LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vergoeding stoppen met roken cursus
Re: Vergoeding stoppen met roken cursus
Moet Tiptoo gelijk geven, een vergelijking met betalen van fitness is hier echt niet op zijn plaats!
Iemand nog andere suggesties, wat betaald moet worden?
Iemand nog andere suggesties, wat betaald moet worden?
jawel hoor de sportschool die ik doetennis schreef: Iemand nog andere suggesties, wat betaald moet worden?
@lostlovey
duidelijke taal die je spreekt!
-
oh ik weet genoeg wat ik graag betaald wil zien tennis
helaas meneer de gepensioneerde heb ik noooooooit gerookt...en ik ben zo kreupel als ik weet niet wat....
sporten kan ik niet helaas.dat kan mijn lichaam niet aan....
medicatie daar tov moet ik wel veel zelf betalen...ook niet aftrekbaar de drempel is te hoog!net iets......ja ib kan het wel makkelijker maken maar niet leuker.
misschien een sigaret wel
helaas meneer de gepensioneerde heb ik noooooooit gerookt...en ik ben zo kreupel als ik weet niet wat....
medicatie daar tov moet ik wel veel zelf betalen...ook niet aftrekbaar de drempel is te hoog!net iets......ja ib kan het wel makkelijker maken maar niet leuker.
rozemarijntje schreef:oh ik weet genoeg wat ik graag betaald wil zien tennis
tja rozemarijntje en de gepensioneerde wil nog fitness vergoed hebben terwijl jij de nodige medicatie niet betaald krijgt, dat is pas erg!! en je bent nog een stuk jonger.
-
Er werd toch hier gediscussieerd over de vraag of rokers die willen stoppen maar geholpen moeten worden middels een vergoeding van de Zorg? Wel, ik reageerde erop dat ik ook niets gekregen heb van het toenmalige ziektekostenverzekering toen ik zelf stopte met roken en ik vind dat in het geval van roken je dit ZELF moet oplossen.tiptoo schreef:@van der Wardt
prima hoor dat jij vindt dat rokers er niks voor over hebben , dat is jouw mening.
maar om nou zo'n raar antwoord neer te zetten dat fitness voor je betaald moet worden? moet niet gekker worden ik sport ook en moet het ook zelf betalen , raar maar waar.
nog wat als het je tijd is ga je ook zonder roken wel de pijp uit hoor
volgens mij ben jij zo'n ex roker die al zeurt als die ook maar een stukje rook ruikt, die komieken heb je ook
Verder werd er geschreven dat hulp aan rokers vele malen goedkoper is dan de ziekten die het gevolg zijn van roken te bekostigen.
Dus daarop verder redenerend schreef ik dat mensen die hun lichaam nog fit en gezond houden dan ook maar door de zorg moeten worden gefinancieerd omdat ook zij door gezond te leven en te sporten de zorg kosten enorm kunnen beperken. Dat jij dit niet begrijpt is zielig en je opmerkingen over sporten is duidelijk. Ik vraag niet om een vergoieding maar maakte wsel een vergelijking tussen vergoedingen voor het stoppen met roken en anderen die kosten maken om op hogere leeftijd fit blijven dmv sporten en daardoor weinig kosten voor de zorgverzekering veroorzaken.
In het kort: Als de zorg rokers tegemoet komt met het stoppen van die smerige gewoonte/verslaving dan zou de zorg verz. de anderen die hun lichaam in goede conditie houden met sport/fitness e.d. ook moeten compenseren voor de gemaakte kosten.
Wat ik volgens jou ben interesseert mij niet. Je zou kunnen beginnen met inhoudelijk te blijven ipv op de man te spelen!
Sorry, ook ik sport!Ik vraag niet om een vergoieding maar maakte wsel een vergelijking tussen vergoedingen voor het stoppen met roken en anderen die kosten maken om op hogere leeftijd fit blijven dmv sporten en daardoor weinig kosten voor de zorgverzekering veroorzaken.
Natuurlijk weet niemand welke sport ik uitoefen, en ik zeg het ook niet!
Maar jou redenatie, dat iemand sport dan minder kosten voor de zorgverzekering maakt, is toch een sprookje.
Als het anders is, laat het mij via een plausibele verklaring weten!
-
Dus ex rokers mogen hun ervaringen en methode niet verkondigen? Dat zijn altijd van die antwoorden van rokers die er niet zelf mee kunnen stoppen. Ben ik zolangzamerhand wel gewend . Dat noemen ze : Op hun borst slaan ! Kletskoek!lostlovey schreef:@van der Wardt
Ben het eens met tiptoo. Dit soort generaliserende opmerkingen van ex-rokers ben ik ook echt wel een beetje beu. Zichzelf hard op de borst slaan en onderwijl lekker schoppen. Nou chapeau hoor, dat het stoppen gelukt is. And make no mistake, als ik ga stoppen, ga ik daarvoor echt mijn handje niet ophouden maar ik zal ook zeker niet oordelen als een ander die wil stoppen dat wel doet.
