LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vakantieveilingen
-
Re: Vakantieveilingen
Ik heb ook even een midagje gekeken naar de site en met enige commerciele kennis is het niet moeilijk de zaak te doorgronden.
Veel Hotels die groot zijn en niet al te populair hebben regelmatig lege kamers en willen graag volgeboekt zijn.
zij bieden via allerlij kanalen de vrije plekken aan tegen aantrekkelijke tarieven. Maar nooit voor 40 euro laat staan 1 euro. De prijs waarvoor vakantie veilingen kan inkopen staat vast en die staat in hun computer.
In de computer staat ook een bestand van duizenden fictieve namen van Nederlanders.
Op dit soort veilingen gaat de computer na opening automatisch af en toe een bod doen als er niet door echte personen geboden wordt. Het belngrijkste is dat net voor sluiting de computer nog even gaat bieden om te voorkomen dat de prijs die het hotel in rekening brengt (afgesproken prijs) altijd minimaal geboden is.
Heeft een echte persoon een bod gedaan boven de afgesproken prijs dan krijgt de veilingsite de winst + 4 euro administratie.
Is er door echte personen niet hoog genoeg geboden dan kost het de veilingsite niets want dan heeft de computer een fictief hoogste bod uitgebracht door een niet bestaande persoon.
Dan begint alles weer opnieuw en hoopt vakantieveiling dat iemand in zijn anthousiasme de volgende keer wel over de afgesproken prijs heen gaat.
Op zichzelf niet zo heel erg verkeerd dit systeem maar het minimum bedrag (de afgesproken prijs tussen het hotel en de veiling) zou wel aangegeven moeten worden zodat mensen niet voor niets bieden.
En een veiling kan je het dus ook niet noemen. Even rekenen geeft aan dat iemmand hier weer schatrijk van zit te worden.
Als ik niet een geweten had zou ik zelf zo'n site zijn begonnen want de mens wil nu eenmaal in de maling genomen worden en anderen worden er schat rijk van.
Veel Hotels die groot zijn en niet al te populair hebben regelmatig lege kamers en willen graag volgeboekt zijn.
zij bieden via allerlij kanalen de vrije plekken aan tegen aantrekkelijke tarieven. Maar nooit voor 40 euro laat staan 1 euro. De prijs waarvoor vakantie veilingen kan inkopen staat vast en die staat in hun computer.
In de computer staat ook een bestand van duizenden fictieve namen van Nederlanders.
Op dit soort veilingen gaat de computer na opening automatisch af en toe een bod doen als er niet door echte personen geboden wordt. Het belngrijkste is dat net voor sluiting de computer nog even gaat bieden om te voorkomen dat de prijs die het hotel in rekening brengt (afgesproken prijs) altijd minimaal geboden is.
Heeft een echte persoon een bod gedaan boven de afgesproken prijs dan krijgt de veilingsite de winst + 4 euro administratie.
Is er door echte personen niet hoog genoeg geboden dan kost het de veilingsite niets want dan heeft de computer een fictief hoogste bod uitgebracht door een niet bestaande persoon.
Dan begint alles weer opnieuw en hoopt vakantieveiling dat iemand in zijn anthousiasme de volgende keer wel over de afgesproken prijs heen gaat.
Op zichzelf niet zo heel erg verkeerd dit systeem maar het minimum bedrag (de afgesproken prijs tussen het hotel en de veiling) zou wel aangegeven moeten worden zodat mensen niet voor niets bieden.
En een veiling kan je het dus ook niet noemen. Even rekenen geeft aan dat iemmand hier weer schatrijk van zit te worden.
Als ik niet een geweten had zou ik zelf zo'n site zijn begonnen want de mens wil nu eenmaal in de maling genomen worden en anderen worden er schat rijk van.
-
jan.lochem,
Een onzettend leul verhaal maar...................hoe verklaar je dit dan:
1x hotel overnachting met ontbijt voor 2 personen € 35,00 nomale prijs € 85,00
2x hotelovernachtingen, 2x ontbijt, 1x 3 gangen diner voor 2 personen € 80,00
normale prijs € 150,00
2x hotelovernachting voor 2 personen € 29,00 normale prijs 89,00
Het betreft hier een aantal door mij gewonnen biedingen.
