LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UWV verschuift betalingsdatum

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
ppp333333

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door ppp333333 »

gaat over het feit dat ze dat doen..
en dat ze dadelijk gewoon vaker gaan doen

atie51

Ongelezen bericht door atie51 »

Grrrrrr ook wij hebben een brief gehad van het uwv dat de wao uitkering voortaan op de 23 of de 25ste van elke maand worden uit betaald. die 2 weken moet je maar overbruggen van je vakantie geld en anders kun je een voorschot aanvragen.
grrr hoe help je mensen die toch al weinig hebben nog meer de goot in.
Maar er is al iemand bezig die heeft de bond in geschakeld en die zeggen ook dit is niet normaal waar blijft die 2 weken dan steken ze dat in hun eigen zak zodat hun wel op vakantie kunnen , maar dan van ons geld.
Ik denk dat we met ons allen de handen ineen moeten slaan en massaal moeten gaan bellen met het uwv dat je het er niet mee eens bent.
Over twee dagen word die persoon terug gebeld door de bond en krijgen wij te horen wat die gezegd heeft .... ik zal dat samenvatten en hier op het forum zetten zodat ook jullie er wat mee kunnen doen.

ppp333333

bedankt ik ben het er ook niet mee eens..
anders doen ze het volgend jaar weer

ppp333333

ik heb het gevoel dat ze het gewoon aan het proberen of ze erin trappen

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

atie51 schreef:Grrrrrr ook wij hebben een brief gehad van het uwv dat de wao uitkering voortaan op de 23 of de 25ste van elke maand worden uit betaald. die 2 weken moet je maar overbruggen van je vakantie geld en anders kun je een voorschot aanvragen.
grrr hoe help je mensen die toch al weinig hebben nog meer de goot in.
Maar er is al iemand bezig die heeft de bond in geschakeld en die zeggen ook dit is niet normaal waar blijft die 2 weken dan steken ze dat in hun eigen zak zodat hun wel op vakantie kunnen , maar dan van ons geld.
Ik denk dat we met ons allen de handen ineen moeten slaan en massaal moeten gaan bellen met het uwv dat je het er niet mee eens bent.
Over twee dagen word die persoon terug gebeld door de bond en krijgen wij te horen wat die gezegd heeft .... ik zal dat samenvatten en hier op het forum zetten zodat ook jullie er wat mee kunnen doen.
Hoop voor je dat de bond eventueel wat kan doen hiertegen maar ben er bang voor.
In principe betaald de uwv 2 weken 'vooruit', je krijgt half april geld voor de hele maand april, half mei is ook voor de hele maand mei.
Mischien had UWV het beter in 3x kunnen doen, juni 18de, juli 21ste, augustus de 25ste, was denk ik wat makkelijker geweest voor de mensen die een uitkering ontvangen, maar om ineens 10 dagen de betaling op te schorten.....
Ben benieuwd wat je over 2 dagen hier kan melden over wat de bond verteld heeft.

ppp333333

ben jij dan ook benieuwt choco :wink: :oops: :lol:

Chocomelk

ppp333333 schreef:ben jij dan ook benieuwt choco :wink: :oops: :lol:
Voor mij maakt dat niet zoveel uit ppp333333, heb daar geen last van maar begrijp wel dat er veel mensen hinder hierdoor gaan ondervinden.

atie51

juist niet geschoten is altijd mis he maar we moeten het wel allemaal samen doen 1 man ken niks uitbrengen tegen die grootmachten daar dus als we 1 vuist maken word het een stuk makkelijker denk ik
het is toch van de zotte dat ze doodleuk zeggen zo van je krijgt in mei vakantie geld dus dan kun je daar de boel van overbruggen, en wat mogen we dan in de vakantie doen gaan zitten duim draaien het is al geen vetpot en een gezin met kinderen willen zo wie zo wel even weg kunnen als de kinderen vakantie hebben nu gaat dat geld dus op aan huur en zo om die 2 weken te overbruggen.
mocht je hier niet uit komen dan kun je een voorschot vragen maar die moet je dan wel terug betalen dus dat is het ene gat met de ander vullen of zie ik dat verkeerd

Chocomelk

@ Atie, mischien een handtekening actie via een site op internet brengen en zoveel mogelijk aandacht zoeken op het net voor deze site ????

ppp333333

welk net

Chocomelk

ppp333333 schreef:welk net
visnet mischien ? :mrgreen:

ppp333333

:lol: :lol: :lol:

