LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ben op iphone, internet staat permanent aan !

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
angel1978

Re: Ben op iphone, internet staat permanent aan !

Ongelezen bericht door angel1978 »

BBCS schreef:
angel1978 schreef: stop eens met liegen BBCS !
Je kunt het ook anders brengen!
Waarom gelijk zo op de man af, terwijl je het ook op een normale manier kan zeggen?
BBCS, je liegt.. dat is overduidelijk aangetoond.. Hier in dit topic ook weer meerdere malen.. Nu kunnen om de brij heendraaien, maar het is beter dat iedereen die je nog niet kent dat ook gewoon kan lezen..

je luistert niet naar de normale manier.. Sterker nog, je luistert nooit..

Je praat over zaken waarvan je totaal geen verstand hebt..
Hebt zelf geen iphone, maar denkt wel te kunnen weten hoe die werken..

Liegt aantoonbaar..

Kan het niet mooier maken.

WillemV

Ongelezen bericht door WillemV »

BBCS schreef:Met alle respect, maar mensen die precies zo denken en geen internet abo afgesloten hebben, klagen massaal over de hoge kosten, omdat de smartphone toch verbinding gemaakt heeft met internet.
Dat met die hoge kosten is meteen afgelopen zodra de providers de instellingen voor internet niet meer automatisch gaan versturen naar abonnees zonder een internetbundel. Wanneer er geen instellingen in het toestel staan, kan dat toestel simpelweg geen verbinding met internet maken. En is nog wel gewoon als GSM toestel te gebruiken. Jij beweerde wat anders, wat dus niet klopt.

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

angel1978 schreef:
Geen één! En dat wil ik ook zo houden!
Ik hoef die troep niet. (mijn mening: troep)
Goh, verrassend..

Geen wonder dat je geen flauw idee hebt waar je over praat..

Stop toch eens met mensen verkeerd voor te lichten !
Kijk eens op internet hoeveel mensen in problemen gekomen zijn, omdat zij een smartphone zonder internet abo gebruiken.

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

alfatrion schreef:Welk normaal gebruik hoort er eigenlijk bij een draadloos apparaatje waarmee je alles kan?
Zie mijn eerdere reactie: klik

angel1978

WillemV schreef:
BBCS schreef:Met alle respect, maar mensen die precies zo denken en geen internet abo afgesloten hebben, klagen massaal over de hoge kosten, omdat de smartphone toch verbinding gemaakt heeft met internet.
Dat met die hoge kosten is meteen afgelopen zodra de providers de instellingen voor internet niet meer automatisch gaan versturen naar abonnees zonder een internetbundel. Wanneer er geen instellingen in het toestel staan, kan dat toestel simpelweg geen verbinding met internet maken. En is nog wel gewoon als GSM toestel te gebruiken. Jij beweerde wat anders, wat dus niet klopt.
exact.. maar dat willen de providers niet, want dan lopen ze inkomsten mis..

De telefoon heeft niet standaard de instellingen om verbinding te maken met internet.. Deze moeten erin gezet worden, deze zijn namelijk afhankelijk van de provider.. Zonder deze instellingen geen internet..

Dan moet iemand er eerst moeite voor doen om de juiste instellingen erin te krijgen.. Da's lastig, maar te doen.. Maar providers hebben deze liever er meteen in staan en sturen je dus een smsje met de instellingen. Je hoeft enkel op de knop te drukken en ze te accepteren en het is klaar ( of ze worden door de winkel er al voor- in geprogrammeerd )..

Als men daar eens mee zou stoppen !

Hatertje

Ongelezen bericht door Hatertje »

Het zijn wel altijd de mensen die een smartphone zonder internetbundel nemen die klagen over hoge kosten.

Over de instellingen:

Dit is een service die de provider verleent. Tuurlijk kunnen ze dit ook alleen versturen naar mensen met een internetabonnement, maar dan zal je zien dat de mensen die af & toe willen internetten weer boos de klantenservice gaan bellen dat het niet lukt om te internetten omdat de instellingen niet kloppen. Keuzes Keuzes.

Tsja, dan vraag ik me ook nog af of de eindgebruiker (dochter) zelf niet slim genoeg zou zijn om de instellingen handmatig in het toestel te plaatsen. Mezelf kennende een paar jaar geleden: Ja.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

BBCS schreef:
alfatrion schreef:Welk normaal gebruik hoort er eigenlijk bij een draadloos apparaatje waarmee je alles kan?
Zie mijn eerdere reactie: klik
Daar kan ik het niet uit halen.

angel1978

Tsja, dan vraag ik me ook nog af of de eindgebruiker (dochter) zelf niet slim genoeg zou zijn om de instellingen handmatig in het toestel te plaatsen. Mezelf kennende een paar jaar geleden: Ja.
De optie is dan nog om dat te laten blokkeren ( zoals al eerder uitgelegd ).. Alle instellingen zijn dan alleen aan te passen indien er een ww gegeven wordt.. Als de dochter die niet kent, dan houdt het al snel op.

WillemV

Hatertje schreef:Over de instellingen:

Dit is een service die de provider verleent. Tuurlijk kunnen ze dit ook alleen versturen naar mensen met een internetabonnement, maar dan zal je zien dat de mensen die af & toe willen internetten weer boos de klantenservice gaan bellen dat het niet lukt om te internetten omdat de instellingen niet kloppen. Keuzes Keuzes.
Het is gewoon niet netjes van de providers om deze instellingen automatisch naar abonnees te sturen zonder een internetbundel terwijl de providers donders goed weten dat het toestel vervolgens automatisch gaat verbinden met internet en hoge kosten (dus opbrengsten voor de provider) genereert.