Wat zou dan de afgesproken prijs moeten zijn ?.
Een tip, kijk eerst eens wanneer de aanbiedingen geldig zijn,nooit in de hoogseizoenperioden, bijna altijd zit er een nacht in van zondag op maandag, je moet je helemaal schikken naar wanneer het het hotel uitkomt enz. enz.
Al met al een leuk bedacht geheel maar niet geloofwaardig, zeker niet voor iemand die al jaren in de hotelsector werkt en de gang van zaken kent.
Een leegstaande kamer kost geld en niet alleen inkomsten.
Denk eens aan Landalparken, Centre Parcs met hun weekendaanbiedingen van € 75,00 voor een 4 persoons bungalow.
Frans.
Een onzettend leul verhaal maar...................hoe verklaar je dit dan:
1x hotel overnachting met ontbijt voor 2 personen € 35,00 nomale prijs € 85,00
2x hotelovernachtingen, 2x ontbijt, 1x 3 gangen diner voor 2 personen € 80,00
normale prijs € 150,00
2x hotelovernachting voor 2 personen € 29,00 normale prijs 89,00
Het betreft hier een aantal door mij gewonnen biedingen.
Wat zou dan de afgesproken prijs moeten zijn ?.
Een tip, kijk eerst eens wanneer de aanbiedingen geldig zijn,nooit in de hoogseizoenperioden, bijna altijd zit er een nacht in van zondag op maandag, je moet je helemaal schikken naar wanneer het het hotel uitkomt enz. enz.
Al met al een leuk bedacht geheel maar niet geloofwaardig, zeker niet voor iemand die al jaren in de hotelsector werkt en de gang van zaken kent.
Een leegstaande kamer kost geld en niet alleen inkomsten.
Denk eens aan Landalparken, Centre Parcs met hun weekendaanbiedingen van € 75,00 voor een 4 persoons bungalow.
Frans.
Hallo ik ben het allemaal door gelezen wat er allemaal over vakantieveiling word geschreven en daar schrok wel van .
Ik heb zelf ook iets gewonnen en al betaald en ook al een reserveringsnr gekregen voor drie dagen naar het Sauerland met twee overnachtingen .
Maar ik hoorde zulke negatieve reacties van dat er van alles mis gaat bij vakantieveiling dat ik het betrefende hotel zelf maar heb gebeld en daar was alles van me bekent en het reserveringsnr klopte ook dus dan gaat toch niet alles mis.
Ik vind dat als het goed gaat dat ook gemeld mag worden.
Gr Jerry
Ik heb zelf ook iets gewonnen en al betaald en ook al een reserveringsnr gekregen voor drie dagen naar het Sauerland met twee overnachtingen .
Maar ik hoorde zulke negatieve reacties van dat er van alles mis gaat bij vakantieveiling dat ik het betrefende hotel zelf maar heb gebeld en daar was alles van me bekent en het reserveringsnr klopte ook dus dan gaat toch niet alles mis.
Ik vind dat als het goed gaat dat ook gemeld mag worden.
Gr Jerry
-
Jerry 196,
Maak je niet ongerust, er gaat maar zelden iets mis.
Wat er meestal aan de hand is dat deelnemers of winnaars niet goed gelezen hebben wat er precies geveild word en onder welke voorwaarden.
Als ze dan eenmaal een keer gewonnen hebben denken ze dat ze zelf kunnen bepalen wanneer en op welke wijze ze gebruik kunnen maken van de door hen gewonnen veiling.
Daarom een goed advies:
- lees de voorwaarden en de aanbieding en ga dan pas bieden dat voorkomt teleurstellingen achteraf.
Schepers Frans.
Maak je niet ongerust, er gaat maar zelden iets mis.
Wat er meestal aan de hand is dat deelnemers of winnaars niet goed gelezen hebben wat er precies geveild word en onder welke voorwaarden.
Als ze dan eenmaal een keer gewonnen hebben denken ze dat ze zelf kunnen bepalen wanneer en op welke wijze ze gebruik kunnen maken van de door hen gewonnen veiling.
