Pagina 4 van 15
Re: INFURN
Geplaatst: 27 mei 2011 09:43
door Those who teach
Ook ik kan mij scharen in het rijtje van gelukkigen die uiteindelijk hun bestelling hebben mogen ontvangen: vanochtend kwam de Jacobsen Egg Chair aan. Ik neem aan dat het Chinees nieuwjaar, de terroristische dreiging en strenge douanecontroles in de Londense haven, etc. zijn afgelopen... Hoe dan ook, hij is er.
edit: helaas, te vroeg gejuicht. Stoel is incompleet: het kussen ontbreekt. Ik hoop hier niet ook 4 maanden op te hoeven wachten.
Re: INFURN
Geplaatst: 01 jun 2011 03:23
door bcoenen
hallo,
ik heb vrijdag 20 mei een "gratis" eames DAR chair kleur lime van infurn ontvangen omdat ik al sinds november aan het wachten ben op mijn 6 andere eames stoelen. de DAR chair hadden ze in stock en heb ik kado gekregen. alleen hoop ik dat ik nu ook snel mijn 6 andere bestelde stoelen ga ontvangen (normaal voorzien week 24)
tot weldra
Re: INFURN
Geplaatst: 17 jun 2011 13:00
door Johnnydoes
Een update wat betreft mijn bestelling bij Infurn. Voor de 3e maal is er een vertraging geplaatst met een door Infurn zelf bedachte reden. De status-update (vertraging) wordt ook niet gemaild of doorgebeld. Nee deze verschijnt ergens binnen je account op de website en dien je dus zelf maar in de gaten te houden. Ik heb mijn bestelling geplaatst in week 51 van 2010. De producten zijn nu vertraagd tot week 30 en zullen dan nog niet eens in Nederland zijn. Ik ben blij te horen dat sommige kopers in ieder geval na lang wachten nog iets ontvangen hebben (ervan uitgaande dat het echte kopers zijn). Hoe dank ook ik raad iedereen aan
NOOIT IETS KOPEN BIJ INFURN
- Er is geen service
- De producten worden niet geleverd, met geluk na een jaar...? (ik wacht nog steeds)
- Het is hoe dan ook geen goed / eerlijk / structureel bedrijf
Re: INFURN
Geplaatst: 17 jun 2011 17:34
door MAXIEM
Johnnydoes
Stel hen schriftelijk en aangetekend in gebreke. Geef in die brief een uiterste afleverdatum in en eis alvast dat je bij het passeren van die datum je aanbetaling binnen 5 werkdagen terug wilt hebben..
Maxiem.
Re: INFURN
Geplaatst: 22 jun 2011 20:25
door the mauve crew
Eureka , mijn 6 stoelen zijn geleverd .
Minder goed nieuws , 2 ervan zijn beschadigd .
Van de andere 4 ben ik wel tevreden over de kwaliteit
Er werden mijn nu 2 nieuwe beloofd .
Hopelijk duurt het nu niet opnieuw 25 weken
Hou jullie op de hoogte in deze blijkbaar never ending story
Re: INFURN
Geplaatst: 30 jun 2011 18:25
door dianakrie
Ik ben echt geschokt dat een bedrijf dergelijke 'service' biedt...ik heb eind 2010 1 stoel besteld omdat ik mijn pas geboren kindje borstvoeding in zijn kamer wilde geven. Ondertussen is mijn kindje 4 maanden, overgestapt op flesvoeding en nog altijd is de stoel niet geleverd.... Drie keer verschrikkelijke vage redenen (zie hieronder) en nog steeds weet ik niet wannneer ik hem eindelijk in huis heb. Ze zeggen nu dat ie in week 30 in Engeland aankomt...zegt mij niets. De dubieuze leveringsvoorwaarden geven mij in elk geval het recht om de bestelling te annuleren en mijn geld terug te krijgen na 32 weken...dus nog 7 weken te gaan. Hoe bizar dat dit bestaat. Mocht ik niets geleverd krijgen dan ga ik er een advocaat erop zetten, wellicht kunnen we met een aantal gedupeerden gezamenlijk actie ondernemen wat deze malafide organisatie moet echt gestopt worden.
