LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ZYBAN zyban

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
roker
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 jan 2009 22:15

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door roker »

Ha ha ha ook 22 jaar gerookt...!!! Nou dit is geloof ik mijn vierde poging maar tot nu toe nog steeds de beste ik ben er nu ook aan toe om te stoppen dus ik sta er ook 100% achter. Ik ben trouwens naar de 6 de dag begonnen met 2 tabetten en de 10 de dag gestopt nu vandaag dus al 8 dagen. Ik voel me heel goed en ik begin op sommige momenten het roken al te vergeten....

Toolboy

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door Toolboy »

roker.
Heeft u dit gehele topic doorgelezen??

T

net begonnen
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 feb 2009 15:18

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door net begonnen »

Nou dan is er nog hoop. Gisteren wel een stuk minder gerookt. ipv 30 sigaretten 10 nou dat ik voor mij al heel wat. Nou moet ik zeggen dat ik me gistern ook niet zo lekker voelde. Behoorlijk dissy maar goed dat ging over. Ga zo naar de dokter om te kijken hoe of wat. Ik denk dat hij zegt dat ik tweede pil moet nemen. En dan kijken wat er gebeurd. Hoe mezelf wel goed in de gaten als ik echt gekke dingen ga voelen dan stop ik direct maar tot nu toe gaat het goed. Ik hou je op de hoogte.

Vind het wel prettig hier te kunnen schrijven met iemand die ook slikt en niet zo negatief is.

roker
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 jan 2009 22:15

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door roker »

Hallo Toolboy,

Ja ik heb deze hele forum gelezen. En ik kan ook niet anders zeggen dat ik het verschrikkelijk vind dat jij en dat ook andere mensen hele andere ervaringen hebben met zyban. En je moet ook zeker dit met je dokter bespreken. Maar ik vind dat iedereen zelf het risco moet nemen dat is met veel dingen in het leven toch....En je zult altijd negatieve en postieve dingen horen over iets. Maar het is aan jezelf wat je daar mee doet..Ik ben gewaarschuwd dus is het mij eigen verantwoording.

roker
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 jan 2009 22:15

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door roker »

ik ben ook heel blij dat ik met iemand kan typen over het stoppen met roken. Geeft je ook nog een extra steuntje in de rug. Oja dat duizelig gevoel had ik af en toe in het begin ook gehad maar is nu weg.En ik ben nog steeds wel een beetje druk van binnen maar dat zijn lichte bijwerkingen. Maar dat zijn ook de bijwerkingen van het stoppen met roken dus ja...Het gaat jou ook lukken met stoppen..!!!

net begonnen
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 feb 2009 15:18

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door net begonnen »

Goedemorgen roker,

Nou gisteren bij dokter geweest en met tweede pil begonnen. Ik moet zeggen dat ik me na tweede pil enorm rot voelde. Duizelig, licht in mijn hoofd enzo. Thuis bij mijn moeder huilbui omdat ik me zo voelde. En eerlijk gezegd dacht ik dit gaat fout ik ga nokken. Maar in de avond ging het wel weer oke. Vanmorgen wakker geworden met gelijk een stoned gevoel. Voel dus duidelijk dat ik tweede pil erbij heb genomen.

Ik heb nog geen stopdatum geprikt maar dat zal ik toch moeten doen. Merk dat ik dat heel moeilijk vind....De dag dat ik definitief besluit te stoppen. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ik kan stoppen. Klinkt dit raar? Ik heb ook echt wel de hele tijd dat gevecht in mijn hoofd maar heb hoop dat ik met tweede pil er misschien beter mee om kan gaan. En wat ik heel vervelend vind ze smaken nog!

Vind het dus ongelovelijk knap van je dat je niet meer rookt en het ook zo goed volhou. Ik hoop echt dat ik volgende week ook kan zeggen dat ik gestopt ben.

paula lips
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2009 12:18

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door paula lips »

Ik ben half december zyban gaan slikken en binnen 5 dagen was ik helemaal van het padje kreeg een zware depressie en lig sindsdien op de paaz afdeling van het ziekenhuis, de dokter had het mij niet voor mogen schrijven want ik ben er overgevoelig voor ik heb namelijk eerder een depressie gehad. Ik vind dat zyban gewoon uit de handel moet. Paula Lips

roker
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 jan 2009 22:15

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door roker »

