LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HP printer gekocht bij Dixon

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
BBCS
Contacteer:

Re: HP printer gekocht bij Dixon

Ongelezen bericht door BBCS »

puma73 schreef:
En die levensduurtabellen waar die consumentenorganisaties steeds naar verwijzen, dat is in theorie mooi verzonnen, alleen in de praktijk totaal niet haalbaar. Kan ook niet, want immers kan en mag van de goedkoopste accuboormachine van de Gamma niet de dezelfde kwaliteit, levensduur en betrouwbaarheid verwacht worden als van de duurste Makita of DeWalt. En dat is dus precies wat die organisaties met die levensduur tabellen doen: aan de goedkoopste accuboormachine van de Gamma precies de dezelfde kwaliteit, levensduur en betrouwbaarheid toekennen als van de duurste Makita of DeWalt.
Ik dacht dat jij hierover uitspraken had van rechters???? daar zijn vragen over gesteld om die link te geven. dat kun jij niet want je zit hier gewoon weer keihard te liegen.
Rustig maar.
Ik moet ze nog opzoeken.

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

BBCS schreef:
puma73 schreef:
En die levensduurtabellen waar die consumentenorganisaties steeds naar verwijzen, dat is in theorie mooi verzonnen, alleen in de praktijk totaal niet haalbaar. Kan ook niet, want immers kan en mag van de goedkoopste accuboormachine van de Gamma niet de dezelfde kwaliteit, levensduur en betrouwbaarheid verwacht worden als van de duurste Makita of DeWalt. En dat is dus precies wat die organisaties met die levensduur tabellen doen: aan de goedkoopste accuboormachine van de Gamma precies de dezelfde kwaliteit, levensduur en betrouwbaarheid toekennen als van de duurste Makita of DeWalt.
Ik dacht dat jij hierover uitspraken had van rechters???? daar zijn vragen over gesteld om die link te geven. dat kun jij niet want je zit hier gewoon weer keihard te liegen.
je zit gewoon keihard te liegen, de ene keer zijn het de rechters die uitspraken doen, de andere keer de consumentenorganisaties. weet je nog wel welke uitspraken je waar doet?

angel1978 heeft helemaal gelijk

Rustig maar.
Ik moet ze nog opzoeken.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ciske,

Je kunt BBCS hier weer mooi de boel zien verdraaien. Tot de aard van de zaak rekent hij hier wel de garantie maar niet de kwaliteit, (gemiddelde) levensduur en prestaties. Terwijl zaken de voor menselijke beheersing vatbare stoffelijke objecten zijn. BBCS lieg omdat hij weet dat precies het omgekeerde waar is. Hij weet dat omdat hij in het verleden is gewezen op onder andere deze uitleg van de wetgever:
Tweede Kamer, vergaderjaar 2000–2001, 27 809, nr. 3, pp. 5 schreef:Onderdeel c. [van artikel 1 lid 2 richtlijn 99/44/EG] spreekt over het geschikt zijn voor het gebruik waartoe goederen van dezelfde soort gewoonlijk dienen. Onderdeel d. [van artikel 1 lid 2 richtlijn 99/44/EG] bepaalt dat goederen de kwaliteit en prestaties moeten bieden die voor goederen van dezelfde soort normaal zijn en die de consument redelijkerwijs mag verwachten. De goederen moeten derhalve geschikt zijn voor het (normaal) gebruik en die kwaliteit en prestaties bieden die voor goederen van dezelfde soort normaal zijn. Dit alles valt onder het ruime begrip «eigenschappen» in artikel 17 lid 2 BW, waarmee geduid wordt op alle kwalitatieve discrepanties tussen de overeenkomst en de zaak. Zie Asser-Schut-Hijma, nr. 334.
Bij de kwaliteit en prestaties die het consumptiegoed moet bieden dient ingevolge onderdeel d. mede gelet te worden op de aard van het consumptiegoed. De aard van de zaak bepaalt bij toepassing van artikel 17 lid 2, eerste zin BW, mede datgene wat de koper op grond van de overeenkomst mag verwachten. Zie Parl. Gesch. Boek 7, p. 121, dat als omstandigheden noemt: nieuw of gebruikt, beschadigd of niet, merkartikel of artikel van onbekende herkomst. Ook hier noopt strikt genomen dit element van onderdeel d. [van artikel 1 lid 2 richtlijn 99/44/EG] niet tot aanpassing van artikel 17, maar om ieder misverstand hierover te voorkomen is dit element toch in de eerste zin van lid 2 expliciet genoemd.
Kwaliteit, levensduur en prestaties (technische) zijn eigenschappen van het product en terwijl garantie dat niet is.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 21 mei 2011 23:36, 3 keer totaal gewijzigd.

alfatrion

Grapje zeker,
art. 285b Sr schreef:
  1. Hij, die wederrechtelijk stelselmatig opzettelijk inbreuk maakt op eens anders persoonlijke levenssfeer met het oogmerk die ander te dwingen iets te doen, niet te doen of te dulden dan wel vrees aan te jagen wordt, als schuldig aan belaging, gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste 3 jaren of een geldboete van de vierde categorie.
  2. Vervolging vindt niet plaats dan op klacht van hem tegen wie het misdrijf is begaan.