History 16.06.2011: Er is sprake van een vertraging als gevolg van de fabriek, er is een fout gemaakt tijdens het inpakken van de container. De container met uw bestelling zal nu in week 30 in Engeland aankomen.
24.04.2011: User Production is now running normally again. Your product is now gone into production and is being changed to KW 19 for quality assurance. After that the product will be shipped in week 20 and then comes in our warehouse in week 24 in the central European warehouse.
01.04.2011: Vanwege het hoge aantal in bestellingen zal er een productievertraging plaatsvinden van drie weken. De geschatte levertijd van dit product is bijgewerkt op uw klantenaccount. Aankomst van het product in ons magazijn is nu gepland in week 17.
Re: INFURN
Geplaatst: 06 jul 2011 15:28
door jkarelsen
Eens een keer een prettig bericht over de firma Infurn.
Uiteindelijk zijn onze stoelen vorige week geleverd, met veel hindernissen en lange wachttijd. November 2010 betaald, Mei 2011 geleverd.
Nu nog even uitpakken en checken op kwaliteit.
Kritische noot:
Infurn moet een ander aan verbeterpunten gaan doorvoeren:
1. Meer transparantie over levertijden ( ook al zijn deze 34 weken).
2. Heldere communicatie en sneller reageren, geen smoesjes met kwaliteit voldoet niet etc.... als de levertijd weer eens wordt overschreden.
3. Geld retourneren indien klant van aankoop wil afzien tijdens bestelling. Echter lees ook de voorwaarden voor AANKOOP ! Zij schermen met een maximale levertermijn van 34 weken, waarin ze het recht nemen te leveren, zonder enige tegen prestaties van hun kant.
4. After sales
5. Andere betaal systemen dan alleen credit cards, waardoor het onmogelijk is om de bank(en) te laten storneren. Paypal zou al een mooie stap voorwaarts zijn.
Ik denk dat ze problemen hebben stoelen direct op voorraad te houden vanwege "beschermde" design rechten van de ontwerpers/fabrikanten. Dit zijn natuurlijk regelrechte kopieën tegen een lagere prijs, iedere koper moet dit wel beseffen dat de wet hiermee wordt overtreden ( zowel Infurn als koper) en begrijpen dat er mogelijke consequenties aan levertijd en kwaliteit ( ook juridische) van toepassing zijn.
J. Karelsen
(zie ook mijn eerdere forum melding(en).
Re: INFURN
Geplaatst: 16 jul 2011 12:23
door roet15
Kan me aansluiten bij de vele negatieve reacties op deze internet designfirma.
Hierbij mijn verhaal. In september 2010 eigenlijk tegen beter weten in een replica Poul Kjaerholm voor 799,95 gekocht, met credit card betaald. Levering zou pas in februari plaatsvinden, in februari lees ik op mijn klantaccount dat levering is uitgesteld met 8 weken wegens niet gehaalde kwaliteitsnormen. Na 8 weken weer een uitstel van 8 weken, inmiddels probeer ik aankoop te annuleren. Krijg bericht van Infurn dat dat pas 34 weken na aankoopdatum kan. Stoel is na 34 weken (het is inmiddels juni 2011) nog steeds niet geleverd en ik annuleer dus mijn aankoop. Geld wordt niet teruggestort, hoor via de mail van de heer [persoonsgegevens verwijderd door moderator] dat dat alleen aan het eind van de maand gebeurd (met de vage reden dat Infurn een internationaal bedrijf is en in vele tijdszones opereert en dus alleen aan het eind van de maand kan terugstorten). Dhr. van Houtum laat via de mail weten dat hij met vakantie gaat en de zaak overdraagt aan een zekere mevr. Van den Hove die mij inderdaad begin juli via de mail laat weten dat het teruggestort is op mijn creditcard account. Inmiddels zijn we 2 weken verder en ik heb nog steeds geen cent teruggezien ondanks de gelikte verkooppraatjes op de website ik citeer 'Wij leveren 4000 producten per maand bij onze klanten af. En natuurlijk gaat er bij ons ook wel eens wat mis; denk aan een verkeerde levering, door transport beschadigde producten of vertraging bij het douane-proce. Al onze gedupeerde klanten worden netjes gecompenseert of krijgen bij annulering direct hun geld terug." Dat direct je geld terugkrijgen is dus pertinent niet waar. Omdat Infurn een in Londen gevestigd bedrijf is heb ik inmiddels een klacht neergelegd bij het Europees Consumenten Centrum, zij gaan voor mij bemiddelen, mochten zich hierdoor toch nog positieve ontwikkelingen voordoen dan zal ik dat via dit forum laten weten.
