LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Henri42

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door Henri42 »

jolanda77 schreef:je moet die henrie met een koreltje zout nemen hij spreekt onzin uit dat zijn we gewent van hem doet ie ook bij topic upc hij heeft niets te doen zit heel de dag
door dr spiegeltjes naar buiten te kijken

nee hoor , ik belde vandaag met Corendon en heb daarna het gras gemaaid om te golfen :( :mrgreen:

Jolanda toch, geen UPC klant ? :lol: ,

dia

Ongelezen bericht door dia »

[Belediging verwijderd door de Moderator]

wlx

Ongelezen bericht door wlx »

Je hebt gebeld met Corendon?

Henri42

Ongelezen bericht door Henri42 »

wlx schreef:Je hebt gebeld met Corendon?
Jij niet?, Corendon is gemakkelijk bereikbaar toch ? laatste lijntje inzake dit item, succes ermee :!:

lecock

Ongelezen bericht door lecock »

Mensen ik denk dat de opmerkingen die geplaatst worden naar Henry niet correct zijn en het is beneden peil om hem dan maar af te breken.
Dit zijn uitspraken die op dit forum niet thuis horen.
Kijk wat Henry aan WLX vraagt waarom hij pas in een later stadium contact opneemt met corendon dmv een aangetekende brief.
Als je dit topic van het begin af aan goed leest vraagt Henry steeds aan WLX wat voor stappen hij heeft ondernomen om het probleem op te lossen.
Niks mis mee maar prik even door de humor van Henry heen.
Hij is wel degene die dit topic open houdt en de topicstarter probeert te helpen
ondanks dat anderen hier anders over denken.
Ik denk dat het verstandig is dat de moderator dit topic sluit.

wlx

Ik heb nu pas echt stappen ondernomen, omdat ik daarvoor niet wist wat doen.
Ik wist ook niet dat het echt serieus ging uitdraaien of zo.
Maar nu doe ik het toch? en toch trekt hij altijd alles in twijfel.
Ik kwam op dit forum om raad te vragen en niet om iemand ervan te overtuigen dat ik niet lieg.

wlx

Ik heb nog steeds geen antwoord gekregen op mijn aangetekend schrijven..
test-aankoop heeft gebeld en ze zeggen dat als ze niet antwoorden, ze akkoord gaan met de inhoud van mijn brief..
Maar als ik mijn online dossier bekijk op de website van het incassobureau staat er dat ik ze nog steeds geld moet EN de rente stijgt met de dag..
Wat nu?

lecock

Ongelezen bericht door lecock »

Gewoon afwachten als ze niet reageren is dat in het voordeel van jouw.
Incassobureau moet toch gaan overleggen met Corendon als je niet reageerd.
Incassobureau heeft maar weinig mogelijkheden.
De aktie moet toch van Corendon komen. Wat klachtenbehandeling en afhandeling betreft daar zijn ze erg slecht in.
Kost wel een keer hun kop. Gaat het directeurtje van Corendon weer zeilig doen.
Standaard procedure bij onze Turkse vrienden is, slachtoffertje spelen.

wlx

ja, ik ben ook benieuwd..
test-aankoop heeft me gezegd dat ik ze een maand de tijd moet geven om te antwoorden..
Een maand is zo lang..

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

wlx schreef:Ik heb nog steeds geen antwoord gekregen op mijn aangetekend schrijven..
test-aankoop heeft gebeld en ze zeggen dat als ze niet antwoorden, ze akkoord gaan met de inhoud van mijn brief..
Maar als ik mijn online dossier bekijk op de website van het incassobureau staat er dat ik ze nog steeds geld moet EN de rente stijgt met de dag..
Wat nu?
Even samenvattend:
Men beweerd dat je geboekt zou hebben, en dat je moet betalen.
Dan is het nog steeds, wie eist, bewijst.

Dat men een spooknota heeft, en daar rente over wil - prima.
Maar als er geen originele vordering / nota / reservering is - is er ook niets om rente over te rekenen.

Ik weet niet of je al antwoord hebt gehad - maar zo niet - zou je nog kunnen overwegen om :
- Nogmaals een aangetekend schrijven te sturen
Daarin wel het volgende
- melding van onterechte factuur / incasso
- verzoek om stopzetten incasso wegens geen bewijs (verwijs naar vorige aangetekende brief - heb je zoiets als handtekening retour, of track & trace - zodat je weet dat die is aangekomen en aangenomen?)
- verzoek om per aangetekende post binnen 14 dagen bevestiging van stopzetten onterechte procedure te zenden
- verzoek om vergoeding gemaakte kosten (porto, telefoon, juridisch advies indien van toepassing) met een kort overzicht erbij
- geven van een verklaren op dit forum zodat anderen kunnen zien wat er mis is gegaan.

