Tendel schreef:Het werkt namelijk ook heel goed bij dieren. Frappant is dat de dieren er bijzonder goed op reageren, honden, katten en zelfs paarden met gewrichtsklachten of chronische hoefijzerontsteking hebben hier baat bij.
Hoezo geloven? Die dieren kunnen niet geloven en toch werkt het!!
Jij kan dit wel beweren, maar staaft het niet met bewijs. Bewijs in de zin van gepubliceerde onderzoeken.
Tendel schreef:Wat ik hiermee wil zeggen is dat men niet alles met woorden kan verklaren.
De voorbeelden die jij aanhaalt, tv en mobiele telefoon, daarvan kunnen we elke dag weer zien dat het werkt. Daar zijn tig onderzoeken naar gedaan. Kortom, daar is wel bewijs van. Maar die Energetix sieraden, daarvan zie ik geen bewijs. Als ik nu aan iedereen zo'n sieraad uitdeel, zie ik dan ook bij iedereen bewijs?
Laat je trouwens nog wel even zien welke onderzoeken jouw bewering staven?
Tendel schreef:Er wordt een conclusie getrokken dat Energetix slecht is en niet werkt, dat betekent dus ook dat al die andere medicijnen ook slecht zijn en niet werken.
Vreemde conclusie. Dus als een nepding niet werkt, dan werkt dus al het andere ook niet? Die snap ik niet. Van medicijnen kunnen we aantonen dat ze werken. Maar van Energetix heb ik nog nooit ook maar een stukje bewijs mogen zien.
Tendel schreef:Miljoenen mensen dragen het over de gehele wereld
Ook hier ontbreekt weer het bewijs. Het bewijs dat miljoenen mensen het ding dragen. Maar goed stel dat dit wel waar is, dan zijn er nog steeds meer mensen die het niet dragen. En wat mij zo verbaast is dat als dit zo'n wondermiddel is, wat jij beweert, waarom dan niet veel meer mensen het dragen. Zo duur is het ding nou ook weer niet. En als het inderdaad zo'n wondermiddel is, waarom worden we dan niet overspoeld met onderzoeken die de werking aantonen? Dat is toch immers de beste reclame als onafhankelijk onderzoek aantoont dat...?
Tendel schreef:Het resultaat is niet altijd na 1 week te voelen, geef het 3-4 maanden.
Ah, natuurlijk zodra je je niet meer op de colportagewet kan beroepen, dan zou het moeten gaan werken. Hoe toevallig.
Tendel schreef:Dat is pas onderzoek!
Uh, nee. Dat is geen onderzoek want de omstandigheden zijn niet gecontroleerd, want er is niet bijgehouden welke andere factoren allemaal nog gewijzigd zijn.
Tendel schreef:Bovendien hou je er zoviezo een heel mooi en stijlvol sieraad aan over.
Hehe, hij is weer. "maar het is ook een mooi sieraad".
Tendel schreef:Wie hier gelijk van de hoge toren blaast zonder ook maar in aanraking te zijn gekomen met deze producten draagt bij aan een discussie zonder draagkracht, want het spreekwoord zegt."De beste stuurlui staan aan wal".
Nee, de discussie verliest haar draagkracht omdat zij die beweren dat het ding werkt hier geen enkel bewijs voor hebben. En al helemaal geen onderzoeken kunnen overleggen die hun bewering staven.