LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] adaptercentrum!
Re: adaptercentrum!
ik heb toch mijn adapter ontvangen. oke ze maakte een fout maar het is wel geleverd. ik werk hier niet aan mee. succes.
Re: adaptercentrum!
RafaelBehouden
Ik raad je aan om voorzichtig te zijn met het gebruik van de woorden "oplichters" en "oplichterspraktijken". Zie hier voor mijn hier volgende informatie:
Smaad en Laster: wat mag wel en wat mag niet?
Binnen de verruwing van de huidige samenleving zijn ook consumenten soms snel geneigd om anderen te beledigen of over de ander kwaad te spreken zonder dat daar een grond voor is. Er wordt dan op de diverse consumentensites vaak gesproken in termen van "oplichting" en "oplichter" en/of "bedrieger" en "bedrog".
Als je als consument op een openbaar forum, bij het plaatsen van een klacht gebruik maakt van bovenstaande kwalificaties, wees er dan volstrekt zeker van, dat je die beschuldiging(en) ook kunt bewijzen of in voldoende mate aannemelijk kunt maken.
Het is in zo’n geval wel belangrijk dat je dan de begrippen smaad en laster goed definieerd, omdat het in het openbaar gebruik van bovenstaande termen heel vervelende konsekwenties kan hebben.
Om te bepalen wat wél kan en wat niet kan, helpt het Wetboek van Strafrecht ons een handje:
De term smaad:
WvS-artikelen: 261 262 266 284 318 270
Een maatschappelijk aanvaardbare definitie van smaad is naar mijn mening: een bejegening die iemands eer, goede naam of aanzien aantast en/of een opzettelijk grievende belediging.
De term laster:
WvS-artikelen: 262 en 265
Een maatschappelijk aanvaardbare definitie van laster is naar mijn mening: het zwartmaken van of kwaadspreken over een ander, door deze in het openbaar van zaken te beschuldigen die onwaar zijn.
TIP
Ben je als consument zélf het slachtoffer van smaad en/of laster, ga dan altijd naar het politiebureau om daarvan aangifte te doen.
(Bron: WvS/ReadAC/woordenboek van van Dale)
Lees verder:
http://www.wetboek-online.nl/wet/Sr.html
http://www.iusmentis.com/meningsuiting/ ... elediging/
Maxiem/ReadAC
Ik raad je aan om voorzichtig te zijn met het gebruik van de woorden "oplichters" en "oplichterspraktijken". Zie hier voor mijn hier volgende informatie:
Smaad en Laster: wat mag wel en wat mag niet?
Binnen de verruwing van de huidige samenleving zijn ook consumenten soms snel geneigd om anderen te beledigen of over de ander kwaad te spreken zonder dat daar een grond voor is. Er wordt dan op de diverse consumentensites vaak gesproken in termen van "oplichting" en "oplichter" en/of "bedrieger" en "bedrog".
Als je als consument op een openbaar forum, bij het plaatsen van een klacht gebruik maakt van bovenstaande kwalificaties, wees er dan volstrekt zeker van, dat je die beschuldiging(en) ook kunt bewijzen of in voldoende mate aannemelijk kunt maken.
Het is in zo’n geval wel belangrijk dat je dan de begrippen smaad en laster goed definieerd, omdat het in het openbaar gebruik van bovenstaande termen heel vervelende konsekwenties kan hebben.
Om te bepalen wat wél kan en wat niet kan, helpt het Wetboek van Strafrecht ons een handje:
De term smaad:
WvS-artikelen: 261 262 266 284 318 270
Een maatschappelijk aanvaardbare definitie van smaad is naar mijn mening: een bejegening die iemands eer, goede naam of aanzien aantast en/of een opzettelijk grievende belediging.
De term laster:
WvS-artikelen: 262 en 265
Een maatschappelijk aanvaardbare definitie van laster is naar mijn mening: het zwartmaken van of kwaadspreken over een ander, door deze in het openbaar van zaken te beschuldigen die onwaar zijn.
TIP
Ben je als consument zélf het slachtoffer van smaad en/of laster, ga dan altijd naar het politiebureau om daarvan aangifte te doen.