Daarom een goed advies:
- lees de voorwaarden en de aanbieding en ga dan pas bieden dat voorkomt teleurstellingen achteraf.
Schepers Frans.
Ik moet toegeven dat er soms mensen zijn die ineens een heel hoog bod doen, zal dit nu een medewerker zijn of gewoon iemand die dat hele bieden niet snapt, ik weet het niet hoor.
Mijn ervaringen met vakantieveilingen zijn gewoon goed!
Ik heb nu zo'n 4 keer een veiling gewonnen en ben heel tevreden over de prijs en de afhandeling van vakantieveilingen. Het heeft mij een hele hoop geld bespaart vooral op bijv. feesten of events en zelfs een hotelovernachting voor 1 derde van de normale prijs!
Niemand dwingt je te bieden en als je het bod te hoog vind probeer je het nog een keer bij de volgende veiling of je zoekt iets anders...je bent niks verplicht toch?
Mijn ervaringen met vakantieveilingen zijn gewoon goed!
Ik heb nu zo'n 4 keer een veiling gewonnen en ben heel tevreden over de prijs en de afhandeling van vakantieveilingen. Het heeft mij een hele hoop geld bespaart vooral op bijv. feesten of events en zelfs een hotelovernachting voor 1 derde van de normale prijs!
Niemand dwingt je te bieden en als je het bod te hoog vind probeer je het nog een keer bij de volgende veiling of je zoekt iets anders...je bent niks verplicht toch?
Ik heb onlangs geboden op een Sauna-arrangement voor 2 personen voor een hele dag, 1 jaar geldig. 36 euro was mijn bod, en ik gaa genieten! 4 eurootjes administratiekosten, dus totaal 40 euro. Voor 2 personen!! En in te wisselen door heel Nederland!das geen geld toch?
Ga dit absoluut vaker doen!!!
Ga dit absoluut vaker doen!!!
Ach, het zal heus wel gebeuren dat er een mannetje van Vakantie Veilingen zelf een bod doet om de prijs op te drijven.
Soms wel jammer maar ach, vind het zelf geen vorm van oplichting.
Je hebt nog altijd de vrijheid om er niet op te bieden.
Ik zelf heb nooit wat "gewonnen". Wel bij hotelkamerveiling.nl. 30 euro voor 2 nachtjes Eden City hotel in Den Haag (2 personen). Was een mooi hotel.
Soms wel jammer maar ach, vind het zelf geen vorm van oplichting.
Je hebt nog altijd de vrijheid om er niet op te bieden.
Ik zelf heb nooit wat "gewonnen". Wel bij hotelkamerveiling.nl. 30 euro voor 2 nachtjes Eden City hotel in Den Haag (2 personen). Was een mooi hotel.
Dat zie je op alle soorten veilingssites, mensen willen graag de bieding winnen en letten soms wat minder op de prijs. Zelf bood ik vroeger nog weleens op o.a. bva auctions op spullen uit faillisementen echter op een gegeven moment boden mensen boven de winkelprijs...
Er is niks mis met bieden maar laat je niet meeslepen. Zorg dat je de echte prijs kent en blijf eronder, dan kan je leuke koopjes hebben. En vergis je niet hoor, het hotel verdient meestal genoeg uit de bar omzet, het diner etcetera.
En let op de gouden tip, controleer voor vertrek of het hotel van je komst en de voorwaarden op de hoogte is.
Er is niks mis met bieden maar laat je niet meeslepen. Zorg dat je de echte prijs kent en blijf eronder, dan kan je leuke koopjes hebben. En vergis je niet hoor, het hotel verdient meestal genoeg uit de bar omzet, het diner etcetera.
En let op de gouden tip, controleer voor vertrek of het hotel van je komst en de voorwaarden op de hoogte is.
-
Wij zijn ook een paar keer weg geweest via vakantieveilingen.nl en heb ook amusement tickets gekocht en ja hoor we waren duurder uit hadden het beter rechtstreeks kunnen boeken.