- nogmaals aangeven dat indien zij van mening zijn dat de vordering wel terecht is, dat zij dan jou dienen te voorzien van een getekende bestelling of anderszins rechtsgeldig bewijs dat jij persoonlijk deze bestelling zou hebben gedaan, tezamen met elk ondersteunden bewijs (IP adres bijvoorbeeld, al is dat op zich geen echt bewijs, omdat er makkelijk mee te knoeien is)

- besluit met dat je van hen verwacht binnen 14 dagen een bericht te ontvangen, en zo niet laat je de optie open om aangifte te doen van fraude en poging tot afpersing (dreigen met rechtszaken om je tot betalen te dwingen etc.).

Wel zou ik een dossier aanleggen, en alle mail printen die je gezonden hebt (verzonden items) en alle 'antwoorden' die je ontvangen hebt - en deze bundelen.

Als je zeker bent dat je niets besteld, gereserveerd etc. hebt - geen paniek.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

waar is TS?jullie helpen die gene aan alles en denken mee,maar even jullie op de hoogte houden ho maar?dat zegt mij dat er iets niet klopt?

ip adres kan moeilijk zijn....als iemand zijn modem niet beveiligd heeft met een sleutel kan hij zo je signaal oppikken met draadloos internet en je gegevens gebruiken,dan moet die gene wel alles weten je rekeningnr enz..dus een bekende?

het komt vaker voor dat mensen te ver gaan met kijken hoe duur ze uitkomen en dan alsnog boeken,maar wat iemand al zei dan krijg je een bevestiging.
tuurlijk kan je ook vanuit timboektoe een reisboeken,maar het ip adres moet wel kloppen,als dat van het huis komt en je kan aantonen dat je er niet was?tja?

niet iedereen weet wat anvr,sgr en calimiteitenfonds enz....helaas.

je zou toch zeggen dat als je het tegen de incasso ?hoe noem je dat buro of medewerker uitlegd dat die gaat kijken wat er aan de hand is?
maar ja die worden ook maar ingeschakeld...
idd juridisch loket bellen...
wat dat aangaat moet ik henri wel gelijk geven,ik had ipv hier wat te schrijven direkt al aan de foon gehangen ,brieven geschreven zowel coredon en incasso en zo niet er heen gaan....

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

rozemarijntje schreef:wat dat aangaat moet ik henri wel gelijk geven,ik had ipv hier wat te schrijven direkt al aan de foon gehangen ,brieven geschreven zowel coredon en incasso en zo niet er heen gaan....
Zeker mee eens.
Maar vergeet niet dat sommige mensen een dreigende incassobrief 'uit het niets' krijgen - en door de schrik vergeten logische stappen te ondernemen.
Met name malafide bedrijven (advertentiebedrijfjes!) rekenen hier op - en proberen door deze angst mensen 'over te halen' te betalen.

Ik ben het met je eens trouwens dat TS wel eens wat mag laten weten.
We branden van nieuwsgierigheid. En.. is die reis dan wel gemaakt? En zo ja, door wie dan?

rozemarijntje

guardian 72

id dat is ook weer waar in je schrik vergeet je dingen te doen en ben je even lamgeslagen.

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Off-topic berichten zijn verwijderd door de Moderator

wlx

Ik heb niet gereageerd, omdat ik op skiverlof was..

Ik heb nu pas antwoord gekregen van Corendon.
Er staat in dat ik dus wel een reis heb geboekt en dat er vervolgens een email werd verstuurd, waarin wordt vermeld dat de reis wordt aangevraagd en zal worden bevestigd door de touroperator. Uit hun administratie is dan gebleken dat de bevestiging en factuur op 22 juli 2010 naar mijn email adres is verstuurd. Ook op 23 juli is er een bevestiging / factuur gemaild.
Hierop heb ik niet gereageerd.

(Ik had hier niet op gereageerd, omdat ik deze nooit heb gezien.)

Op 1 oktober 2010, wanneer de administratie, contact opneemt in verband met de betaling, geef ik pas aan dat ik geen boeking heb gemaakt. Dit is ruim 2 maanden nadat ik de boeking heb gemaakt. De reis kan op dat moment niet meer zonder kosten worden geannuleerd, immers de diverse onderdelen van de reis (vlucht, transfers en hotelkamers) voor mij zijn ingekocht. Deze leveranciers berekenen kosten als er geannuleerd wordt, die zij niet voor hun rekening nemen.

