Ik vind niet dat je de schuld volledig bij UWV kunt leggen omdat jij 2 keer hebt geprobeerd te uitkering stop te zetten. Fouten kunnen gemaakt worden en hoe laks UWV ook is, je dient (proactief) contact te zoeken om het probleem op te lossen.
Ik vermoed dat het bedrag wat je aan UWV verschuldigd bent wel tegen € 10.000 aan tikt.
Dit heeft vast wel een tijd in je achterhoofd gezeten. Hoe kun je dan ook nog een lening van € 10.000 afsluiten? Ik vind dit een enorm risico omdat de vordering van UWV op het moment van afsluiten waarschijnlijk nog rechtsgeldig was.
Zijn dit dan de “omstandigheden” waar jij echt helemaal geen invloed op kon uitoefenen? Dat is gewoonweg niet waar! Je hebt 2 risico's genomen waar jij zelf verantwoordelijk voor bent. Nu deze rauw op je dak komen vallen ligt de schuld ineens bij iedereen behalve jezelf.
ik heb wel degelijk diverse keren en heel veel meer dan 2 keer contact hierover gehad.
daarbij ben ik na alle papieren opgevraagd te hebben er achter gekomen dat ze de papieren naar een compleet verkeerd adres hebben gestuurd.
ik heb het geld niet opgemaakt daar zijn automatisch alle rekeningen van betaald door afschrijvingen.
natuurlijk is dat voor een gedeelte mijn schuld.
maar in 2009 kreeg ik hier pas van te horen.
ik zeg ook niet dat ik het niet terug wil betalen. dat doe ik intussen al een tijdje.
maar neemt niet weg dat het wel heel erg makkelijk wordt afgeschoven op de burger.
als hun een fout maken moet dat kunnen, dit is tenslotte menselijk.
maar doe jij dat dan heb je gelijk een dikke boete aan je broek hangen.
dan de lening, die heb ik afgesloten toen dit allemaal nog niet bekend was.
maar het resulteert wel in een probleem.
het is gewoon een feit dat alles daar langs elkaar heen gaat en wij daar de dupe van zijn.
een voorbeeldje,
ik was vorig jaar weer ruim aan het werk tot ik in november ineens weer geld kreeg van het uwv.
ik had hier geen recht op, en heb daar ook over gebeld.
ik kreeg toen te horen dat ze mij niet te woord mochten staan zelfs niet omdat ik onterecht geld kreeg.
de reden: ik maakte het hun te moeilijk omdat ik ze op hun eigen fouten wees en omdat ik had gezegd dat ik dan naar leeuwarden kwam om de boel oog in oog recht te zetten.
dit was een bedreiging !!!! toen heb ik ze uitgelachen en gezegd dat ze niet goed bij hun hoofd waren.
maar toen ik zei dat ze dat geld dan niet meer terug gingen krijgen wilden ze me wel te woord staan.
eindconclusie: ik kreeg een boete van €350 omdat ik geen melding had gemaakt dat ik aan het werk was!!!!!!
ik heb het zelfs zwart op wit staan en het staat ook in hun systeem !!!!!
dit alles is nog maar een klein stukje van het verhaal.
en ik betaal wel, had een regeling van €75 p/m maar dit hebben ze omgezet naar een loonbeslag waarbij de beslagvrije voet niet eens gehandhaafd wordt.
heb al 3 keer een in/uitgaven formulier met bewijzen toegestuurd.
en er wordt niets mee gedaan.
maar ok, het is allemaal mijn eigen schuld.