LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welke provider is de beste keus?? En welke niet??

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.

Bent u erg positief over uw provider? Zo ja, Klik op uw provider!

UPC
14
27%
KPN Digitenne
7
13%
KPN Interactieve Tv
5
10%
Tele2
7
13%
Canaal Digitaal
5
10%
Delta
1
2%
Ziggo
13
25%

Totaal aantal stemmen: 52

Femmiej

Re: Welke provider is de beste keus?? En welke niet??

Ongelezen bericht door Femmiej »

tiptoo schreef: jawel hoor zet upc op het brood en Henrie is met alles te vreden
Ik snap werkelijk niet dat mensen UPC hoog hebben kunnen zitten!!
Maar ja, het is denk ik wel bekend dat IK niet positief ben over UPC

tiptoo

Ongelezen bericht door tiptoo »

Femmiej schreef:
Ik krijg een gratis installatiemonteur en 3 maanden gratis abonnement.

als je dit wel krijgt , laat het op papier naar je toesturen dan kennen ze er niet onderuit :mrgreen:

Femmiej

Dhr. ..... zou al twee keer eerder iets zwart op wit geven maar hij komt het gewoon niet na!

Femmiej

En ze kunnen het inderdaad wel...
Heb al eens 2 maanden vergoed gekregen, wilde het ook zwart op wit en heb een brief gekregen..

tiptoo

Femmiej schreef:Dhr. ..... zou al twee keer eerder iets zwart op wit geven maar hij komt het gewoon niet na!

het gebruikelijke probleem bij UPC

Femmiej

UPC is één groot probleem..

tiptoo

Femmiej schreef:UPC is één groot probleem..
:lol: :lol: laat Henrie het maar niet horen :mrgreen: misschien ken RR je helpen?

Femmiej

Nee, ik ga maandag maar weer eens bellen...

Al die telefoonkosten die ik weer maak om Dhr. .... te spreken te krijgen kunnen ze ook zeker gaan vergoeden..

renegade66

Ongelezen bericht door renegade66 »

misschien ken RR je helpen?
ik wordt zo moe van die special care lui, ze beloven van alles om je maar weer terug te krijgen. :cry:
ze sturen je weer een standaard installatie monteur die of niet genoeg knowhow heeft, of alles aansluit volgens de regeltjes en niet verder gaat kijken.

ik wil je nog een advies geven wat je tegen die vent moet zeggen, mits je het abbo wilt hebben.

mocht je een abbo nemen en je krijgt een monteur aangeboden laat dan een echte UPC monteur komen, niet iemand van een onderaannemer.

de echte UPC monteur moet dan de lijn pulsen en kijken of er ruis op jou kabel zit. mocht dit het geval zijn, moet dit eerst gerepareerd worden. het kan inwatering zijn, een breuk, een beschadiging, oxidatie, of slechte connectoren.

is dit niet het geval laat hem dan kijken bij de wijkcentrale. ook daar kan ruis zitten. daarna de groepsversterker en als laatste kan hij ook nog in de eindversterer meten en eventuele ruis daar oplossen. is dit allemaal goed dan moet je in principe totaal geen problemen ondervinden.

verder bij installatie van de producten moet je eisen dat alle overnamepunten (meterkast en woonkamer) vervangen worden. laat ook alle kabels opnieuw aansnijden.
als dit allemaal gedaan wordt is het bijna onmogelijk dat het niet goed kan werken. ( ok, op de apparatuur na dan ).

laat je dus niet afschepen met een onderaannemer.
dit kun je nagaan als de monteur komt.
hij zal met een UPC auto komen en heeft kleding aan van UPC.
dit zijn de monteurs die alles kunnen meten wat er te meten valt en ook overal toegang toe hebben.

als laatste, als je een nieuw abbo aangaat en het blijkt na verloop van tijd (zeg na die drie gratis maanden ) dat alles nog niet goed werkt, kun je hen officieel in gebreke stellen en ze nog 2 weken de tijd geven het op te lossen. lukt of doen ze dit niet, dan kun je ten alle tijden per direct opzeggen wegens wanprestatie.
geloof me, dan hebben ze geen poot om op te staan. en ben ik bereid je daar mee te helpen.

