LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OPLOSSING TEGEN TELEFOONTERREUR DOOR INCASSOBUREAU"S

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
witte angora

Re: OPLOSSING TEGEN TELEFOONTERREUR DOOR INCASSOBUREAU"S

Ongelezen bericht door witte angora »

Een familielid van mij werkt ook bij een incassobureau,dus ken ik ook de verhalen van de andere kant,en weet ik dat er echt mensen zijn die er alles aan doen om maar niet te hoeven betalen,als de vordering wel terecht is !
En dat is dus wat ik al die tijd probeer te zeggen, als iemand een topic opent, dan begin ik niet meteen meteen mee te kletsen, ik stel eerst een partij kritische vragen om tot de kern van de zaak door te dringen.

Oprechte klagers kunnen hun verhaal dan nog verder toelichten, dat lucht op, en helpt hen om de boel beter op een rijtje te krijgen, en degenen met andere bedoelingen zijn dan weer fluks vertrokken.

Eigenlijk kun je zeggen dat het hier de bedoeling is om mensen weerbaarder te maken en een hart onder de riem te steken. Wat dat betreft geven de moderators ons, ondanks de forumregels, heel veel ruimte. Gelukkig maar.

En als dat lukt, en het lukt inderdaad vaak genoeg, dan is de missie van dit forum geslaagd.

jvn

Ongelezen bericht door jvn »

witte angora schreef:
Een familielid van mij werkt ook bij een incassobureau,dus ken ik ook de verhalen van de andere kant,en weet ik dat er echt mensen zijn die er alles aan doen om maar niet te hoeven betalen,als de vordering wel terecht is !
En dat is dus wat ik al die tijd probeer te zeggen, als iemand een topic opent, dan begin ik niet meteen meteen mee te kletsen, ik stel eerst een partij kritische vragen om tot de kern van de zaak door te dringen.

Oprechte klagers kunnen hun verhaal dan nog verder toelichten, dat lucht op, en helpt hen om de boel beter op een rijtje te krijgen, en degenen met andere bedoelingen zijn dan weer fluks vertrokken.

Eigenlijk kun je zeggen dat het hier de bedoeling is om mensen weerbaarder te maken en een hart onder de riem te steken. Wat dat betreft geven de moderators ons, ondanks de forumregels, heel veel ruimte. Gelukkig maar.

En als dat lukt, en het lukt inderdaad vaak genoeg, dan is de missie van dit forum geslaagd.
reactie jvn: Helemaal mee eens ! :)

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

witte angora schreef:Eigenlijk kun je zeggen dat het hier de bedoeling is om mensen weerbaarder te maken en een hart onder de riem te steken.

En ik denk dat daaraan heel veel behoefte is, als je leest hoe sommige buros omgaan met hun 'debiteuren' (al zou soms 'slachtoffers' een betere woordkeuze zijn).

Mensen op hun rechten (en plichten!) wijzen - en ze helpen om een duidelijk verhaal te maken. Betalen voor goederen en diensten is nodig - maar gezien het feit dat er nog erg veel spookfacturen - en dus spook incasso`s - zijn - is die weerbaarheid hard nodig.

Daarnaast vind ik het persoonlijk niet moeten mogen, dat sommige van die incassoburo`s mensen telefonisch gaan lastig vallen. Door de telefoon is het vaak al sneller confronterend, en zullen mensen eerder geneigd zijn zich bedreigd te voelen. Als het dan om een (aantoonbaar) onterechte incasso handelt, is er al snel sprake van (poging tot) afpersing - daar het lijkt dat veel van die clubjes hun administratie en opdrachten niet echt goed controleren.

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

Hoi heb mijn vonnis binnen staat op het topic Lindorrf/T-mobile

jvn

witte angora schreef:

reactie:jvn
Ik heb inmiddels iedereen benaderd die een klacht heeft gemeld op de site van Tros Opgelicht,met het verzoek om ons op de hoogte te houden over de afloop van de klacht.........

F.Scholten

Ongelezen bericht door F.Scholten »

ik snap al die commotie niet - als je niets gedaan of gekocht hebt. ???? - laat je alle rekeningen toch oplopen - en toon je dit later (eventueel voor een rechter) aan,....!!

koop tijdelijk een kijkshop telefoontje met een kaartje...voor 20,- euro ?
en leg de andere telefoon even een maandje in de kast

opgelost !

ook handig als je in vervolg weer een dergelijk probleem hebt - het gebeurd toch altijd de zelfde mensen :-)

witte angora

ik snap al die commotie niet - als je niets gedaan of gekocht hebt. ???? - laat je alle rekeningen toch oplopen - en toon je dit later (eventueel voor een rechter) aan,....!!
Het probleem is dat mensen vaak denken dat ze er alleen voor staan tegenover een machtig bedrijf. Vaak gaat het ook nog om flinke bedragen. Ik kan me voorstellen, als de nota onterecht is, dat mensen dan vanuit de zenuwen gaan reageren zoals ze nu doen.

Op zich is hetgeen je zegt wel juist, behalve dat kijkshop-telefoontje, je bent dan niet alleen onbereikbaar voor het incassoburo, maar voor iedereen die je nummer heeft.

