LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] computer Aldi

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: computer Aldi

Ongelezen bericht door BBCS »

@Marco1970: Naar alle waarscheinlijkheid is hier spraken van non-conformiteit en dan heb je ook buiten de garantie recht op kosteloos herstel of vervanging. Jij mag hier als consument uit kiezen, mtis dit niet buiten verhuiding is. M.i. is daar geen spraken van. In dit geval zou ik zelfs zeggen dat je recht hebt op ontbinding en dan het aankoop bedrag moet terug krijgen minus eventueel een vergoeding voor het gebruik.

Je zou kunnen proberen om een brief te schrijven naar het hoofdkantoor van Aldi waarin je melding maakt van je klachten en ze meld dat je de koop wilt ontbinden omdat deze niet aan de overeenkomst beantwoord.

Van het bovenstaande mag niet in jouw nadeel worden afgeweken.
Je kunt dat wel mooi wettelijk beschrijven, maar dat neemt niet weg dat Medion gewoon een flutmerk is.

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: computer Aldi

Ongelezen bericht door alfatrion »

Marco is niet geholpen met "neem je verlies".

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: computer Aldi

Ongelezen bericht door gravedigger »

Heeft BBCS dan ooit wel eens iemand daadwerkelijk geholpen op dit forum??

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: computer Aldi

Ongelezen bericht door caruso »

Praat voor jezelf, goedkope opmerkingen maken die kant nog wal raken! Jij hebt ook nog nooit antwoord gegeven op een vraag!

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: computer Aldi

Ongelezen bericht door BBCS »

Marco is niet geholpen met "neem je verlies".
Wel bij troep.

Wat dacht je?

Dacht je nu werkelijk dat je van een flutmerk hetzelfde mag en kunt verwachten als van een goede A merk????

Dream on!

Net als in het verleden met Yoko.

Die hadden ook tv's en radio's.

Dat was ook gewoon troep.

Wat ik mee bedoel met neem je verlies, is simpel.

Als je een goede computer koopt (en dan geen Medion en Packard-hell) dan weet je bijna zeker dat je een goede kwaliteit koopt.

Het beste kun je een computer bij de computerzaak zelf samen laten stellen, daar kan echt geen merk tegenop.

Als ik zie welke problemen dat Marco1970 heeft gehad, kom je dat vaak tegen bij Medion, Packard-hell en Dell.

Het probleem van die merken is dat zij altijd het goedkoopste willen zijn, en dat ze daardoor met de kwaliteit gaan sjoemelen, om de goedkoopste willen zijn. Waardoor de systemen vaak onstabiel zijn en inhouden.
Heeft BBCS dan ooit wel eens iemand daadwerkelijk geholpen op dit forum??
Echt wel, maar dat wil jij niet zien.

Jij zet me hier neer alsof ik de boel bij elkaar lieg en dat ik onbetrouwbaar ben.
Het enige wat jij doet is mij steeds aanvallen en zwart maken.

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: computer Aldi

Ongelezen bericht door alfatrion »

Heeft BBCS dan ooit wel eens iemand daadwerkelijk geholpen op dit forum?
Ik kan in alle redelijkheid niet verklaren dat BBCS nooit mensen zou helpen. Zeker mensen die met technische vragen zitten krijgen van hem echte hulp.
Dacht je nu werkelijk dat je van een flutmerk hetzelfde mag en kunt verwachten als van een goede A merk?
Soms lijk het wel alsof jij dat vind. Jij kent namelijk computers altijd dezelfde levensverwachting c.q. gemiddelde levensduur toe ongeacht de kwaliteit van het merk.

Ik vind niet dat Marko had moeten verwachten wat hij heeft meegemaakt met zijn computer. En de wijze waarop jij hem te woordt staat lijkt het wel alsof hij nu geen enkele rechten meer heeft. Dat kan in alle redelijkheid niet juist zijn.

Marco1970
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 aug 2006 22:08

Re: computer Aldi

Ongelezen bericht door Marco1970 »

Sommige van jullie hebben het er over dat je niet meer mag verwachten van een goedkoop merk. maar 1099 euro voor alleen de computer is toch niet echt goedkoop. mijn vorige computer was een acer aspire pentium II deze heb ik 6 jaar met plezier en zonder problemen gebruikt en deze was aanzienlijk goedkoper als mijn medion.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: computer Aldi

Ongelezen bericht door BBCS »

Sommige van jullie hebben het er over dat je niet meer mag verwachten van een goedkoop merk. maar 1099 euro voor alleen de computer is toch niet echt goedkoop.
Geloof me, het klopt met wat ik zeg.

En de prijs zegt meer over wat er in de kast zit, dan over de kwaliteit.

Ik bedoel, van een computer van €1500,- mag niet meer verwacht worden qua kwaliteit dan van €500,-.

Tuurlijk wel als de specificaties hetzelfde zijn.

Het probleem van Medion is dat ze er speciale budget onderdelen in stoppen die speciaal voor hen gemaakt zijn.

Dus als er een Asus moederbord in zit, dan is dat een budgetversie van de normale uitvoeringen van Asus en het support voor deze moederborden liggen altijd bij de fabrikant van de computer, dus in dit geval bij Medion.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: computer Aldi

Ongelezen bericht door BBCS »

Quote:
Dacht je nu werkelijk dat je van een flutmerk hetzelfde mag en kunt verwachten als van een goede A merk?

Soms lijk het wel alsof jij dat vind. Jij kent namelijk computers altijd dezelfde levensverwachting c.q. gemiddelde levensduur toe ongeacht de kwaliteit van het merk.
De economische levensduur blijft altijd hetzelfde en wel 3 jaar.

