LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alektum Incasso inz. Courlux

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
lelici
Berichten: 26
Lid geworden op: 12 mei 2011 22:17

Re: Alektum Incasso inz. Courlux

Ongelezen bericht door lelici »

Mensen, mensen, laat je toch niet bang maken. Het woord incassobureau roept kennelijk horrorbeelden op. Dit bedrijf probeert u gewoon te intimideren. Ze kunnen juridisch gezien helemaal niets hard maken. Er is geen gerechtsdeurwaarder die met deze gegevens een incassobureau zal ondersteunen. Iedereen kan toch aan uw adres- of emailgegevens komen.
Gewoon nergens op reageren is de beste remedie om van dit gespuis af te komen.
No worries! 8)

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Alektum Incasso inz. Courlux

Ongelezen bericht door Guardian72 »

lelici schreef: Gewoon nergens op reageren is de beste remedie om van dit gespuis af te komen.
No worries! 8)
Sorry - maar da`s geen goed advies!
WEL reageren - maar afwijzend.

Geen aan dat je geen overeenkomst hebt bijvoorbeeld (als dit zo is) - en dat je eist dat ze hun pogingen staken omdat je anders aangifte zal doen.

Inderdaad, een incassoburo mag niets meer of minder dan wijzelf - maar sommigen gaan wel degelijk voor een aantoonbaar onjuiste vordering naar de rechter. Als je dan niets doet, kan de rechter je toch veroordelen (omdat niets doen ook betekent dat je niet naar een rechtszaak gaat).

Dossier aanmaken, aanvechten (per mail, fax of aangetekend schrijven) en desnoods ook aangifte doen (afpersing, bedreiging, oplichting etc.).

Maar, vooral NIET niets doen.

lelici
Berichten: 26
Lid geworden op: 12 mei 2011 22:17

Re: Alektum Incasso inz. Courlux

Ongelezen bericht door lelici »

[quote][/quote]

Van z'n lang zal ze leven niet doen!!
Zoals gezegd kan iedereen achter mijn (adres)gegevens komen, om dan vervolgens op internet bij louche instanties artikelen naar mij op te laten sturen.
En ik moet dan vervolgens een dossier aanmaken, aanvechten (per mail, fax of aangetekend schrijven) en desnoods ook aangifte doen (afpersing, bedreiging, oplichting etc.). Dat dacht ik toch niet, ik heb wel wat beters te doen!! :lol:
Laat ze eerst maar eens bewijzen dat ik die goederen ook besteld heb, en dat kunnen ze dus niet, om de doodeenvoudige reden dat ik zulks ook nooit gedaan heb.
Dan hoef je dus ook niets te ondernemen, sterker nog je hoeft zelfs de artikelen niet eens te retourneren.
Als dat waar zou zijn, dan ken ik wel een aantal personen die ik met dit "ongemak" wil opzadelen.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Alektum Incasso inz. Courlux

Ongelezen bericht door puma73 »

lelici schreef:
Van z'n lang zal ze leven niet doen!!
Zoals gezegd kan iedereen achter mijn (adres)gegevens komen, om dan vervolgens op internet bij louche instanties artikelen naar mij op te laten sturen.
En ik moet dan vervolgens een dossier aanmaken, aanvechten (per mail, fax of aangetekend schrijven) en desnoods ook aangifte doen (afpersing, bedreiging, oplichting etc.). Dat dacht ik toch niet, ik heb wel wat beters te doen!! :lol:
Laat ze eerst maar eens bewijzen dat ik die goederen ook besteld heb, en dat kunnen ze dus niet, om de doodeenvoudige reden dat ik zulks ook nooit gedaan heb.
Dan hoef je dus ook niets te ondernemen, sterker nog je hoeft zelfs de artikelen niet eens te retourneren.
Als dat waar zou zijn, dan ken ik wel een aantal personen die ik met dit "ongemak" wil opzadelen.
Je zit nog geen 24 uur op het forum en meent dat je het allemaal betr weet??

