LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SMs dienst 4499!!!!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Guardian72
Contacteer:

Re: SMs dienst 4499!!!!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

DeMikkel schreef:Via het nummer 0629128826 is nogsteeds iemand actief op Badoo.
Ik kreeg ook een mailtje van 'Badoo' dat iemand mij een berichtje had gestuurd.
Probleem alleen is - de "afzender" is iemand die ik ken - en die is bij lange na niet meerderjarig (ze is 9).

Wat een ziek en laag bedrijf dat zij nu zich op minderjarigen storten - en proberen hen geld afhandig te maken.

Delerium

Ongelezen bericht door Delerium »

Hey Iedereen!
Ook ik ben flink bedrogen via 4499. Het begon allemaal zo:

Eergisteren kreeg ik een berichtje in mijn hotmail. Het ging om een meisje die mij een privebericht had gestuurd op een contactsite waar ik me ooit eens voor de lol op aangemeld had. Toch maar weer eens mijn wachtwoord en profielnaam opgezocht om het berichtje te lezen van dat meisje.
Tot mijn verbazing viel mij als eerste haar foto op. Een heel mooi meisje, redelijk nette heldere foto, en een lang berichtje. In haar bericht stond vanalles over haarzelf. Ze eindigde het bericht met haar mobiele nummer en of ik haar eens wou smsen.
Ik natuurlijk weer even naar die foto gekeken ;).. en d8..Ja..Ik ga gewoon eens wat sturen. Kijken of ze reageerd..

Het volgende contact ging zo:

Ik (23/1):
Heey Denise!Leuk bericht van je op internet. Helaas moet ik zeggen dat ik weinig op die site kom maar altijd wel moeite neem om berichtjes te bekijken. Lekker lang berichtje trouwens! ;)
xx

(ik)

+4499 (24/1):
Wat leuk! Ik hoop dat je thuis bent zodat we misschien op msn kunnen. Zou jij me anders willen toevoegen? Kus Denise

Oke vanaf hier vond ik het raar. een SMS sturen naar een 06 nummer en een reactie via een 4499 nr. Ik dus de reactie gestuurd naar haar 06 nummer.

Ik (24/1): --> naar haar 10 cijferige 06 nummer:
Tuurlijk wil ik je op msn toevoegen! Sms je msn maar even door :).. Xxx

Hier kreeg ik geen reactie op. Toen dacht ik al..hier klopt iets niet. 1 dag later ging ik toch een reageren op het 4499 nr. Dit was vanochtend. Aangezien ik lekker een dagje vrij ben..een beetje aan het leren ben en me voor de rest aan het doodvervelen was, heb ik daarom haar teruggesmst op 4499. Het ging als volgt verder:

Ik (25/1):
Hey Denise, Volgens mij heb ik je gesmst op het verkeerde nr. Mischien helpt dit! Lijkt me inderdaad leuk om met je te msnen. Mail of sms je MSN adres maar even door! xxx

4499 (25/1):
Goedemorgen lieverd hoe kan je me nu op het verkeerde nummer smsen! Dat snap ik even niet hoor. We hebben iig contact nu dat is wel fijn maar ik heb even g

4499 (25/1):
een pc tot me beschikking xxx

4499 (25/1):
Maar hoezo verkeerde nummer dan? Dat vind ik nogsteeds beetje raar verhaal! Je hebt nu wel contact met me dus volgens mij gwn goede nr dan he?xx

Ik (25/1):
Hey! Ik had een 06/nr in jouw berichtje staan he. Daar heb ik naartoe gesmst. Nu gaat het opeens via een ander 4499 nr. Stuur je msn maar even door dan hebben we vanavond wel contact via dat xxx

4499 (25/1):
Oh zo bedoel je dat! Kan kloppen lieverd. Me telefoon is namelijk doorgeschakeld voor me veiligheid want heb nogal wat problemen mogen ondervinden met mense

4499 (25/1):
die me 06 wisten vandaar xxx

4499 (25/1):
Is goed dan hoor ik je vanavond wel hoop ik of misschien straks tijdens de pauze dat we even fijn kunnen smsen. Of houden

4499 (25/1):
we het gewoon op vanavond? xxx

Ik (25/1):
Stop

4499 (25/1):
U bent afgemeld voor alle diensten op MKT. Dit bericht is informatief en kostendekkend.