F. Euwema
Tot mijn vreugde ontdek ik vandaag dat na bijna een jaar het aankoopbedrag dan toch is teruggestort.
F. Euwema
Re: INFURN
Geplaatst: 28 jul 2011 11:57
door stepway2010
Hallo, ik heb het nu echt gehad met INFURN,
Dit is het laatse mailtje, gewoon een kopietje van de vorige, . Wat moet ik nu nog?istory 26.07.2011: There has been a delay due to the factory making a mistake while packing the container. The container with your order is now due to arrive in England in week 34.
16.06.2011: There has been a delay due to the factory making a mistake while packing the container. The container with your order is now due to arrive in England in week 30.
24.04.2011: User Production is now running normally again. Your product is now gone into production and is being changed to KW 19 for quality assurance. After that the product will be shipped in week 20 and then comes in our warehouse in week 24 in the central European warehouse.
01.04.2011: Due to the high amount of orders there will be a production delay of three weeks. The estimated delivery time of that product has been updated. Arrival of the product in our warehouse is now planned in week 17.
Re: INFURN
Geplaatst: 29 jul 2011 13:16
door Johnnydoes
Nogmaals een kennisgeving dat het bedrijf Infurn een grote grap is. Een status update van mijn order die precies hetzelfde luidt als de update 4/5 weken geleden. Ik had er om kunnen lachen indien er niet zoveel geld mee was gemoeid.
[screenshot verwijderd door moderator]
Re: INFURN
Geplaatst: 29 jul 2011 13:41
door crazyme
Mijn vermoeden: ze verkopen te weinig naar Nederland en krijgen gewoon de vrachtauto of container niet vol. Dan gaan ze net zo lang rekken tot ze hem wel vol krijgen.
Volumineuze goederen bestellen in het buitenland : NOOIT doen.
Logistiek is gewoon altijd een bottleneck.
Re: INFURN
Geplaatst: 02 aug 2011 16:15
door Napoleon200037
Geen probleem met mijn bestelling. Er werd binnen 18 weken geleverd. Ben er blij mee, kwaliteit is zeer goed voor wat je betaald. Hield mijn hart vast na al deze berichten maar bij mij is het allemaal goed gegaan.
Re: INFURN
Geplaatst: 03 aug 2011 16:58
door Angelbelieve
Weet waar je aan begint, bestellen is rouwen bij dit bedrijf , goede marketing, goede presentatie (zie de internetsite), goede smoesjes t.b.v. oponthoud leveringstermijn ....... nu even wat er allemaal niet goed is.......de moeite waard om op te noemen, maar staat reeds in alle andere reacties vermeld en is helaas geen woord van gelogen.
Heel treurig voor iedereen die hier heeft gekocht of dit, na mijn (en zo met mij nog velen) ervaring, nog van plan is te gaan doen, ik zeg altijd maar zo, een gewaarschuwd mens telt voor 2.
Lieve mensen wees gewaarschuwd , dit is geen internetwinkel om blij van te worden, zowel van de levertijden als de productkwaliteit niet!
