LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Palsgroep, ik werd gebeld en....lees verder.

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
jeanne-veghel

Re: Palsgroep, ik werd gebeld en....lees verder.

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Friestyler schreef:ik ga niet op vakantie, zoals de stand nu is kan per volgende week al niet eens over de Friese grens komen..tenzij met de fiets (en noway dat ik elke dag 40 km naar 't werk ga fietsen :lol: )

weet wel zeker dat V.H volgende week met z'n kont in de zon zit, al dan niet in 't buitenland.

naar mijn idee kan hij 't evengoed overdragen aan elke willekeurige collega gezien mijn dossier blijkbaar ook al bij de PR afdeling ligt..kunnen die de zaak wel doorzetten in zijn vakantie.

dat ik als klant belangrijk ben?? die illusie heb ik allang niet meer...denk dat (o.a.) 21% een iets groter belang heeft, vakantie moet toch betaald worden hè...

Je verhaal doet me erg denken aan het verhaal van Ron bij Hart van Nederland.
Ook bij hem stond het water aan de lippen en Pals had zijn zaak niet op
no cure no pay mogen aannemen werd er gezegd, omdat de aansprakelijkheid
was erkend door TP. Er werden duizenden euro's door Pals ingehouden.

Naar mijn mening had de Palsgroep het nooit zover mogen laten komen
en Ron heeft toen op aanraden van slachtofferhulp een ander
letselschadebureau in de arm genomen.

Bron Hart van Nederland.

Ik ben van mening dat het nooit kwaad kan, om over dit verhaal van Ron
eens na te denken.
Het gaat tenslotte om je toekomst nietwaar?

Ik hoop trouwens wel voor je, dat het alsnog tot je volle tevredenheid
wordt opgelost hoor. :idea:
Dat gun ik je van harte. :D

jeanne-veghel

letsel schreef:de man gaat meteen niet meer op vakantie :lol: :lol: , nou ja, jij ook niet toch?
hij zou alles uit zijn handen moeten laten vallen om hier meteen alles aan te doen wat nodig is.
zo niet.......tja, dan weet je ook meteen hoe "belangrijk" jij als cliënt bent.

hoe dan ook: met deze actie van Pals is de wet op de privacy overtreden.
Langs deze weg wil ik de heer van H. van Pals zelfs nu een zeer prettige vacantie toewensen. :oops:
Naar ik heb begrepen is hij op vacantie gegaan en helaas is
er blijkbaar niets geregeld voor Friestyler.

Wat Friestyler nu nog kan doen is:
Ook met vacantie gaan naar Verweggisstan
daar hebben ze geen winkels heb ik vernomen, dus dat probleem is
dan ook in 1 keer opgelost, omdat hij het water nu tot aan de lippen heeft staan.
Zijn eigen winkel moet voorlopig door dit alles ook de deuren sluiten naar ik heb
vernomen en Friestyler is dan ook in 1 keer van het roken af.
In Verweggisstan leven ze gelukkig van de lucht en geld is volkomen overbodig. :D
Ik vind dat Pals weer goed heeft gescoord in dit verhaal.

Mijn excuses als ik het anders verwoord dan het is.

P.S. Vergeet niet een voetreis te boeken, dat is voordeliger. :(

Friestyler

Ongelezen bericht door Friestyler »

@ Jeanne,

Achmea (en/of Pals) zit een beetje te stoken, wil me op 't randje zodat ik wat gewilliger ben.

so be it.

Ik steek een beetje "oars as oars" (anders dan anders) in elkaar, hoe mee tegenwerking hoe minder ik meewerk, dit in algemene zin, niet specifiek doelend op dit gebied.
Heb Van H. ook gemeld dat ik me niet voor l*l laat zetten door Achmea en/of door Pals, al zal het me 10 of 20 ruggen kosten
Als het op die manier moet, het zij zo...in tegenstelling tot anderen kan ik me er eigenlijk niet echt druk om maken.
Of het leuk is, dát is een ander verhaal.

Friestyler

"Wij zijn Achmea. Wij ontzorgen" bla bla..

Vreemd, sinds ik met die lui te maken heb, heb ik zo ongeveer alleen maar zorgen gehad :roll:

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Friestyler schreef:"Wij zijn Achmea. Wij ontzorgen" bla bla..

