Info heeft in een andere discussie afscheid genomen. Ik heb ook mijn interesse wat verloren want de discussie wordt niet echt inhoudelijk en ik heb het gevoel dat alle lezers/schrijvers wel weten hoe het zit of MLM-er zijn en er dus niemand mee geholpen is. Maar ik zal het nogmaals proberen:
Niet echt inhoudelijk? Juist wel man...jij komt met allerlei bezwaren in getallen die ik weerleg en waar je vervolgens geen antwoord op weet.
Het probleem van een netwerk/piramide is dat voor elke goed verdienende persoon minstens (zie website eurexcel) 200 mensen op level 7 nodig zijn die bijna niets verdienen.
Sorry?? Dat hangt er maar net van af wat je goed verdienend vindt. Bij Excel zal je dan gemiddeld 2000 euro verdienen..met minder nemen vele mensen al genoeg hoor. Denk je er verder aan dat die 200 ook al meetellen voor de persoon die op niv 2 staat...en zo dus zijn/haar niveau 6 zijn??
Het tegenargument dat die zelf ook weer een eigen netwerk hebben gaat niet op, want aangezien de hoeveelheid klanten eindig is, zal er altijd een onderste level zijn. Logischerwijs zal uiteindelijk het grootste deel (elke laag is veel groter dan de laag erboven) van de partners/I.R.'s dus geen reeel inkomen genereren, en zelfs niet voldoende klanten kunnen vinden om zijn/haar inschrijfgeld terug te krijgen. En let wel, het gaat hier niet om een paar procent, maar om een groot deel van de deelnemers.
Ja,..en voordat dat het geval is ben je dus een flinke tijd verder. Daar komt bij...iedereen kan
voordat hij zich inschrijft zijn 5 klanten zoeken en zich pas daarna inschrijven....risicoloos dus.
Er zit een grote oneerlijkheid in het systeem en dat wordt stelselmatig ontkend, sterker nog mensen die in de lege vijver vissen krijgen te horen dat het hun eigen schuld is en dat ze gewoon de juiste kwaliteiten niet hebben terwijl ze er er niets aan kunnen doen, ze zijn gewoon te laat ingestapt.
Dat is hét probleem van piramide-marketing en van alle systemen die net even anders zijn of heten maar uiteindelijk op hetzelfde neerkomen.
En dan heb je dus niet geluisterd naar een eerdere opmerking waarin ik zei dat niet iedereen hetzelfde doel heeft. De ene persoon wil 2000 euro per maand en heeft daarvoor 200 man op zijn 7e niveau nodig (bijvoorbeeld) ... die 200 verdienen dan zelf ook al iets, aan/van hun eigen klanten. Geen probleem toch?
En over verzadiging: er vallen altijd klanten af die later toch weer klant worden.. Als je er nu al vanuit gaat dat de markt ooit verzadigd raakt hoef je er niet aan te beginnen...dan kunnen tele2, scarlet etc hun biezen wel weer pakken en de kpn het monopolie teruggeven... Das toch dom gedacht? En die mensen die nu een reisbureau openen, of een bakker, of een schoenenwinkel??
Als er op een x moment een markt is kun je daar toch een graantje van mee willen pikken? Als die markt er op een later moment niet meer is zullen er weinig nieuwe mensen meedoen maar zolang die mensen DIE meedoen geld verdienen is er echt niks aan de hand hoor...