LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] biologische voeding btw vrij?

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Frans75

Re: biologische voeding btw vrij?

Ongelezen bericht door Frans75 »

Sorry Bas, maar we gaan vrolijk verder....
Het is overigens ook wel weer duidelijk dat er door een aantal personen met twee maten gemeten word doordat een reactie op de opmerking "vraag het aan de echte experts" geheel uitbleef. Alsof agrariers experts zijn op het gebied van wereldwijde vraagstukken
Kan me niet herinneren dat iemand dat hier ooit gezegd heeft, maar kan me natuurlijk vergissen. Er zijn al zoveel postings uit dit topic verwijderd dat de draad een beetje verward is.
Maar om even terug te komen op de experts;
Ook is het argument dat er te weinig landbouwgrond beschikbaar is niet valide omdat het juist de uitputting van landbouwgronden door moderne methodes is die daaraan ten grondslag ligt.
Om deze reden gaf ik aan dat je eens met hun zou moeten praten.
Het lijkt mij dat zij beter weten wat goed is voor hun grond/oogst dan een stel bureaucraten.

Sinds wanneer is de btw in Nederland trouwens een globaal onderwerp?

antileugens

Ongelezen bericht door antileugens »

Frans75 schreef:Kan me niet herinneren dat iemand dat hier ooit gezegd heeft, maar kan me natuurlijk vergissen.
Frans75 schreef:
Zoals ik al eerder gemeld heb moet je eens gaan praten met de echte experts, landbouwers.
Dus niet uitgaan van onderzoeken die duidelijk politieke motieven ten grondslag hebben.
Frans75 schreef:Om deze reden gaf ik aan dat je eens met hun zou moeten praten.
En nu herinner je je het ineens wel. In één en dezelfde post kun je het niet herinneren en zeg je dat je het gezegd hebt?!
Het lijkt mij dat zij beter weten wat goed is voor hun grond/oogst dan een stel bureaucraten.
Het lijkt je, maar je onderbouwt het niet. Ik kan je zo een heel aantal links geven waaruit blijkt dat tal van hen niet met reguliere landbouw bezig zijn omdat ze dat willen maar doordat ze door politieke besluiten hiertoe gedwongen zijn (subsidiebeleid, ruilverkaveling, etc.)
Ik heb een kennis die multimiljonair is geworden doordat de overheid het ene moment subsidie gaf om een varkenstal te bouwen en de week er op omdat ze subsidie gaven de stal af te breken.
Sinds wanneer is de btw in Nederland trouwens een globaal onderwerp?
Het gaat hier over ht promoten van biologische landbouw. En dat ís een globaal onderwerp.

Frans75

Ongelezen bericht door Frans75 »

Leuk hè? Selectief quoten?

En nu herinner je je het ineens wel. In één en dezelfde post kun je het niet herinneren en zeg je dat je het gezegd hebt?!
Niet in 1 post van mij, maar dat kan iedereen zo teruglezen.

Maar mijn vorige comment ging hierom:
Alsof agrariers experts zijn op het gebied van wereldwijde vraagstukken

antileugens

Ongelezen bericht door antileugens »

Selectief quoten?! Het staat er gewoon overduidelijk. En jouw reactie was er eentje op die van mij dus ja, waarom zou je een agrarier een expert noemen op het gebied van wereldwijde vraagstukken.
Dat was een belangrijk deel van de discussie. En gek genoeg reageerde niemand daar op. Waarom zou een boer trouwens expert zijn op al die andere punten? Ze weten hoe ze produceren moeten maar waarom zouden ze expert zijn op de langetermijn consequenties? En waarop baseer je je conclusie dat de enige bewijzen die hier zijn aangedragen politiek gemotiveerd zijn?

Kortom, tot nu toe staan de reacties die tegen zijn hier bomvol aannames gevolgd door nog meer aannames. Het gros waarvan al met bewijzen onderuit gehaald is terwijl dat omgekeerd nog niet één keer is gebeurd.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Kortom, tot nu toe staan de reacties die tegen zijn hier bomvol aannames gevolgd door nog meer aannames. Het gros waarvan al met bewijzen onderuit gehaald is terwijl dat omgekeerd nog niet één keer is gebeurd.
We weten het nu wel, wij bewijzen nooit iets en jij bewijst altijd. Hou eens op daarmee, je zoekt op deze manier enkel ruzie.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Is het nog geen bedtijd voor de kindertjes? :wink:

Pak anders allemaal een emmertje en een schepje, en kijk eens wie de hoogste toren van zand kan bouwen. Is net zo zinvol als waar jullie nu mee bezig zijn.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Goed initiatief, heb meteen getekend!

Nu nog de bio-industrie afschaffen en de kilo kipfilet- en hamlappenknallers in de supermarkt verbieden.

witte angora

de kilo kipfilet- en hamlappenknallers in de supermarkt verbieden
Het probleem is dat wij Nederlanders zo 'prijsbewust' denken te zijn. Beter gezegd: zo goedkoop mogelijk willen zijn.

Een paar weken geleden heb ik voor het laatst gehakt gehaald bij de AH. Behalve dat er door het vele water dat er in zit niks overbleef, was datgene wát er overbleef niet te vreten ook.

Kipfilet deed ik al niet meer, het water droop bijna de verpakking uit. Het is niet voor niets dat ze bij de kassa van de Deka er een extra plastic zakje omheen doen. Hier in het dorp althans, van elders weet ik het niet.

Twee weken geleden voor het eerst gehakt gehaald bij de poelier. Wát een verschil in kwaliteit, smaak, structuur, alles! Prijs was 2,75/500 gram. Valt dus alleszins mee. :D

Heb trouwens meteen mijn vingers gebrand. Normaal, met het supermarktgehakt, kon ik, als de pan scheef op het vuur stond, het ding met de blote handen snel rechtzetten. Was geen probleem, want het vlees was door het vele vocht niet aan het braden, maar aan het koken. Dus de pan was niet heter dan 100 graden.

Dat kippengehakt bevatte géén vocht, dat was dus aan het braden, dus die pan was... :?

Van de week toch maar pannenlappen kopen. :wink:

seagoing racer2

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,

Het water toevoegen aan vlees is mijn inziens gewoon fraude, en heeft niks met biologisch of niet biologisch te maken

Helaas gebeurt het op grote schaal, en is het blijkbaar legaal in Nederland.. :roll:

witte angora

Het water toevoegen aan vlees is mijn inziens gewoon fraude, en heeft niks met biologisch of niet biologisch te maken
Was een reactie op het bericht van Bob Schurkjens. :wink:

Wim2007

Ongelezen bericht door Wim2007 »

antileugens schreef:Aangezien dit geen commerciele link is neem ik hier de vrijheid om deze link te plaatsen zodat je, als je dat wilt, de petitie kunt ondertekenen om biologische voeding BTW vrij te laten worden. 't is al duur genoeg: http://www.biobtwvrij.nl/tekenhier.php
Als je deze actie ondersteund, stuur de link dan aub aan zoveel mogelijk mensen door.
Niet alleen biologisch voedsel zou vrij van BTW moeten zijn, maar al het voedsel. Ook zou drinkwater vrij van BTW moeten zijn. Het is erg vreemd dat BTW wordt geheven over eerste levensbehoeften.

Gesloten