(Bron: WvS/ReadAC/woordenboek van van Dale)
Lees verder:
http://www.wetboek-online.nl/wet/Sr.html
http://www.iusmentis.com/meningsuiting/ ... elediging/
Maxiem/ReadAC
Re: adaptercentrum!
En ook ik ben erin getrapt......
Ik had een adapter besteld op adapter4laptop.nl. Had de dag na de bestelling contact met een vriendelijke man omdat ik wilde weten hoe ik het product kon terugzenden omdat ik een foute bestelling had gedaan.
Hij vertelde dat het pakket reeds was verzonden. Twee dagen erna het pakket ook ontvangen, met de juiste adapter. Deze kort daarna teruggezonden en meteen een mail gestuurd om te laten weten dat ik het had teruggezonden en hem herinnert aan onze afspraak (ik zou m'n geld teruggestort krijgen min de verzendkosten).
Tot op heden heb ik geen contact meer met hen kunnen krijgen. Heb gebeld, ingesproken, mails gestuurd, reactie via de site achtergelaten en geprobeerd via de site met ze te chatten. Alles niet gelukt.
Net een melding gedaan bij Thuiswinkel Keurmerk, maar ik las hier al net dat ze daar niet bij zijn aangelsoten.....
Het was gelukkig geen rib uit m'n lijf, maar vind €35 weggooien toch wel erg zonde!!
Ik had een adapter besteld op adapter4laptop.nl. Had de dag na de bestelling contact met een vriendelijke man omdat ik wilde weten hoe ik het product kon terugzenden omdat ik een foute bestelling had gedaan.
Hij vertelde dat het pakket reeds was verzonden. Twee dagen erna het pakket ook ontvangen, met de juiste adapter. Deze kort daarna teruggezonden en meteen een mail gestuurd om te laten weten dat ik het had teruggezonden en hem herinnert aan onze afspraak (ik zou m'n geld teruggestort krijgen min de verzendkosten).
Tot op heden heb ik geen contact meer met hen kunnen krijgen. Heb gebeld, ingesproken, mails gestuurd, reactie via de site achtergelaten en geprobeerd via de site met ze te chatten. Alles niet gelukt.
Net een melding gedaan bij Thuiswinkel Keurmerk, maar ik las hier al net dat ze daar niet bij zijn aangelsoten.....
Het was gelukkig geen rib uit m'n lijf, maar vind €35 weggooien toch wel erg zonde!!
Re: adaptercentrum!
Beste mensen ook wij hebben 8 dgn geleden op donderdag 5 juli 2012 een bestelling gedaan bij adapter4laptop.nl een accu en een adapter voor een acer laptop we hebben € 88,00 betaald via ideal na 4 dgn nog niets binnen ik denk zal even bellen na 4 keer kreeg ik iemand aan de lijn en kreeg het antwoord dat het het product bij hun een woensdag binnenkwam en het gelijk verstuurd zou worden het is nu vrijdag nog niets binnen we hebben gebeld er word niet opgenomen we hebben gemaild maar ook dit word niet beantwoord .
ik heb zoiets volgens mij worden we belazerd het is moeilijk te controleren ook niet als je het controleerd bij de politie op de site internet fraude bij het controleren van de site,naam, en banknummer is daar niets bekend ook raar is dat deze site een logo voert van veilig winkelen hoe kan dat? wel .
vervolg na vrijdag een mail gestuurd te hebben met een bericht dat als ik geen antwoord zou krijgen dat ik dan aangiften zou gaan doen voor webfraude bij de politie wel tot mijn grote verbazing stond vanmorgen toch een volgens mij een snelle courier met ons pakje maar zonder excuus of wat voor enige reactie van deze firma.
ik heb zoiets volgens mij worden we belazerd het is moeilijk te controleren ook niet als je het controleerd bij de politie op de site internet fraude bij het controleren van de site,naam, en banknummer is daar niets bekend ook raar is dat deze site een logo voert van veilig winkelen hoe kan dat? wel .
vervolg na vrijdag een mail gestuurd te hebben met een bericht dat als ik geen antwoord zou krijgen dat ik dan aangiften zou gaan doen voor webfraude bij de politie wel tot mijn grote verbazing stond vanmorgen toch een volgens mij een snelle courier met ons pakje maar zonder excuus of wat voor enige reactie van deze firma.