Dus in de VS kan het wel aan het systeem liggen dat iemand faalt, maar hier niet? Nou, dat wordt een mooie als je dat gaat uitleggen hier. zeker als we in ogenschouw nemen dat je al eerder opmerkte dat ze in Amerika gewoon hun dromen najagen en niet zoals die nuchtere Nederlanders eerst alles narekenen.MLMvoorstanderNL schreef:Nou daar kan dat vast wel want er zijn er een hoop.kuklos schreef:Dus nu kan het toch wel aan het systeem liggen? Jij zei toch dat het onmogelijk was dat het aan het systeem ligt?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bulletproof cash system, de modernste pyramid scheme?
Re: Bulletproof cash system, de modernste pyramid scheme?
-
s
Laatst gewijzigd door MLMvoorstanderNL op 20 jun 2011 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gelukkig maar dat inmiddels ook bewezen is dat het nooit aan het systeem ligt, anders zou ik nog gaan twijfelen.
Mooi gezegd.kiz schreef:In ieder geval is de man vatbaar voor ongrijpbare beloftes, daarom vind ik het ook zo triest dat juist dit soort personen (ook) vatbaar zijn voor en heilig overtuigd zijn van de "kansen" en het "wij-gevoel" van MLM.
Vlgs zeggen is niet iedereen geschikt voor MLM (nee logisch) maar mensen zoals je oom zijn in het systeem wel nodig.
-
s
Laatst gewijzigd door MLMvoorstanderNL op 20 jun 2011 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Jij wil dat serieus nog verklaard hebben?
Hoe denk dat bijvoorbeeld Amway aan 3,6 miljoen distributeurs komt die gemiddeld 2.000 dollar per jaar omzetten? (Amway genomen als voorbeeld, voor elk mlm bedrijf zijn wel dergelijke cijfers, als deze beschikbaar zijn)
Hoe denk dat bijvoorbeeld Amway aan 3,6 miljoen distributeurs komt die gemiddeld 2.000 dollar per jaar omzetten? (Amway genomen als voorbeeld, voor elk mlm bedrijf zijn wel dergelijke cijfers, als deze beschikbaar zijn)
-
s
Laatst gewijzigd door MLMvoorstanderNL op 20 jun 2011 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Het zegt juist heel veel over het inkomen per gemiddelde distributeur. Waar het niks over zegt is het inkomen van een willekeurig aangewezen distributeur.
De vraag waar het om draait is waarom het merendeel zo weinig verdient. Want bewijs dat ze er niet in geloven of er geen tijd in steken is er niet. En dat is denk ik ook het punt van Jolijn.
De vraag waar het om draait is waarom het merendeel zo weinig verdient. Want bewijs dat ze er niet in geloven of er geen tijd in steken is er niet. En dat is denk ik ook het punt van Jolijn.
Je weet toch hoe je 'inkomen'/'winst' berekent? Totale winst = totale omzet - totale kosten. Totale winst (of het totale inkomen) ligt dus NOOIT hoger dan de totale omzet.MLMvoorstanderNL schreef:kuklos schreef:Jij wil dat serieus nog verklaard hebben?
Hoe denk dat bijvoorbeeld Amway aan 3,6 miljoen distributeurs komt die gemiddeld 2.000 dollar per jaar omzetten? (Amway genomen als voorbeeld, voor elk mlm bedrijf zijn wel dergelijke cijfers, als deze beschikbaar zijn)Volgens mij heb jij al het antwoord dus ik ben benieuwdomzet
som van de opbrengsten van in een periode verkochte goederen of verrichte diensten
Zie je het verschil? dus ik zie het nut niet van die informatie want het zegt namelijk NIETS over het inkomen per gemiddelde distributeur. Misschien wil je daarmee aanhalen dat niet iedereen bakken met geld verdient maar slechts 10% dat doet of minder?Inkomen
Inkomen staat voor bruto jaarinkomen. Dat houdt in: belastbaar loon, resultaat uit overige werkzaamheden,winst uit onderneming
De cijfers zeggen dus in zoverre iets dat het gemiddelde inkomen per ingeschreven distributeur nooit en te nimmer hoger is dan die 2000,- per jaar.
Nou mijn vraag op jouw antwoord: waar is dat ook zo?MLMvoorstanderNL schreef:Daarop is mijn antwoord: Waar is dat niet zo?
-
s
Je gelooft de cijfers niet? Waarom niet? Ze komen immers van je eigen belangenorganisatie (de WFDSA) en daarmee van de bedrijven zelf. Waarom zouden de MLM-bedrijven hun eigen omzet slechter voorhouden dan ze zijn?MLMvoorstanderNL schreef:Ik geloof die cijfers niet trouwens, had ik dat al gezegd?
Nee, cijfers van de WFDSA geloof je niet. Je gelooft het echter wel als een collega van je vertelt dat de mobiele telefoon en het internet door iedereen als onzin werden betiteld, als mensen die er fors voor betaald krijgen beweren dat MLM goed is, etc. Vreemde wijze van informatiebeoordeling.
