LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Meubelmarkt Montfoort

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Nander87
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 nov 2010 09:57

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door Nander87 »

[Aantijgingen verwijderd door de Moderator]

Robert T C
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 nov 2010 18:34

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door Robert T C »

met open mond van verbazing heb ik de berichten zitten lezen,maar ben ik er nog niet uit hoe het nou verder gaat. ik kreeg 0p 10-11 2010 een reactie van dhr Zevenhoven met de toezegging dat ik € 200,- van de prijs mag aftrekken en dat mijn bank geleverd word in week 50, wat moet ik hiervan nog geloven :( en daar komt bij dat ik niet zit te wachten op een bank waar als ik een beetje vlot op ga zitten en er dan doorheen zak vanwege dubieuze kwaliteit,ik zit wel in het verdom hoekje eerst rijschoolpakket afgesloten twv € 1650,- waar ik vervolgens niets meer van hoor :evil: en inmiddels bij mijn rechtsbijstandverzekering ligt en vervolgens word ik nog een keer getild voor €312,- bij een meubelmarkt daar kan je als mens niet tegenaan werken en de overheid vindt alles maar goed. :x toe maar heren kloot maar aan de consument is de dupe die moeten het zelf maar regelen,u begrijpt aanbetalen doe ik niet meer aan :x
maar owee als je de staat oplicht ga je de bak in o ja even contact gehad met het advocatenkantoor Pfhijffer vordering heeft geen zin want de belasting gaat voor en die is getild voor 5 miljoen dus als je kunt fluiten dan begin maar vast te fluiten na je centen nou nog 1 zo,n akkefietje en ik gooi m,n pet in het water en ga eronder zitten :lol: hahahaha mijn advies aan justitie opsluiten die ****** en sleutels weggooien. :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: nou meneer Zevenhoven
staat onze afspraak nog of is die bij deze van de baan????????

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door seconds-out »

Een paar tips voor alle mensen die (veel) geld kwijt zijn door aanbetalen.

1. Betaal nooit aan.

2. Blijft de verkoper toch aandringen op aanbetalen, stel dan 50 euro als maximum voor, zo weet de verkoper dat u een serieuze klant bent.
Dat is voldoende.
Er zijn voor de verkoper genoeg andere middelen beschikbaar om de koper (consument) te dwingen tot afname mocht het tot betalingsproblemen komen.

3. Loop weg als de verkoper niet akkoord gaat met het maximum van 50 euro aanbetaling, er zijn genoeg andere zaken waar ze geen of een kleine aanbetaling vragen.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door sjoegel »

Bij het bovenstaande sluit ik mij geheel aan. Een symbolische betaling van 50 euro is voldoende. Als alle consumenten zich hieraan massal houden zullen de winkels dit zeker accepteren.

Suus1987
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 nov 2010 13:39

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door Suus1987 »

Ook ik ben de dupe van dit hele verhaal.

In mei j.l. vol trots meubelen gekocht bij Mammoet wonen in Woerden. Niets aan de hand helft aanbetaald, tot gisteren.

Gisteren werden wij gebeld met het verhaal dat FIOD beslag heeft gelegd en dat onze meubels woensdag niet geleverd kunnen worden. Erg jammer, we zouden volgende week zaterdag overgaan naar ons eerste nieuwe woning en alle meubels (op bank na) hebben we daar besteld. Ook hebben we voor nog een week later een houswarming gepland.
A.s. maandag worden we teruggebeld over de verdere gang van zaken.

Ik heb inmiddels contact gehad met de rechtsbijstandsverzekering en deze gaan er een zaak van maken als we maandag niet gebeld zijn, of als ze woensdag niet geleverd hebben. Volgens de rechtsbijstand kunnen we de koop gewoon ontbinden na woensdag omdat ze hun afspraken niet zijn nagekomen. Het aanbetalingsbedrag word dat terug gehaald.

Op meerdere sites en topics staat dat het bedrijf Failiet is verklaard maar, Mammoet wonen onderdeel van Garantiemeubelen staat niet als Failliet verklaard in het kvk.