Helemaal NIET regaren is het slechtste wat je kunt doen zoals al eerder aangegeven. Dus als je geen beter advies kunt geven zeg dan niks. je helpt met jouw adviezenmensen van de wal in de sloot.

lelici
Berichten: 26
Lid geworden op: 12 mei 2011 22:17

Re: Alektum Incasso inz. Courlux

Ongelezen bericht door lelici »

Oh, je moet lang op dit forum zitten om er iets vanaf te weten. Tja dat wist ik niet, mijn excuses daarvoor.
Maar ik vindt het prima hoor. Maken jullie er toch mooi veel werk van, ik laat me in ieder geval niet gek maken door een stelletje oplichters die nou precies daar op zitten te wachten.
Als jij goede argumenten kunt aandragen waarom ik wel op zulke loze dreigementen zou moeten reageren, en dat kun jij beslist want je zit per slot van rekening al lang op dit forum, ben ik daar best ontvankelijk voor.
Groetjes.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Alektum Incasso inz. Courlux

Ongelezen bericht door puma73 »

lelici schreef:Oh, je moet lang op dit forum zitten om er iets vanaf te weten. Tja dat wist ik niet, mijn excuses daarvoor.
Maar ik vindt het prima hoor. Maken jullie er toch mooi veel werk van, ik laat me in ieder geval niet gek maken door een stelletje oplichters die nou precies daar op zitten te wachten.
Als jij goede argumenten kunt aandragen waarom ik wel op zulke loze dreigementen zou moeten reageren, en dat kun jij beslist want je zit per slot van rekening al lang op dit forum, ben ik daar best ontvankelijk voor.
Groetjes.
Gewoon lezen wat mensen zoals o.a Guardian72 schrijven. Gewoon jezelf eens inlezen en dan kom je er achter dat je net als ik nog veel kunt leren van deze mensen. Dit is mijn advies als je een beetje serieus wilt worden genomen.

lelici
Berichten: 26
Lid geworden op: 12 mei 2011 22:17

Re: Alektum Incasso inz. Courlux

Ongelezen bericht door lelici »

Heb ik natuurlijk al gedaan, maar echte argumenten waarom ik nou zou moeten reageren kan ik niet ontdekken. Ik zie alleen maar indicaties die aangeven waarom reageren geheel overbodig is.

Noem mij nou eens 1 concreet geval waar het daadwerkelijk tot een rechtszaak gekomen is.
Groetjes.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Alektum Incasso inz. Courlux

Ongelezen bericht door Guardian72 »

lelici schreef:Oh, je moet lang op dit forum zitten om er iets vanaf te weten. Tja dat wist ik niet, mijn excuses daarvoor.
Maar ik vindt het prima hoor. Maken jullie er toch mooi veel werk van, ik laat me in ieder geval niet gek maken door een stelletje oplichters die nou precies daar op zitten te wachten.
Als jij goede argumenten kunt aandragen waarom ik wel op zulke loze dreigementen zou moeten reageren, en dat kun jij beslist want je zit per slot van rekening al lang op dit forum, ben ik daar best ontvankelijk voor.
Groetjes.
@ lelici,

als jij iets ontvangt wat niet besteld is, en daarna een herinnering - waarom zou je dan stil blijven zitten en niets doen?

Het kan simpel met een mail - ik heb niets bij u besteld.

Simpelweg niets doen kan tegen je werken "Ja meneer, u had natuurlijk verweer kunnen geven, dan was deze zaak misschien niet nodig geweest" dus vandaar altijd een minimum aan tegengas.

En dossier opbouwen is gewoon alles bewaren (herinnering, jouw reactie en verzend/ontvangstbewijs) - voor je eigen rust is dat toch niet teveel moeite?

Aanvulling: In een van de (vele) aquisitiefraude topics staat een bijdrage van iemand die toch veroordeeld is, ondanks dat het een spookfactuur was. Hij negeerde alles, en werd bij verstek veroordeeld. Ik kan je geen link geven (nog niet) daar het erg veel topics zijn, en ik niet precies weet welke...

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Alektum Incasso inz. Courlux

Ongelezen bericht door renegade66 »

ik heb eerder het idee dat lelici zelf voor courlux of alektum werkt en ons op een dwaalspoor probeert te zetten.

waarom ik dit denk?
een maand op dit forum en alleen maar 5x op 2 courlux/alektum/flexifront topics gereageerd.

lelici
Berichten: 26
Lid geworden op: 12 mei 2011 22:17

Re: Alektum Incasso inz. Courlux

Ongelezen bericht door lelici »

als jij iets ontvangt wat niet besteld is, en daarna een herinnering - waarom zou je dan stil blijven zitten en niets doen

Ik heb een normaal gesproken een erg druk bestaan, waar ik echt geen tijd heb om op dergelijke onzin te reageren. Vandaag zijn het scheermesjes, morgen zijn het onderbroeken en overmorgen is het misschien weer iets anders, en ik zou daar dan allemaal dossiers van moeten bij gaan houden, aangetekende brieven gaan schrijven en emails moeten gaan versturen?!
Dat dacht ik toch niet.
Bovendien wordt het zenden van emails door hun vaak afgedaan als "niet ontvangen". Zinloze actie, dus.