Chocomelk

vogels schreef:
je krijgt in mei vakantie geld dus dan kun je daar de boel van overbruggen, en wat mogen we dan in de vakantie doen gaan zitten duim draaien het is al geen vetpot en een gezin met kinderen willen zo wie zo wel even weg kunnen als de kinderen vakantie hebben
Ten 1e is de grote vakantie pas in de zomer en ten 2e krijg je niks minder. Dat schijnt maar niet door te dringen. Je hebt 1x per maand recht op je uitkering en dat gebeurt ook, alleen op een andere datum.
Wat heeft de grote vakantie uberhaupt te maken met vakantie geld ?

ppp333333

heel veel
want als het al op is voor ie begint wat dan :?: :?: :?: :mrgreen:

atie51

vakantie geld leggen mensen met een uitkering weg of ze betalen daar hun vakantie van... maar dat schijnt jou koud te laten jij schijnt geld zat te hebben anders zou je niet zo makkelijk praten erover en daarbij het scheelt wel degelijk of je je geld op de 15de krijgt of op de 25 ste.
je zult gelijk hebben dat het geld voor de hele maand is maar het verschil is nu moet je 2 weken langer met je geld doen.
en mensen die toch al weinig hebben is dat bijna niet te doen, maar dat snap jij natuurlijk niet

Fredje_68

Ongelezen bericht door Fredje_68 »

Het gros van mijn rekeningen worden de 16e afgeschreven.
Daar ik in de schuldsanering zit, mag ik geen extra schulden maken of achterstanden laten ontstaan.
Dit gaat nu dus wel gebeuren.

Vakantiegeld moet ik afdragen naar de boedelrekening dus kan ik het gat niet opvullen.

Ik zal met mijn bewindvoerder overleggen en ben benieuwd wat dat gaat brengen.

edit....
Ik heb inderdaad een WAO uitkering.
Laatst gewijzigd door Fredje_68 op 11 apr 2011 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk

atie51 schreef:vakantie geld leggen mensen met een uitkering weg of ze betalen daar hun vakantie van... maar dat schijnt jou koud te laten jij schijnt geld zat te hebben anders zou je niet zo makkelijk praten erover en daarbij het scheelt wel degelijk of je je geld op de 15de krijgt of op de 25 ste.
je zult gelijk hebben dat het geld voor de hele maand is maar het verschil is nu moet je 2 weken langer met je geld doen.
en mensen die toch al weinig hebben is dat bijna niet te doen, maar dat snap jij natuurlijk niet
Het schijnt dat sommige mensen niet begrijpen dat mensen die een uitkering krijgen van het uwv nu geld moeten 'afpakken' van het vakantiegeld om die 10 dagen te kunnen overbruggen.

ppp333333

en dat bedoel ik nou net

Chocomelk

Fredje_68 schreef:Het gros van mijn rekeningen worden de 16e afgeschreven.
Daar ik in de schuldsanering zit, mag ik geen extra schulden maken of achterstanden laten ontstaan.
Dit gaat nu dus wel gebeuren.

Vakantiegeld moet ik afdragen naar de boedelrekening dus kan ik het gat niet opvullen.

Ik zal met mijn bewindvoerder overleggen en ben benieuwd wat dat gaat brengen.
Je bewindvoerder zal tijdig de bedrijven moeten inlichten dat het niet meer de 16e afgeschreven kan worden maar pas de 26ste (heb je 1 dag speling).

Chocomelk

vogels schreef:
vakantie geld leggen mensen met een uitkering weg of ze betalen daar hun vakantie van...
Dat kan je nog steeds weg leggen! Het geld dat je in die 10 dagen (van 15 naar 25 = geen 2 weken!) hebt gebruikt, kun je na storting op de 25e weer bij je vakantiegeld leggen.

En als je dat niet wilt: er word je de mogelijkheid geboden een voorschot aan te vragen. Wat wil je dan nog meer.

Voor fredje68 ligt het inderdaad anders omdat hij zijn vakantiegeld moet afdragen. Dat hij hierdoor in de problemen komt, kan ik mij levendig voorstellen!
Vogels......al gebruik je geld van het vakantiegeld voor die 10 dagen dan moet je het toch van je uitkering missen die 10 dagen geld.........
Voorschot....hahaha lollig, ook dat word van je uitkering ingehouden in een paar keer, dus minder inkomen die maanden.

Begrijp je nu werkelijk niet dat er mensen zijn die niet weet ik hoeveel geld achter de hand hebben....en vooral voor mensen met een uitkering is dat heel moeilijk.

Gesloten