Ik hoop dat dit bedrijf binnenkort eens goed op de vingers wordt getikt, verkopen is een vak, mensen in de maling nemen is geen vak, maar schandalig!
Re: INFURN
Geplaatst: 04 aug 2011 18:55
door ernstamsterdam
Vandaag heb ik een gedeelte van mijn bestelling binnen gekregen. Ik wacht nog op 3 stoelen en na bellen werd mij verteld dat deze over twee weken geleverd worden. De kwaliteit van de reeds ontvangen stoelen (EA119) zijn zeer goed. Ik wacht geduldig af. Hopend op een happy end.
Re: INFURN
Geplaatst: 04 aug 2011 20:58
door crazyme
Zou er nu na elk kritisch bericht weer een nieuwe klant opstaan met een "neutraal bericht " ?
Re: INFURN
Geplaatst: 08 aug 2011 18:21
door wsmal
Wij hebben vorige jaar december besteld. Bewust met Creditcard omdat je dan bij niet leveren op hun terug kan vallen voor je geld, gezien de toen reeds schimmige verhalen overal op internet. Ze zijn heel goed telefonisch bereikbaar, en je wordt in het NL toegesproken. Vooruitbetalen vind ik echter echt vaag.
Inmiddels hebben we vele, vele, vage maanden (het was juli) later 1 fauteuil (egg chair) en voetenbank geleverd gekregen. Die zijn echt hele goede kwaliteit, niet van echt te onderscheiden. Deze levering kwam tot stand nadat ik had uitgesproken de creditcardmaatschappij in te zetten, en dat ik graag wilde geloven wat ze zeiden, maar langzamerhand teveel twijfels had gekregen. Deze egg chair kwam toen, met voetenbank voor 200 extra in een betere leersoort. Ze leveren dus echt iets. Echter nog niet alles....
We hebben op hetzelfde moment nog 2 wollen swan chairs besteld, en daarvan is sinds juli de levering alweer 4 weken uitgesteld, zonder duidelijk reden. Ik ga er van uit, dat die ook geleverd gaan worden. En die wil ik ook graag hebben, want de kwaliteit van die ene stoel was echt prima. Je moet alleen een ENORM geduld uitoefenen.
Als tegemoetkoming heb ik trouwens 2 keer 10% van het aankoopbedrag gekregen. Daar heb ik kussentjes van besteld die echt van een bedroevende minder-dan-xenos kwaliteit waren. En inmiddels ook nog een lamp. Die had echter een levertijd van 18 weken.. we wachten weer af!
Ik snap hun businessmodel ieg totaal niet!
Groeten,
Willemijn
Re: INFURN
Geplaatst: 08 aug 2011 18:29
door wsmal
Dit is PRECIES mijn statusoverzicht van die 2 wollen swan chairs! Bizar!
Bij mijn nieuwe bestelling van dat compensatietegoed, staat er trouwens bij dat ze waarschijnlijk later gaan leveren dan de leverdatum (sic!) En alle prijzen zijn verhoogd. Toen ik over de telefoon aan Sonnie grapte dat dat een goed plan was omdat ze de leveringen niet aankunnen, moest ze lachen... zelfkennis?
Willemijn
Re: INFURN
Geplaatst: 22 aug 2011 22:09
door bcoenen
beste allemaal,
hierbij de laatste update van mijn orderstatus :
Besteldatum11-07-2010 (KW 45)
26.07.2011:
Er is sprake van een vertraging als gevolg van de fabriek, er is een fout gemaakt tijdens het inpakken van de container. De container met uw bestelling zal nu in week 34 in Engeland aankomen.
16.06.2011:
Er is sprake van een vertraging als gevolg van de fabriek, er is een fout gemaakt tijdens het inpakken van de container. De container met uw bestelling zal nu in week 30 in Engeland aankomen.
24.04.2011:
User Production is now running normally again. Your product is now gone into production and is being changed to KW 19 for quality assurance. After that the product will be shipped in week 20 and then comes in our warehouse in week 24 in the central European warehouse.
