breukelaar schreef:Het is niet mijn gewoonte op forumberichten te reageren maar helaas stel Van Rossum hier een aantal zaken die om een tegenreactie vragen.
- Sinds eind 2004 ben ik als adviseur bij Koersplandewegkwijt betrokken, tot op de dag van vandaag ben ik daar intensief (en met resultaat) mee bezig. We zijn volop in voorbereiding op het aanstaande pleidooi in hoger beroep.
Met respect, maar ik heb niet anders beweerd.
breukelaar schreef:- Mijn bedrijf werkt onder AFM adviesvergunning. Dat houdt in dat je aan alle wettelijke (WFT) kenniseisen moet voldoen maar GEEN producten mag verkopen. Ik ben al 15 jaar urenschrijveren werkzaam als financieel planner.
Zie
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 2#p1153952
Zie
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 2#p1154172
Ik beweer dus:
"Net als Kassa en Radar beweer ik adviseur = adviseur = adviseur.
Dat gaat in een moeite door, in termen van tussenpersonen en intermediairs. Waarom zou juist ik moeten uitleggen dat er verschil is in AFM-licenties. Doe me een lol"
Tot op heden is dat niet tegengesproken.
breukelaar schreef:
- Mijn bedrijf is tevens aangesloten bij het Kifid. Dat is ook verplicht als je met vergunning van de AFM werkt.
Yes, Capital Consult is aangesloten.
breukelaar schreef:
- Ik ben van 2002 tot eind 2010 voorzitter geweest van de VOFP juist om de consument een alternatief te bieden voor de productverkopers.
- VOFP leden zijn geen tussenpersonen en intermediairs. Dat is incorrecte informatie van Van Rossum.
Er is door KASSA flink reclame gemaakt voor VOFP. Dat is waar ik op wees. Voor de rest is mijn informatie net zo 'correct' als die tijdens KASSA en RADAR uitzendingen.
Ik beweer dus:
"Net als Kassa en Radar beweer ik adviseur = adviseur = adviseur.
Dat gaat in een moeite door, in termen van tussenpersonen en intermediairs. Waarom zou juist ik moeten uitleggen dat er verschil is in AFM-licenties. Doe me een lol"
breukelaar schreef:
- De route via het Kifid is tot dusverre succesvol indien aangetoond kan worden dat er precontractueel fouten zijn gemaakt door verzekeraars. Die vlieger gaat niet altijd op.
Die vlieger gaat altijd op voor gedupeerden van een woekerpolis. Anders is het geen woekerpolis.
Er zijn geen gevallen bekend van consumenten die willens en wetens in de periode 1992 - 2007 polissen hebben afgesloten met een kostenstructuur van ver boven de 2,5% en een ORV-premie waarbij hen in de precontractuele fase is voorgerekend dat bij een meetkundig rendement van 6% de polis zou leeglopen. Er moet niet net gedaan worden of dat wel het geval is. Ja, er zijn ook polishouders die alleen maar
denken dat ze over een woekerpolis beschikken. Op diverse subfora heb ik daar voldoende tegen gewaarschuwd.
breukelaar schreef:
- Op 16 mei 2011 dient het Hoger Beroep inzake Koersplan. Tot dusverre de eerste collectieve rechtszaak inzake een beleggingsverzekering. Dit zou wel eens belangrijke jurisprudentie op kunnen leveren.
- Het is juist dat dan mogelijk de Hoge Raad zal volgen dus de route via de rechters duurt een flinke tijd. Gelukkig hebben we er al ruim 5 jaar opzitten met Koersplan.
Dat is dus precies wat ik beweer. 7 tot 10 jaar en kosten ca. 100.000 euro. Ook in individuele gevallen. Ondertussen wensen we KPDWK natuurlijk veel succes, net als Bernd van der Meulen bij hoger beroep en cassatie inzake Falcon.
breukelaar schreef:
Van Rossum: je kunt me altijd bellen of mailen als je eerst iets wilt controleren voor je het op dit forum zet. We streven hetzelfde doel na maar de eer en goede naam van personen en organisaties beschadigen is niet de weg die we moeten bewandelen.
Dat bellen blijkt dus niet nodig, want wat ik beweer klopt.
Overigens:
op mijn belangrijkste punt is niet ingegaan: dat je bij de financiële planners a 375,- euro actietarief wel terecht kunt voor afkopen & oversluiten,
maar niet voor het vorderen van een 100% schadevergoeding.
En laat dit subforum daar nu net
wel over gaan.