LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Boisbas
Berichten: 117
Lid geworden op: 27 jun 2007 14:12

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door Boisbas »

In de nieuwe abonnementsvorm krijgt u een flink aantal zenders in HD
Inderdaad WendyRvg wat een non-antwoord.
Ze vergeten in hun antwoord hun excuus aan te bieden.
Immers: ongevraagd en ongeweigerd heeft ZIGGO een bijpassend abonnement voor je geregeld. (alsof dit de normaalste zaak van de wereld is)
Voor velen pakt dit duurder uit.

Het had ZIGGO gesierd de klant een aanbieding te doen waarop je 'ja' of 'nee' had kunnen zeggen. Dit heet meedenken met de klant.
Nu moet je er zelf achteraan 'kleppen' om een en ander te regelen en te veranderen.
Voor sommigen een non-item maar het zegt vooral wat over de (non) serviceverlening, het weinig klantgericht kunnen denken.
Voor het omzetten van een abo, dat je niet wilt, moet je immers gaan betalen (niet gratis telefoonnummer). De wereld op zijn kop.

Bovendien: het nooit de bedoeling zijn een klant op te zadelen met dingen die hij niet wil en waarvoor hij toch meer moet gaan betalen.

Ik heb het al eerder gezegd: dikke onvoldoende voor ZIGGO en al helemaal voor hun antwoord.
ZIGGO mag dit ook ongevraagd en ongeweigerd in ontvangst nemen.
Moet toch geen probleem zijn?

160589005
Berichten: 36
Lid geworden op: 01 feb 2011 02:36

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door 160589005 »

WendyRvg, de reden dat die reactie zo snel was is omdat het een geautomatiseerd bericht is. Volgens mij heb je niet eens antwoord op al je vragen ofwel?

WendyRvg
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jul 2011 13:58

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door WendyRvg »

Nee, dit geeft echt totaal geen antwoord op m'n vragen!

Twijfel of ik nog terugschrijf met de vraag om een toelichting of dat ik wacht tot ik simpelweg kan mailen dat ze m'n abonnement mogen stopzetten...

Bertens
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 apr 2006 20:53

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door Bertens »

Het feit dat er nu ineens een geautomatiseerde antwoord komt geeft aan dat er veel negatieve repons is vanuit de klanten en het te veel moeite gaat kosten iedereen persoonlijk te antwoorden. Goed zo, plat mailen of bellen, ze moeten weten onverantwoord bezig te zijn. Alleen op die manier geven we een duidelijk signaal af dat we hier niet tevreden mee zijn en wij, meestal de trouwe en langdurige klanten op een andere wijze benaderd wensen te worden, gehoord willen worden en ons gewaardeerd willen voelen, niet een nummer dat in een 'massaproces' opgenomen wordt.
Laatst gewijzigd door Bertens op 14 jul 2011 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.

j-go
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 aug 2008 12:15

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door j-go »

Ik heb ook het klachten formulier ingevuld....je krijgt gewoon een standaard reactie....

Er wordt totaal niet naar de inhoud gekeken je mag "blij" zijn dat je die HD recorder voor "maar" €199 euro kan kopen ipv die €459 ....

160589005
Berichten: 36
Lid geworden op: 01 feb 2011 02:36

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door 160589005 »

Bertens schreef:Het feit dat er nu ineens een geautomatiseerde antwoord komt geeft aan dat er veel negatieve repons is vanuit de klanten en het te veel moeite gaat kosten iedereen persoonlijk te antwoorden. Goed zo, plat mailen of bellen, ze moeten weten onverantwoord bezig te zijn. Alleen op die manier geven we een duidelijk signaal af dat we hier niet tevreden mee zijn en wij, meestal de trouwe en langdurige klanten op een andere wijze benaderd wensen te worden, gehoord willen worden en ons gewaardeerd willen voelen, niet een nummer dat in een 'massaproces' opgenomen wordt.
Je zult dat op die manier dat massaproces alleen maar erger maken. Face it, je kunt hier gewoon niks aan doen. Ik zag toevallig dat het mailtje een heel algemene inhoud had en niet echt vragen beantwoord. De enige manier om je klacht echt behandeld te krijgen is door programmas als Kassa en Radar erop af te sturen. UPC en Ziggo vinden dat het meest vervelende wat er is en zullen alles op alles zetten om dat te voorkomen.