Vreemd, sinds ik met die lui te maken heb, heb ik zo ongeveer alleen maar zorgen gehad :roll:
Geen zorg - ze zorgen heus wel goed voor zichzelf. :wink:

Friestyler

mja, zou er een plaatje bijvoegen..maar is niet helemaal gelukt

zal nog eens e.e.a. proberen :D

geen plaatje, wel de link..gaat over verzekeren en dat ze dus ontzorgen.
moet het de andere kant op, dan zijn ze duidelijk minder ontzorgend :roll:

http://www.achmea.nl/index.html#ID=/d/verzekeren
Laatst gewijzigd door Friestyler op 17 jul 2010 16:19, 2 keer totaal gewijzigd.

Friestyler

@Angora,

over het goed voor zichzelf zorgen:
Van HAttem begon dus over een eindbod, maar moest nog wel intern goedgekeurd worden bla bla

dus ik zei "goedgekeurd?? Hebben we 't over dezelfde Achmea?? Bij mij weten zit die tempel in Leeuwarden, entree, balie, de plee en weet ik veel meer allemaal in natuursteen, joekel van een pand waar ze 80% verhuren en de rest zelf benutten...en dan intern gaan zeuren over een fooi (zéker voor Achmea) wat eindbod word genoemd"

we hadden 't dus wel over dezelfde Achmea :mrgreen:
het was in elk geval géén armoedige zooi daar bij Achmea

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Weet ik. Als er één manier is om de zorg bijvoorbeeld goedkoper te krijgen, dan is het bezuinigen op dat soort overbodige nonsens luxe. Gewoon eenvoudige, doelmatige gebouwen, mag best wel een leuk kleurtje, maar verder geen onzin. Of het nu om de verzekeringskantoren gaat, de ziekenhuizen, of weet ik veel wat.

Moet je eens kijken hoeveel of dat gaat schelen.

Ik denk dat de koopkracht ineens zo hard gaat stijgen dat de hele financiële crisis in één keer is weggewerkt.

jeanne-veghel

Friestyler schreef:@Angora,

over het goed voor zichzelf zorgen:
Van HAttem begon dus over een eindbod, maar moest nog wel intern goedgekeurd worden bla bla

dus ik zei "goedgekeurd?? Hebben we 't over dezelfde Achmea?? Bij mij weten zit die tempel in Leeuwarden, entree, balie, de plee en weet ik veel meer allemaal in natuursteen, joekel van een pand waar ze 80% verhuren en de rest zelf benutten...en dan intern gaan zeuren over een fooi (zéker voor Achmea) wat eindbod word genoemd"

we hadden 't dus wel over dezelfde Achmea :mrgreen:
het was in elk geval géén armoedige zooi daar bij Achmea
Bestaat de mogelijkheid niet om tijdelijk bij Achmea in te trekken
tot ze het fatsoenlijk hebben geregeld. 5***** zo te horen en wat
wil je nog meer? Wedden dat het zo naar je tevredenheid is geregeld. :D

Friestyler

haha lijkt me wel wat..heb ik 't beter dan thuis.
bij mijn laatste weten staat daar op zowat elke hoek van de gang zo'n water apparaat, koffie was wel te doen enz.

vrees dat ze me tegen 18.00 uur wel 't pand uitwerken

jeanne-veghel

Friestyler schreef:haha lijkt me wel wat..heb ik 't beter dan thuis.
bij mijn laatste weten staat daar op zowat elke hoek van de gang zo'n water apparaat, koffie was wel te doen enz.

vrees dat ze me tegen 18.00 uur wel 't pand uitwerken

Laat ze maar doen en de krant maakt gelijk verslag van dit optreden. :lol:

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

jeanne-veghel

Ik denk trouwens dat Pals en Achmea HEEL GOED
door 1 deur kunnen. :idea:

jeanne-veghel

Friestyler schreef:mja, zou er een plaatje bijvoegen..maar is niet helemaal gelukt

Bron: website Achmea
Achmea heeft donderdagavond 10 juni drie Verzekeringsawards gewonnen: de verzekeraar werd voor de tweede keer bekroond als beste werkgever en daarnaast won het internetlabel InShared prijzen voor de beste communicatiecampagne en het beste initiatief op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen: de Young Drivers Academy