Mensen trap er niet in het is bezeikte boel
Is dat niet je eigen schuld dat je duurder uit bent? JIJ biedt tenslotte dat bedrag, nietwaar? Een kwestie van goed lezen waar je op biedt en hoeveel dit buiten de veiling om waard is. Eigen schuld dus, dat heeft niks met 'bezeikte boel' te maken.Antoinetta68 schreef:Wij zijn ook een paar keer weg geweest via vakantieveilingen.nl en heb ook amusement tickets gekocht en ja hoor we waren duurder uit hadden het beter rechtstreeks kunnen boeken.
-
Ik bied regelmatig via vakantie veilingen. Mijn er varingen zijn eigenlijk altijd positief. Al 2 jaar gaan wij met vakantie (in het hoogseizoen) via veilingen en in 2009 zijn wij voor 1 week 30 euro wegeweest en vorig jaar 150 euro voor 2 weken!!
Mijn tip: Bied niet meteen!! kijk eerst rustig af. De meeste advertenties komen een aantal x per dag voorbij. Stel een limiet voor jezelf op en bied er niet overheen. Bij de veiling staat altijd een link naar de homesite van het te bieden vakantie ed. Bekijk eerst deze website!! En vooral de PRIJZEN!!!
Mijn tip: Bied niet meteen!! kijk eerst rustig af. De meeste advertenties komen een aantal x per dag voorbij. Stel een limiet voor jezelf op en bied er niet overheen. Bij de veiling staat altijd een link naar de homesite van het te bieden vakantie ed. Bekijk eerst deze website!! En vooral de PRIJZEN!!!
Hallo allemaal,
ik ben al een paar keer tot alle tevredenheid met vakantieveilingen weggeweest maar nu heb een probleempje met ze. Vorig jaar heb ik een arrangement van de zwaluwhoeve "gewonnen" deze heb ik betaalt en was in afwachting van de voucher. Dit kan even duren dus ik had geduld. na een paar maanden(!) toch maar even gebeld, bleek de betaling niet correct te zijn binnen gekomen. Ik heb een kopie van het afschrift doorgemailed en toen konden ze het vinden. Alles was goed en ik kreeg de voucher toegestuurd. Nu staat op de ontvangen voucher een datum van 5-07-2010 met een geldigheid van een jaar.
afgelopen zondag weer een veiling gewonnen en ik kijk op mijn persoonlijke pagina, staan daar al mijn gewonnen veilingen waaronder ook de voucher van de vakantieveilingen van vorig jaar maar met een hele andere geldigheids datum als de voucher die ik gekregen heb, en wel tot 27-1-2011(ipv 7-5-2011)
Schrik! Ik snel mailen met vakantieveilingen, zeggen ze sorry onze fout maar de veiling is maar tot volgende week geldig. Kunnen ze dat zomaar maken? Ik heb al geprobeert alsnog snel een boeking te doen maar ze zitten de hele week al vol....
irritant hé....wat kan ik er aan doen?
groetjes,
roos
ik ben al een paar keer tot alle tevredenheid met vakantieveilingen weggeweest maar nu heb een probleempje met ze. Vorig jaar heb ik een arrangement van de zwaluwhoeve "gewonnen" deze heb ik betaalt en was in afwachting van de voucher. Dit kan even duren dus ik had geduld. na een paar maanden(!) toch maar even gebeld, bleek de betaling niet correct te zijn binnen gekomen. Ik heb een kopie van het afschrift doorgemailed en toen konden ze het vinden. Alles was goed en ik kreeg de voucher toegestuurd. Nu staat op de ontvangen voucher een datum van 5-07-2010 met een geldigheid van een jaar.
afgelopen zondag weer een veiling gewonnen en ik kijk op mijn persoonlijke pagina, staan daar al mijn gewonnen veilingen waaronder ook de voucher van de vakantieveilingen van vorig jaar maar met een hele andere geldigheids datum als de voucher die ik gekregen heb, en wel tot 27-1-2011(ipv 7-5-2011)
Schrik! Ik snel mailen met vakantieveilingen, zeggen ze sorry onze fout maar de veiling is maar tot volgende week geldig. Kunnen ze dat zomaar maken? Ik heb al geprobeert alsnog snel een boeking te doen maar ze zitten de hele week al vol....
irritant hé....wat kan ik er aan doen?
groetjes,
roos
Beste mensen
Ik heb onderstaand weekendje gewonnen ! Maar ik wil dit graag doorverkopen!
