renegade66 schreef:alleen de incassokosten en rente. e.d zijn dus niet betaald,
het is wel lullig maar je had dit moeten betalen.
het is allemaal net langs elkaar heen gegaan zoals ik het lees.
het is pech hebben maar je hebt net de verkeerde rechter getroffen denk ik.
Dan komt nu bij mij de misschien stomme vraag naar boven, TUL is dat dan huisuitzetting?
Hieronder het antwoord van Juridisch loket, en nog steeds wordt huurachterstand beschreven.
Wat betekent dit dan? Er is geen mogelijkheid geboden om dit zonder rechtbank, in termijnen te betalen.
---------------------------------------------------
In uw mail geeft u aan dat u als de in het ongelijk gestelde partij bent veroordeeld door de Kantonrechter.
Mocht u niet tot overeenstemming kunnen komen met de deurwaarder, die voor het treffen van een betalingsregeling aan de opdrachtgever moet vragen of zij daarmee akkoord gaan, dan kan de deurwaarder met gebruikmaking van het vonnis ook zonder uw vrijwillige medewerking zich verzekeren van uitbetaling van het door u verschuldigde. Daartoe staan de deurwaarder meerdere mogelijkheden ter beschikking, zie hiervoor ook
www.schuldinfo.nl.
Het verschil tussen het treffen van een betalingsregeling na een gewezen vonnis is dat de deurwaarder nu een stok achter de deur heeft om u te bewegen echt een regeling, waarvan u niet af mag wijken, te treffen.
Normaal gezegd is de deurwaarder afhankelijk van toestemming voor door de deurwaarder te nemen acties, tenzij het het gedeelte betreft aan kosten die de deurwaarder betreffen die nog niet zijn voldaan. Hiervoor zou het van belang kunnen zijn de inhoud te kennen van de tussen de opdrachtgever en de deurwaarder gesloten overeenkomst.
De extra door de deurwaarder te nemen acties teneinde tot incassering van de vordering inclusief nakosten te komen, zullen voor uw rekening komen. Het advies aan u is dan ook om ofwel een haalbare betalingsregeling te treffen, danwel het verschuldigde ineens te voldoen. Gezien de hoogte van het bedrag is een beroep tegen de gewezen uitspraak niet mogelijk.
Verder is er mogelijk ook een ontruiming gevorderd, en toegestaan door de Rechter, welke bij niet voldoen aan de betalingsregeling ten uitvoer kan worden gelegd door de deurwaarder, met alle daaraan voor u verbonden kosten.