mij je primaire email adres kunnen pmén?
Ik heb alleen die nodig voor de rest niks.

witte angora
Berichten: 31993
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gmail geeft onbevoegde toegang tot je account!

Ongelezen bericht door witte angora »

We zijn nogmaals 24 uur verder, het is 8 nog steeds niet gelukt de gmail van angel1978 te kraken...

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Gmail geeft onbevoegde toegang tot je account!

Ongelezen bericht door angel1978 »

EDIT:
Zal je mij je primaire email adres kunnen pmén?
Ik heb alleen die nodig voor de rest niks.
Nee, natuurlijk niet..
Dat is namelijk een adres dat je alleen maar kan achterhalen door bij me in te breken.. Zo dadelijk ga je me ook nog vragen om mijn wachtwoord, zodat je die kunt gebruiken om aan te tonen dat gmail niet veilig is :wink:

Je gaf aan dat je zonder meer bij een gmail-adres kunt komen omdat er een lek zit in de beveiliging. Ik mag hieruit dus concluderen dat we dat 'zondermeer' er nu wel af kunnen halen, want je redt het niet zonder mijn hulp.

Je krijgt van mij nog 24h de tijd om het alsnog voor elkaar te krijgen..
Daarna zal ik je dit adres geven ( weinig geheims aan, ook speciaal aangemaakt ).. Mag je op basis daarvan ook nog een keer een poging wagen.. Zelfs dan betwijfel ik of het je lukt, maar wie weet.. Maar als je 't niet erg vindt tel ik die dan eigenlijk al niet eens meer mee..

Ik zou zeggen, veel suc6 nog :mrgreen:

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Gmail geeft onbevoegde toegang tot je account!

Ongelezen bericht door jor »

aight schreef: Geef mij je @gmail adres maar, wedden dat ik zo je account heb overgenomen?
Het lukt je dus gewoon niet! Vragen om het primaire e-mailadres is natuurlijk belachelijk. Als angel1978 je dat geeft ( kan je het volgens mij nog niet) is bovenstaande uitdaging verloren.

bootsman1
Berichten: 40
Lid geworden op: 11 dec 2009 16:09

Re: Gmail geeft onbevoegde toegang tot je account!

Ongelezen bericht door bootsman1 »

gmail is te kraken ook zonder wachtwoord net zoals live etc. :mrgreen:

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Gmail geeft onbevoegde toegang tot je account!

Ongelezen bericht door WillemV »

bootsman1 schreef:gmail is te kraken ook zonder wachtwoord net zoals live etc. :mrgreen:
Nou laat maar zien dan. Op de vorige pagina in dit topic is een Gmail adres 'beschikbaar gesteld' om te kraken:
Die uitdaging wil ik wel aan :mrgreen:

[email protected]

Doe je best.. graag een mailtje richting mijn alternatieve adres ( dat je alleen zou kunnen vinden door idd. in te breken ) vanuit mijn gmail-account.
Dan weet ik dat het je gelukt is.

bootsman1
Berichten: 40
Lid geworden op: 11 dec 2009 16:09

Re: Gmail geeft onbevoegde toegang tot je account!

Ongelezen bericht door bootsman1 »

Een goochelaar geeft zijn geheim ook niet bloot :D

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Gmail geeft onbevoegde toegang tot je account!

Ongelezen bericht door WillemV »

bootsman1 schreef:Een goochelaar geeft zijn geheim ook niet bloot :D
Gewoon dikke bluf dus van jou. Je hoeft namelijk helemaal niks 'bloot' te geven. Gewoon een e-mail sturen naar het alternatieve adres van Angel is voldoende.

bootsman1
Berichten: 40
Lid geworden op: 11 dec 2009 16:09

Re: Gmail geeft onbevoegde toegang tot je account!

Ongelezen bericht door bootsman1 »

Angel is net als ik een ICT-er ! Dus die weet ook wel hoe het moet :wink:

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Gmail geeft onbevoegde toegang tot je account!

