LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] service afhandeling bij iFactors Lijnbaan Rotterdam

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
BBCS
Contacteer:

Re: service afhandeling bij iFactors Lijnbaan Rotterdam

Ongelezen bericht door BBCS »

Het is van tweeën één. De vetgedrukte zin moet hetzij 1. zo uitgelegd worden dat je van een boormachine van het Gamma huismerk hetzelfde mag worden verwacht als van de een DeWant, of hetzij 2. dat A- en B merken ook mee spelen om te bepalen wanneer een product tot het zelfde soort hoort. Het kan niet zo zijn dat de eerste uitleg juist maar de consequenties van de tweede uitleg kloppen. Ik begrijp het wel hoor: jij ben nu net een kat in het nauw en die maakt vreemde sprongen.
Waarom hoor je dan steeds meer dat een product gedurende de gemiddelde levensduur (welke netjes per product in een tabel is gezet) recht hebt op kosteloze reparatie of vervanging, ongeacht wat de fabrikant en winkelier in de media aageven, de garantieperiode en de aanschafprijs?

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dat anderen iets beweren maakt het nog niet oke dat jij vervolgens iets heel anders beweerd waarvan jij feitelijk weet dat het onjuist is. Verder zal het mij een rotzorg zijn wat anderen beweren. Dat anderen geef jou echt niet het recht om mij steeds maar weer woorden in de mond te leggen.

immetjes

Ongelezen bericht door immetjes »

BBCS schreef:
Het is van tweeën één. De vetgedrukte zin moet hetzij 1. zo uitgelegd worden dat je van een boormachine van het Gamma huismerk hetzelfde mag worden verwacht als van de een DeWant, of hetzij 2. dat A- en B merken ook mee spelen om te bepalen wanneer een product tot het zelfde soort hoort. Het kan niet zo zijn dat de eerste uitleg juist maar de consequenties van de tweede uitleg kloppen. Ik begrijp het wel hoor: jij ben nu net een kat in het nauw en die maakt vreemde sprongen.
Waarom hoor je dan steeds meer dat een product gedurende de gemiddelde levensduur (welke netjes per product in een tabel is gezet) recht hebt op kosteloze reparatie of vervanging, ongeacht wat de fabrikant en winkelier in de media aageven, de garantieperiode en de aanschafprijs?
Hier, voor inmiddels de tichste keer, haal dit lijstje van je eigen belangenvereniging erbij: http://www.uneto-vni.nl/main.asp?direct ... 5672%2Ehtm

Voor de goede orde:
Variant A: voor producten gepositioneerd in de lagere kwaliteitsklassen.
Variant B: voor producten gepositioneerd in de midden kwaliteitsklassen.
Variant C: voor producten gepositioneerd in de hogere kwaliteitsklassen.

BBSC: Wat voor een winkel heb je eigenlijk? Serieus, ik sta te trappelen er iets te kopen wat dan hopelijk na 7 maanden kapot gaat zodat we jouw theoretisch geleuter eens kunnen gaan toetsen.

alfatrion

Hij heeft een computer winkel in Gelderland tegen de Duitse grens aan. Maar het zou handiger zijn als het ding na 9 maanden stuk zou gaan.

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

Zal niet gebeuren, omdat ik op laptops 1 jaar garantie geef en op desktop computers 3 jaar.

alfatrion

Je kunt er toch wel eentje verkopen met 0 jaar garantie? En als hij dan de volgende dag terug komt dat het product stuk is roep jij "buiten de garantie zijn alle kosten voor de koper". Daarna gaat de koper naar de kantonrechter en val jij door de mand.

charistian

Ongelezen bericht door charistian »

Ik heb overigens ook een soortgelijke ervaring bij iFactors gehad.

Wij hebben half februari jl. een Tomtom CarKit voor de iPhone daar gekocht. Onlangs ging deze stuk. Ondanks het feit dat er normaal gebruik van de CarKit gemaakt is brak er binnen in het bevestigingsmechaniek iets af waardoor de CarKit niet meer op de ruit bleef zitten.

Toen wij hiermee naar iFactors gingen om aanspraak te maken op garantie werd er direct al geïnsinueerd dat wij er waarschijnlijk niet goed mee waren omgegaan. Vervolgens werd de procedure uitgelegd:
- het product zou worden ingenomen waarna iemand van iFactors zou gaan bepalen aan de hand van de kapotte CarKit of het een fabricage fout is of onjuist gebruik.
- als iFactors denkt dat het een fabricagefout is dan wordt het product opgestuurd naar TomTom. Die er dan ook naar kijkt. Anders niet.

Om het product ter reparatie te kunnen inleveren moet een innamebon worden ondertekend. Hierin staat dan dat iFactors beoordeeld of het defect onder de garantie valt. Mocht iFactors vinden dat het buiten de garantie valt. Dan moesten we max 105 euro onderzoekskosten betalen om het kapotte product terug te krijgen. Dit is meer dan het apparaat heeft gekost.
Het lijkt er bijna op dat je je rechten opgeeft bij ondertekening. Ik heb nog gevraagd hoe de persoon bij iFactors bepaald of een kapot stukje plastic wel of niet door onjuist gebruik is ontstaan. Als reactie kreeg ik dat deze daar voor opgeleid was....

We hebben de CarKit niet onder deze voorwaarden ingeleverd en ik heb zelf contact opgenomen met TomTom. Deze waren super vriendelijk en begrijpend. Ze vonden de voorwaarden van iFactors belachelijk en gaven aan dat ik de CarKit gewoon zelf naar hun mocht sturen.
Aangezien de Carkit 3 maanden geleden is aangeschaft wordt het gewoon kosteloos gerepareerd of vervangen. Zonder discussie.

Voor mij is bovenstaande reden om nooit meer iets bij iFactors aan te schaffen en dit ook niet aan te raden aan anderen.

peeteers

Ongelezen bericht door peeteers »

Zeer slechte service bij iFactors.
Ongekwalificeerd personeel.
Bovendien klantonvriendelijk, en onbeleefd.
Personeel loopt gewoon weg naar een andere klant!

Ik raad iedereen af bij iFactors Lijnbaan Rotterdam te kopen

vdv

Ongelezen bericht door vdv »

Onze iMac doet het nogsteeds geweldig. Wel opgemerkt dat we nu last hebben van 5 dode pixels op het scherm welke ik voorheen niet had. Geen idee of dat direct te herleiden is aan het feit dat onze iMac heel wat ritjes heeft gemaakt van en naar iFactors en van en naar Zoetermeer voor reparaties. Ga ik ook verder niet moeilijk over doen.

Ik heb voor het gemak even onderstaande links toegevoegd aan dit draadje. Dit zodat potentiële kopers en derden die ook problemen hebben met hun Apple product bewust zijn van zijn/ haar rechten.

http://www.nu.nl/internet/2766833/apple ... assen.html

http://www.yelloyello.nl/places/apple-c ... -rotterdam

Gesloten