Echter is het wel zo dat de technische levensduur enorm kan verschillen.

Dus van een duurdere merk mag je er vanuit gaan dat de technische levensduur langer is dan een flutmerk.

Daarnaast is vaak de betrouwbaarheid van die betere duurdere merken ook hoger dan van de flutmerken.

Het verschil zit niet in de economische verwachte levensduur, maar in de technische levensduur.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: computer Aldi

Ongelezen bericht door BBCS »

Ik vind niet dat Marko had moeten verwachten wat hij heeft meegemaakt met zijn computer. En de wijze waarop jij hem te woordt staat lijkt het wel alsof hij nu geen enkele rechten meer heeft. Dat kan in alle redelijkheid niet juist zijn.
Tuurlijk heeft Marko wel rechten.

Theoretisch gezien, en dan bedoel ik ook puur theoretisch, zou hij een nieuwe computer behoren te krijgen.

Maar is daarmee het probleem opgelost?

Ik denk het persoonlijk niet.

Ik benader deze zaak vanuit een praktische kant.

Tuurlijk kan Marko een nieuwe computer eisen, maar de kans dat er weer gedonder komt is groot aanwezig, vooral als er problemen ontstaan is de kans weer groot dat de monteurs van de fabrikant weer prutswerk afleveren, en daarbij is Marko niet geholpen.

Vandaar ook mijn opmerking:
Ja, de volgende keer géén Medion kopen. Simpel zat.

Neem je verlies en koop een goede computer, geen Medion, geen Packard-Hell en geen Dell.

Blijf vooral niet met Medion zipzeiken.
Hopelijk begrijp je wat ik bedoel.
Zo niet, dan hoor ik het graag! :wink:

Marco1970
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 aug 2006 22:08

Re: computer Aldi

Ongelezen bericht door Marco1970 »

Ik begrijp je volkomen.
maar vanaf de eerste maand dat ik de computer had begonnen de problemen en dit nu drie jaar lang nooit is de computer terug gehaald voor reparatie maar kwam er een monteur door medion ingehuurd. en nu na telefonisch contact met medion vonden ze het tijd worden om de computer terug te halen want dit was niet meer normaal. echter een week later lag er een brief in de bus dat het buiten de garantie valt en de kosten zelf moet betalen. als ik de computer terug wil moet ik de rembours kosten betalen. er is ook een mogelijkheid om deze daar te laten dan wordt deze vernietigt.

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: computer Aldi

Ongelezen bericht door alfatrion »

Theoretisch gezien, en dan bedoel ik ook puur theoretisch, zou hij een nieuwe computer behoren te krijgen.
Nee hij kan de koop ontbinden, omdat de verkoper niet aan zijn verplichtingen heeft voldaan om het product te herstellen of te vervangen of dat niet wilde. Vervolgens kan hij een goede computer uitzoeken.
De economische levensduur blijft altijd hetzelfde en wel 3 jaar.
Dit is dus een van jou verzinsels en daar kun je geen rechten aan ontlenen.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: computer Aldi

Ongelezen bericht door BBCS »

Dit is dus een van jou verzinsels en daar kun je geen rechten aan ontlenen.
Toch kan daar wel rechten aan ontlenen.

De fabrikanten bepalen de verwachte levensduur, maar de verwachte levensduur is ook afhankelijk van de technische ontwikkelingen en de belasting technische afschrijvingen.

En al deze zaken zijn door het Uneto-VNI in een lijst gezet.
En de winkelieren zijn verplicht om hieraan te houden.

En laten we wel wezen:

De fabrikanten zien het liefst dat die economische levensduur maar 1 jaar zou zijn, en de consumenten willen deze periode op 5 tot 6 jaar willen hebben.

Bij printers kun je dat heel goed zien. Veel printerfabrikanten geven maar 1 jaar garantie en zeggen ook dat ze de goede werking na dat ene jaar niet meer kunnen garanderen.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: computer Aldi

Ongelezen bericht door BBCS »

Quote:
Theoretisch gezien, en dan bedoel ik ook puur theoretisch, zou hij een nieuwe computer behoren te krijgen.



Nee hij kan de koop ontbinden, omdat de verkoper niet aan zijn verplichtingen heeft voldaan om het product te herstellen of te vervangen of dat niet wilde. Vervolgens kan hij een goede computer uitzoeken.
Klopt, die regel was ik even vergeten.
Maar je hebt gelijk. Dat is dus ook een mogelijkheid.

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: computer Aldi

Ongelezen bericht door alfatrion »

maar de verwachte levensduur is ook afhankelijk van de technische ontwikkelingen en de belasting technische afschrijvingen.
Dit is dus het verzinsel. Een product gaat niet opeens minder lang mee op het moment dat deze sneller wordt afschreven of als de technische ontwikkeling sneller verloopt. Artikel 17 jo 6 BW staat niet toe dat deze zaken betrokken worden in de overeenkomst.
En al deze zaken zijn door het Uneto-VNI in een lijst gezet.
So what! Daar zijn geen rechten aan te ontlenen. De consumentbond heeft ook een lijst en die geeft wat anders aan. En dan zijn zij ook terughoudend, zo blijkt uit het onderstaande bericht.
De gemiddelde levensduur van een PC in de Europese Gemeenschap is ongeveer 6 jaar (bron: C't 2003/21, p. 149). Er is een kleine markt voor tweedehands computers, de gemiddelde levensduur van deze modellen ligt op circa 3 jaar.
C't is het magazine voor computer & techniek.

Gesloten