LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] brief ontvangen van GGN

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Sara Etty
Berichten: 654
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:34

Re: brief ontvangen van GGN

Ongelezen bericht door Sara Etty »

In het kader van GGN en de vraag van Janneman (die nu al dan niet toch onder protest misschien zal gaan betalen) even een mogelijke reactie op GGN voor eegaleasers die niet van plan zijn onder protest te betalen.




CONCEPT:

AANGETEKEND


Plaats & Datum: ……………………………………………………….

Betreft: uw referentie:…………………………………………………

Bijlagen: 1. Vernietigingsbrief echtgenote d.d. …………………
2. ontvangstbevestiging Dexia d.d. ……………………
3. Brief aan Dexia d.d. ………………………………..





Geachte heer / mevrouw,


Op ……………… ontving ik uw schrijven d.d. ……………….. In dit schrijven sommeert u mij om binnen vijf dagen ………….euro aan u over te maken. Dit bedrag betreft een door Dexia gestelde vordering op mij vermeerderd met de door u in rekening gebrachte incassokosten. Deze door Dexia gestelde en kennelijk aan u overgedragen vordering bestaat echter niet.

Mijn echtgenote heeft op …………….. buiten rechte de vernietiging van de overeenkomst (contractnummer …………………) tussen mijzelf en Dexia ingeroepen op grond van artikel 1:88 juncto 1:89 juncto 3:49 ev. BW (zie bijlage 1). Deze aangetekend aan Dexia gezonden vernietigingsbrief werd door Dexia naar eigen zeggen ontvangen op ……………….. (zie bijlage 2). Op grond van wet kreeg de buiten rechte ingeroepen vernietiging effect bij ontvangst door Dexia als wederpartij. Dexia heeft tot op heden deze vernietiging niet effectief betwist. Op grond van wet kan Dexia dit overigens enkel proberen binnen rechte.

Ten gevolge van de ingeroepen vernietiging bestaat er geen vordering meer van Dexia op mij. Wel heb ik een vordering op Dexia uit onverschuldigde betaling a ………… euro.

Zoals u kunt opmaken uit bijlage drie heb ik Dexia - voordat Dexia de vordering aan u uit handen gaf - reeds ten overvloede geattendeerd op het feit dat een niet bestaande vordering niet kan worden overgedragen op een ander. Dexia heeft kennelijk toch besloten hiertoe over te gaan. Waarschijnlijk in de hoop mij op deze wijze te intimideren en tot een niet verschuldigde betaling te dwingen.

Ik betreur ten zeerste dat Dexia u volstrekt onnodig in deze positie heeft geplaatst. Daar er niets van mij te vorderen valt, deel ik u bij deze mede dat eventueel door u reeds gemaakte kosten met betrekking tot invorderingsmaatregelen en administratie voor rekening van Dexia dienen te komen. Nu de aan u overgedragen vordering niet bestaat heeft verder contact tussen uw organisatie en mijzelf weinig nut. Beter ware het indien u al hetgeen betrekking heeft op deze niet bestaande vordering, terugstuurt naar Dexia.


In de veronderstelling u hiermee van dienst te zijn,


Met vriendelijke groet,



Naam lessee.



In afschrift aan: Dexia ………………. (adres Dexia etc)

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: brief ontvangen van GGN

Ongelezen bericht door aert0001 »

Dank je wel Sara.

Ton

Sara Etty
Berichten: 654
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:34

Re: brief ontvangen van GGN

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Indien een lessee in een eegalease situatie wel wil betalen maar reeds in de GGN situatie zit kan hij m.i. zoals eerder gezegd het beste direct aan Dexia betalen, en dan alleen het bedrag aan restschuld en dus niet de in rekening gebrachte incassokosten. Brieven die lessee en zijn eega vervolgens naar mijn idee aan dexia zouden kunnen sturen heb ik eerder al weergegeven hier. Maar er moet in deze situatie natuurlijk ook een brief naar GGN. Hiervoor heb ik inmiddels ook een concept geschreven:


CONCEPT:



AANGETEKEND



Plaats & Datum: ……………………………………………………….

Betreft: uw referentie:…………………………………………………

Bijlagen:
1. Brief aan Dexia d.d. ……………… (aangaande betaling onder protest)
2. Vernietigingsbrief echtgenote d.d. …………………
3. Ontvangstbevestiging Dexia d.d. …………………
4. Brief aan Dexia d.d. ………………………………..


