LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] eurecxcel partners

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Pino

Re: eurecxcel partners

Ongelezen bericht door Pino »

Totaal dus max 17,25 % maar in de meeste gevallen 9,25% van de telefoonrekening van een consument wordt aan de partner uitbetaald
Ik maak hier uit op dat je 'in de meeste gevallen' slechts 2% van je eigen klanten krijgt, klopt dat?

Ik ging je mailen maar later bedacht ik me dat ik wat veel (te) tijd hierin aan het steken was, en dat de meeste mensen op dit forum spreken hun mening toch al bepaald hebben.

Pino

Ik las niet goed, je had het al verteld, er stonden ook zo veel lijstjes percentages ;)
Maar wat is de definitie van cumulatieve omzet?
En: worden de tarieven (die uiteraard mog geheim zijn, maar je kunt vast een tipje van de sluier oplichten) voor belen binnen nederland lager dan die van 1601? (de goedkoopste op www.belen.com) en hebben jullie een laagste-prijsgarantie zoals bijvoorbeeld pretium?

Pino

jemig, ik ben niet erg allert vandaag, het moet natuurlijk www.bellen.com zijn, tijd voor koffie!

Dribbel

Ongelezen bericht door Dribbel »

Ik ging je mailen maar later bedacht ik me dat ik wat veel (te) tijd hierin aan het steken was, en dat de meeste mensen op dit forum spreken hun mening toch al bepaald hebben.
Okay..de 'discussie' neemt nu toch al normale vormen aan.
Maar wat is de definitie van cumulatieve omzet?
cu·mu·la·tief (bn.)
1 samenvoegend, ophopend

Tel de telefoonrekening van al je eigen klanten bij elkaar op, per maand bedoel ik dan. Dat is de cumulatieve omzet. Dus als je 10 klanten hebt die voor 150 euro bellen ontvang je 5% over de GEHELE cumulatieve omzet en NIET alles VANAF 1500...
En: worden de tarieven (die uiteraard mog geheim zijn, maar je kunt vast een tipje van de sluier oplichten) voor belen binnen nederland lager dan die van 1601? (de goedkoopste op www.belen.com) en hebben jullie een laagste-prijsgarantie zoals bijvoorbeeld pretium?
Ben je gek... dan kan er natuurlijk geen 17,25 meer afgedragen worden aan de partners. Nee, als ze dat hadden gedaan zouden ze niet in recordtijd een omzet van 1 miljard hebben bereikt en zeker niet meer bestaan. Mensen die met 1601 bellen moeten dat lekker blijven doen. Excel miks, en de partners mikken, op hun familie die (78%) nog met de kpn belt. Dat is de markt waar we uit vissen. Vissen die al op het droge liggen bij andere aanbieders kunnen daar blijven, die gaan toch alleen voor de laagste prijs. Wat ik wel kan vertellen is het gegeven dat Excel in NL ook (op termijn, niet vanaf het begin) Friends-Are-Free gaat aanbieden. Excel klanten bellen dan voor een vast laag bedrag per maand onbeperkt naar andere Excel klanten. Aantrekkelijk voor velen en zo al de markt weer een extra boost krijgen.

Pino

Ik word steeds nieuwsgieriger naar de gecorrigeerde berekeningen. We moeten nog weten hoe hoog een gemiddelde telefoonrekening van een klant is en hoeveel klanten er zijn.
Om daar achter te komen hoeven we aleen maar te weten hoeveel klanten excel heeft en wat de jaaromzet is (ze doen toch -nog- alleen maar aan telefonie?) Op elkaar delen (en door 12) en dat is dat. En volgens mij heb ik al heel wat van dat soort getallen rond zien gaan, nu alleen nog weten welke de correcte zijn.

Dribbel

Ik word steeds nieuwsgieriger naar de gecorrigeerde berekeningen. We moeten nog weten hoe hoog een gemiddelde telefoonrekening van een klant is en hoeveel klanten er zijn.
Om daar achter te komen hoeven we aleen maar te weten hoeveel klanten excel heeft en wat de jaaromzet is (ze doen toch -nog- alleen maar aan telefonie?) Op elkaar delen (en door 12) en dat is dat. En volgens mij heb ik al heel wat van dat soort getallen rond zien gaan, nu alleen nog weten welke de correcte zijn.

