Re: NOOIT MEER EEN SEVERIN MAGNETRON VAN WEHKAMP!
Geplaatst: 26 sep 2010 22:47
redactie: ik heb sterk het vermoeden dat hier mensen zitten te trollen die elkaar kennen of een en dezelfde persoon.
Radar Forum
https://radar-forum.avrotros.nl/
Heer Olivier: Er zijn op de hele wereld slechts twee personen: Jij, en De Rest.olivierbbommel schreef:redactie: ik heb sterk het vermoeden dat hier mensen zitten te trollen die elkaar kennen of een en dezelfde persoon.
severin is geen but verzonnen merk. het is een heel oud Duits merk, dat al meer dan 100 jaar bestaat. Severin is op zich een heel goed product, ik heb er toevallig pech mee gehad!helpendhandje schreef:Olivier, met alle respect, tuurlijk gaat iedereen met zijn eigen portemonnee mee maar dan toch, voor die prijs kun je toch echt niet veel verwachten.
En je gaat toch echt niet Miele vergelijken met een but-verzonnen-merk
Is totaal geen woord van waar.olivierbbommel schreef:Ondanks dat ze hbo+ geschoold zijn. En dan nog iets: de prijs maakt niets uit. het is WETTELIJK vastgelegd, dat een apparaat dat voor huishoudelijk gebruik is gemaakt een x aantal jaren moet meegaan.
De belastingtechnische afschrijving heef totaal NIETS te maken met hoelang dat een product probleemloos mee moet gaan.olivierbbommel schreef:Ik vertel hier een verhaal. Dat verhaal is legitiem, en terecht. een apparaat moet 5 jaar mee kunnen gaan uit die prijsklasse. Je hebt een a fschrijving op jaarbasis. en die afschrijving staat voor een magnetron op ongeveer 20 euro per jaar. dat is algemeen bekend.
Ook weer geen woord van waar.olivierbbommel schreef:Het is dus wel een duurzaam apparaat. Er is een wet, en daar heeft iedereen zich aan te houden. ook een importeur. Of jij het nou prettig vindt of niet, of jij het daar nou mee eens bent of niet. het is een voldongen feit. Een apparaat moet, ongeacht de prijsklasse, 5 jaar minimaal mee kunnen gaan.
Ook dat is dus weer niet waar.olivierbbommel schreef:Jij bent een en dezelfde als tennis. Daar komt bij: er is wettelijke garantie vna sowieso 2 jaar.................. er is wél wettelijke garantie te halen zonder advocaat.
Een apparaat moet minimaal 5 jaar meegaan, waarbij de verstrekker wettelijk verplicht is 2 jaar garantie te geven. Vroeger was dat 1 jaar.
En dat is dus niet zo geregeld.olivierbbommel schreef:Wettelijke garantie bestaat wel degelijk!
Veel ondernemers en consumenten denken dat de wettelijke garantie twee jaar is. Voor Europa is inderdaad bepaald dat iedereen een wettelijke garantie van twee jaar heeft. Dit staat in de Europese Richtlijn Koop en Garantie. Die twee jaar is een minimum. Het kan dus zijn dat in sommige Europese landen de wettelijke garantieperiode langer is.
bron: consuwijzer.
'geen wettelijke garantie' ga toch fluiten. Ik wist als kind al dat ik recht had op garantie (speelgoed) ... natuurlijk is dat wel wettelijk geregeld! zou wat moois zijn als dat niet zo zou zijn!
Disclaimer
We doen ons best om de website van ConsuWijzer zo goed mogelijk te maken. We proberen de teksten ook zo begrijpelijk mogelijk op te schrijven. Vaak hebben we juridische teksten makkelijker gemaakt. Bijvoorbeeld delen van teksten uit de wet. Het is daarom verstandig om ook de originele teksten te lezen van het publieke en private recht. Deze teksten kunt u vinden op http://www.wetten.nl/. De teksten van ConsuWijzer geven u geen rechten.
bron: http://www.consuwijzer.nl/Disclaimer
Lees trouwens artikel 6a, 17 en 18 van wetboek 7 eens terug!olivierbbommel schreef:'geen wettelijke garantie' ga toch fluiten. Ik wist als kind al dat ik recht had op garantie (speelgoed) ... natuurlijk is dat wel wettelijk geregeld! zou wat moois zijn als dat niet zo zou zijn!
De levensduur is in de wetgeving van geen enkel totaal belang.kaarsje69 schreef: Olivier, op Consuwijzer, bel ze even, kan je precies horen wat jij kan verwachten van het door jou aan gekochte product.
Het gaat inderdaad aan wat je uitgeeft aan een product, zo heeft een duurder product, wat wellicht uit de zelfde fabriek komt, maar wel duurder in de winkel ligt, een langere geschatte levensduur.
Klopt.kaarsje69 schreef:de garantie zit al op het product en dat maakt de verkoper aansprakelijk, krom, ik weet. Want in mijn ogen is alleen de producent aansprakelijk voor hun product en mag de verkoper geen schade ondervinden van hun ondeugdelijke producten. Alleen heeft een ondernemer niet altijd de keuze om te verkopen waar hij zelf achter staat en moet toch zijn hoofd boven water houden. Zo heeft hier een kleine zelfstandige gekozen om Hoover er uit te gooien, heeft hem bakken met geld gekost.
BBCS schreef:De levensduur is in de wetgeving van geen enkel totaal belang.kaarsje69 schreef: Olivier, op Consuwijzer, bel ze even, kan je precies horen wat jij kan verwachten van het door jou aan gekochte product.
Het gaat inderdaad aan wat je uitgeeft aan een product, zo heeft een duurder product, wat wellicht uit de zelfde fabriek komt, maar wel duurder in de winkel ligt, een langere geschatte levensduur.