Het ziet er wel een zeer goed hotel uit, meteen in het centrum van Berlijn !
Maar ik ben toch niet geïnteresseerd ! Ik heb het gewonnen voor 86 Euro,
maar ik wil dit gerust voor minder euro's doorverkopen, daar zit ik niets met in !
Indien interesse: [email protected]
Groetjes
Magali
Geef je partner met Valentijn 3 dagen romantiek!
Berlijn - Verras dit jaar je wederhelft met 3 dagen ertussenuit naar wereldstad Berlijn. Je verblijft in een romantisch gedecoreerde kamer; de prosecco staat voor jullie klaar!
* Het arrangement
* Meer informatie
* Op de kaart
Wat wordt er geveild?
Valentijnsarrangement voor 2 personen in Ibis Berlin Messe
2 overnachtingen in een romantisch gedecoreerde kamer
Inclusief ontbijt op de 8e verdieping met prachtig uitzicht over Berlijn.
• 1 fles prosecco op de kamer
Data
Geldig t/m 28 februari.
(Op basis van actiebeschikbaarheid)
Exclusief
Verplicht
• € 4,- administratiekosten VakantieVeilingen.nl
• Lokale heffingen
Optioneel
• Verlengen mogelijk op aanvraag
LET OP! Als hoogste bieder ben je verplicht het aangeboden arrangement in deze veiling af te nemen voor het door jou geboden bedrag.
Het winnende bod geeft recht op het arrangement voor het genoemde aantal personen. De enige eventuele extra kosten staan onder het kopje Exclusief.
Beste Magali,
Gefeliciteerd!
Met uw bod van EUR 86.00,- ben u de hoogste bieder geworden van "Geef je partner met Valentijn 3 dagen romantiek! ".
Ik heb onderstaand weekendje gewonnen ! Maar ik wil dit graag doorverkopen!
Het ziet er wel een zeer goed hotel uit, meteen in het centrum van Berlijn !
Maar ik ben toch niet geïnteresseerd ! Ik heb het gewonnen voor 86 Euro,
maar ik wil dit gerust voor minder euro's doorverkopen, daar zit ik niets met in !
Indien interesse: [email protected]
Groetjes
Magali
Geef je partner met Valentijn 3 dagen romantiek!
Berlijn - Verras dit jaar je wederhelft met 3 dagen ertussenuit naar wereldstad Berlijn. Je verblijft in een romantisch gedecoreerde kamer; de prosecco staat voor jullie klaar!
* Het arrangement
* Meer informatie
* Op de kaart
Wat wordt er geveild?
Valentijnsarrangement voor 2 personen in Ibis Berlin Messe
2 overnachtingen in een romantisch gedecoreerde kamer
Inclusief ontbijt op de 8e verdieping met prachtig uitzicht over Berlijn.
• 1 fles prosecco op de kamer
Data
Geldig t/m 28 februari.
(Op basis van actiebeschikbaarheid)
Exclusief
Verplicht
• € 4,- administratiekosten VakantieVeilingen.nl
• Lokale heffingen
Optioneel
• Verlengen mogelijk op aanvraag
LET OP! Als hoogste bieder ben je verplicht het aangeboden arrangement in deze veiling af te nemen voor het door jou geboden bedrag.
Het winnende bod geeft recht op het arrangement voor het genoemde aantal personen. De enige eventuele extra kosten staan onder het kopje Exclusief.
Beste Magali,
Gefeliciteerd!
Met uw bod van EUR 86.00,- ben u de hoogste bieder geworden van "Geef je partner met Valentijn 3 dagen romantiek! ".
-
Is trosradar forum nu ook al een soort marktplaats geworden van vakantieveilingen?
Na het lezen hierover wil je "plotseling"niet.
Vaag hoor.
Na het lezen hierover wil je "plotseling"niet.
