LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verplichte prijs, anders geen levering...
Re: Verplichte prijs, anders geen levering...
@ BBCS: De winst zou, om precies te zijn, Euro 2,26 zijn Bruto natuurlijk...
Die 22% van BBCS is het bruto verlies. Dus een negatieve bruto marge. Daarna moeten alle kosten nog betaald worden En dat geloof ik gewoon niet, dat Dynabyte en anderen structureel producten met een bruto verlies van 22% verkopen. Dat is wat beweerd werd.witte angora schreef:Iemand die te weinig verkoopt zal vanwege die vaste kosten inderdaad een verlies van 22% kunnen lijden.
Je hebt helemaal niks bewezen. Zoals gewoonlijk. Er wordt in je bericht geen enkele link gegeven m.b.t. de inkoopprijzen zodat we het e.e.a. kunnen nakijken. Je doet je reputatie weer eer aan.BBCS schreef:Meer bewijs kan ik niet leveren.
Jongens, nog eventjes, de lente is in aankomst..
Dat kan ik je ook niet geven.WillemV schreef:Je hebt helemaal niks bewezen. Zoals gewoonlijk. Er wordt in je bericht geen enkele link gegeven m.b.t. de inkoopprijzen zodat we het e.e.a. kunnen nakijken. Je doet je reputatie weer eer aan.BBCS schreef:Meer bewijs kan ik niet leveren.
Omdat die prijslijsten op een afgeschermd gedeelte staat.
En daar heb je nu eenmaal een gebruikersnaam en wachtwoord voor nodig.
Dus ik kan je geen link geven, omdat je er niets aan hebt.
Maar roep dan niet dat je iets bewezen hebt. Het wordt een beetje saai allemaal, maar als jij continue blijft volhouden dat Dynabyte en anderen structureel hele productlijnen ruim 20% onder de inkoopprijs verkopen, zal ik bij veel van je beweringen om bewijs vragen. Gewoon omdat ik je niet geloof. Jij bent hier op Trosradar al regelmatig betrapt op het bewust geven van onjuiste informatie. Om de consument op het verkeerde been te zetten.BBCS schreef:Dat kan ik je ook niet geven.
Ik onjuiste informatie geven?WillemV schreef:Maar roep dan niet dat je iets bewezen hebt. Het wordt een beetje saai allemaal, maar als jij continue blijft volhouden dat Dynabyte en anderen structureel hele productlijnen ruim 20% onder de inkoopprijs verkopen, zal ik bij veel van je beweringen om bewijs vragen. Gewoon omdat ik je niet geloof. Jij bent hier op Trosradar al regelmatig betrapt op het bewust geven van onjuiste informatie. Om de consument op het verkeerde been te zetten.BBCS schreef:Dat kan ik je ook niet geven.
Een voorbeeld van wat ik al eerder aangaf:
De speakerset van Logitech:
Adviesprijs Logitech:
€ 449,-
bron: http://www.logitech.com/index.cfm/speak ... 4&cl=nl,nl
Verkoop prijs met 15% winstmarge: € 443,16
Verkoop prijs Webwinkel (Dynabyte): € 299,99
bron: https://dynabyte.nl/artikel/7111902c78/ ... kerset_THX
BBCS, houdt nu toch eens op met liegen, verdraaien en mensen voor de gek houden.. Het is in elk topic elke keer weer hetzelfde..
Ook hier wederom. .Je zal ongetwijfeld wel weer met hetzelfde riedeltje komen over dat je zo zielig bent omdat je gestalked wordt en/of je mede-ondernemers dit laten doen, maar feit blijft dat je nooit, maar dan ook nooit je zaken onderbouwt met aantoonbare en verifieerbare feiten.
Daarnaast ga je bewust ( in mijn ogen ) over bepaalde zaken heen en ook hier ga je weer bewust niet in op inkoopsprijzen, maar scherm je weer met aankoopsprijzen en adviesprijzen.
Ook in het andere topic doe je dit over en over en over...
