LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] waarom moeten het toch altijd rashonden zijn?

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Gast

Re: waarom moeten het toch altijd rashonden zijn?

Ongelezen bericht door Gast »

en bitchy & gast,

er zitten ook heel veel afgedankte rashonden in het asiel hoor!
maar ik durf niet eens een rashond uit het asiel te nemen. ik ben gek op duitse herders, hier in het asiel zit er 1, maar wat nou als er HD in zit? dan wacht ik toch liever op een hond van de fokker.
zielig he, voor die herder in het asiel, ik hoop dat iemand de gok wel durft te nemen.

Gast

Zo duur is de stamboom toch niet?

Gast

Maar wanneer je zoiets in de computer voert, en zo'n boekje bijhoudt....moet dat dan zoveel geld kosten?
En waarom is het ene ras dan duurder dan het andere?
ik had een beagle....gekregen ..namelijk het hondje van mijn vriend mocht 'het" doen met een andere beagle. Hij had als betaling de eerste keus. beide hadden dus inderdaad stamboom.
Een prachtige beagle..die helaas te vroeg overleed aan parvo. waarvan ik overtuigd blijf dat dat de fout van de dierenarts was.
Maar wat ik maar wil zeggen,
Het is een prachtig ras, het dekken koste niets, als een pup, en de rest werd verkocht onder onkostenvergoeding.
En dat noem ik nou de goeie ...fokkers..mag je eigenlijk niet zeggen.
maar ik denk wel dat je daar het beste zit.
Zoals ik hierboven al lees, Geert, ik ben het niet met je eens.
ik vind echt dat er teveel voor een rashond wordt betaald.
als mensen dat willen betalen is dat hen goed recht, zondermeer.
Maar kijk dan ook niet raar wanneer er mensen zijn die minder willen (kunnen) betalen.
en dat er zo rassen populair worden.
dat is toch raar.; populair ras.????????????

Gast

maar bij een bastaard die vaak veel mooier zijn
Dit is zeer suggestief.
Ik vind een bastaard namelijk helemaal niet mooier.
Jij vind een bastaard toevallig wel mooi, maar zeg dat dan.
Jij veel plezier met je bastaard, geef mij maar een echte rashond.

Gast

Sja, da's waar.
Maar dat schreef ik ook.Alleen jammer dat er ook liefhebbers zijn van gedrochtjes.
Maar dan nog ieder zijn smaak....... :wink:

Maar een rashond brengt zoveel problemen met zich mee, wanneer ik op andere topics lees, dat ik zou denken.betaal er geen geld voor maar vraag er geld bij. :P
wanneer jij een liefhebber bent van een rashond, okay, niets mis mee.
ik hoop wel dat je rashond dan ook nog wel een beetje op een hond lijkt..........

Gast

Ik denk dat mijn rashond meer op een hond lijkt dan jouw bastaard.
En ik weet niet wat jij onder gedrochtjes verstaat.
Bedoel je daar een rashond of een bastaard mee?

LD

Ongelezen bericht door LD »

Wat een gezeik zeg
De meeste pakken een bastaard om dat die goedkoper zijn
Ze zijn zeker niet mooier als een zuiver ras
Ja maakt mij niet wijs dat je expres een poedel op een maltezer zet
Dus in feite kijken ze ook niet naar het beestje om
En vroeger liepen de honden ook los op straat (weinig verkeer)
Dat hoef je nu niet meer te doen want er hangt meteen een verbaal aan je kont

Z.G

Ongelezen bericht door Z.G »