BBCS
Contacteer:

Onderdeel d. [van artikel 1 lid 2 richtlijn 99/44/EG[ bepaalt dat goederen de kwaliteit en prestaties moeten bieden die voor goederen van dezelfde soort normaal zijn en die de consument redelijkerwijs mag verwachten. De goederen moeten derhalve geschikt zijn voor het (normaal) gebruik en die kwaliteit en prestaties bieden die voor goederen van dezelfde soort normaal zijn. Dit alles valt onder het ruime begrip «eigenschappen» in artikel 17 lid 2 BW, waarmee geduid wordt op alle kwalitatieve discrepanties tussen de overeenkomst en de zaak. Zie Asser-Schut-Hijma, nr. 334.
Wilt dus zeggen:

Dat men aan de goedkoopste accuboormachine van de Gamma precies de dezelfde kwaliteit, levensduur en betrouwbaarheid toekennen als van de duurste Makita of DeWalt.

En dat is echt totaal niet waar.

Ook mag je van een printer van €35,- niet de dezelfde kwaliteit, levensduur en betrouwbaarheid verwachten als van een printer van €2000,-.

Producten die in de dezelfde prijsklassen en specificaties liggen, mogen in beginsel wel met elkaar vergeleken worden.

Dan nog moet de leidraad zijn wat de uitspraken van de verkopende partij en zijn voorverkopers zijn, en niet de meningen die de consumentenorganisaties doen wat zij vinden waar het product aan moet voldoen.

alfatrion

Maar dat is een politieke opvatting die niet thuis hoort in een juridische discussie. Daarvoor verwijs ik je dus door naar de VVD. We hebben hier, in deze draad, eerder nog een citaat gezien uit een boek van een hoogleraar waarin hij stelt dat dit prima kan.

BBCS
Contacteer:

alfatrion schreef:Maar dat is een politieke opvatting die niet thuis hoort in een juridische discussie. Daarvoor verwijs ik je dus door naar de VVD. We hebben hier, in deze draad, eerder nog een citaat gezien uit een boek van een hoogleraar waarin hij stelt dat dit prima kan.
Als die hoogleraar stelt dat aan de goedkoopste accuboormachine van de Gamma precies de dezelfde kwaliteit, levensduur en betrouwbaarheid behoort te bezitten als van de duurste Makita of DeWalt, dan durf ik te stellen dat die er geen snars van begrepen heeft.

Ga maar eens een dag zeer zwaar werk met die goedkoopste accuboormachine van de Gamma doen, dan zal die binnen de kortste keren finaal naar de knoppen zijn, terwijl die dure Makita en DeWalt geen krimp geven.

Die goedkoopste accuboormachine van de Gamma is totaal niet geschikt voor het zeer zware werk, wat die dure accuboormachine van Makita of DeWalt wel geschikt voor zijn.

Je kunt niet zomaar zeggen: een boormachine een x tijd, een accuboormachine een x tijd, een printer een x tijd.
Je kunt die namelijk niet op één grote hoop gooien.
In theorie kan die hoogleraar dat mooi zeggen, maar in de praktijk kan dat nooit.

Jij beperk je tot de theorie en de theoretische regeltjes, terwijl het in de praktijk totaal anders gaat.
In de praktijk kun je niet zeggen dat de goedkoopste accuboormachine van de Gamma precies de dezelfde kwaliteit, levensduur en betrouwbaarheid bezit als van de duurste Makita of DeWalt.

Dat is in de praktijk niet waar.

De gehele industrie, markt, fabrikanten en winkelieren werken niet met die levensduurtabellen.

Men brengt van een productsoort diverse soorten kwaliteiten, levensduren, betrouwbaarheden en mogelijkheden, dit omdat er zoveel verschillende soorten werkzaamheden voor die ene productsoort is.

Voor de degene die maar een paar schroefjes in een zacht materiaal op jaarbasis moet schroeven of boren, is de goedkoopste accuboormachine van de Gamma een schitterende machine. Dus de budget prijs klasse.

Voor de degene die wat meer werk ermee doet en wat zwaardere werk, is een wat zwaardere machine beter, die is wat duurder en bezit meer kwaliteit. Dus de midden prijsklasse.