Ongelezen bericht door WillemV »

bootsman1 schreef:Angel is net als ik een ICT-er ! Dus die weet ook wel hoe het moet :wink:
Dat Angel weet 'hoe het moet' wil ik best van je aannemen. :wink: Maar dat jij weet 'hoe het moet' geloof ik niks van. Laat maar zien. Ga de uitdaging maar aan.

bootsman1
Berichten: 40
Lid geworden op: 11 dec 2009 16:09

Re: Gmail geeft onbevoegde toegang tot je account!

Ongelezen bericht door bootsman1 »

Dag Willem lekker slapen en ga maar lekker ICT leren :wink:

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Gmail geeft onbevoegde toegang tot je account!

Ongelezen bericht door WillemV »

bootsman1 schreef:Dag Willem lekker slapen en ga maar lekker ICT leren :wink:
Eensgelijks... Wat doet jou trouwens vermoeden dan ik geen ICT-er zou zijn? :wink:

vipserv
Berichten: 127
Lid geworden op: 12 okt 2009 15:04

Re: Gmail geeft onbevoegde toegang tot je account!

Ongelezen bericht door vipserv »

Ik ben ook een ict er, maar dat wil niet zeggen dat ik weet hoe het moet. ict er is een naampje voor mensen die zich met it bezig houden. het zegt niets over kennis. ook certificaten zeggen niet veel over toepasbare kennis.

over gmail passwords kraken: gewoon brute forcen die handel. zijn tooltjes genoeg voor in het grijs/zwarte cirquit (zoek bijv. eens op Brutemonkey), echter dit kan ontiegelijk lang duren, en slaging is niet gegarandeerd. je moet echt willen zeg maar.

ik zie in de logging van mijn servers regelmatig hele gegenereerde wachtwoordlijsten op mijn accounts voorbij komen, echter in al die jaren is het ze nog nooit gelukt om binnen te komen.

sterke wachtwoorden die niet in het woordenboek te vinden zijn of er uit te combineren zijn hebben de voorkeur om te gebruiken als je hier niet de dupe van wlt worden, echter tegenwoordig zie ik ook sterke wachtwoorden voorbij komen.

zoek een veilig wachtwoord dus in de combinatie sterk, en langer dan 8 tekens

1OO%+R0sR[]d[]r (100%trosradar) is al een redelijk onkraakbaar wachtwoord, maar is redelijk onthoudbaar.

wil je snel bij iemand zn gmail? stuur hem een fake programma (met een onderwerp van iets waar ie gevoelig voor is), geinjecteerd met een zelf installerende rootkit met keylogger naar hem toe.

slagings kans hiervan is vele malen groter, ook de snelheid zal meevallen, en als de persoon het ontdekt en zn wachtwoord veranderd, dan heb je direct het nieuwe wachtwoord :) ook is de kans om ontdekt te worden kleiner.

en gmail kraken via het formulier: zoek het in je directe omgeving. ik zeg niet dat het niet kan, maar de gevraagde informatie heb je niet zo maar bij de hand.

geloof dus niet in fabeltjes.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Gmail geeft onbevoegde toegang tot je account!

Ongelezen bericht door angel1978 »

bootsman1 schreef:Angel is net als ik een ICT-er ! Dus die weet ook wel hoe het moet :wink:
wat een onzin! Ik begrijp hieruit dat jij in ieder geval niet weet hoe het moet..
Ikzelf ook niet overigens.. Het adres staat er nog steeds en is nog steeds beschikbaar, maar ik betwijfel inmiddels dat iemand daarop nog gaat inbreken.. Wat mij betreft kunnen we de claim dat gmail onveilig is ( op basis van dit verhaal ) nu wel naar het land der fabelen verwijzen!

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Gmail geeft onbevoegde toegang tot je account!