Gecorrigeeerde?
De gegevens over de gem.telefoonrekening kan je denk ik niet bemachtigen, dat zal de kpn vast ook niet vrijgeven. En als de kpn dat wel doet zou ik maar aanhouden en er 10% (ik noem even iets) vanaf halen. De hoeveelheid klanten wordt ook lastig.
Eigenlijk maakt het allemaal niks uit want Excel doet meer dan alleen telefonie. Ook mobiel, DSL (internet) pagers, blackberries etc...

Wat zou je met die getallen willen doen trouwens? Jaaromzet/12 is maandomzet.... en dan? aantal klanten x rekening is hetzelfde... en dan? Je kunt er geen mlm berekening van maken want je weet niet hoeveel lijnen er zijn, hoe diep, wat voor gepromoveerde mensen ertussen zitten...
Waarom wil je zoveel rekenkundige energie steken in een concept dat blijkt te werken en dat bovendien erg eerlijk/etisch is?

Pino

Ik had her en der al mensen zien schrijven dat excel x klanten en een y jaaromzet heeft, maar die getallen zijn dus niet voorhanden, jammer het zou veel duidelijkheid geven.
Ik vind namelijk dat je de berekening van Piet wat al te makkelijk aan de kant schoof! Ik denk namelijk dat hij een punt had. Aan de ene kant wordt gezegd dat het piramide-achtige wel mee valt door een gemiddelde partner-ratio van twee te noemen maar aan de andere kant zijn de bedragen die over tafel gaan erg hoog!
Zo denk ik dat een gemiddelde telefoonrekening 30 euro is en dan kom je met gemiddeld 9.2 klanten nooit aan 1500 euro per maand, dus krijg je maar 2% van de rekening en dat is dat €5.52 in totaal, in plaats van €75. Toch?
Mensen moeten weten dat ze met hard werken over een jaar een leuk zakcentje per maand kunnen verdienen en niet denken dat ze na 2 maanden 1000 euro of meer ontvangen zonder er echt iets voor te hoeven doen.

Dribbel

Zo denk ik dat een gemiddelde telefoonrekening 30 euro is en dan kom je met gemiddeld 9.2 klanten nooit aan 1500 euro per maand, dus krijg je maar 2% van de rekening en dat is dat €5.52 in totaal, in plaats van €75. Toch?
Klopt..dat is ook erg weinig, die 5,52 dan... Vandaar ook het Multi Level-M principe... je krijgt van je eigen klanten maar 2%, iemand boven je krijgt er 5% van..en ook van de klanten van de persoon naast jou op dat niv 7... 75 verdien je als je ook wat mensen in een team hebt staan, waardoor Excel meer klanten heeft dan jij ooit alleen aan kan brengen en waardoor zo meer mensen een inkomen verdienen.
Mensen moeten weten dat ze met hard werken over een jaar een leuk zakcentje per maand kunnen verdienen en niet denken dat ze na 2 maanden 1000 euro of meer ontvangen zonder er echt iets voor te hoeven doen.
Wil je het nu over een jaar of over 2 maanden hebben? :) Als je na een jaar 100 man op niveau 7 hebt staan zou je met 9,2 klanten en 30 euro belkosten 1380 euro verdienen, exl bonussen. Na 2 maanden zal je van de belminuten nog geen 1000 euro verdienen nee, of het moet erg hard gaan. Daarom zijn ook de bonussen in het leven geroepen, om de organisatie gaande en groeiende te houden en zo ook op kortere termijn een inkomen te genereren..

Dribbel

Er is geen reactie meer geweest... Zijn info/pino niet meer actief of kan ik hieruit concluderen dat er niks mis is met EurExcel? :)

GTST

Ongelezen bericht door GTST »

Lijkt mij eindelijk een reeel beeld geven van de werkelijkheid...

Hard werken en aardig verdienen, en als je er niet zo veel aan doet, verdien je ook niets (of 5 euro voor een pakje kauwgom). Verder is het natuurlijk zo dat de 'eersten' meer zullen verdienen omdat de markt (visvijver) nog schoon was en het potentiele klantenbestand uiteindelijk verschraalt.

