LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Werken zoals je gewend bent vs Netwerk marketing

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
MLMvoorstanderNL

Re: Werken zoals je gewend bent vs Netwerk marketing

Ongelezen bericht door MLMvoorstanderNL »

@ Niels: Ik heb ooit op Youtube een paar filmpjes gezien over hoe geld werkt en met het banken stelsel en alles..

Misschien ken je dit al... Dit is mijn reactie op het argument of er wel genoeg geld is op aarde..

Code: Selecteer alles

<iframe width="425" height="349" src="http://www.youtube.com/embed/ArfPytAoeZ0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Als filpje niet werkt: Zoek op youtube naar 'How money & banking really works"

Leuke documantaire

Wat de rest betreft... de boel zal altijd in beweging zijn....punt uit..

MLMvoorstanderNL

Niels: In de top 500 wordt daan ook meer verdiend he, daarom staan er geen voetballers ;)

En waarom moet ik me meten met die top 500? ik ben blij als ik genoeg heb. De rest kan me een zorg zijn...toch? waarom daarover druk maken?

Niels2010

Ongelezen bericht door Niels2010 »

MLMvoorstanderNL schreef:@ Niels: Ik heb ooit op Youtube een paar filmpjes gezien over hoe geld werkt en met het banken stelsel en alles..
Gelukkig, je hebt een gedegen economische opleiding gevolgd: je hebt er een paar youtubefilmpjes over gekeken;)
MLMvoorstanderNL schreef:Misschien ken je dit al... Dit is mijn reactie op het argument of er wel genoeg geld is op aarde..
De vraag is niet of er genoeg geld is op de aarde, het punt is dat er een beperkte hoeveelheid geld is op de aarde.
MLMvoorstanderNL schreef:

Code: Selecteer alles

<iframe width="425" height="349" src="http://www.youtube.com/embed/ArfPytAoeZ0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Als filpje niet werkt: Zoek op youtube naar 'How money & banking really works"
Volgende keer even gewoon de link plakken, selecteren en dan op "URL" klikken..
MLMvoorstanderNL schreef:Leuke documantaire
Oh, dat zeker.
MLMvoorstanderNL schreef:Wat de rest betreft... de boel zal altijd in beweging zijn....punt uit..
Punt 1: zo werkt een discussie natuurlijk niet.

Punt 2: dus als we alle fietsen op de wereld verzamelen (en ja, dat zijn er een hele hoop) en we laten die allemaal bewegen, dan is er ineens een onbeperkte hoeveelheid fietsen? Stel dat we dan al die fietsen naar Den Haag laten komen, kan er dan een onbeperkte hoeveelheid fietsen naar Den Haag komen? Nee, nooit meer dan het aantal fietsen dat er op aarde bestaan.

Zo ook met geld. Natuurlijk is geld altijd in beweging, anders waren er geen economieën. Het punt is dat op een bepaald moment nooit meer geld binnen kan komen dan al het geld dat op de wereld beschikbaar is. Dat snap je toch zelf ook wel?
MLMvoorstanderNL schreef:Niels: In de top 500 wordt daan ook meer verdiend he, daarom staan er geen voetballers
Volgens mij begreep je me even verkeerd. Jij rekende in je voorbeeld voor dat iemand 14 miljoen per jaar ging verdienen, maar toen ik voor het laatst keek zat iedereen in de lijst van 500 topverdieners in MLM (via de website van Ted Nuyten, businessforhome.org) onder de 14 miljoen. Ken overigens ook niet direct een voetballer die boven de 14 miljoen uitkomt. Volgens mij verdienen de beste voetballers (Messi, Ronaldo, etc.) zo'n 300.000 per week, dat komt op iets meer dan 14 miljoen, maar niet zo gek veel meer..
MLMvoorstanderNL schreef:En waarom moet ik me meten met die top 500?
Dat heb ik volgens mij nooit beweerd. Ik bedoel alleen aan te geven dat jouw rekenvoorbeeld iets produceert wat nog nooit vertoond lijkt te zijn.
MLMvoorstanderNL schreef:ik ben blij als ik genoeg heb. De rest kan me een zorg zijn...toch? waarom daarover druk maken?
Doe daar inderdaad maar hard je best voor :)