Ben ik helemaal met je eens ld

Gast

Ld en Zg dat slaat werkelijk waar negens op.
Ik kan zelf wel mijn menig geven, en zoals jullie die me voorschrijven...klopt niet.....maar blijkbaar wel een gevoelig onderwerp????? :oops:
Gedrochtjes...wat ik daar mee bedoel?
een platte kop en siepoogjes, dik lobbig lijk, zodat een jong hond al zuchtend en steunend uit z'n mandje moet komen.
Och, wat een poepie, wat een lief snoetje!!!!!!
Veelste grote honden die vaak problemen hebben met botten en niet in huis te hebben zijn (baasje vind uiteraard van wel) en vaak vroeg overlijden.
kost wel wat.maar dan heb je ook wat.
nou LD , een bastaard kost geen geld.vaak. de onkosten. zo zou het met rashonden ook moeten zijn.
Want ja, nogmaals over schoonheid valt te twisten...vraag maar aan vanessa.
Ik kan ook niet zeggen dat ik bepaalde rassen lelijk vind, zoals een herder, (wel die schuine, vaak ziekelijke) ja zoveel mooie honden.
Maar dat maakt een bastaard niks lelijker. Smaak dus.
dus draai het zelf dan niet om.
inderdaad heeft het met geld te maken.
Altijd.......toch?
:o Maar niet de keuze, dat ik daarom een bastaard heb.
Ik wil niet veel betalen voor een wandelend probleem, en ik vind bastaardjes gewoon leuk.
Dat komt dan mooi uit.
blijkbaar mag dat niet?
Dat is een beetje eenzijdig hoor.
Is dat een beetje terug schoppen om zo verwarring te veroorzaken? :roll:

Gast

Jij doet nu net of iedere rashond een probleem hond is en dat is absoluut niet zo.
Net zoals er nooit een zieke bastaard is.
Jij hebt toevallig een bastaard zonder problemen.
Ik heb een rashond zonder problemen.
Jij geeft alleen maar suggestieve antwoorden en kan er niet tegen wanner een ander die weerlegt.

Geert1

Ongelezen bericht door Geert1 »

Leuk dat die 2 hondjes een nestje hebben gehad, en dat de eigenaar van de reu de eerste nest keuze had, maar...............
Is er ooit gekeken naar de heupen van de ouder honden,naar de ellebogen, naar de ogen, en de andere erfelijke aandoeningen die bestaan ???????????????????????
Ik zeg niet dat dit verkeerde of ongezonde pups zijn geworden, maar het is een gok geweest ,zonder vooraf de kansen te berekenen.
En een bastaardje of boomertje is niets meer of minder dan een rashond, maar neem van mij aan dat de kans van aandoeningen en erfelijke gebreken niet bij beide groepen gelijk is.
Natuurlijk zijn er ook fokkers van stamboom honden die er een zootje van maken, maar het is aan de pup koper om zich goed te laten voorlichten en geen hond als impuls artikel kopen, want dat is volgens mij het grootste probleem.
Geert

Gast

Ras of Bastaard ze kunnen je beiden heel veel liefde geven,het is maar waar je voor kiest.

Peter.

Gast

Geert, naar alles is gekeken. zoals ik al schreef, ze hadden beide een stamboom.
We kwamen de dame in kwestie tegen op een tuinbeurs.wij uit amsterdam zij uit limburg. Mevrouw vond de vader prachtig en er kwam een praatje. zodoende.
Maar er is naar alles gekeken, zoals het hoort. uiteraard . Zelf hebben ze ook een pup gehouden, daar ging het hen zelf over, en de rest is tegen onkostenvergoeding verkocht.
de andere twee.
het is niet zo dat we zomaar domweg de hondjes op elkaar hebben gezet. Ze zijn ook eerst bij elaar op bezoek geweest en later heeft de vader daar een weekend gelogeerd en is "het' gebeurt.
alles wel zuiver.
De mensen mochten zelf weten of er een stamboom werd aangevraagd, omdat dat dan meer koste.
allebei wilden ze het niet.
De eigenaar van de moeder ging het slechts om een pup van haar eigen hond.
en wij hadden er ook weer een mooie pup bij.
en over de opmerking van gast die zegt alsof gast schrijft dat iedere bastaard gezond is en rashonden ziek.....zo lees ik dat niet.
ik begrijp er uit dat bastaardjes vaak gezonder zijn...en dat is wel zo..en ouder worden.....en dat is wel zo..en geen gedoe met inderdaad die heup enz. Inderdaad geen vrijkaartje voor een gave hond......maar vergroot wel de kans.
want ook bij een rashond waar er zo is gekeken naar alle afwijkingen kan het nog mis gaan. en dat is niet aan de fokker te wijten, maar aan de natuur.
Jammer.
Maar is niet anders.
Het lijkt wel of je dat niet uit kan staan.
Het is niet verkeerd om een rashond te nemen. Zeker niet...maar eigenlijk met je opmerkingen, misschien zie je het niet, maar ben je zelf erg suggestief bezig. (en dat woord heb ik eerst opgezocht)
Hij (zij) schrijft toch ook dat ie niks tegen rashonden heeft, alleen de misvormde.
wat irriteert je daar nou aan?
Ik zie ook liever een bastaard, ondanks ik gek op de beagle was.(ben)
Maar dat is mijn smaak. en daar val ik je niet mee lastig.(eigenlijk nu wel een beetje)
Maar het zou fijn zijn, wanneer je een rashond wilt, omdat dat je keuze is en die hoef je aan niemand uit te leggen, dat je er dan ook een normale prijs voor betaald.
We hebben de beagles laten testen, met behulp van een fokker overigens uit engeland (!) en we waren echt niet veel geld kwijt.
Maar dit valt dan ook onder liefhebberij.
En zo moet het zijn bij dieren. letterlijk en figuurlijk; liefhebberij!!!!!!! :wink:

bitchy

Ongelezen bericht door bitchy »

je kan ook een bastaard uit het asiel halen hoor en dat heeft dan niets met goedkoper te maken
er zitten trouwens ook ruim voldoende echte rashonden in het asiel
maar die gaan meestal weer snel weg

rashonden zijn mooi als ze tenminste hond kunnen blijven
dat men fokt op zo plat mogelijk neusje
de rimpels
of zo schuin mogelijke achterkant dat kan ik niet helemaal volgen

Gast

Het is mooi dat er nog mensen zijn die de door andere mensen gedumpte hondjes nog een fijn huis kunnen bieden.
Over het mooie laat ik me maar niet uit. :wink:

doggiemind

Ongelezen bericht door doggiemind »

Wat maakt het nou uit, of de hond uit het asiel komt of een rashond is.
Er zitten trouwens rashonden genoeg in ons asiel, dus euh... leef je uit zou ik zeggen :P
De bastaardjes zijn vertederend, ik ga toch liever voor een rashond, en dan het liefst vanaf pup, dan weet ik wat ik in huis heb en hoef ik ook niet goed te maken wat een ander verpest heeft.

Gast

wat het uit maakt?
dat er een overschot aan honden is.
en de fokkers geld verdienen, rare prijzen die zo ver uiteen lopen dat het niet meer recht valt te trekken.
en dit ideaal is voor handelaren en broodfokkers.
Ras of bastaard, inderdaad ga eerst even naar het asiel.
Wel vreemd hoe jij het asiel aanprijst. (niet)
:roll:

Gast

en hoe komen die rashonden in een asiel???

Gast

omdat mensen die in een opwelling ergens een hondje kopen en er dan achter komen dat het diertje niet meer in het gezin past, omdat een hondje meer tijd nodig heeft dan ze denken en meer verzorging en aandacht nodig heeft dan men dacht, dat spontaan een familielid een allergie heeft of omdat ze gewoon weg geen geld meer hebben om er normaal voor te zorgen, omdat ze liever een jonger hondje hebben en ze de oudjes maar weg doen, omdat ze overlijden en de kinderen hebben geen tijd voor het oude hondje enz enz enz

zouden mensen die zoveel geld neer leggen voor een rashond die hond ook zo in een asiel dumpen? of zouden ze dat enkel doen als ze de hond niet zo duur aangeschaft hebben... :idea:

LD

Ongelezen bericht door LD »

Gast 3 maart 21.08
Heb ik gezegd dat jij je mening niet mag geven?
En volgens jou heb je geen onkosten aan een bastaard hond
Dus die worden nooit ziek ,hoef je nooit mee naar de dierenarts?
Ook niet voor de jaarlijkse spuit enz
Kom nou
Ik blijf er bij dat een zuiver ras mooier is dan een bastaard
Wil niet zeggen dat een zuiver ras liever is of anders behandeld moet worden
Maar een bastaard is nog altijd goedkoper dan een ras
Daarbij moet je maar afwachten hoe groot de hond word
Als iemand een klein hondje wil en hij word 1.20 hoog,denk ik ook niet dat de mensen daar zo blij mee zijn

Gesloten