Ik ben niet de enige die er maar op blijft hameren dat je blijft liegen, ook WillemV en alfatrion hebben dit nu letterlijk een paar keer gezegd...
Ook ik zal dit blijven zeggen, om te voorkomen dat je weer een paar argeloze consumenten om de tuin leidt met je leugens !
Ook hier wederom. .Je zal ongetwijfeld wel weer met hetzelfde riedeltje komen over dat je zo zielig bent omdat je gestalked wordt en/of je mede-ondernemers dit laten doen, maar feit blijft dat je nooit, maar dan ook nooit je zaken onderbouwt met aantoonbare en verifieerbare feiten.
Daarnaast ga je bewust ( in mijn ogen ) over bepaalde zaken heen en ook hier ga je weer bewust niet in op inkoopsprijzen, maar scherm je weer met aankoopsprijzen en adviesprijzen.
Ook in het andere topic doe je dit over en over en over...
Ik ben niet de enige die er maar op blijft hameren dat je blijft liegen, ook WillemV en alfatrion hebben dit nu letterlijk een paar keer gezegd...
Ook ik zal dit blijven zeggen, om te voorkomen dat je weer een paar argeloze consumenten om de tuin leidt met je leugens !
Zucht. Je begint gewoon weer opnieuw. Toon de inkoopprijs van die € 443,16 met 15% bruto winstmarge maar eens aan. Deze is € 385,36. incl. BTW. Ik geloof niet dat Dynabyte en anderen dit product dan voor € 299,99 verkopen.BBCS schreef:Verkoop prijs met 15% winstmarge: € 443,16
Omdat je dit nu al een paar pagina's blijft volhouden zonder enig bewijs te geven noem ik dit ronduit een leugen. Ga maar klagen bij de mod's.
Precies. Dus die inkoopprijs is inmiddels allang gedaald en allang niet meer € 385,36 incl. BTW zoals BBCS maar blijft volhouden. Gewoon een poging van BBCS om de consument op het verkeerde been te zetten. Dat zijn we wel van hem gewend.vogels schreef:Die Logitech is al sinds 2004 op de markt! Vind je het gek dat de prijs na 6 jaar nog maar op 300,- zit? Ik niet. En niet alleen Dynabyte verkoopt deze set voor rond de 300,- euro: http://tweakers.net/pricewatch/96897/lo ... tab:prices
Het bewijs heb ik je steeds gegeven.WillemV schreef:Zucht. Je begint gewoon weer opnieuw. Toon de inkoopprijs van die € 443,16 met 15% bruto winstmarge maar eens aan. Deze is € 385,36. incl. BTW. Ik geloof niet dat Dynabyte en anderen dit product dan voor € 299,99 verkopen.BBCS schreef:Verkoop prijs met 15% winstmarge: € 443,16
Verdorie! Lezen is ook moeilijk!
Nog maar een keer:
https://dynabyte.nl/artikel/7111902c78/ ... kerset_THX
Daar staat dat de speakerset Logitech Z-5500 5.1 Speakerset THX
te koop staat voor €299,99
Hoe duidelijker wil je het hebben?????
Klik op de bovenstaande link, en je komt op de website van Dynabyte!!!
Dat is echt onzin!WillemV schreef:Precies. Dus die inkoopprijs is inmiddels allang gedaald en allang niet meer € 385,36 incl. BTW zoals BBCS maar blijft volhouden. Gewoon een poging van BBCS om de consument op het verkeerde been te zetten. Dat zijn we wel van hem gewend.vogels schreef:Die Logitech is al sinds 2004 op de markt! Vind je het gek dat de prijs na 6 jaar nog maar op 300,- zit? Ik niet. En niet alleen Dynabyte verkoopt deze set voor rond de 300,- euro: http://tweakers.net/pricewatch/96897/lo ... tab:prices
Het enige wat jij doet is alles aan doen om mij maar onderuit te halen en te beschuldigen!
Ik zet niemand op het verkeerde been.
Die inkoop prijs is zoals ik die genoemd heb.