Vaag hoor.
Ik weet uit zeer betrouwbare bron dat hoteleigenaren en/of hun personeel zelf meebieden om de prijs op te schroeven.
Tja, hoe zou Vakantieveilingen daar controle op moeten houden? Het zal best dat dit zo is, maar wel maar bij sommige hotels. Ik ga in april voor 37 euro (alle verdere toeslagen enzo zijn daarin meegerekend) naar een hotel waar een kamer normaal gesproken 200 euro per nacht kost! En daar zit ontbijt ook bij inbegrepen, dus van de prijs opschroeven was bij deze in ieder geval niks waar!moniek528 schreef:Ik weet uit zeer betrouwbare bron dat hoteleigenaren en/of hun personeel zelf meebieden om de prijs op te schroeven.
Al geboekt ?BartSBB schreef:Tja, hoe zou Vakantieveilingen daar controle op moeten houden? Het zal best dat dit zo is, maar wel maar bij sommige hotels. Ik ga in april voor 37 euro (alle verdere toeslagen enzo zijn daarin meegerekend) naar een hotel waar een kamer normaal gesproken 200 euro per nacht kost! En daar zit ontbijt ook bij inbegrepen, dus van de prijs opschroeven was bij deze in ieder geval niks waar!moniek528 schreef:Ik weet uit zeer betrouwbare bron dat hoteleigenaren en/of hun personeel zelf meebieden om de prijs op te schroeven.
(want dat is vaak het probleem)
Ja, en op het moment van boeken waren op 1 dag na alle dagen nog vrij. Overigens ga ik zaterdag ook naar een (ander) hotel, ditmaal voor 51 euro i.p.v. 200 euro! Ook daar geen problemen met boekenChocomelk schreef:Al geboekt ?BartSBB schreef:Tja, hoe zou Vakantieveilingen daar controle op moeten houden? Het zal best dat dit zo is, maar wel maar bij sommige hotels. Ik ga in april voor 37 euro (alle verdere toeslagen enzo zijn daarin meegerekend) naar een hotel waar een kamer normaal gesproken 200 euro per nacht kost! En daar zit ontbijt ook bij inbegrepen, dus van de prijs opschroeven was bij deze in ieder geval niks waar!moniek528 schreef:Ik weet uit zeer betrouwbare bron dat hoteleigenaren en/of hun personeel zelf meebieden om de prijs op te schroeven.
(want dat is vaak het probleem)
Ik heb ook zojuist de hoogste bod gegeven voor een '4 daagse arrangement voor 2 personen bij een luxe-hotel'.
Uiteraard, heb ik mijn huiswerk gedaan en eerste e.e.a. uitgezocht (tja, als IT-er heb je neiging om zoiets wel snel te doen).
Dus, voor 20 euro heb ik iets gewonnen wat normaal gesproken 39,50 euro kost (Holiday Concept voucher). Dus, 50% besparing al.
Ik mag van 350 hotels (drie en vier sterren) eentje uitkiezen in de komende 12 maanden. Geleerd door slechte ervaringen van andere mensen hier op de forum, heb ik alvast contact opgenomen met de gewenste hotel en gevraagd of ze in September 2011 (dus over 6 maanden) nog een luxe 2 tweepersoonskamer beschikbaar hebben. Ik verwacht van wel (ten minste, zo staat het ook op de website) - ik wil dit alleen schriftelijk (al dan niet per e-mail) hebben.
Als ik dat eenmaal heb, dan kan Holiday Concept / VakantieVeiling niet meer onderuit.
Ik zal jullie nog op de hoogte houden hiervan.
PS. het kost niet 20 euro - nooit. Het is verplicht om ontbijt en diner bij dezelfde hotel te nemen. Dit varieert van 25 tot 90 euro per persoon per dag. Ik heb een hotelletje gekozen welke 45 euro ervoor vraagt, dus in totaal ben ik volgende kwijt:
20e voor voucher;
2 (personen) x 45e x 3 (dagen) voor eten - 270e
In totaal 290 euro.
Op de website zelf staat volgende aanbieding:
2 nachten (3 dagen) inclusief ontbijt en diner voor 273 euro.
