LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CBAI

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
tanja en gina

Re: CBAI

Ongelezen bericht door tanja en gina »

Geef de moed niet op.

Vandaag heeft mij iemand gebeld van OMROEP MAX.
Als jullie allemaal naar dit forum gaan, zij zijn er mee bezig. Zij willen zoveel mogelijk gedupeerde hebben om te kijken of het op tv komt.

En wel Yvette heeft dit op touw gezet.

nouk

Ongelezen bericht door nouk »

Gisteren ben ik ook door hun gebeld :) !

alertblijven

Ongelezen bericht door alertblijven »

Hallo CBAI gedupeerden,

even in aanvulling op jullie eerdere mails. Ook ik probeer al sinds eind 2009 alimentatie te vorderen. Dit zou in juli leiden tot loonbeslag bij mijn ex, die niet wil betalen. Door het aanstellen van een nieuwe deurwaarder heeft e.e.a. al vertraging opgelopen, omdat dit in april 2010 al zou zijn gebeurd.
Sinds eind juli is het stil: geen bericht meer vanuit CBAI, geen telefonisch contact meer mogelijk. Volgens REGUS heeft CBAI het pand in Zwolle verlaten en wordt de post doorgestuurd. Een telefoonnummer waar ze nu wel bereikbaar zijn, mogen ze me niet geven....helaas.
Vorige maand heb ik een (algemene) brief ontvangen, waarin ze aangeven dat ze inderdaad een nieuw systeem hebben, vertraging hebben opgelopen etc.

Nu ontvang ik een schrijven waarin ik geacht wordt de kosten, die eigenlijk in rekening zouden worden gebracht bij mijn ex, zoals deurwaarderskosten, kosten executoriale maatregelen, zelf moet gaan betalen.

Ik ga niet betalen, na het horen van eerdere verhalen, maar ja....wat nu?

troubleshooter

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Ik kan u adviseren om dit wel schriftelijk kenbaar te maken. Is handiger.

pineut

Ongelezen bericht door pineut »

Het telefoonnr was niet gekoppeld aan pand in Zwolle,ze werkten nl niet vanaf dat adres.Telefoneren heeft sowieso geen zin,ook niet toen ze nog wel opnamen,tenzij je bereid bent allerlei smoesjes aan te horen.

Die kosten zijn bij mij ook in rekening gebracht,terwijl deze ook al door mijn ex betaald zijn...En het is niet vanaf april dat zaken niet lopen.dit is al heel lang aan de gang,Maar overeenkomst stoppen houdt in dat je een vette rekening gepresenteerd krijgt.....

Hierbij nogmaals de oproep of gedupeerden zich kenbaar willen maken op eerder genoemd meldpunt!!!

jeani

Ongelezen bericht door jeani »

hoi allemaal
ik ben vandaag gebeld door omroep max! heb even mijn verhaal verteld en ik hoop dat nogggggggggggggg veel meer mensen dit gaan doen!
voor ons is het gelukkig!!! goed afgelopen maar leef mee met de ander gedupeerden. dus doe aan gifte of maak bekend dat je ook problemen hebt met cbai!
ieder veel succes, en laat het er niet bij zitten! :cry:

pineut

Jeani gelukkig voor jou dat het goed is afgelopen,maar wat ik begreep ging het bij jou niet om achterstallige alimentatie waardoor je soms 1,5 jaar nix doorgestort kreeg,alleen dat is al een enorme schadepost om nog maar te zwijgen van de zorgen en stress dat dat meebracht....