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

MLMvoorstanderNL schreef:En waarom moet ik me meten met die top 500? ik ben blij als ik genoeg heb. De rest kan me een zorg zijn...toch? waarom daarover druk maken?
Zoals Niels2010 ook al zei, hebben jouw antwoorden er de schijn van dat je niet leest. Ik vind ze nogal "kop in het zand stekerig" overkomen. Ook deze uitspraak weer. Jij bent blij als jij genoeg hebt, leuk, maar daarmee is jouw argument dat mensen goed kunnen verdienen middels mlm niet bewezen.
Door de anderen wordt steeds meer bewezen dat mlm zwaar tekortschiet als methode om iedereen van een inkomen te voorzien.

kuklos

antileugens schreef:Saillant detail is dat Kuklos zelf inmiddels heeft toegegeven dat je geen conclusies kunt trekken als je het aantal gewerkte uren niet weet. Toch is juist hij het die er weer mee aan komt kakken.
Als jij mijn uitspraak correct had weergegeven had je gezien dat ik het volgende heb gezegd:
kuklos schreef:Het aantal uren wat al die dsitributeurs besteden aan het mlm-en weten we niet. En zijn ook niet belangrijk. De cijfers tonen aan dat mlm niet in staat is om al die distributeurs van een inkomen te voorzien.
Dit is gterug te vinden in het topic "Interessante mlm data", op pagina 2.

MLMvoorstanderNL

Ok klopt ik kwam met die lijst van die 500 dat klopt...

Ik heb al gezegd dat mijn MLM verhaal fictief is toch? dus die 14 miljoen... is een voorbeeld.. Heeft dan toch geen zin om dit te vergelijken met een echte lijst? ik weet ook wel dat die 14 miljoen niet verdiend wordt per jaar... Niet in MLM maar al is het 1 Miljoen...is toch ook mooi?

Ik weet dat de toppositie in mijn MLM systeem waar ik in werk €100.000 per maand verdiend.. En ik ga echt niet vertellen waar ik voor werk :)

MLMvoorstanderNL

kuklos schreef:
MLMvoorstanderNL schreef:En waarom moet ik me meten met die top 500? ik ben blij als ik genoeg heb. De rest kan me een zorg zijn...toch? waarom daarover druk maken?
Zoals Niels2010 ook al zei, hebben jouw antwoorden er de schijn van dat je niet leest. Ik vind ze nogal "kop in het zand stekerig" overkomen. Ook deze uitspraak weer. Jij bent blij als jij genoeg hebt, leuk, maar daarmee is jouw argument dat mensen goed kunnen verdienen middels mlm niet bewezen.
Door de anderen wordt steeds meer bewezen dat mlm zwaar tekortschiet als methode om iedereen van een inkomen te voorzien.

aaaaahhh we hebben het misverstand te pakken. Sowieso beginnen onze presentatie altijd met de vermelding dat we niks garanderen voor niemand.. Geen klanten geen geld... Je moet ervoor gaan!

Inderdaad je hebt gelijk... Niet iedereen is uit het goede hout gesneden.

Zo dan is dat misverstand opgelost...

kuklos

MLMvoorstanderNL schreef:Ik heb al gezegd dat mijn MLM verhaal fictief is toch? dus die 14 miljoen... is een voorbeeld.. Heeft dan toch geen zin om dit te vergelijken met een echte lijst?
Nee, want dan zien we gelijk hoe onaantrekkelijk mlm is.

MLMvoorstanderNL schreef: ik weet ook wel dat die 14 miljoen niet verdiend wordt per jaar... Niet in MLM maar al is het 1 Miljoen...is toch ook mooi?
Ik heb twee bezwaren nu. 1) Als die 14 miljoen niet verdiend wordt, laat het dan ook niet in je voorbeeld terugkomen. Gebruik realistische cijfers. 2) Waarmee je je dus belazerd voelt. Eerst een voorbeeld geven wat niet reëel is en daarna lafjes vermelden dat 1 miljoen ook al heel mooi is.

Aangaande je tweede post: jij komt hier een vergelijking maken met gewoon werk en mlm. Iedereen moet wel gewoon werken. Dus vervolgens verlangen dat mlm iedereen van een inkomen kan voorzien lijkt me niet heel erg raar.

kuklos

MLMvoorstanderNL schreef:Sowieso beginnen onze presentatie altijd met de vermelding dat we niks garanderen voor niemand
Wie zijn we in deze? Is dat de organisatie waarbij jij aangesloten bent? Of alle mlm organisaties?
MLMvoorstanderNL schreef:Inderdaad je hebt gelijk... Niet iedereen is uit het goede hout gesneden.
Uit welk hout moeten mensen dan gesneden zijn?