Daarmee BASTA!
En omdat jij het niet kunt geloven dat Dynabyte die prijzen hanteert, ga jij ervan uit dat ik de boel loop te flessen.
Welterusten!
Laatst gewijzigd door BBCS op 02 apr 2010 01:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Lees zelf aub de wetboeken, in plaats van achter de commerciële organisaties aan te lopen!vogels schreef:Het was zo heerlijk rustig hier toen hij - helaas weer van korte duur - besloot te stoppen met dit forum. Al die onzin die hij neer kalkt en zijn geheel eigen interpretaties van garantie, zit niemand op te wachten.Gewoon een poging van BBCS om de consument op het verkeerde been te zetten. Dat zijn we wel van hem gewend.
Ik praat geen onzin.
Alleen willen jullie het niet horen.
Laatst gewijzigd door BBCS op 02 apr 2010 01:18, 1 keer totaal gewijzigd.
JtC schreef:Jongens, nog eventjes, de lente is in aankomst..
Je liegt en bedriegt !Ik zet niemand op het verkeerde been.
Helaas is er na al die leugens van je bijna niemand meer die je op je blauwe ogen gelooft.Die inkoop prijs is zoals ik die genoemd heb.
Zo lang jij weigert dit aan te tonen, ga ik er vanuit dat je liegt !En omdat jij het niet kunt geloven dat Dynabyte die prijzen hanteert, ga jij ervan uit dat ik de boel loop te flessen.
Geloof ik niets van. Dat is een leugen, bewijs graag.BBCS schreef:Die inkoop prijs is zoals ik die genoemd heb.
Niks basta. Door te gaan schreeuwen wordt jouw onzin niet 'meer waar'.Daarmee BASTA!
Beter lezen. Ik schrijf nergens dat ik niet geloof dat Dynabyte en anderen deze verkoopprijs hanteren. Ik geloof niet dat de inkoopprijs dan 22% hoger is. Voor de 10e keer ofzo. Tjongejonge.En omdat jij het niet kunt geloven dat Dynabyte die prijzen hanteert, ga jij ervan uit dat ik de boel loop te flessen.
En hoe denk je dat ik dat moet gaan bewijzen?
De inlog codes geven van de leverancier?
Als ik er een print screen van maak, geloof je het ook niet.
Ik kan je geen link geven, waarbij je het zelf kunt controleren.
Daar heb je een gebruikersnaam en een wachtwoord voor nodig, en die ga ik echt niet verstrekken.
de link:
http://www.copaco.nl/eshop/control/prod ... 70115-0914
De inlog codes geven van de leverancier?
Als ik er een print screen van maak, geloof je het ook niet.
Ik kan je geen link geven, waarbij je het zelf kunt controleren.
Daar heb je een gebruikersnaam en een wachtwoord voor nodig, en die ga ik echt niet verstrekken.
de link:
http://www.copaco.nl/eshop/control/prod ... 70115-0914
Het maakt mij niet uit hoe je dat bewijst. Maar als je iets roept moet je dat ook kunnen onderbouwen middels bewijs. En dat doe je nagenoeg nooit. Daar ben je al heel vaak op gewezen. Aangezien hier op Trosradar al vaak is aangetoond dat jij de waarheid meestal met een korreltje zout neemt en dus gewoon vaak leugens schrijft, geloof ik je gewoon niet zolang je het niet aantoont. Nogmaals het is gewoon een leugen.BBCS schreef:En hoe denk je dat ik dat moet gaan bewijzen?
-
- Contacteer:
BBCS- WillemV- angel1978- en anderen....
In onze branche blijf je overeind door respect en betrouwbaarheid!
Respect door wat een klant wenst, ook respect voor een ander als hij een ander mening heeft, zoals hier op dit forum soms ver te zoeken is....!!
Betrouwbaarheid, laat zien aan je klanten dat je uitsluitend een goed product verkoopt.
Door ervaring willen wij sommige artikelen niet eens meer in onze winkel hebben, omdat het 2 x bij binnenkomst van de leverancier al kapot was....
