LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Premie polis auto per straat verschillend; ook bij garage?
Re: Premie polis auto per straat verschillend; ook bij garage?
Ik lees hier nu off topic nieuws. Veelal wordt er geen kortingen meer gegeven op alarminstallaties. Alleen bij dure auto's is dit vaak verplicht.
Wat offtopic ?PJ 66 schreef:Ik lees hier nu off topic nieuws. Veelal wordt er geen kortingen meer gegeven op alarminstallaties. Alleen bij dure auto's is dit vaak verplicht.
Het gaat over beveiliging van een auto, dus daar valt diefstal onder, dus heb je met je verzekering te maken.
Dus waarom zou er dan wel korting gegeven moeten worden aan jou omdat jij zeer zeker iedere dag je auto parkeerd in de garage, wat niemand kan controleren dus.
Ik zou een goedkope polis nemen, van het geld dat je overhoudt kan je een lekker ijsje kopen....PJ 66 schreef:Ik lees hier nu off topic nieuws. Veelal wordt er geen kortingen meer gegeven op alarminstallaties. Alleen bij dure auto's is dit vaak verplicht.
Dure bodygards die auto is gepantserd etc.Krijg je nu extra korting op je verzekering ?
Zo ja wat scheelt die korting op jaarbasis en wat kost de beveiliging ?
Ha ha ha nou die Ola ijsjes hoef ik niet meer.
Ja, dat snap ik allemaal heel goed! Dat heb ik ook al tig keer neergezet hier. Ik weet precies wat je bedoeld. En ik heb zelfs al gezegd dat ik er ook inhoudelijk begrip voor hebt, maar dat wil er niet in op de een of andere manier.PJ 66 schreef:Het gaat mij alleen maar om het volgende. De premie wordt alleen gebasseerd op cijfers van inbraak schade en diefstal in thuis situaties. Duidelijk?
Dus je moet MEER of MINDER betalen dan een straat verder. Duidelijk?
Waarom zou ik dan MEER moeten betalen als ik mijn auto wel veilig heb geparkeerd in een garage bij mij thuis waar de cijfers negatief uitvallen.
Met andere woorden. Ik moet meer betalen terwijl de kans op diefstal enz. vele malen minder is terwijl mijn buurman zonder garage dezelfde premie moet betalen bij een gelijkwaardige auto. Dit even als voorbeeld.
De Maatsch. maat wel onderscheid in thuis situatie (cijfers) maar niet hoe jij je auto THUIS hebt geparkeerd.
Mijn punt is 2-ledig en dat is:
1. Hoeveel korting denk je te krijgen op basis daarvan ?
Ik denk niet veel want je praat alleen over de uren dat de auto thuis in de garage staat. Een verz.mij zal er dan vanuit gaan dat een auto gem. maar een beperkt aantal uren in de garage staat.
2. De verz.mij geeft in een reactie weer als ze deze premiekorting zouden geven dat zij er dan een clausule van maken dat de auto altijd in een afgesloten garage moet. En met die clausule heb je er helemaal niets aan.
Om in te gaan op het gegeven voorbeeld is de diefstalpremie ook afhankelijk van het type auto. Als een dief jouw auto wil hebben, jatten ze hem toch wel of garage of niet. Bovendien is gemiddeld genomen meer dan de helft van een etmaal het risico voor de maatschappij even groot omdat de auto dan elders verblijft.
Nogmaals en wellicht ten overvloede, inhoudelijk kan ik het er wel mee eens zijn alleen denk ik dat het praktisch wat lastiger kan zijn en dat het mogelijk niet zo gek veel scheelt die eventuele korting. In Duitsland hebben ze het systeem wel maar daar zijn de premies voor autoverzekering in het algemeen hoger (dacht ik).
Hoeveel korting ik zou krijgen wanneer mijn auto in een garage staat? Dat blijft natte vinger werk natuurlijk. Maar uit het persbericht dat je hier kunt lezen van mij (Op de Velperweg (6824 BJ) in Arnhem zijn mensen voor deze polis 271 euro kwijt' een eindje verderop (6824 BL) betalen de buren 390 euro. Dat scheelt 44 procent.) is er al een verschil van 119 euro. Kun je aardig voor tanken.