De degene die zwaar werk en veel met de machine werkt is een zware machine beter, die bezit nog meer kwaliteit en is nog veel duurder.

En de degene die zeer zwaar werk en zeer veel met die machine moet werken, is een professionele machine het beste. Bij die machine is kwaliteit en duurzaamheid en betrouwbaarheid zeer belangrijk en is in aanschaf ook veel en veel duurder dan het budget model.

En de degene die maar blijven beweren dat je van de budget machine precies dezelfde kwaliteit, levensduur en betrouwbaarheid mag verwachten als van de professionele machine, omdat die producten tot de dezelfde soort behoren, moeten met de voeten terug op aarde komen en de ogen open doen en kijken wat er in de praktijk werkelijk gebeurd.

De consumentenorganisaties bepalen niet de eigenschappen van de producten, maar de fabrikanten bepalen die eigenschappen van de producten. En het is aan de koper om akkoord te gaan met die eigenschappen zoals die door de fabrikant zijn opgesteld. Gaat de koper daar niet mee akkoord, dan moet hij niet tot de koop overgaan en later gaan zeuren, maar een product gaan kopen en kijken naar de eigenschappen die de fabrikant opgegeven heeft om te kijken of die eigenschappen wel aan de gestelde wensen en eisen van de koper voldoet.
Dat dient de koper voor de koop te bekijken en te beoordelen en niet na de koop.

Gesnapt, of moet ik het nog een keer uitleggen? :lol:

alfatrion

BBCS schreef:Als die hoogleraar stelt (...) dan durf ik te stellen dat die er geen snars van begrepen heeft.
Ja ja. Iemand die een master opleiding rechter achter de kiezen heeft en aangesteld is als hoogleraar heeft zou er geen snars van begrepen en dat stelt een winkelier die nog niet eens een cursus rechten heeft gevolgd. Neem jij jezelf nog wel serieus?

BBCS
Contacteer:

alfatrion schreef:
BBCS schreef:Als die hoogleraar stelt (...) dan durf ik te stellen dat die er geen snars van begrepen heeft.
Ja ja. Iemand die een master opleiding rechter achter de kiezen heeft en aangesteld is als hoogleraar heeft zou er geen snars van begrepen en dat stelt een winkelier die nog niet eens een cursus rechten heeft gevolgd.
Nogmaals:

Als die hoogleraar stelt dat aan de goedkoopste accuboormachine van de Gamma precies de dezelfde kwaliteit, levensduur en betrouwbaarheid behoort te bezitten als van de duurste Makita of DeWalt, dan durf ik te stellen dat die er geen snars van begrepen heeft.

En de degene die maar blijven beweren dat je van de budget machine precies dezelfde kwaliteit, levensduur en betrouwbaarheid mag verwachten als van de professionele machine, omdat die producten tot de dezelfde soort behoren, moeten met de voeten terug op aarde komen en de ogen open doen en kijken wat er in de praktijk werkelijk gebeurd.
alfatrion schreef:Neem jij jezelf nog wel serieus?
Ik wel.

Alleen neem ik diegene niet serieus die in theorie de zaken bekijkt, zonder maar één seconde naar de praktijk te kijken.
Theorie en praktijk zijn zeer vaak totaal verschillend.

In theorie kan ik gemakkelijk zeggen dat een computer en een printer probleemloos 5 jaar mee gaat waarbij ik ook nog ieder gebrek uitsluit.

In de praktijk kan ik dergelijke zaken niet zeggen, dus beloof ik dat ook nooit.

Want als ik in de praktijk zou zeggen dat een computer zonder problemen 5 jaar mee zal gaan, zou ik dan in de praktijk ook de keiharde belofte aan de klant maken dat die harde schijf gedurende die 5 jaar nooit zal crashen. En in de praktijk is dat nooit of te nimmer te garanderen.

Dus in de praktijk is het zo dat als een winkelier de garantie moet geven dat die harde schijf in 5 jaar niet zal crashen, is dat een belofte die hij nooit of te nimmer waar kan maken.

En ik verdom het gewoon om iets te beloven en te garanderen wat ik niet waar kan maken.

En van de goedkoopste accuboormachine kan niet de dezelfde kwaliteit, levensduur en duurzaamheid verwacht worden als van de duurste Makita of DeWalt.
En als die hoogleraar zegt dat het wel zo is, kletst hij echt uit zijn nek.
Het bewijs?
Probeer het zelf en je ziet het.

Waarom zie je in de bouw altijd machines van Makita en DeWalt en nooit de goedkoopste accuboormachine van de Gamma?
Precies de reden die ik steeds uitleg en wat volgens die hoogleraar onzin is.

alfatrion

Als jij het allemaal zo goed weet waarom lees ik hier dan dat je een jurist hebt ingeschakeld. Als je het allemaal zo goed weet, dan kun je dat toch prima alleen afhandelen.