Award voor beste werkgever geloof ik gelijk, want ze zorgen goed voor zichzelf denk ik zomaar.
Ik denk dat de Award voor communicatie een beetje overdreven is, want
ik heb op de site van Letselschadehaaglanden gelezen dat er al maanden op
een antwoord wordt gewacht wat maar niet komt.
Ik vind dat ze die Award moeten teruggeven. :oops:

@Friestyler
Ze hebben zo te zien plaats genoeg voor je om te komen logeren
tot je zaak fatsoenlijk is afgehandeld. :D

Friestyler

jeanne-veghel schreef:Ik denk trouwens dat Pals en Achmea HEEL GOED

waarop is die gedachte gebaseerd?

lolla

Ongelezen bericht door lolla »

jeanne-veghel schreef:
Friestyler schreef:mja, zou er een plaatje bijvoegen..maar is niet helemaal gelukt

Bron: website Achmea
Achmea heeft donderdagavond 10 juni drie Verzekeringsawards gewonnen: de verzekeraar werd voor de tweede keer bekroond als beste werkgever en daarnaast won het internetlabel InShared prijzen voor de beste communicatiecampagne en het beste initiatief op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen: de Young Drivers Academy

Award voor beste werkgever geloof ik gelijk, want ze zorgen goed voor zichzelf denk ik zomaar.
Ik denk dat de Award voor communicatie een beetje overdreven is, want
ik heb op de site van Letselschadehaaglanden gelezen dat er al maanden op
een antwoord wordt gewacht wat maar niet komt.
Ik vind dat ze die Award moeten teruggeven. :oops:

@Friestyler
Ze hebben zo te zien plaats genoeg voor je om te komen logeren
tot je zaak fatsoenlijk is afgehandeld. :D
misschien een dom vraag maar kan iemand me uit legen wat is dat Aword betekent ik dacht dat je die gewoon kan **kopen . :mrgreen:

jeanne-veghel

Friestyler schreef:
jeanne-veghel schreef:Ik denk trouwens dat Pals en Achmea HEEL GOED

waarop is die gedachte gebaseerd?

Soms lees ik wel eens wat en denk er het mijne van.

Bron Amweb

Beloningsakkoorden tussen tien verzekeraars en PalsGroep onthuld
29-01-2010 • AM, jaargang 2010, nummer 02 • 0 reacties

"Verbijsterend", zei Tweede Kamerlid Arda Gerkens (SP) nadat ze in de tv-uitzending van Tros Radar kennis had genomen van het bestaan van geheime afspraken tussen tien verzekeraars en de Pals Groep. "Want ik denk, dat het wel degelijk de onafhankelijkheid aantast."

Volgens de bedoelde convenanten ontvangt de Pals Groep bij een harmonieuze schaderegeling een (vaste) vergoeding van 21% van het schadebedrag. Gerkens gaat schriftelijke vragen aan de minister van justitie stellen.

Enkele uren voor de uitzending had Radar het bestaan van geheime afspraken bekend gemaakt.

"De verdienste van de letselschadejurist wordt hierdoor flink opgeschroefd, tot vér boven de bedrijfstakbrede PIV-afspraken op dit gebied", aldus Radar.

Univé, Reaal, Fortis en Achmea hebben toegegeven zulke afspraken te hebben gemaakt, maar weigeren te vertellen met welk(e) bureau(s).

Radar zegt te kunnen bewijzen dat Fortis een convenant heeft met Pals Groep. Daarin staat dat het bureau 21% van de schadevergoeding krijgt. Delta Lloyd heeft bevestigd ook 21% met Pals te hebben afgesproken. Pals zelf erkent afspraken met tien verzekeraars te hebben. "We willen niet geheimzinnig doen, maar vragen ons af of het noemen van de namen van die partijen voor de discussie zinnig is. Het percentage bedraagt in de meeste gevallen 21%."