jeani

nee klopt pineut, het ging om uit eindelijk dan 2 maand,vind het voor iedereen vreselijk geloof me. maar het ging hier om kinder alimentatie voor een gehandicapd kind wat ook hard nodig was! en het maakt niet uit ook, want ieder heeft recht op zijn geld! hebben zelf ook vele vele telfoontjes gepleegd tot het verhuur aan zwolle toe van hun zogenaamde kantoor! telefoontjes naar de recht bank voor opheldering omdat je die ook op hun site tegen komt maar niemand die wat wist! zoals bekend is er van hier een dreigmail gestuurd en aangifte gedaan bij de politie, al snel daarna , een dag later hadden we 2 maand alimentatie binnen,
kan n :idea: iks anders zeggen dan bekend maken dat je hier op tros radar bezig bent en aan gifte doet
omroep max vertelde idd dat als mensen dit deden het geld idd sneller binnen was!

pineut

Jeani ben het helemaal met je eens,we hebben allemaal ten einde raad hen ingeschakeld om te krijgen waar we recht op hebben,en daar is schandalig misbruik van gemaakt,ik vergelijk het altijd maar met iemand die zijn salaris 2 dagen te laat ontvangt en al in problemen zit,hoe moeten wij ons dan voelen???
Inderdaad heeft het geholpen om massaal aan de bel te trekken,maar daarmee zijn de problemen niet opgelost,ik zit nog steeds met een enorme achterstand die niet geiind blijkt,terwijl er wel een beslag liep..

nouk

Op al hun website's op 1 na zijn hun telefoonnummers weggehaald....
Ik begin er echt zo zat van te worden!
Ik begrijp ook niet waarom de politie niks doet met de aangiftes!

jeani

nouk
je moet ze bellen en zeggen dat je via hier hele vele verhalen hebt en echt alles wat je hebt laten zien! ik heb gezegd dat ik op tros radar een topic had gestart en der binnen een mum van tijd gedupeerden waren en evt nog meer kon laten zien! hier was het gelijk van oke je hebt genoeg bewijs je komt maar aan gifte doen! ik heb nog steeds het idee dat er vele meerdere gedupeerden zijn dan wij denken! en omroep max is er hard mee bezig,tv, trosradar en politie willen het cbai liever niet, mss ook je verhaal in het kort naar omroep max sturen en daarin vemelden dat je je verhaal wilt zeggen??? :?:

nouk

Hi Jeani, bedankt voor je reactie:).Meer als een maand geleden heb ik ook aangifte gedaan bij de politie ,maar ik heb een half uur aan de telefoon gehangen vorige week en dan hebben ze nog mijn dossier niet gevonden, dat is nogal duur als je alleen een 06 nummer hebt en student bent...en je 5 x naar een verkeerd nummer word doorverbonden. Omroep max heb ik ook aangesproken en ik ben vorige week ook terug gebeld:)!
Ik hoop dat we snel meer horen.

pineut

[quote="nouk"]Op al hun website's op 1 na zijn hun telefoonnummers weggehaald....

Zou dat inhouden dat alle nevenbedrijven van ze opgehouden zijn te bestaan???

jolanda77

Ongelezen bericht door jolanda77 »

Handelsnaam KvK-nummerAdres VestigingC.B.A.I. 01123470 0000

Hanzelaan 276, 8017JJ Zwolle Hoofdvestiging
C.B.A.I., Centraal Bureau Alimentatie Incasso 04058368 0000

Stadhouderslaan 81, 9406KC Assen Hoofdvestiging

Dulux CBAI 2003 B.V. 34188714
Mellview House, M1 Retai Park, Drogheda, Co. Louth Rechtspersoon

tanja en gina

Ongelezen bericht door tanja en gina »

Voor de mensen die hun geld nog steeds niet hebben, ga naar het LBIO deze instantie is oké en werkt voor de staat. Duurt alleen weer even voor alles op touw te zetten voor je geld te krijgen, maar met wachten op het CBAI krijg je ook je geld niet.