Tot zo ver dus dit verhaal. Heb het tijdig kunnen stoppen. Het gevaar zit hem er vooral in dat ze reageren met meer dan 1 smsje tegelijk. Ook is het zo dat er daadwerkelijk iemand aan de andere kant van de lijn zit die weer reageerd op jouw berichten. WIe dit kan zijn, geen idee. Het contact is nu iig per direct afgebroken en zoals ik het hier lees bespaard dat mij een hoop geld (A)..

Groetjes,

Delerium

utreg67

Ongelezen bericht door utreg67 »

Let op: Dit is geen abonnementsdienst het betreft een 1 op 1 chat. Om de dienst te beëndigen sms STOP naar 4499. De kosten zijn ¤ 1,50 per bericht (max. 4,50/chat = 1 verzonden bericht en 2 ontvangen berichten). Deze smsdienst leeft de Reclamecode SMS Dienstverlening en de Gedragscode SMS dienstverlening na. Smsforpleasure.nl heeft als oogmerk het tegen betaling aanbieden van zogenaamde "adult entertainmentdiensten" op basis van fictieve content. Fysieke afspraken zijn niet mogelijk
http://www.smsforpleasure.nl/

Ze maken nu gewoon reclame

Eerst was het een jaar 4477 , nu dus 4499
Kijk uit want over een paar maanden is het 5511...
En niemand doet er wat aan;Allemaal eigen schuld ?!

JS156

Ongelezen bericht door JS156 »

utreg67 schreef:Let op: Dit is geen abonnementsdienst het betreft een 1 op 1 chat. Om de dienst te beëndigen sms STOP naar 4499. De kosten zijn ¤ 1,50 per bericht (max. 4,50/chat = 1 verzonden bericht en 2 ontvangen berichten). Deze smsdienst leeft de Reclamecode SMS Dienstverlening en de Gedragscode SMS dienstverlening na. Smsforpleasure.nl heeft als oogmerk het tegen betaling aanbieden van zogenaamde "adult entertainmentdiensten" op basis van fictieve content. Fysieke afspraken zijn niet mogelijk
http://www.smsforpleasure.nl/

Ze maken nu gewoon reclame

Eerst was het een jaar 4477 , nu dus 4499
Kijk uit want over een paar maanden is het 5511...
En niemand doet er wat aan;Allemaal eigen schuld ?!
Dit is niet geheel waar. Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat de maatschappij telefuture zich in de genoemde gevallen zeker niet aan de gedragscode heeft gehouden. Er is duidelijk sprake van misleiding en het bedrijf geeft geen duidelijkheid over de kosten die de dienst met zich meedraagt.
Om deze reden stelt telefuture de gedupeerde ook schadeloos wanneer zij zich melden.
Het betreft dan zeker geen reclame. Het is een vorm van oplichting.
Daarbuiten moet iedereen natuurlijk wel waakzaam zijn wat betreft sms berichten van een dubieus telefoonnummer.

jcdb

Ongelezen bericht door jcdb »

Beste JS156 zou je mij de stappen willen mailen die ik kan ondernemen om het geld terug te vragen die via een smsdienst van mijn rekenign afgeschreven zijn?
weet niet hoe ik je persoonlijk kan benaderen dus doe het via dit forum.
Moet ikd an mijn emailadres op het forum zetten?
Ik hoor het graag........rekening van meer dan 1000 euro van smsdienst 3839
deze valt ook onder telefuture.nl

Alvast bedankt Jack

JS156

Ongelezen bericht door JS156 »

jcdb schreef:Beste JS156 zou je mij de stappen willen mailen die ik kan ondernemen om het geld terug te vragen die via een smsdienst van mijn rekenign afgeschreven zijn?
weet niet hoe ik je persoonlijk kan benaderen dus doe het via dit forum.
Moet ikd an mijn emailadres op het forum zetten?
Ik hoor het graag........rekening van meer dan 1000 euro van smsdienst 3839
deze valt ook onder telefuture.nl

