LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vraag voor Sara Etty

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
m. santegoets

Re: Vraag voor Sara Etty

Ongelezen bericht door m. santegoets »

Hoi San

Wat heeft jouw hypotheekadviseur precies gezegd.

Waren het die 2x500 gulden die een hypotheek belemmerden
of het totale "geleende" bedrag zoals dat in het contract
vermeld staat.

Maw....bedoelde hij contact vernietigen, maar dan OOK
een eventuele restschuld, of bedoelde hij dat je in ieder geval van die 1 of 2x 500 gulden per maand af moest zien te komen.

Ik begrijp overigens nog steeds de rol van het BKR hierin
niet. Je zou daar te boek moeten staan voor het geleende
bedrag per contract, toch?

En aangezien dat nooit afgeboekt is....vreemd

groet
Revo

H.J

Ongelezen bericht door H.J »

beste sara Etty,

jammer ik had van u geen antwoord of dit allen geklets.

vr.gr.

Sandra

Ongelezen bericht door Sandra »

Wij hadden gezamelijk een hypotheek van fl. 310.000,00 nodig. Vanwege de 2 contracten bij Legio konden wij geen contract van fl. 310.000,00 krijgen. Er moest volgens onze hypotheekadviseur 1 contract verbroken worden vanwege mijn registratie bij het BKR. Dit hebben wij toen gedaan. Nadat wij toen wel schriftelijk bevestigd kregen dat onze betalingsverplichtingen hierbij afgelopen waren en dat mijn registratie bij het BKR gewijzigd zou worden, kregen we wel een hypotheek van fl. 310.000,00!

Sandra

Ik heb een brief gestuurd naar het BKR in Tiel. Ik hoop morgen (dinsdag) daar meer informatie over te krijgen. Wat ik al eerder op dit forum gezegd heb is dat nadat een contract al afgelopen is jouw gegevens nog 5 jaar bewaard worden bij het BKR. Ik vind het ook erg onduidelijk.

Sandra

Ook al zou de bank een een of andere fout hebben gemaakt,
ik heb om de hypotheek rond te kunnen krijgen telefonisch met legio afgesproken om de WV3D te beëindigen.

Ik heb in ieder geval de naam van de mevrouw die mij de "beruchte" brief geschreven heeft.

De medewerker die mij telefonisch te woord gestaan heeft jammergenoeg niet. Maar ja, wie staat achteraf hier nou allemaal bij stil?

Sara Etty

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Hi H.J.,

Met betrekking tot die rente percentages weet ik niet precies hoe het zit maar er is op dit forum al wel eens aandacht aan besteed.

De rest van je vraag begrijp ik niet helemaal vandaar dat ik daar niet op in ben gegaan. Misschien kun je nogmaals toelichten wat je wilt weten.
Groet, Sara

H.J

beste sara etty. ik dank u voor uw reactie .

de vraag is als er is geen rente afgesproken welke rente wordt gehanteerde

als men heeft met de bank met naam ABN-AMRO regeling getroffen op welke rechtsgrond achteraf een deurwaarder ingeschakelde???

is de bank niet verplicht de rente aan temelden op de contract of op de voorwaarden??

gr.H.J

Sara Etty

Beste H.J.,

De wederpartij gaat pas naar eenincassobureau indien jij je verplichtingen die uit het contract voortvloeien niet meer nakomt en dus wanprestatie plegt. Om je te bewegen tot betaling zal men eerst aanmaningen sturden en vervolgens zal men de vordering uit handen geven aan een incassobureau en dan komen er kosten bij, waaronder rente. Die rente hoeft nieet te zijn opgenomen in het contract nu dit niets met het contract te maken heeft. Het incassobureau komt in zicht indien jij niet voldoet aan je betalingsverplichtingen. Ik geloof dat eerder iemand op dit forum zei dat je bij het betreffende incassobureau kunt achterhalen wat alle extra kosten en de rente precies zal inhouden.

Groet, Sara

Harm Jan

Ongelezen bericht door Harm Jan »

Beste Sandra,

ik ben erg benieuwd naar wat jouw advocaat morgen gaat zeggen. Ik denk namelijk zelf dat jij er sterk voor staat, juridisch gezien. Ik hoop voor je dat het lukt! Veel succes!

H.J

beste Sara kan jij gewoon een antwoord geven op mij vraag a.u.b. er zijn geen achterstand met regeling. en de heel zaak klopt van geen kant nogmaals,

de bank beweerd er is achterstand op 11 mei 1999 ik had contact direct met de bank opgenoemen en heb gevraagd waar vandaan deze achterstand en naar wie en hoe ,gezien dat mij inkomsten wordt op de rekening gestoort en ik heb mij eigen huis en mij hypotheek is nog geen 10% van de waarde van mij huis en ik werk sinds 25 jaar en ik heb mij eigen vermogen kortom dat kan nooit achterstan komen.