Komt die link trouwens nog waaruit blijkt dat in de VS 15 miljoen mensen aan mlm doen? En idem voor je bewering dat het daar zo geaccepteerd is dat het wel lijkt alsof mensen ervoor in de rij staan?

MLMvoorstanderNL

Ik heb nooit beweerd dat elke levende ziel een vast passief inkomen kan krijgen uit MLM.

En dat hoort trouwens NIEMAND te beweren want dit is gewoon niet zo... ben ik heel eerlijk in.

Dit wordt denk ik in de war gehaald met het feit dat wel IEDEREEN welkom is in MLM..

Mits je 18 of ouder bent... voor de rest doen opleiding er niet toe..sterker nog.. en sorry dit kan ik niet hard maken.. Maar de laagst geschoolde halen vaak groot succes denk ik.. hun kansen zijn beter.

Waarom? Geen idee. Als je sympathiek bent een een goeie sociale vaardigheid en je hebt mensenkennis... dat helpt je in MLM..

Mensen met hoge opleidingen zijn, vind ik, zo gekneed en geprogrammeerd. Zo moet je geld verdienen! Andere manieren bestaan niet.

Ik zei al eerder dat de clichés en wetten van e normale matschappij niet gelden en geen betekenis hebben in MLM...

Al heb je alleen een zwemdiploma... Je bent welkom, heb je succes is dat mooi...

Trouwens, succes zit 'tussen de oren'

Neem een student van 21, een vader van 3 kinderen van 50 en dan bijvoorbeeld nog iemand die eigen baas is of iemand die in de uitkering zit.

De student heeft misschien maar een inkomen van 1200 Netto, Ik denk dat diegene blij is als er al 1000 bijkomt met MLM ;)

De vader moet het nu doen met 3200 netto bijvoorbeeld... Dat is veel meer geld en diegene zal pas vinden dat hij succes heeft als er op zijn minst 2000 extra bijkomt met MLM.

Zo werkt de geest nou eenmaal..

Als iemand succes ervaart zal dit motiveren om nog meer te doen in MLM, akkoord? Als je goed bent in poker en je verdiend er leuk mee bij ga je toch niet stoppen?

Maar als iemand niet snel genoeg, ongeduldigheid, zijn succes behaald heeft dit een negatief effect en is de kans op stoppen groter aan het worden.

Die eigen baas verdiend misschien wel 8000 of meer in de maand en werkt al dik 50 uur in de week... Om het dan nog te gaan combineren met MLM om vervolgens het moment van succes te bereiken, dat is dus 8000 bijvoorbeeld.. Duurt langer want het is een groot bedrag!

Rome was ook niet in 2 weken gebouwd toch?

MLM is heel erg emotie en motivatie gericht..

Helder verhaal?

kuklos

Ga je ooit nog eens in op gestelde vragen, of doe je elke keer een "Bruno Santanera"?

MLMvoorstanderNL

kuklos schreef:
MLMvoorstanderNL schreef:Ik heb al gezegd dat mijn MLM verhaal fictief is toch? dus die 14 miljoen... is een voorbeeld.. Heeft dan toch geen zin om dit te vergelijken met een echte lijst?
Nee, want dan zien we gelijk hoe onaantrekkelijk mlm is.

MLMvoorstanderNL schreef: ik weet ook wel dat die 14 miljoen niet verdiend wordt per jaar... Niet in MLM maar al is het 1 Miljoen...is toch ook mooi?
Ik heb twee bezwaren nu. 1) Als die 14 miljoen niet verdiend wordt, laat het dan ook niet in je voorbeeld terugkomen. Gebruik realistische cijfers. 2) Waarmee je je dus belazerd voelt. Eerst een voorbeeld geven wat niet reëel is en daarna lafjes vermelden dat 1 miljoen ook al heel mooi is.

Aangaande je tweede post: jij komt hier een vergelijking maken met gewoon werk en mlm. Iedereen moet wel gewoon werken. Dus vervolgens verlangen dat mlm iedereen van een inkomen kan voorzien lijkt me niet heel erg raar.

Mijn verhaal met die cijfers was gewoon om te schetsen hoe MLM in zijn werk zou kunnen gaan... Die cijfers heb ik inderdaad verzonnen maar zo gaat het in grote lijnen in de MLM wereld.

MLM is altijd parttime naast je huidige inkomen en dat wordt je altijd verteld...

