wlx schreef:Ik heb nog steeds geen antwoord gekregen op mijn aangetekend schrijven..
test-aankoop heeft gebeld en ze zeggen dat als ze niet antwoorden, ze akkoord gaan met de inhoud van mijn brief..
Maar als ik mijn online dossier bekijk op de website van het incassobureau staat er dat ik ze nog steeds geld moet EN de rente stijgt met de dag..
Wat nu?
Even samenvattend:
Men beweerd dat je geboekt zou hebben, en dat je moet betalen.
Dan is het nog steeds, wie eist, bewijst.
Dat men een spooknota heeft, en daar rente over wil - prima.
Maar als er geen originele vordering / nota / reservering is - is er ook niets om rente over te rekenen.
Ik weet niet of je al antwoord hebt gehad - maar zo niet - zou je nog kunnen overwegen om :
- Nogmaals een aangetekend schrijven te sturen
Daarin wel het volgende
- melding van onterechte factuur / incasso
- verzoek om stopzetten incasso wegens geen bewijs (verwijs naar vorige aangetekende brief - heb je zoiets als handtekening retour, of track & trace - zodat je weet dat die is aangekomen en aangenomen?)
- verzoek om per aangetekende post binnen 14 dagen bevestiging van stopzetten onterechte procedure te zenden
- verzoek om vergoeding gemaakte kosten (porto, telefoon, juridisch advies indien van toepassing) met een kort overzicht erbij
- geven van een verklaren op dit forum zodat anderen kunnen zien wat er mis is gegaan.
- nogmaals aangeven dat indien zij van mening zijn dat de vordering wel terecht is, dat zij dan jou dienen te voorzien van een getekende bestelling of anderszins rechtsgeldig bewijs dat jij persoonlijk deze bestelling zou hebben gedaan, tezamen met elk ondersteunden bewijs (IP adres bijvoorbeeld, al is dat op zich geen echt bewijs, omdat er makkelijk mee te knoeien is)
- besluit met dat je van hen verwacht binnen 14 dagen een bericht te ontvangen, en zo niet laat je de optie open om aangifte te doen van fraude en poging tot afpersing (dreigen met rechtszaken om je tot betalen te dwingen etc.).
Wel zou ik een dossier aanleggen, en alle mail printen die je gezonden hebt (verzonden items) en alle 'antwoorden' die je ontvangen hebt - en deze bundelen.
Als je zeker bent dat je niets besteld, gereserveerd etc. hebt - geen paniek.