Pagina 4 van 4

Re: Lamp besteld - kapot ontvangen

Geplaatst: 14 apr 2010 17:42
door elmo43
Een mooi stukje gevonden over garantie:

http://www.nu.nl/economie/2225755/winke ... antie.html

Daar staat precies vermeld hoe het e.e.a. in mekaar zit en werkt. :wink: En niet anders dus, zoals sommige zeggen.

Re: Lamp besteld - kapot ontvangen

Geplaatst: 14 apr 2010 18:14
door witte angora
:D :D :D :D :D :D :D

Mag ik even aandacht?

Deze discussie is al in zoveel topics gevoerd, de argumenten blijven hetzelfde. Wordt het niet eens tijd om er een eind aan te breien?

:!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:

Re: Lamp besteld - kapot ontvangen

Geplaatst: 14 apr 2010 18:16
door elmo43
Lijkt mij voor BBCS een interessant artikel om even GOED te lezen.
Die bedoelde ik ook met bepaalde figuren :wink: Misschien dat hij dan wat minder hoog van de toren gaat blazen.

Re: Lamp besteld - kapot ontvangen

Geplaatst: 14 apr 2010 19:19
door angel1978
Klopt, maar de diverse leveranciers geven aan dat je tekent voor goede ontvangst als je het pakketje ontvangt.
Leveranciers bepalen niet hoe er getekend moet worden. Dat doen de transporteurs. Deze kennen geen tekenen voor goed ontvangst.

Maar dat wist je al...
Dan wilt dat zeggen dat je accoord gaat met het pakketje en dat je de toestand waarin de inhoud van het pakketje accepteert.

En als de leverancier aangeeft dat je tekent voor goede ontvangst, dan wilt dat zeggen dat je het pakketje schadevrij ontvangen hebt.
Hier lieg je dus aantoonbaar.
De voorwaarden die de transporteur hieraan stelt, of dat de transporteur aangeeft dat je alleen tekent voor ontvangst en niet dat je tekent voor goede ontvangst, is van geen belang.
Weer een leugen !
De reden waarom je moet tekenen voor goede ontvangst?
En weer gebruik je deze term die niet bestaat.
Daarmee misleid je doelbewust mensen. Schandalig vind ik dat !

Re: Lamp besteld - kapot ontvangen

Geplaatst: 14 apr 2010 21:05
door S.
Vaak neem je een pakket aan en ziet het er keurig ongeschonden uit. Eventueel teken je voor ontvangst. (Ik heb dit zelf nooit hoeven doen, maar wie weet ben ik wel een uitzondering op de regel :P )
Wanneer je het openmaakt en je lamp komt er in stukken uit of werkt op de een of andere manier niet naar behoren dan neem je contact op met de winkelier. Zij hebben namelijk een overeenkomst met de transporteur en kunnen eventuele schade bij hen verhalen nadat ze de klant een nieuw, deugdelijk product geleverd hebben. Zo simpel zit het leven in elkaar.
Die zaak van de TS is blijkbaar gewoon een rotwinkel die geen zin heeft in gesteggel met zijn transporteur en ook niet de klant tegemoed wil komen met een nieuwe lamp.
Blijkbaar heeft service een lage prioriteit bij hen.

Re: Lamp besteld - kapot ontvangen

Geplaatst: 14 apr 2010 23:04
door Jan Langenberg
Ik heb inmiddels de firma De Boer uit Sneek onderstaand mailtje geschreven.


Geachte Heer De Boer,


Graag wil ik u wijzen op de discussie die momenteel loopt bij TROS-Radar over de kapotte lamp welke u mij stuurde:

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 04&t=80859


Graag uw reactie.

Met vriendelijke groeten,

Jan Langenberg
Amsterdam

Re: Lamp besteld - kapot ontvangen

Geplaatst: 15 apr 2010 14:42
door Radar
Wij sluiten deze discussie.