Pagina 4 van 4

Re: Lindorff / Afterpay

Geplaatst: 21 mei 2013 01:52
door MrIDoNotKnow
Ik ben ziedend op Afterpay B.V. ze hebben mij op 20-05-jl E-mail gestuurd met daarin een bericht over een betaling die ik niet heb verricht. Nu willen ze dat ik binnen drie dagen dus tot 23-05-jl deze onbekende bedrag aan hun over maak.

Ik doe geen zaken meer met Afterpay, ten eerste kunnen ze mij helemaal niks vermelden in hun E-mail waar het over gaat, om welke bedrag het gaat, echt werkelijk waar helemaal niks! Alleen weten ze te vermelden wanneer ik een onbekende bedrag moet overmaken en bij welke bedrijf ik heb besteld (4AllShop).

Nu ben ik heel blij dat ik kan aantonen wanneer ik producten heb besteld bij 4AllShop mijn laatste product die ik heb besteld is op 07-05-13 en daarvoor nog één op 10-03-13. In dit geval zou dat betekenen dat het om het bestelling gaat van 10-03-13 Ik heb deze bestelling natuurlijk betaald wat ik ook kan aantonen op bankafschrifte.

Ik hoop dat iemand mij kan informeren of ik er goed voor sta, in dit geval om het feit dat ik al aantal keer heb gelezen dat ze er altijd om heen proberen te praten. Waardoor je toch een bepaalde bedrag moet gaan overmaken.

En voor de mensen die er over twijfel of acceptgiro wel zo verstandig is. Ja het is een handige optie maar klik niet op acceptgiro als er een tussen persoon bij betrokken is in dit geval dus Afterpay.
(Sorry voor foutjes en dergelijk, ik ben nogal slecht in type en Nederlands).

Re: Lindorff / Afterpay

Geplaatst: 21 mei 2013 10:36
door Guardian72
MrIDoNotKnow schreef:Ik ben ziedend op Afterpay B.V. ze hebben mij op 20-05-jl E-mail gestuurd met daarin een bericht over een betaling die ik niet heb verricht. Nu willen ze dat ik binnen drie dagen dus tot 23-05-jl deze onbekende bedrag aan hun over maak.

Ik doe geen zaken meer met Afterpay, ten eerste kunnen ze mij helemaal niks vermelden in hun E-mail waar het over gaat, om welke bedrag het gaat, echt werkelijk waar helemaal niks! Alleen weten ze te vermelden wanneer ik een onbekende bedrag moet overmaken en bij welke bedrijf ik heb besteld (4AllShop).

Nu ben ik heel blij dat ik kan aantonen wanneer ik producten heb besteld bij 4AllShop mijn laatste product die ik heb besteld is op 07-05-13 en daarvoor nog één op 10-03-13. In dit geval zou dat betekenen dat het om het bestelling gaat van 10-03-13 Ik heb deze bestelling natuurlijk betaald wat ik ook kan aantonen op bankafschrifte.

Ik hoop dat iemand mij kan informeren of ik er goed voor sta, in dit geval om het feit dat ik al aantal keer heb gelezen dat ze er altijd om heen proberen te praten. Waardoor je toch een bepaalde bedrag moet gaan overmaken.

En voor de mensen die er over twijfel of acceptgiro wel zo verstandig is. Ja het is een handige optie maar klik niet op acceptgiro als er een tussen persoon bij betrokken is in dit geval dus Afterpay.
(Sorry voor foutjes en dergelijk, ik ben nogal slecht in type en Nederlands).
Als ik het goed begrijp:
Jij kan aantonen (via bankafschrift) dat er betaald is?
Maak dan een schermprint of kopie hiervan - en stuur deze mensen in een antwoord email dit (anonimiseer andere bedragen en betalingen - alleen wat ter zake doet) en verzoek ze hun onrechtmatige vordering te staken, daar reeds betaald is.
Geef aan dat als zij doorzetten, je aangifte zult doen.