Nu kunnen wij wel moord en brand roepen over te lage marge, maar het is beter om te bedenken om met zo'n situatie om te gaan.
Want tijden veranderen, en gezien de snelheid van de techniek, vinden wij dat we de boot niet willen missen om ook aandacht te schenken die een klant wenst, zoals onderhoud, op maat computers, computerhulp, cursus, enz.
Want wie weet, is de tijd rijp voor een andere weg, en dat marges in de verkoop niet het belangrijkste meer is op hardware, maar de service erom heen.
Wie weet hebben wij het mis, dan hebben wij weer wat geleerd.
Probeer uit elk nadeel een voordeel te halen.
Gr, Willy
In onze branche blijf je overeind door respect en betrouwbaarheid!
Respect door wat een klant wenst, ook respect voor een ander als hij een ander mening heeft, zoals hier op dit forum soms ver te zoeken is....!!
Betrouwbaarheid, laat zien aan je klanten dat je uitsluitend een goed product verkoopt.
Door ervaring willen wij sommige artikelen niet eens meer in onze winkel hebben, omdat het 2 x bij binnenkomst van de leverancier al kapot was....
Nu kunnen wij wel moord en brand roepen over te lage marge, maar het is beter om te bedenken om met zo'n situatie om te gaan.
Want tijden veranderen, en gezien de snelheid van de techniek, vinden wij dat we de boot niet willen missen om ook aandacht te schenken die een klant wenst, zoals onderhoud, op maat computers, computerhulp, cursus, enz.
Want wie weet, is de tijd rijp voor een andere weg, en dat marges in de verkoop niet het belangrijkste meer is op hardware, maar de service erom heen.
Wie weet hebben wij het mis, dan hebben wij weer wat geleerd.
Gr, Willy
Interessant:
De leverancier(s) die jou een vaste verkoopprijs proberen op te leggen, zijn dat gemiddeld gezien leveranciers van de betere of juist de mindere producten?
Aangezien je eerder in dit topic je al kritisch hebt uitgesproken over bepaalde leveranciers, durf je deze vragen best oprecht te beantwoorden. (Grapje.)
In hoeverre is de keuze van jou voor de 'betere' producten materieel van invloed op de bruto marge van je onderneming als geheel? Is dat op de korte termijn negatief (wat ik verwacht) of juist positief?ICS Mohlman schreef:Betrouwbaarheid, laat zien aan je klanten dat je uitsluitend een goed product verkoopt.
De leverancier(s) die jou een vaste verkoopprijs proberen op te leggen, zijn dat gemiddeld gezien leveranciers van de betere of juist de mindere producten?
Aangezien je eerder in dit topic je al kritisch hebt uitgesproken over bepaalde leveranciers, durf je deze vragen best oprecht te beantwoorden. (Grapje.)
Wat mij betreft getuigt deze opmerking van goed, innovatief en commercieel ondernemerschap. Dat meen ik echt positief.Nu kunnen wij wel moord en brand roepen over te lage marge, maar het is beter om te bedenken om met zo'n situatie om te gaan. Want tijden veranderen, en gezien de snelheid van de techniek, vinden wij dat we de boot niet willen missen om ook aandacht te schenken die een klant wenst, zoals onderhoud, op maat computers, computerhulp, cursus, enz.
Naar ik begrepen heb (ben geen insider) is deze situatie al wat langer aan de gang bij dealers van nieuwe auto's. Naar mij verteld is, is de bruto marge op de verkoop van nieuwe auto's extreem laag en wordt het echte geld verdiend op het onderhoud en de reparaties van deze auto's. Ik heb het dan niet over de handel in 2e hands auto's maar over door de fabrikanten erkende autodealers.Want wie weet, is de tijd rijp voor een andere weg, en dat marges in de verkoop niet het belangrijkste meer is op hardware, maar de service erom heen.
Exact, innovatief zijn.Wie weet hebben wij het mis, dan hebben wij weer wat geleerd.