Alvast bedankt Jack
Hi jack, onder dit bericht zit een klein knopje 'pb' hiermee kun je me een persoonlijk bericht sturen en hoef je je adres niet op het forum te posten

Woki

Ongelezen bericht door Woki »

Goed, helaas ben ik ook de pisang ...
Het volgende bericht stond vanmorgen in mijn inbox. Later in de dag wat het profiel al verwijdert van de site. Ik heb uiteindelijk contact gelegd en na een aantal wazige smsjes kreeg ik steeds reacties in 3 smsjes, 1 zin als antwoord gehakt in 3 berichten. Ik voelde nattigheid en meteen even gegoogeld. Vond meteen dit forum, hiervoor dank !

Ik heb direct stop terug geantwoord en hoop van veel kosten bespaart te blijven, maar het is pure oplichting. ik ben geen ene maal gewezen op het feit dat dit mij geld kost.
Wie het ook zijn, het zijn zware oplichters.

Het volgende stond er:

Mannen die op zoek zijn naar een one night stand mogen verder gaan ;).

Waar ben ik naar op zoek? Gewoon lekker simpel, een date!
En dan zie je wel weer verder toch?

Uiterlijk en verzorgdheid is voor mij erg belangrijk.
Wie zegt dat het uiterlijk helemaal niets uitmaakt... Is volgens mij niet helemaal eerlijk.
Want dat is toch de eerste indruk....???

Verder is eerlijkheid en betrouwbaarheid voor mij erg belangrijk.
Ik hou niet van mensen die zich anders voor doen dan dat ze zijn.

Ik heb duidelijk een eigen mening :). En ben ook niet bang om tegen iemand in te gaan.

Mijn passies zijn koken, paaldansen en shoppen!

Verder hou ik heel erg veel van gezelligheid! (mijn vrienden natuurlijk) Drankjes doen, etc.

Hier kan je me ook vinden:

Hier kan je me eventueel ook vinden:
http:/ / www.sneup.nl/ viewad.asp?id=50586263322118558

Als je dingen wilt weten... Vraag maar raak!
Hier heb je mijn nummer 0642875251 ik hoop dat je er geen rare dingen mee ga doen !
===============================================
PURE OPLICHTING IS DIT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Het telefoonnummer deed het niet meer, dus maar geantwoord op het bericht wat ik wel ontving. Niets wat mij heeft gewezen op enige vorm van kosten ook.
Dit onrecht maakt me heel boos.

Ik zou graag mijn kosten terug krijgen als dat kan, ook al zou het maar gaan om 10 euro, maar ik hou mijn hart vast ..... Vodafone geeft een storing aan, kan niets checken ...

Eltigras

Ongelezen bericht door Eltigras »

ik ben er ook ingetuind

allereerst lette ik niet op naar het nummer waar ik het naar stuurde en had ik het gevoel een leuke meid aan de haak te slaan. Toen ze maar niet haar echte nummer of mailadres wou geven begon ik wat te vermoeden, maar toen gisteren de gasten van mijn telefoon belden en mij zeiden dat ik ondertussen 380 had gesmst op een dag was ik even helemaal de weg kwijt.

stom als ik was stuurde ik een sms aan de persoon waardoor er weer een heel gesprek kwam dus nou zijn de kosten waarschijnlijk rond de 450 euro ofzo. Ik heb er niet van kunnen slapen en ik kreeg een vervelend gevoel van binnen. Dan denk je dat je een leuke meid hebt gespot en dan is het eigenlijk alleen maar schijn omdat je die sms bedrijf helpt aan geld.