Bertens
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 apr 2006 20:53

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door Bertens »

@ 160589005:
Vandaar dat ik in een eerdere reactie hier, me er al over verbaasde dat Radar zelf nog niet op dit onderwerp gereageerd heeft, want dat begint wel tijd te worden.

amecvanbeeck
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jul 2011 00:44

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door amecvanbeeck »

Vandaag ook de brief van Ziggo gehad. Wat schandalig zeg! Zoals ik hier ook al meer heb gelezen in de reacties, zit ook de zender die wij (lees: mijn kinderen) het meeste kijken nu in het TV Extra pakket. Om dit te behouden moet ik 43% extra gaan betalen tov wat ik nu betaal. Dit gaat echt alle fatsoensnormen te boven.

aaten
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 apr 2006 11:43
Locatie: Utrecht

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door aaten »

Tsja en laat ik nu dan toevallig één van de personen zijn die er op vooruit gaat. Heb een gewoon standaard pakket en krijg dus inderdaad meer zenders en interactieve tv voor hetzelfde bedrag.

Prima actie wat mij betreft dus :) (en de hd ontvanger en de interactieve ontvanger had ik toch al dus dat scheelt (gelijk aangeschaft bij het aanschaffen van alles in 1)

vanhaut
Berichten: 69
Lid geworden op: 02 jun 2004 21:01

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door vanhaut »

ook wij balen verschrikkelijk

in april dit jaar overgestapt naar alles in 1 extra daar kpn geen betere internetsnelheden kon leveren. TV digitaal hadden we al in een uitgebreid pakket..
Ik had toen als aanbieding een hd recorder (heb ik ook genomen daar onze samsung zo langezamerhand wel op was) en that's it.. Geen melding over de wijzigingen die nog zouden komen. Ook voor internet was er geen wifi modem. Je moest dan zelf een router aanschaffen om de hele handel draadloos te maken. Dus wij netjes zelf een (dure) router aangeschaft die de snelheden aankon etc. En potverdulleme zijn er krap 3 maanden later wel standaard wifi modems..

Om nu gebruik te kunnen maken van alle faciliteiten van mijn nieuwe abonnement (wat ik heb dus alles in 1 extra) "moet" ik ook nog een interactieve ontvanger aan gaan schaffen die ik, halleluja, voor 99 euro "mag" aanschaffen..

MAar lieve mensen van Ziggo. Als je nu in april had gezegd joh in september veranderd de hele handel, koop nu maar die interactieve voor 99 euro want anders heb je niets aan al die fijne extra's dan had ik toch dat gedaan..Maar nee hoor.. een woord over gesproken.. NEt als met de modem.. ik heb heel specifiek gevraagd naar de wifi modem, nee mevrouw.. die zijn er voorlopig niet en dat duurt nog lang. dus koopt u er zelf maar een..

En qua aanbieders hebben we hier geen keuze. KPN kan hier geen digitale tv leveren, internet is retetraag , schotel willen we absoluut niet en tele2 etc. is hier ook niet te krijgen..

Bedankt ziggo voor jullie klantvriendelijke houding!

Bertens
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 apr 2006 20:53

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door Bertens »

Verder vind ik het ook een domme reclame. Ziggo laat de innovatie van de TV zien en dat digitaal de standaard wordt.
Als je de ontwikkelingen in deze reclame ziet zijn het de televisiemakers als philips en sony die de veranderingen aanbrengen zoals breedbeeld. Nu verandert Ziggo de standaard, is geen vergelijking toch?
Ook hoor ik steeds meer klanten die na zeuren over het nieuwe digitaal pakket de HD-decoder voor een zachter prijsje tóch kregen. Ziggo, biedt al je reeds digitale klanten aan de HD voor een prikkie aan te schaffen. Scheelt een hoop klachten en wellicht klanten......

dame41
Berichten: 42
Lid geworden op: 04 mar 2011 13:13

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door dame41 »

Nou ik had ook het klachtenformulier ingevuld, met de klacht over de HD recorder. Belachelijke prijs etc bla,bla.
Krijg ik een mailtje terug, dat ze de HD recorder al voor me besteld hebben met smartcard (volgens mij heb ik die al, want ik kijk al digitaal) voor het schappelijk prijsje van € 199. Ik krijg binnen 5 dagen een schriftelijke bevestiging.
Ik in eerste instantie boos. Heb mijn mail nog eens goed nagelezen...Heb ik in de mail gezet, dat ik die HD recorder best wil bestellen maar niet voor € 459.
DOM!!!! Mijn eigen fout :shock: :oops:

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door Shine »

Een vriendin van me heeft diezelfde brief ontvangen en ze as erg ontstemd hierover.
Maandelijks gaat ze 3,- meer betalen.
De brief heb ik gezien en gelezen. Ziggo brengt het lekker gebekt, totdat je de kleine lettertjes leest.
Nieuw en nu standaard bij het pakket: interactieve tv en iets met gemist. Klinkt lekker en ach hoewel leuk anders is legt ze zich er bij neer en is bereid die 3,- per maand meer te betalen. Totdat je verder leest en dan ziet dat voor die features die Interactieve HD recoder benodigd is. Kosten: 199,-.
Dit geld moet je maar paraat hebben.
Het komt er dus op neer dat mn vriendin maandelijks 3,- meer betaald voor features waar ze geen gebruik van kan maken.
Amper 1 jaar geleden heeft ze bewust voor het digipakket gekozen wat ze nu heeft: TVExtra. Waarvoor alleen een decoder nodig was. Overigens heeft ze met die decoder alleen maar ellende gehad. Een nieuwe aangeschaft en diezelfde ellende steekt af en toe de kop weer op. Zou ze interactieve Tv gehad willen hebben dan had ze daar destijds wel voor gekozen waar dan ongetwijfeld een interessante aanbieding bij hoorde mbt die HD recorder.