Naam: GM Wonen & Slapen B.V.
Vestigingsadres: Hoogerheijdestraat 50
Vestigingsplaats: 2461XE Ter Aar
KvK-nummer: 27377011 0000
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging

Ook staat er op diverse sites dat de zaken naar alle waarschijnlijkheid volgende week weer open gaan omdat het om de oude directeuren betreft. Mammoet Wonen in Woerden is trouwens gewoon open, terwijl in persberichten staat dat alle zaken zijn gesloten?????

Wij wachten telefoontje van Mammoet maandag af, hebben ze niet gebeld dan rb verzekering in schakelen en Mammoet aansprakelijk stellen voor de geleden schade (huur andere meubelen).

Ik hoop voor iedereen dat ze of hun aanbetaling terug krijgen of hun meubels toch geleverd krijgen, ook al is mijn gevoel dat dit een piepkleine kans van slagen heeft.

mariet_bijl
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 nov 2010 18:16

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door mariet_bijl »

mariet_bijl schreef:
Medewerker MM schreef:@ mariet_bijl, jammer van uw reactie nu weer......in de winkel deed u anders voorkomen dan nu weer op dit forum.....ik vraag me af of we u wel serieus moeten nemen ??

Ik zie dat er veel berichten zijn verwijderd :o

Ik wou er nog wel even iets aan toevoegen....

Wij zijn hier toch de dupe van ???.......
het is geen zakje suiker wat we gekocht hebben...
we hebben hier hard voor moeten werken......

loonr
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 nov 2010 12:10

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door loonr »

Naar alle waarschijnlijk zullen de winkels van Meubelmarkten in Montfoort, Beverwijk en de Meern volgende week weer opengaan. Hoe zit het dan met de winkel in Zevenaar? Daar heb ik voor 4 weken geleden een boxspring besteld. Ik zou graag van die winkel een van de verkopers willen spreken, die mijn toen heeft (geholpen)... Is de boxspring in de maak? Of staat het klaar om verzonden te worden? Pfff, wat een gedoe allemaal. Nooit meer een aanbetaling doen van boven de EUR 50,-!!

suuss71
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 nov 2010 00:44

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door suuss71 »

Een vraag aan de nieuwe eigenaar van de meubelmarkten (of de medewerker die het fort verdedigd);

Als hij de zaak per 1 oktober heeft overgenomen en per 15 oktober bij CDW is aangemeld, hoe zit het dan met het feit dat uw medewerkers op 8/9/10 oktober nog steeds een orderbevestiging naar klanten konden versturen van bestellingen die voor 1 oktober waren besteld en betaald...en maar blijven beloven dat ze geleverd zouden worden tot en met de dag van de inval??? Hoe kan het zo zijn dat er een orderbevestiging vanuit UW overgenomen winkel naar klanten word verstuurd onder de naam L&F beheer bv meubelmarkten bewerwijk? En u zegt hierboven nog keihard dat u niets kunt betekenen voor de aankopen voor 1 oktober!!! U bent echt wel verantwoordelijk voor uw werknemers en wat zij aan uw klanten verkopen; mondeling (opname telefoongesprek op 11 november jl.) en schriftelijk (op 8 oktober jl.) heb ik op zwart op wit staan dat u gaat leveren... Hadden die werknemers die dat schreven en mondeling beloofden dan uw net overgenomen zaak bezet ofzo?

dutchmen
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 nov 2010 15:28

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door dutchmen »

Inmiddels zijn de heren van Meubelmarkten, directmeubels etc opgepakt. Nu is er opeens een nieuwe eigenaar ?? Die weet zeker van de hoed en de rand af. Ook onder deze nieuwe eigenaar is deze meubel zaak niet te vertrouwen, ook ik ben opgelicht, en dat was tijdens de ( nieuwe eigenaar ) 200 kilometer rijden voor een paar stoelen van leer..daar aangekomen was het dus op de eerste plaats geen leer, en de stoelen hadden een ander model dan waar ze mee adverteerde, grote oplichters dus. Hoop dat ze deze meubelzaken voorgoed sluiten.