Vies vervelend rotbedrijf is het

Bedankt voor dit forum want ik heb het nu gelijk stopgezet.

bart-23

Ongelezen bericht door bart-23 »

Ja ik ben dus ook de *** geweest met 4499.
Ik had me ingeschreven op relatieplanet.nl en kreeg een leuk bericht van iemand namelijk:

Hallo,
Ik zal gelijk met de deur in huis vallen maar je ook niet te veel vermoeien met mijn verhaal.
Ik ben Gwen en 23 jaar.
Ik heb al een relatie achter de rug waardoor mijn vertrouwen wat minder is geworden in de liefde.
Maar daar in tegen ben ik wel sterker en duidelijk geworden met wat ik wel en niet wil.
Echt op zoek nee dat ben ik niet ik word liever gevonden misschien wel door jou.
Dus bij deze.
Ik vind het ook heel erg moeilijk om iets te schrijven aan je omdat ik geen enkel idee heb waar je nou werkelijk naar op zoek bent.
En misschien dat als je mijn mail wel gelezen heb dat je wel afgeknapt bent misschien ook niet.
Nou in ieder geval ik ben echt een gezelligheids mens ik hou er van om eens lekker een terrasje te pakken om gezellig te ontbijten op bed om lekker naar de bios te gaan.
Een avondje vrij om dan lekker uitgebreid te koken voor mezelf of vrienden.
Daarbij kan ik trouwens eten wat ik wil. Maar ik wil je ook vertellen waar ik nou naar op zoek ben.
Een man die sterk in zijn schoenen staat die weet wat hij met zijn leven wilt.
Niet jaloers, wantrouwig of dominant want daar ben ik gewoon niet van gediend.
Iemand die respect voor mij heeft liefde kan en wil geven. Eerlijkheid boven alles stelt.
En vooral over je gevoel kan praten.
En ja ik weet dat het een moeilijk punt is maar ik vind het wel belangrijk dat er gesproken kan worden.
Ik denk dat ik zeer duidelijk ben geweest toch?
Ik hoop dat ik alleen maar pluspunten heb gescoord en geen minpunten haha want dat is altijd maar de vraag.
Trouwens je kunt hier mijn advertentie zien
http:/ / www.markt4u.nl/ advertenties/ advertentie.php?advertentie_id=6005
dat is altijd makkelijk denk je niet?
Nou ook al ben ik iets wantrouwig wil ik je toch vragen even met mij contact op te nemen als mijn profiel jou aanspreekt,
ik denk dat we volwassen genoeg zijn om geen misbruik te maken van elkaars persoonlijke gegevens dus ik geef je mijn gsm nummer dat is 06-43119438 06-43119438 Ook al heb je geen interesse dan weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben toch?Niet dat ik dan snel opzoek ga weer maar dan hoef ik niet dagen te wachten op je terwijl je niet komt he?
Dus tot zo dan maar?
Xx Gwen

hartstikke leuk dus ik eeb berichtje gestuurt naar dat telefoon nummer. en er word prompt gereageerd met het 4499 nummer.
dus ik gevraagt hoe dat kan en ze kwam met het verhaal dat haar telefoon gekoppeld staat aan een soort geheim nummer zodat alleen mensen die haar nummer hebben haar kunnen smsen en bellen.
En tsja, ik had me immers nergens voor aangemeld dus ik dacht dat het wel zou kloppen. Uiteraard bleek dit niet zo te zijn en kwam ik te zitten met een hoge rekening.
LET OP mensen! dit bedrijf heeft criminele activiteiten! er word geld van je afgetroggeld zonder dat jij daar toestemming voor hebt gegeven! Er word bij hoog en laag beweert door de gene aan de andere kant dat zij niet van chatdiensten zijn en dit is dus wel zo!
pas op je centen! dit zijn echte DIEVEN!
Als je wilt dat het stopt, sms dan STOP naar 4499.

Ik hoop jullie te behoeden voor deze maffiamensen!

Neverdagt

Ongelezen bericht door Neverdagt »

Hey Utreg67,

Wat "toevallig"zeg! Heb precies t zelfde bericht van "Onze" Disje gehad.
Gelukkig nog niet gereageerd op t 4499nr. Vond t al zo vreemd overkomen, maar begrijp ook wel dat mensen er niet direct erg in hebben dat t om n stel oplichters gaat!! Ik wacht even af of er verder nog berichtjes komen, actie ondernemen kan ik dan alsnog doen. Wees blij dat je een prepaid hebt, anders was t misschien wel anders gelopen.

suc6 iedereen met deze bende oplichters!!

kini

Ongelezen bericht door kini »

Ik heb een sms gestuurd naar het 06 nummer en kreeg daarna gelijk een smsje terug van 4499. Ik heb toen weer een bericht gestuurd naar het 06 om te checken waarop ''zij" reageerde "Ik zie niet wat je net hebt getypt". Dus mijn vraag is moet ik alsnog stop smsen? Ik heb helemaal geen smsjes gestuurd naar 4499... Ik ben nu wel bang om te smsen want ik vertrouw het allemaal niet, zelfs dat stop smsje niet.
Btw ik krijg ook geen smsjes meer van hun nadat ik weer naar het 06 nummer smsde. Iemand enig raad wat ik nu op dit moment het beste kan doen?