Einde discussie? :roll:

Pino

Info heeft in een andere discussie afscheid genomen. Ik heb ook mijn interesse wat verloren want de discussie wordt niet echt inhoudelijk en ik heb het gevoel dat alle lezers/schrijvers wel weten hoe het zit of MLM-er zijn en er dus niemand mee geholpen is. Maar ik zal het nogmaals proberen:
Het probleem van een netwerk/piramide is dat voor elke goed verdienende persoon minstens (zie website eurexcel) 200 mensen op level 7 nodig zijn die bijna niets verdienen.
Het tegenargument dat die zelf ook weer een eigen netwerk hebben gaat niet op, want aangezien de hoeveelheid klanten eindig is, zal er altijd een onderste level zijn. Logischerwijs zal uiteindelijk het grootste deel (elke laag is veel groter dan de laag erboven) van de partners/I.R.'s dus geen reeel inkomen genereren, en zelfs niet voldoende klanten kunnen vinden om zijn/haar inschrijfgeld terug te krijgen. En let wel, het gaat hier niet om een paar procent, maar om een groot deel van de deelnemers.
Er zit een grote oneerlijkheid in het systeem en dat wordt stelselmatig ontkend, sterker nog mensen die in de lege vijver vissen krijgen te horen dat het hun eigen schuld is en dat ze gewoon de juiste kwaliteiten niet hebben terwijl ze er er niets aan kunnen doen, ze zijn gewoon te laat ingestapt.
Dat is hét probleem van piramide-marketing en van alle systemen die net even anders zijn of heten maar uiteindelijk op hetzelfde neerkomen.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

zit wat in pino, maar voorloppig is er nog genoeg markt, maar je heb gelijk dat er een keer een verzadigingspunt komt!

pierre

Dribbel

Info heeft in een andere discussie afscheid genomen. Ik heb ook mijn interesse wat verloren want de discussie wordt niet echt inhoudelijk en ik heb het gevoel dat alle lezers/schrijvers wel weten hoe het zit of MLM-er zijn en er dus niemand mee geholpen is. Maar ik zal het nogmaals proberen:
Niet echt inhoudelijk? Juist wel man...jij komt met allerlei bezwaren in getallen die ik weerleg en waar je vervolgens geen antwoord op weet.
Het probleem van een netwerk/piramide is dat voor elke goed verdienende persoon minstens (zie website eurexcel) 200 mensen op level 7 nodig zijn die bijna niets verdienen.
Sorry?? Dat hangt er maar net van af wat je goed verdienend vindt. Bij Excel zal je dan gemiddeld 2000 euro verdienen..met minder nemen vele mensen al genoeg hoor. Denk je er verder aan dat die 200 ook al meetellen voor de persoon die op niv 2 staat...en zo dus zijn/haar niveau 6 zijn??
Het tegenargument dat die zelf ook weer een eigen netwerk hebben gaat niet op, want aangezien de hoeveelheid klanten eindig is, zal er altijd een onderste level zijn. Logischerwijs zal uiteindelijk het grootste deel (elke laag is veel groter dan de laag erboven) van de partners/I.R.'s dus geen reeel inkomen genereren, en zelfs niet voldoende klanten kunnen vinden om zijn/haar inschrijfgeld terug te krijgen. En let wel, het gaat hier niet om een paar procent, maar om een groot deel van de deelnemers.
Ja,..en voordat dat het geval is ben je dus een flinke tijd verder. Daar komt bij...iedereen kan voordat hij zich inschrijft zijn 5 klanten zoeken en zich pas daarna inschrijven....risicoloos dus.
Er zit een grote oneerlijkheid in het systeem en dat wordt stelselmatig ontkend, sterker nog mensen die in de lege vijver vissen krijgen te horen dat het hun eigen schuld is en dat ze gewoon de juiste kwaliteiten niet hebben terwijl ze er er niets aan kunnen doen, ze zijn gewoon te laat ingestapt.
Dat is hét probleem van piramide-marketing en van alle systemen die net even anders zijn of heten maar uiteindelijk op hetzelfde neerkomen.
En dan heb je dus niet geluisterd naar een eerdere opmerking waarin ik zei dat niet iedereen hetzelfde doel heeft. De ene persoon wil 2000 euro per maand en heeft daarvoor 200 man op zijn 7e niveau nodig (bijvoorbeeld) ... die 200 verdienen dan zelf ook al iets, aan/van hun eigen klanten. Geen probleem toch?
En over verzadiging: er vallen altijd klanten af die later toch weer klant worden.. Als je er nu al vanuit gaat dat de markt ooit verzadigd raakt hoef je er niet aan te beginnen...dan kunnen tele2, scarlet etc hun biezen wel weer pakken en de kpn het monopolie teruggeven... Das toch dom gedacht? En die mensen die nu een reisbureau openen, of een bakker, of een schoenenwinkel??