GodsSon

Ongelezen bericht door GodsSon »

WillemV schreef:
Hatertje schreef:Over de instellingen:

Het is gewoon niet netjes van de providers om deze instellingen automatisch naar abonnees te sturen zonder een internetbundel terwijl de providers donders goed weten dat het toestel vervolgens automatisch gaat verbinden met internet en hoge kosten (dus opbrengsten voor de provider) genereert.
Het is niet slim dat klanten zich niet volledig informeren voor de aankoop van een toestel.

Buiten dat zijn de instellingen ook nodig voor bijvoorbeeld het sturen van MMS en daarom moeten ze in het toestel. De fabrikant zou men ook aan kunnen kijken dat die de instelling automatisch op geen verbinding maken zet.

Het is een gedeelde verantwoordelijkheid, zowel verkoper als koper moeten in deze opletten. Probleem is vaak een toestel aanschaffen via internet, dus onvolledige informatie of een toestel via andere wegen aanschaffen (tweedehands). Dan heb je niet de informatie die in een winkel gegeven wordt. Ik weet zeker dat de iPhone nooit, nooit maar dan ook echt nooit zonder internet abonnement verkocht wordt

WillemV

GodsSon schreef: Het is een gedeelde verantwoordelijkheid, zowel verkoper als koper moeten in deze opletten.
Natuurlijk is er gedeelde verantwoordelijkheid. Maar ik blijf het gedrag van de providers niet netjes vinden.
Probleem is vaak een toestel aanschaffen via internet, dus onvolledige informatie of een toestel via andere wegen aanschaffen (tweedehands). Dan heb je niet de informatie die in een winkel gegeven wordt. Ik weet zeker dat de iPhone nooit, nooit maar dan ook echt nooit zonder internet abonnement verkocht wordt
Jawel hoor. Door Telfort bijvoorbeeld:
2. Mijn internet Snelheid Per maand
Nee, ik wil geen surf&mail
http://shop.telfort.nl/telefoons/Apple/ ... :319|sso:0
Klik bij "Mijn abonnement" op Wijzigen.

angel1978

WillemV schreef:
GodsSon schreef: Het is een gedeelde verantwoordelijkheid, zowel verkoper als koper moeten in deze opletten.
Natuurlijk is er gedeelde verantwoordelijkheid. Maar ik blijf het gedrag van de providers niet netjes vinden.
Probleem is vaak een toestel aanschaffen via internet, dus onvolledige informatie of een toestel via andere wegen aanschaffen (tweedehands). Dan heb je niet de informatie die in een winkel gegeven wordt. Ik weet zeker dat de iPhone nooit, nooit maar dan ook echt nooit zonder internet abonnement verkocht wordt
Jawel hoor. Door Telfort bijvoorbeeld:
2. Mijn internet Snelheid Per maand
Nee, ik wil geen surf&mail
http://shop.telfort.nl/telefoons/Apple/ ... :319|sso:0
Klik bij "Mijn abonnement" op Wijzigen.
Je kunt iphones ook gewoon los kopen ( ook zonder bel-abonnement )....
Fijn dus dat je dat zeker weet, maar kloppen doet het niet.

GodsSon

Ongelezen bericht door GodsSon »

Mea culpa, erg slecht van Telfort. (zouden ze niet moeten doen :))
Bij los kopen is het helemaal de verantwoordelijkheid van een klant, dat kan je onmogelijk bij providers leggen.

angel1978

GodsSon schreef:Mea culpa, erg slecht van Telfort. (zouden ze niet moeten doen :))
Bij los kopen is het helemaal de verantwoordelijkheid van een klant, dat kan je onmogelijk bij providers leggen.
Wat niet ? het versturen van het smsje niet ? Dat is namelijk wat de provider doet.. Deze zorgt ervoor dat de instellingen in de telefoon terechtkomen.

Dat is wel degelijk de verantwoordelijkheid van de provider.. Niet van de verkoper, maar dat heeft ook niemand beweerd.

Maar ik begrijp dus dat je en de voorgaande berichten niet gelezen hebt en datgene je eerst zo zeker wist, nu ineens niet meer zo zeker weet ?

Hatertje

Ik denk dat GodsSon bedoelt dat Telfort geen iPhones zonder internet moet verkopen. Niet de instellingen-sms.

angel1978

Hatertje schreef:Ik denk dat GodsSon bedoelt dat Telfort geen iPhones zonder internet moet verkopen. Niet de instellingen-sms.
dat snap ik ook wel.. Maar dat lost het probleem toch niet op, als diezelfde telfort daarna wel het smsje stuurt naar iemand die een iphone los heeft gekocht.

adSolvendum

Ongelezen bericht door adSolvendum »

BBCS schreef:
adSolvendum schreef:Een koper van een telefoon mag helemaal zelf bepalen hoe hij / zij deze telefoon zal gaan gebruiken, en hoeft zich daarbij niets aan te trekken van de mening van enkele forum-leden.
Praat toch geen onzin!
Naast cognitieve dissonantie nu ook al megalomanie.

mzuri

Ongelezen bericht door mzuri »

WillemV schreef:
En vlgs TS vindt Ben dat eigenlijk ook
Antwoord : iphones staan permanent in verbinding met internet, dat kunt u zelf niet uitzetten, dat moet de Applestore doen.

Maar ik wil helemaal geen internet verbinding met Ben, kunt u dat uitzetten? Nee
Kunt u dat misschien kenbaar maken aan uw klanten dan? Ja, dat zouden we eigenlijk moeten doen

Hatertje

Het antwoord van Ben is kul. Internet is wel degelijk uit te zetten op een iPhone. De incompetente callcentermedewerker weet dat waarschijnlijk niet en stelt daarom een slap verhaal op waar de klant hopelijk akkoord mee gaat.

Gesloten