Deze wandelgang van Ziggo, naast het onlangs verwijderen van verschillende duitse analoge zenders, is ronduit kwalijk te noemen. Het monopolie avn dit soort kabelbedrijven moet een halt toegeroepen worden. Willen klanten niet, dan duwen we het de klant gewoon door de strot lijken ze wel te denken en vervolgens naar te handelen.
En oja, Ziggo heeft dit gedaan a.d.h.van een gehouden onderzoek onder 7500 reeds bestaande Ziggo abonnees. Mijn hemel, 7500 abonnees ondervraagd uit een klantenbestand van enkele (ruim 3) miljoenen !
Het is echt te zot voor woorden.

Kamerlid Jasper van Dijk (SP) is een actie begonnen. Hij heeft een speciaal e-mailadres opengesteld waar consumenten hun klachten mbt de kabel in kunnen sturen. Deze klachten worden gebundeld en aangeboden aan Van Bijsterveldt. Baat het niet, schaadt het ook niet. Belangrijk is je stem te laten horen.
Zie: http://www.sp.nl/cultuur/nieuwsberichte ... ijven.html

Ik zou zeggen, doe net als mn vriendin: mailen !!

j-go
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 aug 2008 12:15

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door j-go »

Staat er inje email dat je 'm WEL voor die €199 wilt bestellen???? Schappelijk is een breed begrip voor hun €199 en voor de consument €99 (in termijnen omdat het zo plotseling is) Want ook dat is best nog wel een groot bedrag om zomaar ineens te moeten betalen......

rpcdv
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 jul 2011 12:22

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door rpcdv »

Beste Ziggo,

Names deze weg wil ik jullie bedanken voor de €.47,70 ik op jaarbasis ga besparen voor het verlagen van mijn alles in 1 extra met extra pakket "Kennis en Nieuws" naar het basis abbonnement.

Het Plus pakket wat volgens jullie goed overeenkomt met mijn basis en extra pakket "Kennis en Nieuws pakket" kost maar €.4,05 p/mnd extra (€48,60 op jaarbasis) lijkt in de verste verre niet op mijn huidige pakket.
Alleen alle Bullcrap zenders uit het Kennis en nieuws pakket staan in het Plus pakket welke dus €4,05 p/mnd extra kost en de goede zenders hebben jullie in het duurste pakket geflikkert voor de luttele prijs van €13,00 p/mnd ??.

En ja ik heb toevallig ook die Enquete van Ziggo gehad en ja daar werd de vraag gesteld welke zenders je graag in HD zou willen zien en NIET dat men dan verplicht werdt om €9,05 per/mnd meer te gaan betalen als ik mijn huidige extra zenders wil behouden en dat ik mijn CI+ kaart weg kan flikkeren, (weer een nieuwe digitale ontvanger) wil ik gebruik maken van On-Demand waar ik uiteindelijk toch voor ga betalen.
Dan had ik wel wat compleet anders ingevuld.

Ook ronduit belachelijk om on demand een standaard te maken, Extra kosten voor de aanschaf, mijn CI+ zou dan ook nutteloos worden, weer een duur in aanschaf en energie vretend kastje (Met alweer een extra afstandbediening erbij).

Bied dan goedkopere abonnementen aan voor mensen die GEEN on demand willen of als dat niet kan haal de extra pakketten terug.

Beste Ziggo, waarom moeten we wel betalen voor een digitale ontvanger terwijl jullie te pas en te onpas kosteloos nieuwe modems opsturen ter vervanging van de oude modem, zorg dan ook voor een omruiling voor digitale decoders



Ja hoor Ziggo, het geld groeit mij in deze financiele crisis ook echt op de rug en de geldboom in de tuin doet het ook goed met deze regen.