Als er op een x moment een markt is kun je daar toch een graantje van mee willen pikken? Als die markt er op een later moment niet meer is zullen er weinig nieuwe mensen meedoen maar zolang die mensen DIE meedoen geld verdienen is er echt niks aan de hand hoor...

Bokbiertrol

Ongelezen bericht door Bokbiertrol »

advocaat schreef:e zit berekenen als een boekhouder,maar zou werk het helaas niet.
Daarom kun jij niet oordelen over mlm. zoals een boekhouder
het niet kan vertellen over marketing en management in een bedrijf.

want in het praktijk komen nooit zoveel mensen op een niveau
en iedereen heeft zijn eigen niveau's .
bij 0/1 begin je altijd. hoe groot het wordt bepaal jij zelf.
(hoe goed je en wil worden).

iedereen heeft in zijn organisatie weer meerdere organisaties.
met 100 mensen in je organisatie kun je vaak je baan al opzeggen.
ligt er aan bij welk bedrijf je zit.

Omdat er maar weinig mensen zeer groot WILLEN worden zal er altijd markt blijven bestaan omdat de anderen alleen in hun eigen gebied een kleine tweede inkomen willen hebben dat altijd beter is dan parttime werken voor de baas.

Niet iedereen begint!!!!! net zoals niet iedereen een schoenenwinkel begint.

Succes behalen is bij /met elk bedrijf het zelfde je moet er een brandende verlangen voor hebben alleen bij mlm is het slimmer want als je niet meer werkt word je nog betaald.

maar ja .mC DONALDS doet zelfder laat mensen investeren in een hamburger tent en dan mag over de omzet fee gaan betalen
omdat je de naam en marketing van mc donalds gebruikt (formule)

zij laten zoveel mensen met een mc donalds beginnen,
wij laten (iedereen dezelfde kansen) iedereen beginnen die zelf ook weer filialen kunnen openen. dan in het klein.

de groeten.
Voor een advocaaat schrijf je anders behoorlijk beroerd nederlands :twisted:

Verder merk ik in de stukken die ik gelezen heb, dat de mensen die positief zijn over deze onderneming, zich voordoen als erg interessant, en proberen dure taal te gebruiken, terwijl ze niet goed weten hoe dat moet. (Stijlfouten, rare zinsconstructies etc.) Ik ben ook benaderd door diverse mensen over deze onderneming, en een vriend van me is ook bij zo'n presentatie geweest. De eerste indruk die hij kreeg, was dat het niet in de haak was. Uiteraard zullen er mensen zijn die hier (veel) geld aan verdienen, maar m.i. is de nederlandse markt te klein voor.

Mij is ook gevraagd om in testappen, maar ik bedank vriendelijk voor de eer.

lerares

Ongelezen bericht door lerares »

gesorteerd.
er zijn mensen die zien en er zijn die het niet zien. Simpel.

daag

superblaat

Ongelezen bericht door superblaat »

ok mensen het is gewoon heel simpel:

Het lijkt mij dat als je meedoet aan (Eur)Excel dat je gaat verkopen voor Vartec. Vartec maakte in 2000 een miezerige netto winst van 15 miljoen dollar!!!!!! (bron) Hoe kan het dan in godsnaam rendabel zijn om hun marketers rijk te maken??? Er worden miljoenen belooft!!!
Hun ranking in de Forbes 500 wordt veroorzaakt door hoge omzet, maar ze maken zo veel kosten dat er weinig van overblijft!

Genoeg mensen die er voor plijten, maar zo gaan die dingen gewoon. Je wordt gevrgaad voor een no-nonsense informatie avond, compleet vrijblijvend. Je gaat er alleen gehersenspoeld weg...

Gast

1. Noem eens een telecombedrijf dat in 2000 wel veel winst maakte
2. Heb je er al aan gedacht dat die 15 miljoen winst is NADAT de commissie zijn betaalt.
Ben geen fan van Eurexcel, maar je moet wel je huiswerk doen.

Gast

Hm, nou hebben ze ineens geen antwoord meer. Toch leuk, dat de anties elkaar zo vrolijk gelijk geven. Krijgen ze tenminste toch nog ergens gelijk! :lol:

student26

Ongelezen bericht door student26 »

Dus omdat 1 iemand die "anti" is iets zegt, is dat meteen de mening van alle "anti's"? Beetje kort door de bocht...

Gast

goed zo, weer het antwoord ontweken! Applaus!!

Gesloten