De wetgeving omschrijft niet hoelang dat een product probleemloos mee moet gaan.
Ook is niet in de wetgeving bepaald wat je wel en niet van een product mag en kunt verwachten.
De wetgeving gaat uit van de overeenkomst en van de uitspraken van de winkelier en zijn voorverkopers.
That's It!!!!
Dus consuwijzer en de consumentenorganisaties kunnen wel mooi beschrijven wat je als consument mag en kunt verwachten van een product, maar zoals ik hierboven beschreef zijn dat geen partijen waarbij de uitspraken juridisch bij de overeenkomst van belang zijn.
Niet relevant dus.
Klopt.kaarsje69 schreef:de garantie zit al op het product en dat maakt de verkoper aansprakelijk, krom, ik weet. Want in mijn ogen is alleen de producent aansprakelijk voor hun product en mag de verkoper geen schade ondervinden van hun ondeugdelijke producten. Alleen heeft een ondernemer niet altijd de keuze om te verkopen waar hij zelf achter staat en moet toch zijn hoofd boven water houden. Zo heeft hier een kleine zelfstandige gekozen om Hoover er uit te gooien, heeft hem bakken met geld gekost.
Echter als de fabrikant bepaald heeft dat een garantieperiode 1 jaar is (wat compleet volgens de Nederlandse Wetgeving is) dan heeft de koper ook maar 1 jaar garantie en niet langer.
Die aansprakelijkheid van de verkopende partij heeft puur te maken dat het product volgens de overeenkomst die tussen de koper en de verkoper is gesloten geleverd wordt en is, met de eigenschappen van het product welke ook in de overeenkomst overeen gekomen zijn, waarbij de uitspraken van de verkopende partij en zijn voorverkopers (dus ook de fabrikant) op welke manier dan ook van toepassing zijn.
olivierbbommel schreef:Sorry maar ik denk dat jullie op juridisch gebied écht achterlopen. er zijn immers uitspraken geweest van de rechter. Dat stelt indirect een wet. Men weet hoe het werkt.
er wordt wel degelijk gesproken over een europees garantierecht. Onze wetgeving is daar ondergeschikt aan. Tevens zal er dan een wetswijziging moeten komen. Ik zal contact opnemen met de leden van de pvda en de sp die ik ken, om e.e.a. duidelijker wettelijk te laten beschrijven middels een motie.
geloof me. er is écht een consumentenrecht en een wetgeving op dit gebied. zie de consuwijzer. Wat daar staat klopt< wat jullie schrijven interesseert me niet. De consuwijzer is een uitgave van onze eigen staat, die weet heus wel wat er juridisch mogelijk is. Blijkbaar zijn de zogenaamde 'experts hier' dus niet zo deskundig....
BBCS schreef:De levensduur is in de wetgeving van geen enkel totaal belang.kaarsje69 schreef: Olivier, op Consuwijzer, bel ze even, kan je precies horen wat jij kan verwachten van het door jou aan gekochte product.
Het gaat inderdaad aan wat je uitgeeft aan een product, zo heeft een duurder product, wat wellicht uit de zelfde fabriek komt, maar wel duurder in de winkel ligt, een langere geschatte levensduur.
De wetgeving omschrijft niet hoelang dat een product probleemloos mee moet gaan.
Ook is niet in de wetgeving bepaald wat je wel en niet van een product mag en kunt verwachten.
De wetgeving gaat uit van de overeenkomst en van de uitspraken van de winkelier en zijn voorverkopers.
That's It!!!!
Dus consuwijzer en de consumentenorganisaties kunnen wel mooi beschrijven wat je als consument mag en kunt verwachten van een product, maar zoals ik hierboven beschreef zijn dat geen partijen waarbij de uitspraken juridisch bij de overeenkomst van belang zijn.
Niet relevant dus.
Klopt.kaarsje69 schreef:de garantie zit al op het product en dat maakt de verkoper aansprakelijk, krom, ik weet. Want in mijn ogen is alleen de producent aansprakelijk voor hun product en mag de verkoper geen schade ondervinden van hun ondeugdelijke producten. Alleen heeft een ondernemer niet altijd de keuze om te verkopen waar hij zelf achter staat en moet toch zijn hoofd boven water houden. Zo heeft hier een kleine zelfstandige gekozen om Hoover er uit te gooien, heeft hem bakken met geld gekost.
Echter als de fabrikant bepaald heeft dat een garantieperiode 1 jaar is (wat compleet volgens de Nederlandse Wetgeving is) dan heeft de koper ook maar 1 jaar garantie en niet langer.
Die aansprakelijkheid van de verkopende partij heeft puur te maken dat het product volgens de overeenkomst die tussen de koper en de verkoper is gesloten geleverd wordt en is, met de eigenschappen van het product welke ook in de overeenkomst overeen gekomen zijn, waarbij de uitspraken van de verkopende partij en zijn voorverkopers (dus ook de fabrikant) op welke manier dan ook van toepassing zijn.
U heeft twee jaar problemen met Wehkamp gehad en tot op heden is dit probleem nog niet opgelost, maar u plaatst er wel al weer een nieuwe bestelling??? Zeer eigenaardig........olivierbbommel schreef:wehkamp staat tussen 8 en half 11 voor de deur met een nieuwe FLUISTERSTILLE 47 db vaatwasser..
Toxopeus schreef:Nee, waarom zou ik die voor jou betalen?olivierbbommel schreef:Betaal jij die even voor mij?
Je kunt bij Neckermann ook op de pof kopen.
Als ik jou was, zou ik even mijn eigen berichten lezen:aquino schreef:tennis neemt een loopje met iedereen maar kan zelf niet tegen kritiek maar dat kunnen de meeste slijmerds niet