Toch heb je nog steeds niet door wat ik bedoel Emmy. Dat garage verhaal heb ik erbij gehaald omdat de verz. maatsch. zelf verschillen gaat maken waar je auto staat. Je thuis situatie. De verz. maatsch. zegt. Woon je in wijk A betaal je 500 euro woon je in wijk B dan betaal je 650 euro. Waarom? Komt die auto dan niet in wijk B? Natuurlijk komt die auto ook in wijk B en ook in wijk C of in een hele andere plaats al dan niet in een garage. De premie wordt dus alleen berekend in de wijk waar je woont ongeacht je een garage hebt. En op DAT punt vind ik het oneerlijk. Ze gaan wel prijsverschillen berekenen op basis van wijk maar niet op basis van garage.
Toch heb je nog steeds niet door wat ik bedoel Emmy. Dat garage verhaal heb ik erbij gehaald omdat de verz. maatsch. zelf verschillen gaat maken waar je auto staat. Je thuis situatie. De verz. maatsch. zegt. Woon je in wijk A betaal je 500 euro woon je in wijk B dan betaal je 650 euro. Waarom? Komt die auto dan niet in wijk B? Natuurlijk komt die auto ook in wijk B en ook in wijk C of in een hele andere plaats al dan niet in een garage. De premie wordt dus alleen berekend in de wijk waar je woont ongeacht je een garage hebt. En op DAT punt vind ik het oneerlijk. Ze gaan wel prijsverschillen berekenen op basis van wijk maar niet op basis van garage.
Een verzekeraar zou natuurlijk een product kunnen aanbieden op basis van parkeren in een garage. Maar dat houdt dan wel in dat de auto altijd in de garage moet staan. Je kan de auto dan niet meer verzekerd op straat laten staan (ook niet heel even). Het kan wel natuurlijk, maar dan hoeft de verzekeraar niet uit te keren in geval van schade.
Daarnaast zal je niet echt rijk worden van een eventuele korting. Voor een gemiddelde verzekering zal dat misschien een paar euro per maand schelen, dus eigenlijk helemaal niet de moeite waard om energie in te steken. Zeker als je het vergelijkt met de overige autokosten.
Daarnaast zal je niet echt rijk worden van een eventuele korting. Voor een gemiddelde verzekering zal dat misschien een paar euro per maand schelen, dus eigenlijk helemaal niet de moeite waard om energie in te steken. Zeker als je het vergelijkt met de overige autokosten.
Dan krijg je inderdaad de omgekeerde bewijslast thuis dat je auto elders is beschadigd of gejat. Dat zou impliceren dat je een eigen risico hebt als je je auto thuis niet in de garage hebt staan. Inderdaad is dat moeilijk te bewijzen. Maar dat geldt ook voor degene die zijn auto elders parkeert vanuit zijn goedkopere premie.
Eigenlijk vind ik het systeem niet kloppen. Maatschap. kunnen beter een lijn trekken dan ben je van het gezeik af.
Eigenlijk vind ik het systeem niet kloppen. Maatschap. kunnen beter een lijn trekken dan ben je van het gezeik af.
@ PJ66,
Deze berichtgeving had ik inderdaad ook gelezen. Ergens denk ik wel dat ze juist zo'n voorbeeld hebben genomen om een extreem voorbeeld te hebben. Laten we wel wezen als het om 1 of enkele procenten gaat, is de nieuwswaarde natuurlijk 0,0. Tja er zal best wel eens een extreem geval te vinden zijn. In mijn optiek is het ergens ook een beetje stemmingmakerij van de nieuwsbrenger.
Dit wil natuurlijk nog lang niet zeggen dat ik het eens ben hiermee of het begrijp!
Bovendien in een wijk/straat staan verschillende soorten huizen. Verschillende inkomens en het daarbij horende claimgedrag kunnen mogelijk ook van invloed zijn op de totaalpremie. Wellicht dat hier ook een verdeelsleutel zit in de postcode/huisnummer differentiatie buiten enkel en alleen de hoeveelheid criminaliteit.
Toch weet ik al vanaf het begin van het topic precies wat je bedoeld maar kennelijk kan ik je daar niet van overtuigen. Zoals ik al zei in Duitsland hebben ze wel zo'n systeem dat er bij stalling en de garage thuis premiekorting berekend wordt (dus precies wat je wil). Ook daar is de woonplaats van invloed op de premie.... en hebben ze zelfs een vrouwenkorting In het algemeen zijn de autoverzekeringen daar duurder.. maarja hier vind je wat, daar laat je wat.
Alleen denk ik dat het om een heel klein bedrag gaat. Gemiddeld genomen wordt de totaalpremie enkele procenten hoger of lager afhankelijk van waar je woont. Daarnaast is de premie opgebouwd uit een hele waslijst andere factoren: type (en waarde) auto, aantal verwachte te rijden km, schadevrije jaren en leeftijd van de bestuurder enz enz. Dit zijn doorgaans componenten welke een veel hogere invloed hebben op de totaalpremie.