Ik snap sowieso niet wat je hier doet Kuklos, het is me wel duidelijk dat je MLM niks vind... en voor jou wordt het daarom dus ook niks :)

MLMvoorstanderNL

kuklos schreef:
MLMvoorstanderNL schreef:Sowieso beginnen onze presentatie altijd met de vermelding dat we niks garanderen voor niemand
Wie zijn we in deze? Is dat de organisatie waarbij jij aangesloten bent? Of alle mlm organisaties?
MLMvoorstanderNL schreef:Inderdaad je hebt gelijk... Niet iedereen is uit het goede hout gesneden.
Uit welk hout moeten mensen dan gesneden zijn?

Komt die link trouwens nog waaruit blijkt dat in de VS 15 miljoen mensen aan mlm doen? En idem voor je bewering dat het daar zo geaccepteerd is dat het wel lijkt alsof mensen ervoor in de rij staan?
Mijn organisatie vermeld dit

MLMvoorstanderNL

http://wealthjournals.com/mlm/mlm-compa ... ccess.html

Kijk aan, 15 miljoen in de US

66 miljoen wereldwijd

Even reageren op je vraag over uit welk hout je gesneden moet zijn.
Daar is natuurlijk geen formule voor en wat een vraag...jij bent het niet ;)

Als iemand snapt wat de bedoeling is en echt ervan is overtuigd dat het gaat werken... dat is voldoende om tenminste een beetje succes te hebben.

Zal wat noemen:

- geduld moet je hebben
- doorzettingsvermogen
- NOOIT opgeven echt NOOIT
- Discipline moet erg hoog zijn.. dus je houdt je aan de doelen die je voor jezelf stelt.. Daarbij is het belangrijk dat je die zelf na blijft streven. Agenten en militairen dat zijn mensen die zijn opgeleid met een vorm van discipline.. die hebben dat dus mee
- Doel gericht dus
- Eigen initiatief nemen zonder dat iemand anders je aanstuurd (lees: zijn we zo gewend in onze huidige baan)
- Je kan je aan afspraken houden en dus op tijd zijn. Mensen waar je niet op kunt bouwen heb je niks aan... erg vervelend voor zowel up als downline
- lange termijns visie hebben... niet opgeven na 1 maand...pas na 1 jaar evalueren.
- Geboren leiders: Je hebt van die mensen die nemen graag de leiding en daar kijken andere dan naar op... deze leiders hebben erg veel succes..zie de militair.
- en men moet van mensen houden en niet mensen schuw zijn. sociaal dus

Is dit een inhoudelijk antwoord?
Laatst gewijzigd door MLMvoorstanderNL op 21 mei 2011 04:20, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos

Een mlm reclame site die refereert aan cijfers van de DSA. Kom maar met de link waarin de DSA dit beweert.

En nu nog je bewering dat mlm in de Vs zo geaccepteerd is dat het lijkt alsof mensen ervoor in de rij staan.
Laatst gewijzigd door kuklos op 21 mei 2011 04:25, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos

Aangaande het inkomen wat uit mlm wordt gehaald zijn hier ook nog wat beangstigende cijfers:

http://en.wikipedia.org/wiki/Multi-leve ... ome_levels

MLMvoorstanderNL

Zoek die link zelf ;) je hebt ook een pc voor je neus.

Ben niet erg onder de indruk van die wiki pagina...

Als je op google zoekt naar 'succes verhalen in MLM'

Dan krijg je precies dat geen wat je zoekt..

Zoek je jank verhalen dan krijg je dat..

Beetje vreemd dat ze op die wiki pagina steeds naar Amway refereren.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Nou we gaan weer uit van onze eigen 8 klanten en dat kunnen zijn gezinnen of misschien wel een restaurant. Je kan allerlei klanten hebben behalve een andere kaasboer :P met een omzet van bij elkaar €100. Geen vetpot want we krijgen nu maar 1% omdat het volume zo laag is. Is €1 :( (Alle tegenstanders roepen nu heel hard JAAA zie je nou dat het niet de moeite waard is! )

Oké maar dan heb je misschien na 1 maand al 20 adresjes en dan is de omzet ineens €550 en dan krijg je bijvoorbeeld 4%. €22 joepiee!! Nee weer geen vetpot.

Houdt er rekening mee dat ik nu dus alleen praat over omzet commissie.

Je comissie is nog niks maar je hebt inmiddels wel al wat bonussen gevangen (in mijn systeem). Als je 20 klanten hebt dan heb je dus als het goed is een aantal doelstellingen gehaald namelijk;

Citaat:
Volgende vorm van bonus dat kunnen acties zijn zoals: Maak 4 nieuwe lidmaatschappen en ontvang €100
en vervolgens staat er maak 9 lidmaatschappen en ontvang €250
En dan weer maak 15 nieuwe lidmaatschappen en krijg €450

Citaat:
Wat hebben we dan verdiend?