Deurwaarder Mark

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

jvn schreef:Wij doen ons best om nieuwe gedupeerden die zich aanmelden met raad en daad bij te staan.
Waarbij deurwaarder Mark de rol op zich neemt van een strenge scherprechter
Zelf probeer ik zoveel mogelijk de verdediging op mij te nemen van de gedupeerde, waarbij ik de zaak bekijk vanuit zowel het juridisch als sociale perspectief.
Snepke doet mee als ervarings /getuige deskudige, wat heel waardevol is, want in de praktijk leer je dikwijls weer andere dingen als die in de boeken staan :!
En Angora doet mee als de officier /aanklager
Op deze manier vullen wij elkaar aan en houden wij elkaar scherp,en kunnen elkaar eventueel ook corrigeren
Dan zijn wij ( hopelijk )op een zinvolle manier bezig.En kunnen we echt iets betekenen voor onze medemens.
Kijk, dat is nou eens een leuke "verrechtbanking" (is dat een woord?) van een paar forumleden! :wink: Maar met je analyse over onze doelen ben ik het overigens ook helemaal eens hoor!

witte angora

verrechtbanking
3 x woordwaarde... :wink:

jvn

witte angora schreef:
verrechtbanking
Reactie jvn : :?: :?: :?:

jvn

Deurwaarder Mark schreef:
jvn schreef:Wij doen ons best om nieuwe gedupeerden die zich aanmelden met raad en daad bij te staan.
Waarbij deurwaarder Mark de rol op zich neemt van een strenge scherprechter
Zelf probeer ik zoveel mogelijk de verdediging op mij te nemen van de gedupeerde, waarbij ik de zaak bekijk vanuit zowel het juridisch als sociale perspectief.
Snepke doet mee als ervarings /getuige deskundige, wat heel waardevol is, want in de praktijk leer je dikwijls weer andere dingen als die in de boeken staan :!
En Angora doet mee als de officier /aanklager
Op deze manier vullen wij elkaar aan en houden wij elkaar scherp,en kunnen elkaar eventueel ook corrigeren
Dan zijn wij ( hopelijk )op een zinvolle manier bezig.En kunnen we echt iets betekenen voor onze medemens.
Kijk, dat is nou eens een leuke "verrechtbanking" (is dat een woord?) van een paar forumleden! :wink: Maar met je analyse over onze doelen ben ik het overigens ook helemaal eens hoor!
Reactie jvn: Met uw welnemen edelachtbare :!: En eh, zullen we Pavlova ook toevoegen aan de "verrechtbanking '' als griffier :?:

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

Als ze dat zelf wil.Zou wel een aanwinst zijn.We kunnen voor ons zelf beginnen met al die deskundigen.

witte angora

jvn schreef:
witte angora schreef:
verrechtbanking
Reactie jvn : :?: :?: :?:
scrabble. Was een reactie op wat Mark schreef:
Kijk, dat is nou eens een leuke "verrechtbanking" (is dat een woord?) van een paar forumleden

jvn

snepke schreef:Als ze dat zelf wil.Zou wel een aanwinst zijn.We kunnen voor ons zelf beginnen met al die deskundigen.
reactie jvn: Ik ben al begonnen, met kantoor aan huis,sinds 10 jaar werk ik als vrijwilliger,dus het begin is er al :wink:

jvn

Voor alle belanghebbenden,plaats ik hierbij nog enkele pagina's die van belang kunnen zijn mocht u als gedupeerde in een procedure terecht komen.

Voor wetgeving: www.st-ab.nl

Begrippenlijst / uitleg moeilijke juridische termen:

Rechtspraak.nl-begrippenlijst van A tot Z

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Wat een waardeloos advies. Vooal je kop in het zand steken, ja daar schiet je iets mee op. Niet doen dus, dat advies.
Beter advies is om schriftelijk aan te geven dat de rekening niet terecht is. Op die manier blijf je contact houden en kan je bij de rechter aantonen alles gedaan te hebben om de zaak op een minnelijke manier te schikken.

Deurwaarder Mark

aanvulling op jvn: makkelijkste en meest actuele manier om alle wetten en regelgeving te vinden is via http://www.wetten.overheid.nl.

witte angora

Deurwaarder Mark schreef:aanvulling op jvn: makkelijkste en meest actuele manier om alle wetten en regelgeving te vinden is via http://www.wetten.overheid.nl.
Maar ja, dan is het nog het interpreteren, he. Sommigen halen alleen net dan éne zinnetje eruit wat in hun straatje past, en de rest vergeten ze voor het gemak...

Deurwaarder Mark

Tsja... niet voor niets kost het jaren van studie voordat je advocaat of deurwaarder bent... en dan nog weet je lang niet alles hoor!

Pavlova

Ongelezen bericht door Pavlova »

jvn schreef:
Reactie jvn: Met uw welnemen edelachtbare :!: En eh, zullen we Pavlova ook toevoegen aan de "verrechtbanking '' als griffier :?:
Hmm griffier.... Akkoord! :D Maar dan wel als deze griffier meer in mag brengen (bijvoorbeeld haar mening) dan alleen verslagen van zittingen maken enz. 8)

Gesloten