01.04.2011:
Vanwege het hoge aantal in bestellingen zal er een productievertraging plaatsvinden van drie weken. De geschatte levertijd van dit product is bijgewerkt op uw klantenaccount. Aankomst van het product in ons magazijn is nu gepland in week 17.
besluit : week 45 in 2010 besteld, we zijn nu week 34 in 2011 en ik heb nog steeds mijn stoelen niet ! DIT IS TOCH NIET NORMAAL !?
ik heb ondertussen bij een echte meubelzaak nieuwe stoelen besteld want ik ben het wachten echt beu en een tafel zonder stoelen is echt geen zicht
ik heb een laatste keer een mail gestuurd naar sonnie dat als ik de stoelen in week 34 niet zou hebben (deze week dus) ik vastbesloten ben om verdere stappen tegen infurn te ondernemen.
groeten,
bart
Re: INFURN
Geplaatst: 05 sep 2011 16:03
door eomackor
Bestel niets bij Infurn! Ook in ben erin getrapt. Mooie, professioneel ogende site en precies de producten waar ik op zoek naar was. In mei besteld en inmiddels voor de vierde keer een vaag verhaal waarom er niet geleverd wordt. Ik hoop snel mijn geld terug te krijgen.
Ook de manier waarop de helpdesk je te woord staat is beneden ieder peil (al begrijp ik best dat laagbetaalde helpdesk-medewerkers er ook niets aan kunnen doen). Je hebt het gevoel dat je recht in je gezicht wordt uitgelachen.
Ik begrijp werkelijk niet van het business-model van dit beurs-genoteerde bedrijf. De verhalen waarom er niet geleverd wordt zijn zo duidelijk uit de duim verzonnen dat er iets anders achter moet zitten. Hetzelfde geldt voor de verhalen van de helpdesk (uw order wordt echt over twee weken geleverd).
Eindelijk! Op 11 nov 2011 (na negen maanden) is het volledige bedrag teruggestort. Eind goed, al goed. Maar ik geloof niet dat ik hier nog ooit iets ga bestellen.
Re: INFURN
Geplaatst: 09 sep 2011 12:07
door sirlerac
Als goede zuinige hollander heb ik me laten verleiden de tafel van Corbusier te bestellen bij Infurn. Na enige research leek mij Infurn betrouwbaar (professionele site, beursgenoteerd in USA, mens aan de telefoon en reactie op emails) Echtgenoot en dochter waren sceptisch. Toch doorgezet en vertrouwend op mijn intuitie, 3 november 2010 het bedrag overgemaakt. Daarna begon het spel zoals velen al gemeld hebben. Met het verstrijken van de tijd werd mijn, in jaren met zorg opgebouwde, positie binnen het gezin steeds zwakker. Rationeel gaf ik de sceptici gelijk, maar naar buiten toe bleef ik uitdragen dat mijn intuitie zelden faalt. De winter, lente en zomer gingen voorbij. Met scherpe emails probeerde ik de druk op Infurm op te voeren. Inmiddels had ik voor ruim 2000 euro de tafel gekocht bij een nederlandese meubelzaak. Totdat ik op maandag 5 september 2011 gebeld werd door een vervoerder of hij "spullen van Infurn kan komen afleveren". Enige dagen later (9 september), 10 maanden na dato, heb ik de tafel in huis. Twee tafels in huis is wat veel, daarom gaat hij naar mijn dochter. Bij haar kan ik voorlopig niet meer stuk. Ook in aan wezigheid van mijn echtgenoot staan mijn schouders weer meer naar achteren.
Eindconclusie : het is een echte firma die voor heel weinig geld designmeubels levert die elders aanzienlijk meer kosten. Hoe zij dat voor elkaar krijgen is een raadsel. Logistiek gegoochel is in iedergeval een onderdeel van hun werkwijze. Aan al die genen die nog wachten : wanhoop niet, maar heb geduld.