Re: Verplichte prijs, anders geen levering...
Geplaatst: 01 apr 2010 17:47
@ BBCS: De winst zou, om precies te zijn, Euro 2,26 zijn
Bruto natuurlijk...
Radar Forum
https://radar-forum.avrotros.nl/
Die 22% van BBCS is het bruto verlies. Dus een negatieve bruto marge. Daarna moeten alle kosten nog betaald worden En dat geloof ik gewoon niet, dat Dynabyte en anderen structureel producten met een bruto verlies van 22% verkopen. Dat is wat beweerd werd.witte angora schreef:Iemand die te weinig verkoopt zal vanwege die vaste kosten inderdaad een verlies van 22% kunnen lijden.
Je hebt helemaal niks bewezen. Zoals gewoonlijk. Er wordt in je bericht geen enkele link gegeven m.b.t. de inkoopprijzen zodat we het e.e.a. kunnen nakijken. Je doet je reputatie weer eer aan.BBCS schreef:Meer bewijs kan ik niet leveren.
Dat kan ik je ook niet geven.WillemV schreef:Je hebt helemaal niks bewezen. Zoals gewoonlijk. Er wordt in je bericht geen enkele link gegeven m.b.t. de inkoopprijzen zodat we het e.e.a. kunnen nakijken. Je doet je reputatie weer eer aan.BBCS schreef:Meer bewijs kan ik niet leveren.
Maar roep dan niet dat je iets bewezen hebt. Het wordt een beetje saai allemaal, maar als jij continue blijft volhouden dat Dynabyte en anderen structureel hele productlijnen ruim 20% onder de inkoopprijs verkopen, zal ik bij veel van je beweringen om bewijs vragen. Gewoon omdat ik je niet geloof. Jij bent hier op Trosradar al regelmatig betrapt op het bewust geven van onjuiste informatie. Om de consument op het verkeerde been te zetten.BBCS schreef:Dat kan ik je ook niet geven.
Omdat die prijslijsten op een afgeschermd gedeelte staat.
En daar heb je nu eenmaal een gebruikersnaam en wachtwoord voor nodig.
Ik onjuiste informatie geven?WillemV schreef:Maar roep dan niet dat je iets bewezen hebt. Het wordt een beetje saai allemaal, maar als jij continue blijft volhouden dat Dynabyte en anderen structureel hele productlijnen ruim 20% onder de inkoopprijs verkopen, zal ik bij veel van je beweringen om bewijs vragen. Gewoon omdat ik je niet geloof. Jij bent hier op Trosradar al regelmatig betrapt op het bewust geven van onjuiste informatie. Om de consument op het verkeerde been te zetten.BBCS schreef:Dat kan ik je ook niet geven.
Omdat die prijslijsten op een afgeschermd gedeelte staat.
En daar heb je nu eenmaal een gebruikersnaam en wachtwoord voor nodig.
Zucht. Je begint gewoon weer opnieuw. Toon de inkoopprijs van die € 443,16 met 15% bruto winstmarge maar eens aan. Deze is € 385,36. incl. BTW. Ik geloof niet dat Dynabyte en anderen dit product dan voor € 299,99 verkopen.BBCS schreef:Verkoop prijs met 15% winstmarge: € 443,16
Verkoop prijs Webwinkel (Dynabyte): € 299,99
Precies. Dus die inkoopprijs is inmiddels allang gedaald en allang niet meer € 385,36 incl. BTW zoals BBCS maar blijft volhouden. Gewoon een poging van BBCS om de consument op het verkeerde been te zetten. Dat zijn we wel van hem gewend.vogels schreef:Die Logitech is al sinds 2004 op de markt! Vind je het gek dat de prijs na 6 jaar nog maar op 300,- zit? Ik niet. En niet alleen Dynabyte verkoopt deze set voor rond de 300,- euro: http://tweakers.net/pricewatch/96897/lo ... tab:prices
Het bewijs heb ik je steeds gegeven.WillemV schreef:Zucht. Je begint gewoon weer opnieuw. Toon de inkoopprijs van die € 443,16 met 15% bruto winstmarge maar eens aan. Deze is € 385,36. incl. BTW. Ik geloof niet dat Dynabyte en anderen dit product dan voor € 299,99 verkopen.BBCS schreef:Verkoop prijs met 15% winstmarge: € 443,16
Verkoop prijs Webwinkel (Dynabyte): € 299,99
Dat is echt onzin!WillemV schreef:Precies. Dus die inkoopprijs is inmiddels allang gedaald en allang niet meer € 385,36 incl. BTW zoals BBCS maar blijft volhouden. Gewoon een poging van BBCS om de consument op het verkeerde been te zetten. Dat zijn we wel van hem gewend.vogels schreef:Die Logitech is al sinds 2004 op de markt! Vind je het gek dat de prijs na 6 jaar nog maar op 300,- zit? Ik niet. En niet alleen Dynabyte verkoopt deze set voor rond de 300,- euro: http://tweakers.net/pricewatch/96897/lo ... tab:prices
Lees zelf aub de wetboeken, in plaats van achter de commerciële organisaties aan te lopen!vogels schreef:Het was zo heerlijk rustig hier toen hij - helaas weer van korte duur - besloot te stoppen met dit forum. Al die onzin die hij neer kalkt en zijn geheel eigen interpretaties van garantie, zit niemand op te wachten.Gewoon een poging van BBCS om de consument op het verkeerde been te zetten. Dat zijn we wel van hem gewend.
