Het duurde even, maar daar is het argument dan eindelijk.
Dat ik het argument niet eerder heb genoemd, is alleen maar omdat ik het standpunt van AH, in het licht van de huidige regelgeving en de specifieke situatie, kan begrijpen. Dat het van geen kant klopt snap ik ook wel. Ik probeerde alleen de TS de andere kant van het verhaal te laten zien.
Denk je dat er echt controleurs zijn(drank en voedselwet) die verbaliserend zouden optreden als in de situatie van topicstarter?
Het dilemma is dat je je aan de wet moet houden, namelijk: geen alcohol aan minderjarigen verkopen. Sja, en wat moet je dan als je een 20-jarige met een 13-jarige gezellig ziet keuvelen, terwijl die 20-jarige 2 flessen wijn op de band gooit. Het dilemma is dan: moet ik die wijn wel of niet meegeven.
Of er al dan niet controleurs komen weet ik niet. Wel weet ik dat er altijd mensen zullen zijn die voor klikspaan willen spelen, dit soort situaties doorgeven, en dan heb je inderdaad best kans dat er op een gegeven moment wat controleurs langskomen. Wat die controleurs vervolgens met deze situatie zullen doen kan ik natuurlijk ook niet inschatten. Mogelijk niks, maar er is hoe dan ook een melding, en daar is een winkel natuurlijk niet blij mee.