LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] komkommer ?? kunnen we ze nog eten?
-
Re: komkommer ?? kunnen we ze nog eten?
mmm was het hier weer zover,heb ik net weer gemist.was even naar de super markt en het is voor vandaag bloemkool geworden , ik vind het toch moeilijk om nu iets te eten te verzinnen. dat terwijl we hier alles met een gerust hart kunnen eten denk ik,en toch doe ik het nog niet
Maandag is hier diepvries spinazie dag, lekker veilig
niet veilig als je het de volgende dag nog een keer kookt , krijg je blauwzucht vansephora30 schreef:Maandag is hier diepvries spinazie dag, lekker veilig
Nee joh dat pak van 500 gram gaat in 1x op
sephora30 schreef:Nee joh dat pak van 500 gram gaat in 1x op
okee, hier witlof , vers dus,
-
is witlof geen kiemgroente jeetje moeten we dat ook nog gaan uitpluizen ik heb van het weekende wel alfalfa of zoiets op ,ik kreeg het bij iemand anders voorgeschoteld het was heerlijk maar lees vanmorgen dat dit er ook onder valt,nou ja ik voel me nog best .hopen dat het van een teler uit nederland kwam
ik heb geen idee, ik eet sommige dingen momenteel niet vanwege dat gedoe maar laat toch niet alles staan.
Vlees wordt hier ook altijd doorgebakken, dus mocht het probleem daar liggen dan schat ik de situatie hier ook wel veilig in
-
precies goed verhitten dan maar
Rauwkost eerst even een uurtje koken
das geen rauwkost meer dan.sephora30 schreef:Rauwkost eerst even een uurtje koken
Nu was de tauge weer verdacht en nu misschien is het dit toch weer niet.
Weet je wat ik triest vind van het hele verhaal. Ze roepen maar om de haverklap dat dan weer dit en dan weer dat verdacht is. In de tussentijd draaien ze wel de ene na de andere branche de nek om. Komkommerboeren komen de producten aan de straatstenen niet meer kwijt of krijgen een veel te lage prijs. Ook onze export van deze producten is drastisch gedaald en dat is ook slecht voor onze economie.
Plaats dat ze nu eens stoppen met zomaar wat roepen daar in de Duitse media en eerst eens gedegen onderzoek doen waar het vandaan komt. Hier heeft niemand wat aan.
Weet je wat ik triest vind van het hele verhaal. Ze roepen maar om de haverklap dat dan weer dit en dan weer dat verdacht is. In de tussentijd draaien ze wel de ene na de andere branche de nek om. Komkommerboeren komen de producten aan de straatstenen niet meer kwijt of krijgen een veel te lage prijs. Ook onze export van deze producten is drastisch gedaald en dat is ook slecht voor onze economie.
Plaats dat ze nu eens stoppen met zomaar wat roepen daar in de Duitse media en eerst eens gedegen onderzoek doen waar het vandaan komt. Hier heeft niemand wat aan.
Bij onze AH 3 komkommers voor een euro.
Ze lagen er verpieterd bij
Je eet zulke dingen toch niet meer met plezier vind ik.
Emmy75 schreef:
ene kant mee eens , aan de andere kant , vergeet effe niet dat er een geweldige druk staat op deze mensen, de bevolking wil namelijk weten waar het aan ligt , dus ik begrijp het wel .
persoonlijk hoop ik dat ze het vinden anders wordt het nog een groter probleem en niet alleen voor de export maar omdat er dan nog meer slachtoffers vallen.
sephora30 schreef:Bij onze AH 3 komkommers voor een euro.
nou ik ben niet van plan tot ik weet niet hoe lang te wachten met het eten van komkommers hoor, binnenkort ga ik die echt wel weer eten.
Dat ben ik ook wel met je eens en is ook wel begrijpelijk. Maar al die verdachtmakingen voordat ze iets zeker weten heeft geen enkele zin maar maakt wel heel veel kapot. Bovendien kan het ook averrechts werken.. Stel (in theorie dus) we moeten geen rundvlees meer eten omdat er iets mis in. We gaan allemaal massaal aan de kip en het varken en anderhalve week later blijkt het juist het varkensvlees te zijn waar iets mis mee was en niet het rundvlees. Dan is in die anderhalve week wel het risico voor andere mensen extra groot geworden omdat ze juist hetgene waar niets mee aan de hand is gaan mijden en juist iets gaan eten welke nog niet verdacht is. Is dit nog te volgen.. want ik kan het niet zo handig uitleggen merk ik..ciske schreef: ene kant mee eens , aan de andere kant , vergeet effe niet dat er een geweldige druk staat op deze mensen, de bevolking wil namelijk weten waar het aan ligt , dus ik begrijp het wel
Tuurlijk, ik ook! Het voorkomen van slachtoffers gaat voor. Maarja aan paniekvoetbal hebben we niets.ciske schreef: persoonlijk hoop ik dat ze het vinden anders wordt het nog een groter probleem en niet alleen voor de export maar omdat er dan nog meer slachtoffers vallen.
Weet je wat de grootste probleem is van het verhaal. Ik denk dat we dit soort dingen in de toekomst veel vaker gaan krijgen. Er komen steeds meer resistentie bacteriën en virussen welke niet bestand zijn tegen antibiotica omdat er veel te veel antibiotica wordt gebruikt als het niet nodig is. Denk hierbij bijvoorbeeld ook aan het preventief behandelen van de hele veestapel wat massaal gebeurd.
Als ze wel goed uitzien eet ik ze gewoon. Alles wel goed wassen natuurlijk maar dat doe ik altijd wel, omdat ik vind dat dat altijd een gewoonte zou moeten zijn.ciske schreef:sephora30 schreef:Bij onze AH 3 komkommers voor een euro.
nou ik ben niet van plan tot ik weet niet hoe lang te wachten met het eten van komkommers hoor, binnenkort ga ik die echt wel weer eten.
-
ik ben het met emmy eens ,al die antibiotica ! we helpen ons zelf er mee om zeep en ik las net dat de hele kiemgroente brance op zijn reet ligt door de verdachte tauge .die mischien nu weer niet de oorzaak is .snap wel dat er haast bij is maar breng het nou pas naar buiten bij zekerheid.echt zielig voor al die kwekers
manondoris schreef:ik ben het met emmy eens ,al die antibiotica ! we helpen ons zelf er mee om zeep en ik las net dat de hele kiemgroente brance op zijn reet ligt door de verdachte tauge .die mischien nu weer niet de oorzaak is .snap wel dat er haast bij is maar breng het nou pas naar buiten bij zekerheid.echt zielig voor al die kwekers
het is was net op het nieuws niet de tauge, en ik heb toch meer met mensen te doen die ziek worden dan met de kwekers die krijgen toch wel compensatie.
antibiotica werkt nou eenmaal niet genoeg meer er zal een ander soort moeten komen en dat kan nog wel effe duren.
@sephora , ik schil altijd komkommers dus binnenkort eet ik ze echt wel.
-
als ze al compensatie krijgen,want ook dat is nog niet zeker, zullen wij dat weer met z,n alle op moeten hoesten.en tuurlijk voor diegenen die het betrefd is het gruwelijk maar die kwekers leggen ook hun hart en ziel in hun produkt en als ze aan de gang blijven met het enorme gebruik van antibiotica , gaan we vanzelf allemaal dood.