Dus, ik krijg in feite 1 nacht en 1 ontbijt + 1 diner voor gratis.
Tot zover - goed.
====
Trouwens, wat ik al in een andere topic heb geschreven, bij elke veiling gelden volgende regels:
1. Kijk wat product / dienst regulier kost;
2. Zet voor je zelf een maximale prijs en ga NOOIT daarover heen;
3. Google op de bedrijf / product naam en kijk wat je tegen komt (zowel Engels als Nederlands - of een andere taal die je kent);
4. Zorg dat je doorvraagt / eist - dan kom je al een heel stuk verder dan gelijk op te geven.
Veel succes!
Mvg,
Smilie
Uiteraard, heb ik mijn huiswerk gedaan en eerste e.e.a. uitgezocht (tja, als IT-er heb je neiging om zoiets wel snel te doen).
Dus, voor 20 euro heb ik iets gewonnen wat normaal gesproken 39,50 euro kost (Holiday Concept voucher). Dus, 50% besparing al.
Ik mag van 350 hotels (drie en vier sterren) eentje uitkiezen in de komende 12 maanden. Geleerd door slechte ervaringen van andere mensen hier op de forum, heb ik alvast contact opgenomen met de gewenste hotel en gevraagd of ze in September 2011 (dus over 6 maanden) nog een luxe 2 tweepersoonskamer beschikbaar hebben. Ik verwacht van wel (ten minste, zo staat het ook op de website) - ik wil dit alleen schriftelijk (al dan niet per e-mail) hebben.
Als ik dat eenmaal heb, dan kan Holiday Concept / VakantieVeiling niet meer onderuit.
Ik zal jullie nog op de hoogte houden hiervan.
PS. het kost niet 20 euro - nooit. Het is verplicht om ontbijt en diner bij dezelfde hotel te nemen. Dit varieert van 25 tot 90 euro per persoon per dag. Ik heb een hotelletje gekozen welke 45 euro ervoor vraagt, dus in totaal ben ik volgende kwijt:
20e voor voucher;
In totaal 290 euro.
Op de website zelf staat volgende aanbieding:
2 nachten (3 dagen) inclusief ontbijt en diner voor 273 euro.
Dus, ik krijg in feite 1 nacht en 1 ontbijt + 1 diner voor gratis.
Tot zover - goed.
====
Trouwens, wat ik al in een andere topic heb geschreven, bij elke veiling gelden volgende regels:
1. Kijk wat product / dienst regulier kost;
2. Zet voor je zelf een maximale prijs en ga NOOIT daarover heen;
3. Google op de bedrijf / product naam en kijk wat je tegen komt (zowel Engels als Nederlands - of een andere taal die je kent);
4. Zorg dat je doorvraagt / eist - dan kom je al een heel stuk verder dan gelijk op te geven.
Veel succes!
Mvg,
Smilie
-
Ik heb ook zojuist de hoogste bod gegeven voor een '4 daagse arrangement voor 2 personen bij een luxe-hotel'. Gefeliciteerd! Joint the club
tja, als IT-er heb je neiging om zoiets wel snel te doen Goed man! Was ik ook maar IT-er geworden
20e voor voucher;
je vergeet de administratiekosten van Vakantieveilingen.nl
In totaal 290 euro. Heb je al geprobeert te boeken? Gebeurt meestal niet rechtstreeks bij het hotel maar via Vakantieveilingen. En dan blijkt pas echt wat je gekocht heb. Maar dat heb je natuurlijk al lang uitgezocht als IT-er. Ik hoor het graag.
tja, als IT-er heb je neiging om zoiets wel snel te doen Goed man! Was ik ook maar IT-er geworden
20e voor voucher;
je vergeet de administratiekosten van Vakantieveilingen.nl
In totaal 290 euro. Heb je al geprobeert te boeken? Gebeurt meestal niet rechtstreeks bij het hotel maar via Vakantieveilingen. En dan blijkt pas echt wat je gekocht heb. Maar dat heb je natuurlijk al lang uitgezocht als IT-er. Ik hoor het graag.