maar de bank houdt vast ik heb aangetekende brief naar de bank op 25 mei 1999 en op 15 mei 1999 en naar hun klanten service heet op dit moment Quality service ABN-AMRO. maar naar mij meaning hete Klanten mishandeling service ABN-AMRO uit eindelijk wij de bank en ik kwamen tot een oplossing als volgde de kan van mij prive rek 300 nlg ieder maand voor anzuivering van de rekening onder voorwaarden de bank zal onderzoeken hoe is gekomen tot 10258 nlg 4600Euro in de rode sinds dien de bank boekt 300 nlg 136.13euro ieder maand automatisch en tot op heden geen onderzoek gedaan.

uw vraagt u af waarom heb ik dit gedaan als iederen weet dat ik wil niet in de bkr terecht komen met achterstand code.

na de aflossing komt de deurwaarder van toepassing
als dit kunt niet begrijpen dan weet ik het niet meer.

vr.gr

Gerard

Ongelezen bericht door Gerard »

Sandra,
heb je ook contact gezocht met PAYBACK? Misschien kunnen zij ook iets voor je doen. Ik denk trouwens ook dat je sterk staat. suc6!

Simon K

Ongelezen bericht door Simon K »

Sandra, contact zoeken met PAyback is wel het laatste wat je moet doen. Dexia schijnt totaal geen zaken met dergelijke kwajongens te willen doen en al hun post verdwijnt regelrecht in de papierversnipperaar. Word lid van een goede club: SLV of Eega of de ANWB.
Simon K

Jan

Ongelezen bericht door Jan »

*************Ja hoor******** Ga er eens uit Simon lekker naar buiten en niet meer op het forum komen.

Pay-back is goed bezig.

Jan.

Steven

Ongelezen bericht door Steven »

Simon,

Niemand luistert als er negatieve publiciteit over pay-back geschreven word. Waarom:
*TROS verwijderd dergelijke reacties ook meteen.
*Er zitten hier figuren op dit forum die wanhopig pay-back aan het verdedigen zijn waar de redactie NIETS aan doet! SCHANDALIG!!!

PAY-back FACT:
*Ledenbestand onbekend?
*Ingericht kantoor?
*Waarom neemt niemand de telefoon op?
*Waarom geen antwoord op e-mails?

Sara Etty

Beste H.J.,

Sorry, maar ik begrijp je nog steeds niet helemaal. Je zegt dat er geen betalingsachterstand is of kan zijn. Indien dat waar is kan je ook niet met incasso ellende in aanmerking komen. Overigens wat betreft rente bij incasso. Ik heb inmiddels begrepen dat dit wel ook in het contract gergeld kan zijn, of liever vaak geregeld is in de algemene voorwaarden dan wel bijzondere voorwaarden die bij het contract geleverd worden.

Groet, Sara

J.daatselaar

Ongelezen bericht door J.daatselaar »

Voor Simon en Sara

*Simon maak je niet zo druk joh.

*Sara die HJ heeft het nog steeds over zijn auto. Een opel hij is op elk forum aanwezig en stelt steeds dezelfde vragen. Rechters, BKR etc.

J.Daatselaar

Sandra

L.L./Dexia wordt er o.a. voor beschuldigd dat ze geen navraag bij hun klanten hebben gedaan over hun ervaring met beleggen, e.d. Denken jullie dat ik (zoals velen, denk ik)hiermee ook sterk sta dan?

Kijk even een paar reacties omhoog over maandsalaris e.d.

Ik heb keiharde argumenten/bewijzen nodig om Dexia en andere weledelgeleerde mensen te overtuigen van bedrog en manipulatie door Dexia.

m. santegoets

Ongelezen bericht door m. santegoets »

Hoi San

Tja, daar heb je weer zoiets

Hadden zij navraag moeten doen bij hun klanten of ze
ervaring hadden met beleggen.

O F

Mochten de klanten er vanuit gaan, gezien de presentatie, dat Legio de expertise in huis had om dit VOOR hen te
kunnen behartigen

Wie?

Ik ben geneigd aan het laatste te denken, en dan zijn er veel vewrwijtbare fouten gemaakt.........

groet
Revo

Willem S.

Ongelezen bericht door Willem S. »

dit is geen vraag maar feit... DEXIA zegt zelf deze kennis in huis te hebben...lees de folder maar eens. Niets doe het zelven maar DEXIA aan het werk laten gaan.....
Overigens heb ik over bedrog, manipulatie ed ook al met het OM gesproken en gemaild..... het antwoord kun je vinden op het forum en komt in het kort hierop neer: geen strafrechtelijk item, wel civiel rechtelijk, dus indien je vind dat je bent besodemieterd, klaag ze aan. Afwachten dus wat SLV en EL rechtzaken opleveren.

H.J

beste sara, heeft u gedacht of gehoord van dwars liggers als men niet eens met de bank.

er zijn geen percentage rente vermeld,op de contract ook niet, en de deurwaarder is overbodige ,en inmiddels de klacht ligt bij de kamer van deurwaarders in Ams bij de hoge raad ieder geval bedankt.

het spijt mee dat jij wil niet gelofen of echt jij kan geen antwoord geven.

gr.H.J

Gesloten