Hierdoor ontvangt Pals Groep _ 42.000 als een slachtoffer een schadevergoeding van _ 200.000 toegewezen krijgt, ook als de aansprakelijkheid vanaf het begin duidelijk is. In dergelijke zaken worden de uren van de belangenbehartigers (buitengerechtelijke kosten) standaard vergoed door de verzekeraars. Volgens de PIV-overeenkomsten zou dit, bij een schade van twee ton, niet meer dan _ 25.000 zijn. Bovendien vervalt de 21%-afspraak op het moment dat de letselschadejurist voor het slachtoffer naar de rechter stapt.

Slachtoffers zijn van deze afspraken echter niet op de hoogte.

'Pilots'

Volgens directeur Freek Schultz van de Pals Groep gaat het om 'pilots'. "Maar die afspraken bestaan al 2,5 jaar", wierp presentatrice Antoinette Hertsenberg hem tegen. "En de verzekeraars hebben het helemaal niet over pilots."

Schultz sprak van werkafspraken om het schaderegelingsproces soepeler te laten verlopen, "met name in het belang van het slachtoffer".

'Handel in ellende'

In de uitzending leverde Bert Pals (77), eertijds het gezicht van de Pals Groep, ernstige kritiek op de huidige "handel in menselijke ellende". Toen hij het bureau runde, bestond er nog geen wettelijke regeling voor de vergoeding van buitengerechtelijke kosten en introduceerde hij 'no cure, no pay'. Nadat er in de jaren negentig een wettelijke vergoedingsregeling was gekomen, wilde Pals veranderen, maar kreeg hij problemen met bedrijfspartners en verkocht de onderneming noodgedwongen.

Meldpunt no cure, no pay

Slachtofferhulp Nederland heeft naar aanleiding van de uitzending een Meldpunt No Cure No Pay geopend. Na een week meldde Tros Radar, dat circa zeshonderd mensen zich tot dit meldpunt hadden gewend. Al hun letselzaken zullen getoetst worden.

jeanne-veghel

Bron Amweb

Letselschadeadvocaten willen 'bureauzuivering'
03-02-2010 • 0 reacties

De Vereniging van Letselschade Advocaten LSA wil breken met leden die zaken betrekken van bureaus die zich schuldig maken aan kwalijke praktijken op het gebied van declareren en onvoldoende of onjuist informeren van cliënten. De ledenvergadering van de LSA heeft eind vorige week met grote meerderheid ingestemd met het bestuursvoorstel, zo bevestigt voorzitter Peter Langstraat.
Langstraat (foto): "Wij gaan nu eerst alle met name genoemde bureaus aanschrijven met de vraag waarom ze eventueel niet (meer) in het rijtje thuishoren". De volgende organisaties kunnen een dergelijke brief van de LSA tegemoet zien: LetselCash, Nederlandse Letselstichting, Letsel.nl, Arboclaim, Mr. Claim, Euroclaim, Jurilex en Bureau Pals.

Vervolgens zal aan de LSA-leden worden bericht met welke bureaus zij (als LSA-lid) geen zaken meer mogen doen. Gebeurt dat wel, dan wordt zo'n lid geschorst. De LSA telt momenteel circa 300 leden en 150 aspirant-leden.

Friestyler

die financiele afspraken zijn reeds bevestigd toen ik die PR man aan de telefoon had.

21%

jeanne-veghel

Friestyler schreef:die financiele afspraken zijn reeds bevestigd toen ik die PR man aan de telefoon had.

21%
Maar de aansprakelijkheid was aanvaard in jouw zaak en volgens mij
was die regeling van 21% dus niet aan de orde en had die niet ter sprake
mogen komen. Dat denk ik gewoon.

Dat doen ze alleen als er geen aansprakelijkheid aanvaard is
en het een moeilijke zaak kan worden.
Dan nog is het aan de klant om te kiezen welke weg hij wil gaan.
Je belangenbehartiger moet duidelijk zijn in de mogelijkheden van je zaak.
ipv onvoldoende of onjuist informeren als dat tenminste is gebeurd.

Friestyler

aansprakelijkheid is 100% aanvaard, hoe 't met die regeling verder zit zou ik niet weten!

Daarbij ben ik, in het gesprek met die PRman, er bewust over begonnen en 't was nog steeds aan de orde, dit voor zover ik begreep (ik kán er uiteraard naast zitten)

Gesloten