Laat een ieder gewoon in zijn of haar waarde zeg, we kunnen niet allemaal even goed zijn .
Ik heb mijn hand ook niet opgehouden maar als rokers die willen stoppen wél door de Zorg geholpen worden moet die Zorg ook zij die hun lichaam wél in goede conditie houden financieel tegemoet komen. Wat mij betreft zal geen van beide gebeuren! DUIDELIJK ?
Dus verslaafde rokers wél helpen en zij die juist hun lichaam tegen kosten wel gezond houden niet ,is voor mij een verkeerde aanpak.
Ok, dan nu het antwoord op mijn vraag!
Even ter duidelijkheid, ik rook niet meer!
Even ter duidelijkheid, ik rook niet meer!
-
Ik heb het over senioren die dmv regelmatige lichamelijke oefeningen hun ouder wordende lijf nog een beetje in een redelijke conditie houden !tennis schreef:Sorry, ook ik sport!Ik vraag niet om een vergoieding maar maakte wsel een vergelijking tussen vergoedingen voor het stoppen met roken en anderen die kosten maken om op hogere leeftijd fit blijven dmv sporten en daardoor weinig kosten voor de zorgverzekering veroorzaken.
Natuurlijk weet niemand welke sport ik uitoefen, en ik zeg het ook niet!
Maar jou redenatie, dat iemand sport dan minder kosten voor de zorgverzekering maakt, is toch een sprookje.
Als het anders is, laat het mij via een plausibele verklaring weten!
Je bevordert de bloedsomloop, houdt je spieren in een redelijke conditie en je voelt je ook "lekker". Ik heb het duidelijk niet over risicovolle sporten die veel en vaak blessures veroorzaken. Die kan je zo opsommen. Voetballen, wielrennen, lichamelijke contact sporten e.d.
Noem hetgeen ik doe conditie training. Zoals ik eerder schreef zie ik de huisarts alleen voor een griepprik. Wij weten ook dat ouderen een enorme kostenpost zijn voor de Zorg en veel kan voorkomen worden door meer beweging en conditietraining. Duidelijk?
ah omdat van der Wardt zich lekkerder voelt moet de sport maar betaald worden en ook nog eens mogen de rokers als het nodig is geen hulpmiddelen gebruiken.....dat is een egoistische instelling , gatver.....ik heb een schurft aan dit soort borstkloppers echt je weet niet wat je hier neerzet....je was een roker en nu ben je helemaal gezond??????????? nou denk dat ik gezonder dan jou ben!!
@tennis vraag het je toch wat voor sport doe je
Neen, het is niet duidelijk, waar heb je dit vandaan/gelezen?dmv sporten en daardoor weinig kosten voor de zorgverzekering veroorzaken.
Ik heb het ook over senioren, want ik denk zelf, dat ik ouder ben als je!Ik heb het over senioren die dmv regelmatige lichamelijke oefeningen hun ouder wordende lijf nog een beetje in een redelijke conditie houden !
@Tiptoo
Ik zeg niet veel, maar het is een balsport.
-
Een stukje verderop schrijf je dat je NIET meer rookt! Niet minder ook zeker ! Dus je kletst maar wat. Ik vind het verschrikkelijk dat je kreupel bent maar op de fitness zie ik ook een man in een rolstoel met een dwarslaesi die toch bezig blijft om zijn lichaam fit en in conditie te houden.rozemarijntje schreef:oh ik weet genoeg wat ik graag betaald wil zien tennis
Ik zie er mensen die op dokters advies daar hun ledematen trainen om die weer in conditie te brengen. En ja, ook senioren die willen voorkomen dat ze rollator artiesten worden. Erg he?
Bijna iedereen die medicatie nodig heeft moet veel zelf betalen. Eerst je eigen risico en dan ook nog bijdragen aan de kosten voor sommige geneesmiddelen.
Verder begrijpen jullie geen van allen welke boodschap ik hier neerzette.
Ik zal er verder maar geen woorden meer aan vuil maken want begrijpend lezen schijnt voor velen hier heel moeilijk te zijn.
Klopt, want op de vragen weet je geen antwoord!k zal er verder maar geen woorden meer aan vuil maken want begrijpend lezen schijnt voor velen hier heel moeilijk te zijn.
Natuurlijk is bewegen gezond, maar dit houd niet in, dat je vraagt, om jou contributie via de zorg te betalen.
Hier is nog een artikel over mensen zoals je, met de fitness gedachten:
Dus volgens jou worden de extreem sporten niet meegerekend, is dan fitness nr.1!
Maar liefst 3,1 miljoen Nederlanders doen aan fitness. Jaarlijks zijn er 370.000 blessures door fitness. Qua aantal blessures komt fitness hiermee op de derde plaats na veldvoetbal en hardlopen.