Bandenmaatje

Ongelezen bericht door Bandenmaatje »

Hallo allemaal,
Ook ik was vandaag de ***!!!
Gelukkig na drie smsjes besefte ik dat er iets niet goed was! Ik ben erg blij dat dit bekend is op Radar...
We moeten met ze allen aangifte doen tegen deze oplichterij!!!

Mvg Mark

Bandenmaatje

Ongelezen bericht door Bandenmaatje »

Beste Kini,

ik heb ook meteen "STOP" gesmst naar 4499!! Geloof me, het werkt ;)

Laat het niet zóver komen als vele andere mensen die hierdoor véle honderden euro's kwijt zijn!!

Eltigras

Ongelezen bericht door Eltigras »

kreeg gewoon in totaal een rekening van 650 euro voor afgelopen maand. niet normaal gewoon. nou kwam dat niet alleen door 4499 maar wel grotendeels.

En volgensm ij ging het precies zoals het mij ook ging via markt4u sms en naar een nummer dat er staat en niet doorhebben dat er met 4499 wordt terugge smst.

Is ook de laatste keer dat ik ooit zoiets ga doen ^^

Sneup

Ongelezen bericht door Sneup »

Beste lezers,

Bij toeval kwamen wij een aantal links naar contact-advertenties op onze advertentie-site Sneup.nl tegen in het onderwerp 'sms dienst 4499' op dit forum.

De advertenties zijn inmiddels door ons verwijderd en de betreffende accounts van de adverteerders zijn gedeactiveerd.

Helaas komt het regelmatig - lees enkele tientallen keren per dag - voor dat er fake-accounts en advertenties met duidelijk minder goede bedoelingen op onze site aangemaakt worden. Deze worden per omgaande verwijderd en eventueel van een IP-ban voorzien.

Vrijwel alle advertenties worden handmatig door ons nagelopen.
Wij kunnen echter niet alle advertenties altijd goed op betrouwbaarheid beoordelen; sommige malafide adverteerders blijken slim genoeg de titel en omschrijving zodanig te formuleren dat er geen argwaan ontstaat.

Wij willen onze site graag clean houden en balen ook stevig van de hier genoemde praktijken!
Neem bij klachten of gerede twijfel over een advertentie gerust contact met ons op via het contactformulier. Dat geeft ons de gelegenheid mogelijk foute advertenties direct te verwijderen.
Doe bij benadeling altijd aangifte! Op verzoek van de daartoe bedoelde instanties werken wij graag mee.

Vriendelijke groet,

Henk Jan de Ruiter
webmaster Sneup

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Sneup schreef:Beste lezers,

Bij toeval kwamen wij een aantal links naar contact-advertenties op onze advertentie-site Sneup.nl tegen in het onderwerp 'sms dienst 4499' op dit forum.

De advertenties zijn inmiddels door ons verwijderd en de betreffende accounts van de adverteerders zijn gedeactiveerd.

Helaas komt het regelmatig - lees enkele tientallen keren per dag - voor dat er fake-accounts en advertenties met duidelijk minder goede bedoelingen op onze site aangemaakt worden. Deze worden per omgaande verwijderd en eventueel van een IP-ban voorzien.
Goede actie.

Maar, is het misschien een optie om de desbetreffende IP adressen ook te vermelden met tijd/datum - of deze eventueel door te spelen aan de politie?
Via een WHOIS kan je ook nog een klacht indienen bij de desbetreffende provider - dat men medewerking verleent aan oplichting.

Dit soort (piep) kan m.i. niet hard genoeg bestreden worden.

Gesloten