Geachte heer / mevrouw,

Heden heb ik onder protest en onder nadrukkelijk voorbehoud van alle rechten en weren de door u in uw schrijven d.d. ………….. veronderstelde vordering van Dexia op mij aan Dexia (……….. euro) voldaan (zie bijlage 1).

Mijn echtgenote heeft d.d. ………… buiten rechte de vernietiging van het aan de betreffende vordering ten grondslag liggende contract (nummer……………) ingeroepen (zie bijlage 2). Dexia ontving deze aangetekend verzonden vernietigingsbrief naar eigen zeggen d.d. ……………… (zie bijlage 3). Voordat Dexia deze, met de vernietiging tenietgegane vordering aan u heeft overgedragen heb ik Dexia ten overvloede geattendeerd op het feit dat een niet bestaande vordering als deze niet kan worden overgedragen op een ander en dat eventueel te maken kosten, indien Dexia dit toch zou doen, uiteraard voor rekening van Dexia dienen te komen (zie bijlage 4).

Hoewel de door Dexia gestelde vordering dus klaarblijkelijk niet bestaat heb ik mij, onder grote druk van Dexia gedwongen gevoeld om dit bedrag onder protest en onder voorbehoud van alle rechten en weren toch over te maken. Met de ten onrechte door Dexia in het leven geroepen gemaakte incasso en administratie kosten uwerzijds heb ik echter, om bovengenoemde redenen niets te maken. Voor enig verhaal in dit kader verwijs ik u dan ook naar Dexia. Ik betreur overigens ten zeerste dat Dexia u geheel onnodig in deze positie heeft geplaatst.


In de veronderstelling u hiermee van dienst te zijn,


Met vriendelijke groet,


Naam lessee.

In afschrift aan Dexia ………….(adres Dexia etc.)

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: brief ontvangen van GGN

Ongelezen bericht door aert0001 »

Sara je bent druk bezig geweest zeg.
Prachtige brieven, mogen ze vrij gebruikt worden?

Ton

Sara Etty
Berichten: 654
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:34

Re: brief ontvangen van GGN

Ongelezen bericht door Sara Etty »

het zijn maar concepten en ieder moet zelf bekijken of en zo ja wat hij/zij hiermee doet. Het zij gewoon m.i. mogelijke reacties op mogelijke situaties.

Groet, Sara

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: brief ontvangen van GGN

Ongelezen bericht door aert0001 »

Sara, staat de egaalease situatie nog sterk volgens jou?
Maarten had ook een postieve brief m.b,t, tot het huurkoop-criteria,
ik krijg steeds meer het gevoel dat men aan het twijfelen gaat, is dat nodig?
Het hele verhaal van huurkoop of niet lijkt mij toch duidelijk?
Gewoon vasthouden is toch een goede strategie, vooral als je verhaal gewoon waar is, en je dus terrecht vernietigd hebt, Wij hebben al in 2002 vernietigd en staan nog steeds rechtovereind.

Ton

amiek

Re: brief ontvangen van GGN

Ongelezen bericht door amiek »

Ook ik heb 18-8 brief ontvangen van GGN. Heb restschuld na aflopen van contract in maart niet betaald. Mijn partner heeft niet getekend. Ben lid van SLV. Ik volg al lezend juliie commentaar, maar begin hem nu te knijpen, omdat er nu steed meer kosten bij komen. Heb een rot weekend gehad en na een nachtelijk gesprek met echtgenoot besloten toch maar te betalen. Echter al lezend bij janneman ben ik gaan twijfelen. Wat is wijsheid. Mijn restschuld is 11539 euro en aan kosten nu 781 incassokosten en 509 euro rente. Help

Gast

Re: brief ontvangen van GGN

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 07 Apr 2003 13:27 door Agnes


--------------------------------------------------------------------------------

Voor de nieuwkomers is het misschien handig om in 1 topic wat info te geven. (het forum is inmiddels zo groot )
Hieronder wat links en topics waar (vind ik...) vrij veel belangrijke info instaat.

Om de topics te vinden kun je de tekst (of een gedeelte ervan) boven in de zoek-box plaatsen. Als we deze topic nou omhoog halen als hij van pag. 1 verdwijnt, blijft hij steeds zichtbaar voor de nieuwkomers.

Links:

http://www.leaseverlies.nl

http://www.eegalease.nl

http://www.pay-back.nl

http://www.leaseleed.nl

http://www.stichtingdeombudsman.nl

http://home.hccnet.nl/l.blok

Gesloten