Niet helemaal, iets kleiner!tiptoo schreef: @tennis , ik gok volleybal
dan is het tennis balsport dan niet je naamtennis schreef:
Niet helemaal, iets kleiner!
-
Tiptoe, je verdraait alles wat schreef. Voor jou nog 1x en dan kan je de boom in.tiptoo schreef:ah omdat van der Wardt zich lekkerder voelt moet de sport maar betaald worden en ook nog eens mogen de rokers als het nodig is geen hulpmiddelen gebruiken.....dat is een egoistische instelling , gatver.....ik heb een schurft aan dit soort borstkloppers echt je weet niet wat je hier neerzet....je was een roker en nu ben je helemaal gezond??????????? nou denk dat ik gezonder dan jou ben!!
Ik schreef dat indien de Zorgverzekeraars het stoppen met roken vergoeden dan zouden de mensen die juist proberen om gezond te leven ook hierin tegemoet gekomen dienen te worden. Dit is zeker te moeilijk voor jou om te begrijpen he? Verder ben je vrij onbeschoft in je uitlatingen.
Dat jij gezonder bent dan ik kan jij nooit beoordelen maat! Maar je zal nog niet over de 65 zijn he? Verder weet ik zeker dat indien ik niet was gestopt met roken mijn gezondheid nu erbarmelijk zou zijn geweest . Misschien was ik inmiddels wel aan longkanker gestorven. Steek er lekker nog maar eentje op !
van mij mag jij de boom in met je domme uitspraken ik zou niet weten waarom ze jou of iemand anders tegemoed moeten komen omdat je aan het sporten bent!! onzin , ik doe ook aan sport en krijg het ook niet vergoed trouwens voor je het vergeet........je bent een EX roker dus zo gezond ben je niet , of dacht je echt dat die longen van je weer schoon zijn geworden????????van der Wardt schreef:
zouden de mensen die juist proberen om gezond te leven ook hierin tegemoet gekomen dienen te worden. Dit is zeker te moeilijk voor jou om te begrijpen he?
droom lekker verder
oh nog wat ....ik ben jouw maat niet!!
-
Word jij maar lekker misselijk hoor!tiptoo schreef:@van der Wardt .....zou toch maar eens vragen of je bril als je die hebt nagekeken wordt:-) rozemarijntje heeft nooit gerookt!!
ik word een beetje misselijk van jouw antwoorden lees eens wat deze vrouw allemaal heeft dan piep je wel anders!
oh laat maar....wij begrijpen je niet
@tennis , ik gok volleybal
Ja, ik maakte een vergissing en meende dat het Tennis was die eerder schreef te zijn gestopt met roken. Het was Rozemarijntje die schreef dat zij nooit had gerookt. Mea culpa ! Mijn verontschuldiging voor deze persoonsverwisseling. Ik heb totaal niets tegen Rozemarijntje, dat maak jij er weer van!
En juist, jullie begrijpen mij niet, d.w.z. jullie WILLEN niet begrijpen wat ik bedoelde. Beloon je rokers met het stoppen van roken via de Zorg dan ook hen belonen die juist geld besteden aan het in welstand houden van hun gezondheid.Moeilijk hè ?
Ik wens jullie allemaal wat en zal mij hier niet meer laten horen. Mij te veel rokers met lange tenen .
wij begrijpen jou prima jij wilt op kosten van ons gaan sporten maar dat gaat echt niet doorvan der Wardt schreef:
En juist, jullie begrijpen mij niet, d.w.z. jullie WILLEN niet begrijpen wat ik bedoelde. Beloon je rokers met het stoppen van roken via de Zorg dan ook hen belonen die juist geld besteden aan het in welstand houden van hun gezondheid.
-
Leer eerst eens fatsoenlijk Nederlands schrijven, maat! Oh, ik schreef ook niet dat je mijn maat was! Met zulke "maten" heb je geen vijanden nodig!tiptoo schreef:van mij mag jij de boom in met je domme uitspraken ik zou niet weten waarom ze jou of iemand anders tegemoed moeten komen omdat je aan het sporten bent!! onzin , ik doe ook aan sport en krijg het ook niet vergoed trouwens voor je het vergeet........je bent een EX roker dus zo gezond ben je niet , of dacht je echt dat die longen van je weer schoon zijn geworden????????van der Wardt schreef:
zouden de mensen die juist proberen om gezond te leven ook hierin tegemoet gekomen dienen te worden. Dit is zeker te moeilijk voor jou om te begrijpen he?
droom lekker verder
oh nog wat ....ik ben jouw maat niet!!
Enne, lees dit eens ff maat!
http://www.intenz.nl/nieuws-zorgverzeke ... tml?id=179
Het eerste schaap is over de dam!
Ook jij mag de boom in. Ik stop met verdere discussie hier op dit rokershol !
Laatst gewijzigd door van der Wardt op 08 feb 2011 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.