Re: Lindorff / Afterpay

Geplaatst: 27 mei 2013 11:43
door Al7
AfterPay reageert nooit ergens inhoudelijk op. Ik heb nu het volgende 'probleem' bij ze.

1. Ik moet een bedrag van € 180 betalen, uiterste betaaldatum 20 mei 2013
2. Ik heb op 21 mei het openstaande bedrag betaald (en ja, ik ben dus formeel te laat)
3. Op 22 mei krijg ik een mail met de mededeling dat volgens hun gegevens de bestelling nog niet is betaald, in hetzelfde overzicht staat echter wel dat ze € 180 hebben ontvangen en dat er nu nog een bedrag van € 7,50 open staat.
4. Ik maak bezwaar, in hun eigen overzicht geven ze aan dat ik het bedrag heb betaald. Ze hoeven geen kosten meer te maken om het bedrag te innen, dus ze brengen dit onterecht in rekening.
5. Het antwoord van AfterPay luidt (samengevat) dat ze wettelijk het recht hebben om kosten in rekening te brengen ter dekking van het innen van openstaande bedragen en dat ik het nog openstaande bedrag nog moet betalen.

Ik zie nu al uit naar een incasso-traject :D .

Re: Lindorff / Afterpay

Geplaatst: 12 nov 2013 11:36
door Al7
AfterPay dreigt met een incassozaak, terwijl ik een mail van de leverancier heb waarin de leverancier bevestigt dat de aanmaningen voor de betreffende levering niet terecht zijn. Los van het feit dat ik niet bang ben voor een procedure vind ik het geen stijl dat je door fterPay onder druk wordt gezet om toch te betalen (eerst twee keer aanmaningskosten in rekening brengen voordat ze de moeite nemen om op e mails te reageren, niet reageren als ik tot twee keer toe de bewuste mail van de leverancier doormail, aanmaningen blijven versturen dat voor een bepaalde datum betaald moet zijn en dat bij iedere nieuwe aanmaning de uiterlijke betaaldatum steeds verder naar voren schuift).

Kan iemand mij aan een instantie helpen waar ik met deze klachten naar toe kan?

Re: Lindorff / Afterpay

Geplaatst: 02 dec 2013 16:44
door Guardian72
(bij ander Lindorff topic ook gezet)

Telegraaf zoekt mensen met ervaring met incassoburo`s:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2210 ... aus__.html

Misschien komt er toch eens landelijk wat info over hoe men te werk gaat....

Re: Lindorff / Afterpay

Geplaatst: 30 jul 2014 00:10
door thaans
Zeer ontevreden over Afterpay via Wefashion. Nadat ik hen gemaild had op eigen initiatief dat ik geen betalingsverzoek had ontvangen, kreeg ik uiteindelijk mijn eerste verzoek, wat direct mijn 'eerste herinnering' bleek. Nog geen week later (stom dat ik nog niet betaald had, maar ik was met vakantie) kreeg ik een tweede herinnering met extra kosten (10€). Ik heb betaald, maar niet de 10€, direct bij terugkomst van vakantie. Een derde herinnering kwam. Hen gemaild dat ik het bedrag echt had overgemaakt. Een vierde herinnering kwam twee weken later waarin verzocht wordt ook de €10 te betalen, wat werd betiteld als 'laatste herinnering'. Op mijn mails en verzoeken heb ik nimmer een reactie terug gehad. Bah. Ik vind het boevenpraktijken en wat voor mij eerst een service leek, bleek een 'blok aan mijn been'. Nooit en te nimmer meer Afterpay voor mijn betalingen.

Re: Lindorff / Afterpay

Geplaatst: 20 jul 2016 22:54
door pietersteehouwer
ik heb een goede ervaring met afterpay Ik heb afgelopen zondag een betaling aan afterpay gedaan kreeg en dag later een aanmaning met 5 euro aanmaningskosten. Ik heb naar Afterpay gemaild en binnen een dag een mail terug gehad dat ik een verkeerd betalingskenmerk had opgegeven. De aanmaningskosten zijn kwijtgescholden. ik had eigenlijk wel
te laat betaald.