loonr
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 nov 2010 12:10

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door loonr »

Er springt me nog iets te binnen. Toen ik voor 4 weken geleden bij Meubelmarkten in Zevenaar was, werd er ook gevraagd of mijn moeder of ik contant geld bij ons zouden hebben. Want ze hadden geen geld om eten te kopen. Wat is dat nou voor een stomme en brutale vraag??!! Toen had er al bij mij een lichtje moeten gaan branden. Hoe dan ook ga ik ervoor zorgen dat ik het bed alsnog ga krijgen. Desnoods neem ik er een mee uit de zaak zelf, maar dan de duurste die ze hebben.

LTDDevil
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 nov 2010 00:10

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door LTDDevil »

loonr schreef:Er springt me nog iets te binnen. Toen ik voor 4 weken geleden bij Meubelmarkten in Zevenaar was, werd er ook gevraagd of mijn moeder of ik contant geld bij ons zouden hebben. Want ze hadden geen geld om eten te kopen. Wat is dat nou voor een stomme en brutale vraag??!! Toen had er al bij mij een lichtje moeten gaan branden. Hoe dan ook ga ik ervoor zorgen dat ik het bed alsnog ga krijgen. Desnoods neem ik er een mee uit de zaak zelf, maar dan de duurste die ze hebben.
Alleen jammer dat de zaak dicht is, anders had ik met je meegegaan.

Je zal zelf wel weten hoe het in ze'n werk gaat.

1. Belasting
2. Bedrijven
3. Consument

Ik weet zeker dat al het geld naar de eerste 2 gaat en dat er een hoop mensen hun geld nooit meer terug zullen zien.

Elisa1
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 nov 2010 20:12

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door Elisa1 »

Via internet kwamen wij bij Directmeubel in de Meern terecht. Er stond op internet dat er opheffing's uitverkoop was. Dit was op 28-08-2010. Mijn dochter wou een boxspring bed kopen. In de zaak dacht zij haar 'droom' bed gevonden te hebben. Het bed koste 1,333.00 Euro. Zij betaalde 333,00 Euro aan, de rest zou bij aflevering volgen. Begin oktober kreeg zij een brief dat het bedrijf van leverancier was verandert wegens productie problemen. de levering zou nog 6 a 8 weken duren. Op 16 oktober hebben wij ter vergeefs geprobeerd telefonisch contact op te nemen met Direct meubel/Meubelmarkt en met hun klantenservice. Tot op heden hebben wij nog geen boxspring gezien!

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door sjoegel »

Dat geld is ze dus kwijt.

Wijze les, betaal nooit iets aan of als het niet anders kan een symbolisch bedrag van zeg 25 of 50 euro.

LTDDevil
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 nov 2010 00:10

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door LTDDevil »

Elisa1 schreef:Via internet kwamen wij bij Directmeubel in de Meern terecht. Er stond op internet dat er opheffing's uitverkoop was. Dit was op 28-08-2010. Mijn dochter wou een boxspring bed kopen. In de zaak dacht zij haar 'droom' bed gevonden te hebben. Het bed koste 1,333.00 Euro. Zij betaalde 333,00 Euro aan, de rest zou bij aflevering volgen. Begin oktober kreeg zij een brief dat het bedrijf van leverancier was verandert wegens productie problemen. de levering zou nog 6 a 8 weken duren. Op 16 oktober hebben wij ter vergeefs geprobeerd telefonisch contact op te nemen met Direct meubel/Meubelmarkt en met hun klantenservice. Tot op heden hebben wij nog geen boxspring gezien!
Denk niet dat je de boxspring nog te zien krijgt. De problemen met de leverancier komt waarschijnlijk omdat de boxspring daar helemaal niet vandaan komt, of omdat ze niet betaald hebben. Ook is er veel te veel gevraagd voor de boxspring.

