Ik lees dat ik niet het enige slachtoffer van Ruit Expert ben. Ook ik ben op eenn parkeerplaats aangesproken vwb de reparatie van ± 5 putjes in de voorruit. Ik twijfelde, maar die twijfel werd weggenomen door te vragen naar de groene kaart. Na het bekijken van de groene kaart werd mij verzekerd dat de reparatie vergoed zou worden door mijn verzekering. Dus de reparatie werd uitgevoerd. Toen ze klaar waren moest ik wel even een handtekening zetten, zogenaamd voor de verzekering, om zeker te stellen dat de reparatie was uitgevoerd.
6 maanden later valt er een brief met rekening op de deurmat. Of ik even € 241,20 wilde overmaken want ondanks herhaaldelijk verzoek werd de rekening niet betaald door de verzekering.
Op die parkeerplaats werd toch duidelijk iets anders verteld. Onderstaand een reactie van Ruit-Expert op een mail van mij. Ze halen er wel allerlei dingen bij die nergens op slaan.
[quote]Goedenmiddag, wij van de firma ruit expert,hebben nu het moment rijp gevonden om onze mening cq kijk te geven op de situatie die is ontstaan in de afgelopen maanden. Wanneer wij de ruitschades repareren , zorgen wij altijd dat de klant de herstelde schade EERST zelf bekijkt en daarna tekent voor het feit dat de reparatie naar tevredenheid heeft plaatsgevonden EN er geen contante betaling is gedaan. De akte van cessie onderaan de reparatie bon geeft expliciet aan dat wanneer om welke reden dan ook er geen betaling komt van de verzekeringsmaatschappij , de klant ZELF de kosten dient te vergoeden van de gedane reparatie. Wij proberen de klanten niet te duperen.
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Zouden we daar op uit zijn , houden we geen klanten over in de toekomst. De werkelijke schuldigen in dit verhaal zijn te zoeken bij de verzekeraars. Zij stellen betalingen uit en komen ineens met aangepaste voorwaarden waar de klant aan dient te voldoen.
Het is toch van de gekke dat de verzekering bepaalt waar u en hoe u uw auto laat onderhouden. U MOET premie betalen, U MOET op tijd betalen, U MOET van alles en wat MAG u eigenlijk ? precies , uw mond houden. Dit is toch van de gekke !!!! Is de auto eigenlijk van u of van uw verzekeraar ?
Laat ik het voorbeeld nemen van een inboedelverzekering. Uw huis wordt leeggeroofd en nu weet u dat u goed verzekerd bent. U wil gelijk wat nieuwe spullen hebben want wie kan anno 2010 nu zonder TV , Laptop / PC etc etc . U gaat naar de IT'S of radio Modern en schaft de noodzakelijke dingen aan, u levert de bonnen netjes in bij de verzekeringsmaatschappij en dan ? Dan blijk t dat u te horen krijgt dat u de spullen niet had mogen kopen bij de boven-genoemde bekende en goede spullen leverende winkelketens , maar bij bijvoorbeeld mediamarkt, want daar had uw verzekeraar nu wel een lucratieve deal mee gesloten. Jammer u krijgt niets vergoed, Ik ben toch niet gek ?? denkt u nog bij uzelf . Dit is een fictieve voorstelling van zaken , maar ik hoop dat u nu wel ziet, dat de verzekering het bekende balletje heel snel bij de glasfitters bedrijven legt. Maar denkt u nu eens goed aan het feit , dat de reparatie naar tevredenheid is gedaan, U heeft getekend voor de reparatie en uw premie maandelijks netjes wordt betaald aan de verzekering, dan kan de uitkomst toch niet anders zijn dan dat zij de marktconforme vergoedingen
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
gewoon dienen te betalen aan het betreffende bedrijf ? Naar onze informatie is kartelvorming in nederland niet toegestaan , misschien moeten we de ruiten van mevrouw neelie smit kroes in brussel maar eens checken op ruitschades, kunnen we gelijk dit rare ontwijkende betalingsgedrag van de verzekeraars eens aan de kaak stellen.
m.v.gr.
Ruit Expert
[email protected]
http://www.ruit-expert.nl
070.3200622
063415958[quote]
Helaas kan ik niets anders doen dan betalen.
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Ik ben voor langere tijd in het buitenland dus kan ik geen kort geding afwachten.
LES GELEERD EN PROBEREN ANDEREN HIERVOOR TE WAARSCHUWEN!!!!
BIJ CARGLAS ZOU DIT GEINTJE MAAR IETS VAN € 92,23 HEBBEN GEKOST.
PS smilies heb ik geplaatst