Henri42

Ongelezen bericht door Henri42 »

[mocht je een abbo nemen en je krijgt een monteur aangeboden laat dan een echte UPC monteur komen, niet iemand van een onderaannemer.

de echte UPC monteur moet dan de lijn pulsen en kijken of er ruis op jou kabel zit. mocht dit het geval zijn, moet dit eerst gerepareerd worden. het kan inwatering zijn, een breuk, een beschadiging, oxidatie, of slechte connectoren.

is dit niet het geval laat hem dan kijken bij de wijkcentrale. ook daar kan ruis zitten. daarna de groepsversterker en als laatste kan hij ook nog in de eindversterer meten en eventuele ruis daar oplossen. is dit allemaal goed dan moet je in principe totaal geen problemen ondervinden.

verder bij installatie van de producten moet je eisen dat alle overnamepunten (meterkast en woonkamer) vervangen worden. laat ook alle kabels opnieuw aansnijden.
als dit allemaal gedaan wordt is het bijna onmogelijk dat het niet goed kan werken. ( ok, op de apparatuur na dan ).

laat je dus niet afschepen met een onderaannemer.
dit kun je nagaan als de monteur komt.
hij zal met een UPC auto komen en heeft kleding aan van UPC.
dit zijn de monteurs die alles kunnen meten wat er te meten valt en ook overal toegang toe hebben.
.[/quote]

Hoewel ik tevreden ben over UPC, heb ik begin van dit jaar zo,n 2 maanden zitten te prullen met telefonie en internet(via m,n smartphone ving ik dat euvel op ), na 3 nieuwe modems via Guidion kwam er na lang aandringen een UPC monteur die niet binnen begon maar m,n aansluiting in de verdeelkast reviseerden,daarna waren de problemen opgelost.
UPC bracht 2 maanden abbo geld niet in rekening en vergoeden E 50, - voor GSM gebruik.

De klantenservice stuurt de monteurs aan en liefs de Guidion lui, via webcare kun je de keus van monteurs beinvloeden :)

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy »

upc webcare hahahahaha.
upc moneycare zal u bedoelen!!!

Ts beste provider zeker niet upc,deze heeft de meeste call center medewerkers van allen in dienst.
Wat deze kunnen/mogen is op/voorlezen.
En de klant schofferen dat staat ook in hun voorlees boekje.

T

p.s Ik werk niet en ben geen ex werknemer van de upc

Henri42

Ongelezen bericht door Henri42 »

Mijn keuze is al 10 jaar UPC, met ups en downs

Met Vodafone heb ik weinig op, ik zit nog een jaar aan die club vast,evenals m,n partner,eigen schuld dikke bult

Femmiej

UPDATE

Sinds December weer klant van UPC.

Het begon alweer lekker, ontving mijn mediabox maar omdat Dhr. .... het handmatig had gedaan kwam het signaal niet goed door in het systeem.
Als ik op het automatisch verstuurde pakket zou wachten, zou ik maar 1 dag zonder tv enzo zitten.
Anders zou het minimaal 2 dagen gaan duren.
Vrijdag of Zaterdag zou ik het pakket wat automatisch verstuurd was krijgen.
Natuurlijk werd dit Dinsdag pas en zat ik van Donderdag tot Dinsdag zonder Tv, Internet en Telefoon.

Binnen de kortste keren had ik al weer problemen met mijn mediabox.
Ik heb inmiddels een emailadres van Dhr. .... zodat ik rechtstreeks contact met hem heb.
Dhr. .... is al weer snel in zijn oude patroon vervallen van het niet terug bellen of mailen.
Waarop ik al weer een paar keer heb moeten bellen. Ik krijg nu wel gelijk Special Care aan de lijn, dat scheelt een hoop tijd en dus geld.