Het beste is even de curator mailen/schrijven met het probleem en evt papieren opzoeken en toesturen.

coevorden
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 nov 2010 23:29

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door coevorden »

Ik vind het zelf ook heel triest voor alle klanten die iets gekocht hebben bij meubelmarkten,maar er is nog geen faisement uitgesproken.Het is op dit moment gesloten,maar de verwachting is dat het heel snel open gaat.De klanten van Mm ik begrijp dat jullie je zorgen maken,maar het komt goed.Als er nieuws is zal ik gelijk een bericht plaatsen,met goed of slecht nieuws.De nieuwe eigenaar van Mm is gewoon een hele keurige man,die hard voor zijn centen werkt.Deze man heeft nog nooit iemand opgelicht,ik hoop van harte ik als hardwerkend persoon van Mm dat deze man een kans krijgt die hij verdiend.Je wordt als bedrijf helemaal gescreend voor dat je Cbw erkend bent.
Bijdeze wil ik ook wat kwijt,over de Ex medewerkers van de oude eigenaar
Stop alsjeblieft met negatieve berichten plaatsen over een man die probeert ze geld op een eerlijke manier te verdienen,en als je gal wilt spuwen doe dat bij J en niet bij alle medewerkers van mm want die zijn ook de dupe.Bedankt 004 :(

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door sjoegel »

In bovenstaande post wordt beweerd dat het CBW de leden"screend" dit is feitelijk onjuist.
Dat is ook tevens het huidige probleem van het CBW. Iedereen die wil en betaald kan lid worden.
Veel meubelzaken willen een echt keurmerk. Het huidige CBW toets op geen enkele wijze de integriteit en kwaliteit van een onderneming. Je betaald een percentage van je omzet en klaar is het.

coevorden
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 nov 2010 23:29

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door coevorden »

Beste Sjoegel.

Na 1120 berichten,kunnen wij opmaken met ze allen,dat U alleen probeert winkels en ondernemers zwart te maken.Ik vind het persoonlijk heel erg jammer.
Ik denk dat u Cbw maar is moet bellen hoe het daadwerkelijk zit.

En sjoegel get a job!!!!!!!!!!!!!!!!!

mvgr,hardwerkend persoon

Exmeubelmarkt
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 nov 2010 16:24

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door Exmeubelmarkt »

[persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door sjoegel »

Graag zou ik vernemen waar de CBW dan op toetst.

Ik neem het trouwens ook heel vaak op voor ondernemers. :wink:

pumba12
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:48

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door pumba12 »

Beste ex-werknemers en zogenaamde personen die denken ons als consument te helpen.

Ten eerste:
Ik kan je verzekeren, niemand weet wat er exact aan de hand is , dat weten alleen de betrokkenen en die zijn momenteel niet aanspreekbaar.

Ten tweede:
Jullie doen voorkomen of jullie de consument willen helpen en waarschuwen, maar momenteel zijn jullie bezig om juist alles kapot te maken.

Ik heb ook nog een levering uitstaan en als jullie zo doorgaan, gaat de boel zeker failliet en kan ik mijn spullen vergeten.
En voor dat je weer gaat beginnen.
Als je in mijn huis Garantiemeubel of Meubelmarkt roept, stort mijn huis in elkaar.
En heb hier gewoon goede ervaringen mee.

Ik ben het nu helemaal zat met jullie........ Ga je persoonlijkde rancune nu eens bij de betreffende persoon plegen en laat ons de consument die ongerust is met rust. Maak de situtie niet erger dan hij al is.

Bye the way:
Ik werk op een belastingadviesbureau en kan je meedelen dat als de Fiod binnen valt dit al een proces is van een jaar voor ze pas in aktie komen. En ze laten echt geen zaken open gaan als er ook maar enigzins sprake is van fraude of what ever.
Ga er dus maar vanuit dat deze nieuwe eigenaar op dit moment geen verdachte is.
Dus houdt nu eens op met dat gezeik en laat de Fiod de zaken oplossen en de nieuwe eigenaar zijn zaken runnen, dan kan ik binnen afzienbare tijd mijn spullen tegemoet zien.

Gesloten