Deze berichtgeving had ik inderdaad ook gelezen. Ergens denk ik wel dat ze juist zo'n voorbeeld hebben genomen om een extreem voorbeeld te hebben. Laten we wel wezen als het om 1 of enkele procenten gaat, is de nieuwswaarde natuurlijk 0,0. Tja er zal best wel eens een extreem geval te vinden zijn. In mijn optiek is het ergens ook een beetje stemmingmakerij van de nieuwsbrenger.
Dit wil natuurlijk nog lang niet zeggen dat ik het eens ben hiermee of het begrijp!
Bovendien in een wijk/straat staan verschillende soorten huizen. Verschillende inkomens en het daarbij horende claimgedrag kunnen mogelijk ook van invloed zijn op de totaalpremie. Wellicht dat hier ook een verdeelsleutel zit in de postcode/huisnummer differentiatie buiten enkel en alleen de hoeveelheid criminaliteit.
Toch weet ik al vanaf het begin van het topic precies wat je bedoeld maar kennelijk kan ik je daar niet van overtuigen. Zoals ik al zei in Duitsland hebben ze wel zo'n systeem dat er bij stalling en de garage thuis premiekorting berekend wordt (dus precies wat je wil). Ook daar is de woonplaats van invloed op de premie.... en hebben ze zelfs een vrouwenkorting In het algemeen zijn de autoverzekeringen daar duurder.. maarja hier vind je wat, daar laat je wat.
Alleen denk ik dat het om een heel klein bedrag gaat. Gemiddeld genomen wordt de totaalpremie enkele procenten hoger of lager afhankelijk van waar je woont. Daarnaast is de premie opgebouwd uit een hele waslijst andere factoren: type (en waarde) auto, aantal verwachte te rijden km, schadevrije jaren en leeftijd van de bestuurder enz enz. Dit zijn doorgaans componenten welke een veel hogere invloed hebben op de totaalpremie.
Een vrouwenkorting.........moet toch niet gekker worden he. Eigen parkeerplaatsen hebben jullie vaak ook al....
Overigens hebben we hier al een vrouwenkorting gehad op de auto en motorverzekeringen. Is alweer afgeschaft wegens discriminerend ten opzichte van de mannelijke helft van de verzekeringnemers.
Ach ze mogen het van mij best opnieuw invoeren hoor.. die vrouwenkorting..
Er zijn ongevalsstatistieken bekend waaruit blijkt dat vrouwen minder schade veroorzaken dan mannen. Vrouwen zijn vaker betrokken bij kleinere aanrijdigen waarbij de schade kleiner is. Toegegeven mannen zouden beter moeten kunnen, omdat in het algemeen de aanleg en gevoel voor mechaniek beter is maar laten zich sneller meeslepen door agressie en nemen meer risico's zoals harder rijden en rijden onder invloed. Let wel dit is algemeen en niet op individu basis.. Deze statistiek wordt wel erg scheef getrokken door de groep jonge en roekeloos rijdende mannen.
Eigen parkeerplaats? Waar zijn die dan te vinden?
Even serieus.. ik ken enkele parkeergarages in Duitsland die wel degelijk een Frauenparkplatz hebben. Op zich vind ik dat toch zo gek nog niet.. ze liggen vaak op de wat beter verlichte plaatsen enz ivm veiligheid.
Er zijn ongevalsstatistieken bekend waaruit blijkt dat vrouwen minder schade veroorzaken dan mannen. Vrouwen zijn vaker betrokken bij kleinere aanrijdigen waarbij de schade kleiner is. Toegegeven mannen zouden beter moeten kunnen, omdat in het algemeen de aanleg en gevoel voor mechaniek beter is maar laten zich sneller meeslepen door agressie en nemen meer risico's zoals harder rijden en rijden onder invloed. Let wel dit is algemeen en niet op individu basis.. Deze statistiek wordt wel erg scheef getrokken door de groep jonge en roekeloos rijdende mannen.
Eigen parkeerplaats? Waar zijn die dan te vinden?
Even serieus.. ik ken enkele parkeergarages in Duitsland die wel degelijk een Frauenparkplatz hebben. Op zich vind ik dat toch zo gek nog niet.. ze liggen vaak op de wat beter verlichte plaatsen enz ivm veiligheid.
Dat is in Nederland ook hoor. Zelfs bij AH zijn speciale plekken voor vrouwen met kinderen.