Hoi Net begonnen,

Ik hoop niet dat erg last hebt van de bijwerkingen ik heb een kennis en die had ook veel last bij de tweede pil en die is gewoon na 2 dagen weer 1 gaan slikken en dat was een kettingroker maar is nu helemaal gestopt met roken en heeft 7weken zyban geslikt. Toen dacht ik als hij het kan dan moet ik dat toch ook kunnen. Je moet heel koppig zijn en echt niet meer willen roken. Ik denk nu naar 9 dagen, ik al 40 euro gespaart. ik ben nu gewoon dus heel koppig en denk ik ben de baas die stomme sigaret niet. Als het echt niet beter word er is nog een ander middel wat je dokter kan voorschrijven ik weet alleen niet meer hoe het heet.

net begonnen
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 feb 2009 15:18

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door net begonnen »

Hoi Roker,

Nou, eerlijk gezegd had ik gisteren de handdoek in de ring willen gooien. Voelde me in de ochtend echt heel wazig had het idee dat ik er wel was maar ook weer niet. Heb dus gisteren geen tweede pil ingenomen. En flink gerookt. Ik heb nog steeds niet dat ik denk ze smaken me niet meer. Maar ik ben er geestelijk wel heel erg mee bezig. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik het gevoel heb niet helemaal te kunnen stoppen vraag me niet waarom. Vanmorgen wilde ik eigenlijk geen pil meer innemen maar toch nog gedaan. Ik kijk het nog paar dagen aan.

Dat andere merk is Champix ofzo. Schijnt ook heel goed te werken volgens sommige mensen beter en de bijwerkingen zijn veel minder. Ik zit er ook aan te denken als dit niet lukt om het met die te proberen.

Bij jou gaat alles nog steeds goed???

roker
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 jan 2009 22:15

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door roker »

Hier alles nog steeds goed. Heb af en toe nog wel even zo iets van dat ik zin in roken heb maar dan neem ik een lolly. Maar verder voel ik me goed. Maar als ik jou zo hoor valt de zyban bij jou nog steeds niet goed. Zou er toch over denken om wat anders te gaan proberen.
Ik voel me namelijk niet anders dan normaal, alleen ik ben in de beste stemming en dat komt door de zyban. Maar dat gevoel heb jij volgens mij helemaal niet. Toen ik stopte op de 10 de dag had ik ook nog steeds enorm zin in roken maar je moet toch een keer stoppen. Wat zegt jou dokter eigenlijk dat je je nog steeds zo voelt.

net begonnen
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 feb 2009 15:18

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door net begonnen »

Mijn dokter reageerde niet echt toen ik zei zo wazig te zijn. Ik heb vanaf vrijdag die tweede pil niet meer genomen. Zit nu nog op 1 pil maar ik merk nu helemaal niets meer haha. Ik denk dat ik die Champix eens ga proberen. Het is gewoon heel raar de ene dag heb ik geen behoefte om te roken en rook ik er maar 10 de andere wil ik 2 pakjes wegstomen. Nou, ik kijk wel hoe of wat verder. Ik weet het even niet wat nu het beste is.

roker
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 jan 2009 22:15

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door roker »

Ha Net Begonnen,

Als ik je nu zo hoor dat voel je wel de zyban zelfs de ene tablet. Ik vertelde je toch dat ik dat ook had ik ging nog meer roken. Je moet gewoon stoppen probeer het anders een dag en kijk hoe het voelt of het je gemakkelijk af gaat. Als die ene dag makkelijk gaat nou de weet je dat het je lukt. De eerte dag denk je namelijk heel veel aan roken en elke dag word het minder.

roker
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 jan 2009 22:15

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door roker »

Nou nu heb ik het hoor ik heb last van jeuk al 2 dagen maar ik had er niet bij stil gestaan dat dit van de zyban kon komen. Vandaag op mijn werk kreeg ik meer last mijn handen vooral. Vanavond heb ik dan ook geen pil meer genomen. Ga vanaf vandaag afbouwen en nog maar 1 tablet slikken. De jeuk is echt niet fijn het stond ook wel in de bijsluiter maar dit is echt niet fijn.

Toolboy

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door Toolboy »

Roker.
Let wel : u heeft een anti depressiva geslikt.
Afbouwen met deze zooi moet in een aantal gevallen voorzichtig gebeuren .