BBCS
Contacteer:

alfatrion schreef:Als jij het allemaal zo goed weet waarom lees ik hier dan dat je een advocaat hebt ingeschakeld. Als je het allemaal zo goed weet, dan kun je dat toch prima alleen afhandelen.
Heb ik helemaal niet.

Ik ben net zo verbaast als jij.

WillemV

Ongelezen bericht door WillemV »

BBCS schreef:Dus in de praktijk is het zo dat als een winkelier de garantie moet geven dat die harde schijf in 5 jaar niet zal crashen, is dat een belofte die hij nooit of te nimmer waar kan maken.
Maar er is niemand die dat van de winkelier vraagt. Ook in "theorie" niet. Dat heb jij zelf verzonnen.

Maar waar blijft die link nou naar de jurisprudentie waar jouw onderstaande uitspraak bevestigd wordt:
BBCS schreef: Ik ken ook diverse uitspraken van rechters dat men producten van de dezelfde soort precies dezelfde kwaliteit, levensduur en duurzaamheid verwacht mag worden.
Dan zegt die rechter dat van de goedkoopste accuboormachine van de Gamma precies dezelfde kwaliteit, levensduur en duurzaamheid verwacht mag worden als van de duurste makita of DeWalt.
Je moest het nog even opzoeken gaf je in een later bericht aan. Nou dat 'even' zal nog wel even duren dan. Want je bent helemaal niks aan het opzoeken aangezien je alleen maar druk bent met het posten van berichten hier. En dat is ook niet zo gek want je weet best dat dat zoeken geen zin heeft omdat je het toch niet zal vinden. Dat weet je. :wink:

Mr.P.J.M.K. Gerzon

Ongelezen bericht door Mr.P.J.M.K. Gerzon »

Ook voor u geldt geen laster meer over mijn client.

Stalken is verboden .

WillemV

Ongelezen bericht door WillemV »

Troll alert.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

BBCS schreef: . Waarbij ook vaak de winkelier door het slijk gehaald wordt, terwijl die winkelier netjes aan de wetboek houdt.

Vaak heeft een winkelier dat aan zichzelf te danken.

@Alfatrion ,ik zeg niet dat BBCS in alles gelijk heeft, ik heb alleen moeite met het feit dat iemand voor leugenaar uitgemaakt wordt.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Print eens alle 4 pagina's en U ziet dat je beter een Laser printer had kunnen nemen!

Alle waar is naar zijn geld en een goedkope voor zwaar gebruik zal eerder sneuvelen.
Gezien de vaak lage prijzen is regelmatig een nieuwe kopen goedkoper dan herstel dus waar klagen we nu over?

stofzuigertje

Op 30 april blijven de niet meer gebruikte printers liggen en die adapters zijn dan gratis of zeer goedkoop.
Marktplaats bieden vele printers aan voor €5,- dus waar praten we nu over?

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

stofzuigertje schreef: dus waar klagen we nu over?

sorry niet mee eens, ik heb ook wel eens de service van Dixon meegemaakt ,moet zeggen die is waardeloos, ronduit onbeschoft te noemen.

BBCS
Contacteer:

ciske schreef:
BBCS schreef: . Waarbij ook vaak de winkelier door het slijk gehaald wordt, terwijl die winkelier netjes aan de wetboek houdt.

Vaak heeft een winkelier dat aan zichzelf te danken.
Met alle respect, maar vaak lees ik dat de winkelier alles moet doen voor de klantvriendelijkheid en als die dan op zijn strepen gaat staat, omdat die netjes aan de wetboek houdt, wordt die winkelier uitgemaakt voor oplichter en weet ik niet allemaal, terwijl dat helemaal niet zo is.

Kijk, als iemand vindt dat die opgelicht is maar dat niet is, is het zeer gevaarlijk om die winkelier door het slijk te halen. Die winkelier is dan gerechtigd om die persoon aan te klagen voor smaad en laster.

Lees de diverse consumentenfora eens, en kijk daar eens hoevaak dat een winkel onterecht als oplichter wordt bestempeld.

Ik vind het best dat iemand zijn mening en ervaring geeft, maar laat de woorden oplichting en dat soort dingen dan achterwege.

stofzuigertje

Gezien de prijzen en dus winstmarge verwacht ik bij BBCS meer service en betere garantie afhandeling dan deze Dozen verkoper die soms niet eens weet wat de inhoud is.
Dixons heeft leuke verkopers die niet meer weten dan wat in de folders ook staat!

Dus koop bij een echte vakman als bijvoorbeeld BBCS maar ik mag helaas geen adres van hem noemen...

Gesloten