Leuk voorbeeld :D Kan me niet voorstellen dat bij zo'n omzet de bonus zo groot is.
Nou €100 + €250 + €450 = €800 !

We hebben er inmiddels 20: Je kreeg €100 voor 4 + €250 als je er 9 maakt totaal + €450 als je de 15 haalt in 1 maand. Dus wat hebben we?

100+250+450+100= €900

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Nou we gaan weer uit van onze eigen 8 klanten en dat kunnen zijn gezinnen of misschien wel een restaurant. Je kan allerlei klanten hebben behalve een andere kaasboer :P met een omzet van bij elkaar €100. Geen vetpot want we krijgen nu maar 1% omdat het volume zo laag is. Is €1 :( (Alle tegenstanders roepen nu heel hard JAAA zie je nou dat het niet de moeite waard is! )

Oké maar dan heb je misschien na 1 maand al 20 adresjes en dan is de omzet ineens €550 en dan krijg je bijvoorbeeld 4%. €22 joepiee!! Nee weer geen vetpot.

Houdt er rekening mee dat ik nu dus alleen praat over omzet commissie.

Je comissie is nog niks maar je hebt inmiddels wel al wat bonussen gevangen (in mijn systeem). Als je 20 klanten hebt dan heb je dus als het goed is een aantal doelstellingen gehaald namelijk;

Citaat:
Volgende vorm van bonus dat kunnen acties zijn zoals: Maak 4 nieuwe lidmaatschappen en ontvang €100
en vervolgens staat er maak 9 lidmaatschappen en ontvang €250
En dan weer maak 15 nieuwe lidmaatschappen en krijg €450

Citaat:
Wat hebben we dan verdiend?

Nou €100 + €250 + €450 = €800 !

We hebben er inmiddels 20: Je kreeg €100 voor 4 + €250 als je er 9 maakt totaal + €450 als je de 15 haalt in 1 maand. Dus wat hebben we?

100+250+450+100= €900

Meer bonus dan omzet? Wie betaalt dat?

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

MLMvoorstanderNL schreef: MLM is altijd parttime naast je huidige inkomen en dat wordt je altijd verteld...
Kijk, dat vind ik een goede opmerking. Met MLM kun je inderdaad een leuk zakcentje verdienen naast je gewone werk, dat ben ik met je eens. Maar MLM als hoofdbezigheid is nauwelijks mogelijk. Even terug naar je voorbeeld, je zegt dat in jou 10 lagen 88.572 verkopers zitten. Ook in dat optimistische model kunnen alleen de paar mensen in de bovenste lagen een goed inkomen verdienen, de overige tienduizenden mensen hebben misschien een leuk zakcentje, maar meer ook niet.

Je opent dit topic echter met een vergelijking tussen werken zoals je gewend bent en Netwerkmarketing (MLM). Alsof het óf-óf is. Dan is het niet vreemd dat je daar kritiek op krijgt, dat het in de praktijk bijna nooit óf-óf is, maar altijd en-en.

Een nuchtere calculerende Nederlander kijkt dan naar de tijd en de energie die je in het systeem moet stoppen voordat je er een redelijk inkomen uit kunt krijgen. Als dat überhaupt nog mogelijk is; je zult dan immers in elk geval een MLM bedrijf moeten hebben dat (in elk geval in Nederland) nog niet ingeburgerd is, zodat er nog genoeg potentiële uitbreidmogelijkheid is. Als je dan narekent hoeveel tijd het kost en hoeveel het oplevert, dan zullen de meeste mensen (terecht) opmerken dat je die uren veel beter kunt besteden aan bijvoorbeeld een goede opleiding of aan meer werken 'voor je baas' dan aan MLM. Dat levert meer geld op en is op termijn een betere investering dan MLM. Of ze starten een eigen bedrijg of nemen er bijvoorbeeld een webshop naast. Levert voor het gros van de mensen meer op dan MLM.

Maar dat geldt natuurlijk vooral voor mensen met een redelijke opleiding en een redelijke baan. De 'laagst geschoolden' hebben vaak minder werkpotentie en vaak ook minder plezier in het werk. Dan kan MLM een welkome afwisseling zijn. Bovendien zullen sommigen ook niet bewust die afweging (kunnen) maken en dus gewoon maar beginnen zonder na te denken of het eigenlijk wel genoeg potrntie heeft.

Gesloten