Sterkte Groet T

roker
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 jan 2009 22:15

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door roker »

Ha Toolboy,

Ja had inderdaad gelezen dat als je zomaar zou stoppen de klachten erger konden worden. Maar ik ga nu eerst even een week op 1 tablet zitten en ga daarna over op een half.Ik ben gestopt met roken en dat is het belangrijkste en als ik nu bijwerkingen zou krijgen en ik me er niet goed bij zou voelen heb ik gelijk gezegt dat ik er mee zou stoppen. Het heeft me geholpen tot op een bepaald moment en nu moet ik het zelf doen......

net begonnen
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 feb 2009 15:18

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door net begonnen »

Oh roker dat is ff minder. Maar zou idd stoppen. Ik heb nu ik ook jou ervaring lees toch zoiets ik stop met deze. Ik heb gisteren wel geprobeerd om te nokken maar mis die tweede pil. Tegen de middag uur of 15 heb ik meer behoefte om te roken. Maar wil die tweede pil niet nemen na mijn ervaring van vorige week. rook nu wel nog maar 7 sigarten per dag dus dat is sowieso al behoorlijke mindering. Ik ga ook stoppen na jou ervaring en ga over twee weken als dit uit mijn lijf is naar de dokter voor Champix. Heb daar toch meer vertrouwen in na het goed lezen op het internet. Helaas ben ik te snel met Zyban begonnen. Als ik eerder van Champix had gelezen dan had ik die gelijk geprobeerd.

Ik hoop dat je het volhoud om niet te roken ook zonder deze pillen. Laat ons even weten hoe het verder gaat.

roker
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 jan 2009 22:15

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door roker »

Nou de jeuk is er nog steeds maar ondanks dat ik maar 1 tablet meer slik nog steeds geen behoefte aan roken de gedachten eraan word ook steeds minder. Ondanks alles heeft de zyban me toch van het roken af geholpen. Maar moet nu weer van de zyban af komen is ook wel weer grappig ben nu meer bezig met de zyban dan met het roken.

ikwilnietmeerroken
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 feb 2009 19:38

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door ikwilnietmeerroken »

Hoi alle niet rokers en stoppers.

Zelf heb ik vandaag een recept gehad van de huisarts om mij te helpen met het stoppen met roken.
Ik rook nu al veel te lang en wil er echt van af.
Ik lees heel veel negatieven dingen over het goedje maar ik wil het toch er mee gaan proberen.
Met nicotinepleisters hou je denk ik je zelf voor de gek en kosten net zoveel als zyntabac wat ik dus voor geschreven heb gekregen.
Ik moet alleen even wachten met stoppen tot volgende week dan kan ik ze gaan kopen want goedkoop zijn ze niet en duurder voor mij dan het wel roken maar mijn gezondheid weegt daar niet tegen op.
Ik rook shag maar dan toch zo`n 15 tot 20 per dag.
Dus nog 1 week dan ga ik ze halen en dan dus 6 dagen blijven roken terwijl je wilt stopen,raar vind ik maar oke.
Dan het echte werk stoppen om hopelijk NOOIT meer te roken.


Iedereen heel veel succes!!

roker
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 jan 2009 22:15

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door roker »

Nou ik ben 26 januari begonnen met zyban en ben 4 januari gestopt met roken. Naar ongeveer naar 2 weken nog aan de zyban gezeten te hebben ben ik gestopt kreeg jeuk overal zou eerst gelijdelijk aan doen maar ben toch maar helemaal gestopt. Jeuk hebt ik nog een beetje last van maar nog geen behoefte meer aan roken. Was het roken ook zat en had ook behoefte om te stoppen. Zyban heeft mij door het begin goed geholpen... Dus ach ja ik heb nu last van jeuk maar liever jeuk dan dat ik nog rook toch. Veel succes met stoppen en als je echt wilt dan lukt het ook..

net begonnen
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 feb 2009 15:18

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door net begonnen »

hallo,

Ik ben ondertussen gestopt met Zyban. Ik moet zeggen ik voel me weer beter dan toen ik Zyban slikte. Ik was er echt beetje wazig van. En ik kan dat niet hebben. Moet autorijden en heb een baan waar ik mijn kop bij moet houden. het leven ging op een gegeven moment een beetje langs me heen. Jammer maar helaas. Volgende week heb ik afspraak bij dokter en dan ga ik recept voor Champix halen. Hoor en lees daar ook positieve verhalen over maar dan met minder heftige bijwerkingen.

Roker fijn dat je nog gestopt bent. Ik hoop dat je het volhoudt. Ikwilnietmeeroken. heel veel succes. Hoop dat het bij jou werkt en dat je weinig last ehb van bijwerkingen.

Gesloten