Ongelezen bericht door jor »

angel1978 schreef: Ikzelf ook niet overigens.. Het adres staat er nog steeds en is nog steeds beschikbaar, maar ik betwijfel inmiddels dat iemand daarop nog gaat inbreken.. Wat mij betreft kunnen we de claim dat gmail onveilig is ( op basis van dit verhaal ) nu wel naar het land der fabelen verwijzen!
Denk ik ook. Het was al mislukt toen aight jou om je primaire e-mailadres vroeg. Zeker gezien zijn opmerkingen in het begin die toch echt suggereerde dat het kennelijk zeer makkelijk was. Zelf heb ik te weinig kennis op dit punt om iets dergelijks uit te voeren :wink:
aight schreef...Geef mij je @gmail adres maar, wedden dat ik zo je account heb overgenomen?

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Gmail geeft onbevoegde toegang tot je account!

Ongelezen bericht door angel1978 »

jor schreef:
angel1978 schreef: Ikzelf ook niet overigens.. Het adres staat er nog steeds en is nog steeds beschikbaar, maar ik betwijfel inmiddels dat iemand daarop nog gaat inbreken.. Wat mij betreft kunnen we de claim dat gmail onveilig is ( op basis van dit verhaal ) nu wel naar het land der fabelen verwijzen!
Denk ik ook. Het was al mislukt toen aight jou om je primaire e-mailadres vroeg. Zeker gezien zijn opmerkingen in het begin die toch echt suggereerde dat het kennelijk zeer makkelijk was. Zelf heb ik te weinig kennis op dit punt om iets dergelijks uit te voeren :wink:
aight schreef...Geef mij je @gmail adres maar, wedden dat ik zo je account heb overgenomen?
Zelfs met dat adres betwijfel ik of het gaat lukken, maar goed, daar ging de uitdaging niet over..
Als je iemands email wil overnemen, ga je niet eerst vragen om het alternatieve adres ;)

vipserv
Berichten: 127
Lid geworden op: 12 okt 2009 15:04

Re: Gmail geeft onbevoegde toegang tot je account!

Ongelezen bericht door vipserv »

angel1978 schreef:Zelfs met dat adres betwijfel ik of het gaat lukken, maar goed, daar ging de uitdaging niet over..
Als je iemands email wil overnemen, ga je niet eerst vragen om het alternatieve adres ;)
waarmee we uitkomen op het meermaals aangegeven feit:
vipserv schreef: zoek het in je directe omgeving. ik zeg niet dat het niet kan, maar de gevraagde informatie heb je niet zo maar bij de hand.
en
vipserv schreef:ik blijf dus bij mijn standpunt dat er toch iets op je machine zit of er iemand achter je machine gezeten heeft.

dus nogmaals: een goed opgebouwde rootkit (met eventueel een keylogger er in) detecteer je niet zomaar, zelfs niet met de tools die ervoor bestaan.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Gmail geeft onbevoegde toegang tot je account!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

M.i. worden er ook een paar verkeerde veronderstellingen toegepast.

Je PC beveiligen, of je server of wat dan ook - is niet hetzelfde als je Gmail account.

Er is dan ook geen sprake van 'hacken' (onbevoegd toegang verschaffen tot een PC of server) maar eerder van 'social engineering' (het toegang verkrijgen tot accounts etc. door je voor te doen als de eigenaar) - wat gestaafd word met het verhaal van het 'formuliertje' (is met Hotmail trouwens net zo makkelijk).

Ik denk dat je webmail (Gmail, Hotmail, Yahoo, Live etc.) beter NIET kan gebruiken voor belangrijke mail. Waarom? Juist omdat dit zo eenvoudig (relatief dan) te 'kraken' is - en je dus toegang krijgt tot accounts die niet van jou zijn.

Gezien de idiote hoeveelheid post etc. die google krijgt, zou het behandelen van deze klacht wel eens een kwestie van heel lange adem kunnen worden.

En ja, ik ben ook ICT-er...
andere functienamen heb ik ook - w.o. systeembeheerder, of "jouw schuld":)

Gesloten