De WFDSA is per uitstek de bron die jij zou moeten ondersteunen. Waarom? Zij hebben er een belang bij als meer mensen gaan MLM-en, evenals de partijen die de cijfers verstrekken (de MLM-bedrijven). Als de cijfers dus niet zouden kloppen, zouden ze veel eerder te hoog zijn neergezet, dan te laag.
Neemt niet weg dat je over de functie van de cijfers kunt discussiëren, de aard ervan lijkt me vanuit het oogpunt van een MLM-er hoogst positief.
-
s
Oom brengt toch geld in het laatje en niet alleen voor hemzelf.MLMvoorstanderNL schreef:Verklaar u nader?
Als iemand bijv. €2000 per jaar verdient (verdient, kosten eraf) en daar tevreden mee is, het leuk werk vindt enz. enz. heb ik daar geen probleem mee.
Als iemand na tig jaar nog steeds denkt/hoopt/voorgespiegeld krijgt dat hij echt wel, als hij maar genoeg z'n best doet en positief ingesteld is, die mooie auto en verre vakantie bij elkaar MLMt, dan zou er toch iemand boven hem in het systeem zo eerlijk moeten zijn, hem de ogen te openen.
Hoe positief je ook bent, je bent altijd afhankelijk van anderen.
Die een vrije keus hebben jouw producten af te nemen..of niet. Die een vrije keus hebben ook te gaan MLMmen of niet.
Kijk hoe positief jezelf bent, hier heeft het je nog niks opgeleverd.
Laatst gewijzigd door Jolijn op 13 jun 2011 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.
-
s
Laatst gewijzigd door MLMvoorstanderNL op 20 jun 2011 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Dan heb je dat echt volledig verkeerd gelezen en begrepen. Kiz gaf zelf al aan dat haar oom veel te verwijten valt, en ik denk dat veel mensen het daarmee eens zullen zijn. Ook de mensen die jij nu verwijt dat ze de schuld liever op iemands anders afschuiven.MLMvoorstanderNL schreef:Kijk aan, allemaal mensen die de schuld liever afschuiven op iets anders dan zelf verantwoordelijkheid nemen in het leven...bravo..
Dat neemt echter niet weg dat als die oom al 20 jaar bezig is en zijn upline hem laat doormodderen ze nogal walgelijk bezig zijn. Als we dan nog even herinneren dat jij zei dat de mlm wereld het wij gevoel kent en elkaar iets gunt dan moet jij toch ook van mening zijn dat deze man door de upline wakker geschud dient te worden.
Ergo, het ligt "altijd" aan de persoon zélf als hij/zij geen verdiensten genereert en nooit aan het MLM systeem?MLMvoorstanderNL schreef:Kijk aan, allemaal mensen die de schuld liever afschuiven op iets anders dan zelf verantwoordelijkheid nemen in het leven...bravo..
Jij wel?MLMvoorstanderNL schreef:Ik weet niet hoe het met jullie gesetld is maar denk dat geen enkel van u de miljoenen op de bank heeft staan.
Dan hoef je je toch niet meer bezig te houden met zoiets banaals als hier "misvattingen" weg te nemen om zo je potentiële downline te interesseren voor het zoveelste "pyramid scheme" (een leuk en erg bekend kenmerk van een piramide is dat de hele brede basis de inkomsten genereert voor de hele smalle top... net als bij "gewoon werk" ongeveer).
MLM zal je zeker een riant inkomen opleveren als je aan de top zit, maar dat geldt evenzo voor het bedrijfsleven. Maar blijf jij vooral "positief denken" literatuur lezen, dat zal je nodig hebben om over 25 jaar nog in de MLM formule te geloven en in te blijven tekenen op telkens weer nieuwe programs.
Ik mag toch voorzichtig wel de conclusie trekken dat je hier geen downline meer gaat genereren...
klopt. Roept bij mij overigens wel de vraag op waar MLMvoorstanderNL zijn potentiële kandidaten op "selecteert"...adSolvendum schreef:@kiz
IQ is idd. niet de juiste meeteenheid, maar probeer maar eens 'goedgelovigheid', of 'naiviteid', en 'augurk' in 1 zin te stoppen, dat loopt niet.
Ik vind het inderdaad zéér verachtelijk, omdat je kwetsbare mensen valse hoop geeft en jezelf feitelijk verrijkt over hun ruggen. Dan ook nog met opmerkingen strooien als "je verantwoording niet nemen" en "geen ruggengraat tonen" als mensen geen heil in MLM zien vind ik ver beneden peil.adSolvendum schreef:Verder, als ik zo vrij mag zijn uw bewoordingen samen te vatten als 'verachtelijke werkwijze', kan ik niet anders dan instemmen.
-
[Off-Topic bericht verwijderd door de Moderator]
-
s
Laatst gewijzigd door MLMvoorstanderNL op 20 jun 2011 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat deze man zelf verantwoordelijkheid heeft en blijkbaar niet in staat is die te nemen wordt niet ontkend hier. Maar ben je nu echt van mening dat zijn upline helemaal niets te verwijten valt als ze hem zo zien doormodderen en door laten modderen?MLMvoorstanderNL schreef:Nee iedereen draagt verantwoordelijkheid over zichzelf.
-
s