De reis is in Nederland onder Nederlands recht geboekt en er zijn een aantal uitzonderingen op de wet aankoop op afstand, waaronder de koop van reizen. Daar geld in Nederland in zijn geheel geen afkoelperiode voor.

Ik heb in mijn AS verwezen naar voorwaarden die ik heb gevonden op www.corendon.com, maar ze zeggen dat dit een website is waar alleen losse segmenten kunnen worden gekocht. Voor pakketreizen dien ik de voorwaarden aan te houden zoals vermeld op www.corendon.nl

kan iemand echt jouw IP adres gebruiken door je signaal mee op te pikken?
Want een bankrekening nummer is er niet gegeven geweest. Enkel naam, adres en telefoonnummer..

rozemarijntje

als jij je modem niet beveiligd met een sleutel....
moet je even opzoeken hoe dat moet,dan kan iemand in de straat,gewoon in een auto ,jou signaal oppikken en allemaal geintjes uithalen! of lekker op jou kosten internetten.
het is tegenwoordig zo erg dat je zelfs je brieven niet zomaar meer in de vuilnis bak moet gooien maar goed versnippener of door een versnipperaar halen,is pas nog op tv geweest,ze gaan de bakken af om indentietijten te vinden en dan krijg je indentietijdsfraude...(zijn ff 2 aparte dingen die ik uitleg he)

iemand die verstand heeft van pc's hier kan je wel uitleggen hoe het moet met die sleutel om je te beveiligen.
met wat instellingen is het zo gedaan,mijn man regelt dat soort zaken allemaal....dus ik kan het verder niet uitleggen..

sterkte heb je geen rechtsbijstand???dan kan je die inschakelen?

wlx

rechtsbijstand, sja..
Ik heb hulp van iemand, ja.. Maar ik ben die zever zo enorm beu.. Ik wil er echt gewoon vanaf..
Dat is natuurlijk wat ze willen..

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Even een paar vraagjes:
- Hebben ze nu al echt bewijs gestuurd dat je de boeking hebt gemaakt, incl datum en tijdstip? Aangezien het mogelijk was dat je deze onmogelijk gedaan kon hebben ivm verblijf in het buitenland.
- Wanneer zou de reis moeten plaatsvinden of hebben plaatsgehad? Misschien kon je die reis wel nooit zo plannen wegens conflicten met andere verplichtingen, verlofdagen die je niet op dat moment kan opnemen of anderzijds.
- Hebben ze al aangegeven welke geboortedatum en naam/namen op het/de ticket(s) vermeld moeten worden? Aangezien op tickets meestal naam en geboortedatum moeten staan zoals op het paspoort. Misschien heb je wel een andere roepnaam dan naam in het paspoort en als ervaring reiziger (zoals ik hier opmaak) zul je die vergissing niet snel begaan. Bovendien zeg je dat er enkel naam, adres en telefoonnummer is opgegeven. Normaliter moet je bij een boeking ook geboortedatum opgeven.

Win juridisch advies in bij een juridisch loket (in NL omdat het om NL recht gaat) en laat je adviseren. Als je zeker weet dat je de boeking niet gemaakt hebt dan wacht af of het tot een rechtszaak komt en wacht deze af. Als zij in het ongelijk worden gesteld moeten zij alle kosten van de procedure betalen. Stuur nog een aangetekende brief dat je de vordering betwist en dat je een rechtszaak afwacht. Doe dit pas nadat je juridisch advies hebt ingewonnen. Komt het tot een rechtszaak vraag dan eens aan de advocaat of het slim is om voor te stellen dat de rechter de rentevergoeding verlaagt (mocht de tegenpartij in het gelijk worden gesteld) omdat tegenpartij de rente onnodig lang laten oplopen door het zeer trage afhandelen. Vraag dit eerst goed na, misschien vindt de advocaat dat dit juist niet goed is; het kan ook een teken zijn dat je niet vertrouwd op de goede afloop en je wilt je positie voor een rechter niet zwakker maken.

rozemarijntje

ja wat emmy zegt daar zit ook wel wat in!!!
en idd wat je zegt dat is wat ze willen...dat je gaat betalen....maar als je echt niks hebt gedaan,laat het maar voorkomen,wel door hun dan kunnen zei betalen

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

laat het maar voorkomen,wel door hun dan kunnen zei betalen
Dat maakt niet zoveel uit wie de procedure start. De verliezende partij betaald uiteindelijk.

Gesloten