Verweren?? Waartegen dan? Ik hoef me toch niet tegen loze dreigementen die het aan die ieder juridisch fundament ontbreekt, te verweren?
Hij negeerde alles, en werd bij verstek veroordeeld.
Ja, maar dat is ook geheel iets anders dan op hun dreigementen reageren. Als ik een uitnodiging zou krijgen om voor de rechtbank te verschijnen, zou ik die gelegenheid zeker niet aan me voorbij laten gaan, en acte de presence geven, om zo een precedent te scheppen om voorgoed van dit soort ongedierte verlost te blijven.
Maar zover zal het zonder twijfel niet komen.....ze zijn wel wijzer!! :wink:

En ja, renegade66, je hebt me te pakken. Ik ben van dat incassobureau!! :lol:

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: Alektum Incasso inz. Courlux

Ongelezen bericht door adSolvendum »

U vergeet voor het gemak dat wanneer de incasso gemachtigde van de schuldeiser te goeder trouw handel, en u in de gelegenheid stelt een rechtsgang te voorkomen dmv. simpele communicatie, en u deze gelegenheid niet aangrijpt, de onnodige rechtsgang aan u te wijten valt.
U zou zo maar in de proceskosten veroordeelt kunnen worden.

lelici
Berichten: 26
Lid geworden op: 12 mei 2011 22:17

Re: Alektum Incasso inz. Courlux

Ongelezen bericht door lelici »

Natuurlijk gaat deze waaier ook niet op, daar dit bedrijf al jaren samenwerkt met deze boevenbende. (Google maar eens even.)
Van te goeder trouw, kan hier dus onderhand absoluut geen meer sprake zijn!

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Alektum Incasso inz. Courlux

Ongelezen bericht door renegade66 »

wij hoeven niet te googlen omdat wij heel goed weten hoe dit bedrijf te werk gaat.
wees lekker eigenwijs en ga je eigen gang zoals jij denkt dat het moet.
we komen je vanzelf wel weer piepend tegen en zullen wij allemaal zeggen;

eigen schuld we hebben je gewaarschuwd en zullen geen medelijden hebben.
sterker nog, je zal volledig de grond ingetrapt worden. :twisted:

lelici
Berichten: 26
Lid geworden op: 12 mei 2011 22:17

Re: Alektum Incasso inz. Courlux

Ongelezen bericht door lelici »

Vreemd persoon die renegade66, een paar uur terug werkte ik nog voor het incassobureau, nu wordt hij boos omdat iemand een andere mening dan die van hem heeft.
Geeft niet kerel, ik loop al veel te lang mee om me over onbenullen zoals jij op te winden. :lol:

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Alektum Incasso inz. Courlux

Ongelezen bericht door renegade66 »

tja, alleen heeft deze onbenul net als menigeen hier ervaring met dit soort zaken.
jij zit nog maar net een maand op dit forum en denkt alles al te weten.

degenen die hier reageren zitten er al een paar jaar op en hebben het nodige al meegemaakt op incassogebied of werken ervoor.

als je dit advies niet wil aannemen van ons is dat jou mening en je moet er zelf achter komen.
wij zeggen dit voor jou en niet voor onszelf.

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: Alektum Incasso inz. Courlux

Ongelezen bericht door adSolvendum »

lelici schreef:Natuurlijk gaat deze waaier ook niet op, daar dit bedrijf al jaren samenwerkt met deze boevenbende. (Google maar eens even.)
Van te goeder trouw, kan hier dus onderhand absoluut geen meer sprake zijn!
Zoals Renegade66 al treffend opmerkt, googlen is hier niet noodzakelijk.
En hij is niet boos hoor, windt zich enkel op bij het aanschouwen van zoveel ogenschijnlijke kortzichtigheid en tegenstrijdigheid.
Daarbij, gebruik van een bestempeling als 'onbenul' geeft wellicht meer prijs over u dan uw bedoeling was.

De reputatie van een bedrijf staat te goeder trouw handelen geenszins in de weg.
Daarbij laat u in uw opmerkingen vermoeden deze aanpak voor elk incassobureau aan te prijzen.