JtC schreef:Jongens, nog eventjes, de lente is in aankomst..
Je liegt en bedriegt !Ik zet niemand op het verkeerde been.
Helaas is er na al die leugens van je bijna niemand meer die je op je blauwe ogen gelooft.Die inkoop prijs is zoals ik die genoemd heb.
Zo lang jij weigert dit aan te tonen, ga ik er vanuit dat je liegt !En omdat jij het niet kunt geloven dat Dynabyte die prijzen hanteert, ga jij ervan uit dat ik de boel loop te flessen.
Geloof ik niets van. Dat is een leugen, bewijs graag.BBCS schreef:Die inkoop prijs is zoals ik die genoemd heb.
Niks basta. Door te gaan schreeuwen wordt jouw onzin niet 'meer waar'.Daarmee BASTA!
Beter lezen. Ik schrijf nergens dat ik niet geloof dat Dynabyte en anderen deze verkoopprijs hanteren. Ik geloof niet dat de inkoopprijs dan 22% hoger is. Voor de 10e keer ofzo. Tjongejonge.En omdat jij het niet kunt geloven dat Dynabyte die prijzen hanteert, ga jij ervan uit dat ik de boel loop te flessen.
Het maakt mij niet uit hoe je dat bewijst. Maar als je iets roept moet je dat ook kunnen onderbouwen middels bewijs. En dat doe je nagenoeg nooit. Daar ben je al heel vaak op gewezen. Aangezien hier op Trosradar al vaak is aangetoond dat jij de waarheid meestal met een korreltje zout neemt en dus gewoon vaak leugens schrijft, geloof ik je gewoon niet zolang je het niet aantoont. Nogmaals het is gewoon een leugen.BBCS schreef:En hoe denk je dat ik dat moet gaan bewijzen?
In hoeverre is de keuze van jou voor de 'betere' producten materieel van invloed op de bruto marge van je onderneming als geheel? Is dat op de korte termijn negatief (wat ik verwacht) of juist positief?ICS Mohlman schreef:Betrouwbaarheid, laat zien aan je klanten dat je uitsluitend een goed product verkoopt.
Door ervaring willen wij sommige artikelen niet eens meer in onze winkel hebben, omdat het 2 x bij binnenkomst van de leverancier al kapot was....
Wat mij betreft getuigt deze opmerking van goed, innovatief en commercieel ondernemerschap. Dat meen ik echt positief.Nu kunnen wij wel moord en brand roepen over te lage marge, maar het is beter om te bedenken om met zo'n situatie om te gaan. Want tijden veranderen, en gezien de snelheid van de techniek, vinden wij dat we de boot niet willen missen om ook aandacht te schenken die een klant wenst, zoals onderhoud, op maat computers, computerhulp, cursus, enz.
Naar ik begrepen heb (ben geen insider) is deze situatie al wat langer aan de gang bij dealers van nieuwe auto's. Naar mij verteld is, is de bruto marge op de verkoop van nieuwe auto's extreem laag en wordt het echte geld verdiend op het onderhoud en de reparaties van deze auto's. Ik heb het dan niet over de handel in 2e hands auto's maar over door de fabrikanten erkende autodealers.Want wie weet, is de tijd rijp voor een andere weg, en dat marges in de verkoop niet het belangrijkste meer is op hardware, maar de service erom heen.
Exact, innovatief zijn.Wie weet hebben wij het mis, dan hebben wij weer wat geleerd.
Probeer uit elk nadeel een voordeel te halen.