Omdat mijn klachten niet verholpen konden worden heb ik maar weer een nieuwe mediabox gekregen.
Maar natuurlijk waren mijn klachten weer niet verholpen.

Als laatste redmiddel krijg ik een monteur van Special Care :roll: die kennen we.
Die zou weer de tijd nemen om naar mijn probleem te kijken en het voor mij op te lossen.

Monteur kwam, dit keer niet allergisch voor honden. :lol:
Hij meet het signaal, kijkt wat instellingen na en meer kan hij niet.
Mijn problemen liggen echt aan de mediabox en daar kan hij niets mee, alleen een nieuwe mediabox geven.
Dat het aan die mediabox ligt wist ik ook al, en als UPC een beetje luisterd naar klanten weten hun dat ook!

Nu moet ik maar weer wachten tot begin April dan komt er nieuwe software.
11 April gaat Dhr. .... weer bellen, om te kijken of alles goed werkt.
We zullen zien of hij die afspraak ook nog weet of dat hij het weer vergeet! :evil:

Mijn tegoed is inmiddels op en ik zal deze maand moeten gaan betalen.
Maar ik ga zeker niet de volle mep betalen zolang hun niet leveren wat ze beloven!

:D

tiptoo

:lol: wat een flutbedrijf dat Upc :lol:

Femmiej

Ik word er ook echt weer helemaal gek van. :evil:

Maar ja, ik hoop nog steeds dat het uiteindelijk gewoon allemaal goed gaat werken.

En anders zou ik een vaste vergoeding kunnen krijgen en accepteren dat het niet werkt.

We wachten het maar weer af :D

tiptoo

:D tis bij elke provider een zootje hoor :wink:

edwinknight

Ongelezen bericht door edwinknight »

Heb diverse providers versleten en nog nooit problemen gehad.

Begonnen met adsl kpn daarna internetplusbellen, daarna telfort en nu jawel...upc.

Forums staan vol vol en nog eens vol met problemen met elke provider, van upc tot kpn, van alice tot tele2.
Kan mij niet voorstellen dat elke mediabox problemen geeft, zou dan wel heeel toevallig zijn. Zijn je kabels ok? Ik gebruik een 100hz kabel en in vergelijking met de buren is mijn beeld beter,

Als je zoveel problemen hebt met zowel adsl als kabel, wellicht glasvezel een idee als dit verkrijgbaar is?

s6 ermee.

Femmiej

Ik heb geen storend beeld, mijn internet werkt perfect en mijn telefoon ook.
Het zijn elke keer problemen met opnemen, pauzeren, programma gemist etc.
Dus het ligt wel degelijk aan de mediabox....

edwinknight

Ongelezen bericht door edwinknight »

Femmiej schreef:Ik heb geen storend beeld, mijn internet werkt perfect en mijn telefoon ook.
Het zijn elke keer problemen met opnemen, pauzeren, programma gemist etc.
Dus het ligt wel degelijk aan de mediabox....

Sorry, heb niet alle pagina;s gelezen ivm de vele off topic reply;s.
Zal vanavond ff bij de buren vragen hoe is aangesloten, heb zelf geen mediabox welke kan opnemen maar buren wel.
Tis vreemd dat tot nu toe bij al je mediaboxen hetzelfde probleem verschijnt.

Fiesiekus

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Ziggo. Ik heb geen prijsvergelijking, maar TV/Radio, Internet en bellen is altijd "dik voor mekaar". Zelden of nooit storingen. De enkele keer ( 1 - 2 x per jaar) dat Internet eruit ligt, kan je op TV lezen welke plaatsen/wijken die Internetstoring hebben en de verwachting. En TV/Radio of telefoonstoring kan je weer op Internet terugvinden met tijdsprognose.

Dus prima provider. Wie heeft serieus een goedkoper alternatief zonder aan kwaliteit in te boeten???

Gesloten