U zou zich moeten realiseren dat de gemiddelde opposant van een incassobureau precies datgene wat u proclameert wil horen, het is immers het makkelijkste. Kop in het zand, huppakee.

Die mensen komen dan na enkele maanden weer terug op dit forum, en begrijpen niet waarom die deurwaarder nou zo vervelend doet met dat vonnis, hoe heeft het toch zover kunnen komen, men had immers gelijk!

Dat u op een dergelijke wijze in een dergelijke situatie zou handelen, dat is uw goed recht, en u zou dit voor eigen risico doen. Edoch is het gezien de gevolgen die uw uitlatingen kunnen hebben wellicht raadzaam deze niet in de vorm van een advies te gieten, en al helemaal niet in gebiedende wijs te presenteren. Onverminderd een latere, naar aanleiding van een antwoord op uw uitlatingen, summiere nuance naar het wel in persoon tot antwoord concluderen bij dagvaarding.

Overigens valt in persoon reageren af te raden voor de meesten, het resulterende schiftelijke stuk, wat de rechter in overweging neemt in zijn vonnis, geeft nog wel eens een andere voorstelling dan de gedaagde voor ogen had. Of denkt u werkelijk dat u zo'n overweldigende indruk gaat maken dat de rechter het geschrevene nog kan duiden zoals u het bedoelt heeft?

Wat betreft het argument dat u geen tijd zou hebben om een simpel E-mailtje te retourneren, hoe zou u dan de tijd hebben gevonden in een dergelijke situatie verzeild te geraken? Met andere woorden, is dit laatste voor u niet schier onmogelijk? Dit in ogenschouw nemend, welke waarde heeft uw bijdrage dan nog?
En hoe vindt u nog tijd uw mening op dit forum te verkondigen? Waarom zou u die tijd niet, hypothetisch gezien, investeren in het uitsluiten van potentiele risico's mocht u in een situatie verzeild raken vergelijkbaar met een aantal mensen in dit topic? En kost het bewaren van een E-mailtje nu werkelijk zoveel tijd?

Pro forma, kop in het zand is niet de goede methode om te gaan met al dan niet vervelende incassobureaus.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Alektum Incasso inz. Courlux

Ongelezen bericht door renegade66 »

adsolvendum,
beter kan ik het niet zeggen.
ik ben wat rechter voor zijn raap. :lol: :lol:

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: Alektum Incasso inz. Courlux

Ongelezen bericht door adSolvendum »

@Renegade66
Komt op het zelfde neer, ik heb alleen wat meer woorden nodig... :mrgreen:

lelici
Berichten: 26
Lid geworden op: 12 mei 2011 22:17

Re: Alektum Incasso inz. Courlux

Ongelezen bericht door lelici »

Mooie woorden!! Indrukwekkend, je hebt er echt veel moeite voor gedaan om het zo voornaam mogelijk te laten klinken. :?
Edoch en opposant, tjonge da's lang geleden dat ik die termen gehoord heb!

Maar nu even serieus:
Jullie zijn hier gewoon een discussie levendig aan het houden, waar je in een paar zinnen mee klaar kunt zijn:
Bedrijf bedonderd mensen. Bedrijf kan geen enkele bewijslast van koopovereenkomst overleggen. Einde verhaal en topic!
Maar adSolvendum is ook een incassobureau, en die branche moeten we toch vooral wel echt belangrijk blijven vinden, mensen!
Maar toch, jullie zijn en blijven hier de mannen, hoor!! :wink:

Bedankt voor de ophelderingen. Ik denk dat veel mensen hier lering uit zullen trekken.
Oh ja, ik heb de "breng mij op de hoogte van nieuwe reacties" uitgevinkt, dus doe verder vooral geen moeite om mooie zinsverbanden te formuleren, of laat het dan door je vriendje doen die het gewoon niet beter kan zeggen... :lol:
Groetjes.

Pavlova
Berichten: 512
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

Re: Alektum Incasso inz. Courlux

Ongelezen bericht door Pavlova »

@Lelici: Succes dan maar (als je dit toch nog mocht lezen). En mocht je over een paar maanden eens vragen hebben over deurwaarders, beslagleggingen en dergelijke, er zijn deurwaarders actief op dit forum en ikzelf beschik ook over wat bescheiden kennis :oops: hieromtrent. We zijn welwillend om te zijner tijd je vragen te beantwoorden.

Gesloten