pineut

Tanja en Gina,

Zo simpel ligt het niet voor iedereen,het LBIO kan niet verder terug dan 6 maanden,en als er inderdaad zoals in sommige gevallen al beslag gelegd is bij ex kunnen ze vanuit het LBIO toch niet nog een keer beslag leggen op dezelfde termijnen .Dat zou dus inhouden voor de mensen die 2 jaar achterstand hebben dat ze die 24 maanden aan alimentatie kwijt zijn en vervolgens het CBAI nog moeten betalen voor gemaakte kosten

pineut

Jolanda,
Het adres in Assen is het oude adres,op het moment dat het veranderd is in BV is zgn adres Zwolle geworden.
Het zou kunnen dat dit adres nog wel gebruikt wordt voor andere zaken

incassofraude

Ongelezen bericht door incassofraude »

jolanda77 schreef:Handelsnaam KvK-nummerAdres VestigingC.B.A.I. 01123470 0000

Hanzelaan 276, 8017JJ Zwolle Hoofdvestiging
C.B.A.I., Centraal Bureau Alimentatie Incasso 04058368 0000

Stadhouderslaan 81, 9406KC Assen Hoofdvestiging

Dulux CBAI 2003 B.V. 34188714
Mellview House, M1 Retai Park, Drogheda, Co. Louth Rechtspersoon
Het adres van de stadhouderslaan is een farse, het is een apartement wat al jaren leeg en te koop staat, evenals vele van de door Boltjes gebruikte adressen voor het vestigen van bedrijven bij de kamer van koophandel.......
Door Regus wordt er inmiddels ontkent dat het CBAI er gevestigd is geweest, maar gelukkig heb ik daar meer dan voldoende bewijs van.

alertblijven

Ongelezen bericht door alertblijven »

Heeft er al iemand ervaring als je de verbintenis met het CBAI opzegt? In principe hebben ze voor mij nog niks gedaan (geïnd), ondanks dat ze al een jaar bezig zijn.
Wel dus nu een rekening ontvangen voor dossierkosten en deurwaarderskosten. totaal ruim 190 euro. Daarnaast om toch loonbeslag te laten leggen vragen ze een voorschot van 150 euro (helft van kosten groot 300 euro).

Heeft het KvK dan niet het recht om het KvKnummer in te houden?
Of heeft iemand van jullie die al wel bedragen zouden hebben moeten ontvangen al beslag laten leggen op hun bankrekeningen??

groet
Alert

sylviasmit69

Ongelezen bericht door sylviasmit69 »

Hallo,
Vandaag heb ik ook een belletje gehad van omroep Max, en heb daar ook mn verhaal kunnen doen. En ondanks dat er geen beloftes gedaan kunnen worden dat ze er ook werkelijk iets aan kunnen doen is het fijn dat er iniedergeval een consumentenprogramma is die wel ons verhaal aan wil horen !!!! Goed van Yvette dat ze dit daar aangekaart heeft !! Zelf heb ik nog even M.G.Boltjes gegoogled en kwam op een website terecht van IT Happens Hosting& Domeinen....in Assen(kvk 01171376) ! Site lijkt qua opmaak (blauwe belijning e.d.) veel op dat van het CBAI. Ook heb ik nog even op de site van de kamer van koophandel gekeken en daar komt het nummer van het CBAI- 01123470- NIET(meer) voor. Vorige week woensdag heb ik het cbai een mail gestuurd dat ik aangifte ga doen en rara vrijdag had ik al een brief op mn deurmat. Ze waren best wel op hun ziel getrapt door al die verhalen op het forum want daar waren ze heus wel van op de hoogte :cry: Ze wilden ook best wel de 650 euro aan mij overmaken die mijn ex inmiddels had voldaan maar dat stuurden ze direct een nota mee met 812, 14 eura die IK dan nog aan hun moet betalen ??????? Ik zou dus in de MIN staan bij HUN. En als ik besluit om het dossier bij hun te sluiten en alle stukken, waaronder de orginele beschikking van de rechtbank die hun nodig hadden om loonbeslag te leggen, terug wil dan moet ik dus eerst het eerder genooemde bedrag aan hun voldoen. je staat dus wederom met je rug tegen de muur.
Sylvia

Gesloten