Jeeeeeeeeeeee , Ziggo is weer goed bezig (NOT!)
Laatst gewijzigd door rpcdv op 18 jul 2011 20:46, 2 keer totaal gewijzigd.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door Ulbe »

Beste rpcdv,

Dat Ziggo de oude modems vervangt is alleen maar gunstig voor de consument, ( de nieuw modems worden wel weer terugverdiend, zit daar maar niet over in, Ziggo zorgt goed voor haarzelf!, :wink: )

De nieuwe snelheden die Ziggo hanteert kunnen de oude modems niet meer aan, deze zaten aan hun max,

De nieuw modems kunnen hogere internetsnelheden aan, en kan Ziggo een hogere snelheid aanbieden aan haar klanten,

In uw situatie kunt u beter uw pakket wijzigen en een lagere snelheid kiezen, het oude modem kan deze lage snelheid gewoon aan, en u krijgt waarvoor u betaald,

Uw oude modem kan 20Mbit maximaal aan, uw nieuw snelheid is nu 40Mbit of sneller, afhankelijk van uw pakket, uw oude modem "begrenst" de snelheid naar 20Mbit,

Stap over naar het Basis pakket, u krijgt dan 10Mbit netto en betaald minder dan wat u nu betaald,

Veel succes en vriendelijke groeten,

Ulbe.

Redje
Berichten: 58
Lid geworden op: 02 mar 2006 09:18

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door Redje »

Ook hier iemand die het kids pakket had voornamelijk voor NickJr. Om NickJr te mogen kijken zou ik dus 13 - 3,95 = 9,05 meer per maand moeten dokken tov nu. No Way José!

Maar ik heb de oplossing al gevonden. Ik ga terug naar TV Standaard, dat scheelt me dus 3,95 per maand. En NickJr is online ook prima te kijken. ( http://www.kijktvonline.nl ) HDMI kabeltje van computer naar de TV en de kids kunnen gewoon NickJr op TV kijken. Kwaliteit beetje minder, maar ach, dat boeit de kids toch niet.

Ziggo bedankt, scheelt mij toch weer bijna 50 euro per jaar!

Daarnaast komt er eindelijk concurrentie op de kabel en dat nog wel in mijn gemeente. Stichting SKV kom er maar in!

http://www.prachtigveendam.nl/nieuws/74 ... wolde.html

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door Henri42 »

Ook UPC verhoogt het totaal pakket met Euro 1,00, zijnde pl.m 1,5 % gelijk aan de inflatie correctie :wink:

JaZp666
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jul 2011 12:53

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door JaZp666 »

Ziggo is maar erg klantonvriendelijk in mijn ogen.
Ze gaan nu heel die paketten omgooien en het is natuurlijk hartstikke leuk om straks stadaard HD-zenders te ontvangen.
Wat mij echter tegen de borst stuit is dat ik al een paar jaar klant van ze ben en elke maand netjes het duurste pakket wat er is van ze afneem.
Ik heb een gewone digitale ontvanger, en dus geen HD.
Nu konden mijn ouders, omdat ze alleen nog maar TV van ze afnamen, alles-in-1 lid worden en dan voor 99 euro een Interactieve HD Recorder aanschaffen.
Dus ik denk ik bel ze even om te vragen of ik ook gebruik kan maken van die aanbieding omdat ik ook graag HD zou kunnen ontvangen/kijken.
Ik moet als trouwe klant meer betalen, niks 99 euro, dat is alleen om nieuwe klanten te werven. Bestaande klanten moeten 100 euro meer betalen... 199 euro...

Nu komt het trieste... dus ik zeg tegen da vrouwtje: Als ik mijn alles-in-1 opzeg en terug ga naar alleen digitale TV en internet... hoe lang duurt het dan voordat ik weer alles-in-1 klant kan worden en dus gebruik kan maken van die aanbieding?
Krijg je als antwoord: na 3 maanden kunt u dan weer alles-in-1 klant worden. Dus ik vraag of ik dan wél gebruik kan maken van die 99 euro aanbieding... zegt ze: Ja dat kan, alleen weet ik niet of die aanbieding dan nog geldig is.... grrr... toch gewoon belachelijk en triest.. dan je zulke capriolen uit moet halen om zo'n ding voor een leuke prijs aan te kunnen schaffen...

Nieuwe klanten binnenhalen okay.. maar de vaste trouwe klanten wordden behandeld als oud vuil... en het trieste is dat Ziggo hier de enige kabelaanbieder is en dus monopolieposititie heeft... er valt weinig te kiezen als je kabel wil... en de alternatieven zijn ook niet veel soeps...

Ik hoop dat ze hun trouwe vaste klanten ook eens een aanbieding doen zodat ook zij straks kunnen genieten van de standaard HD-zenders die ze straks gaan aanbieden in die nieuwe pakketten, maar tot nu toe zeggen ze gewoon: Betaal maar lekker 199 euro voor zo'n HD Recorder...

Lekker bezig Ziggo... NOT

Boisbas
Berichten: 117
Lid geworden op: 27 jun 2007 14:12

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door Boisbas »

Het heeft niks met het onderwerp te maken, maar het zijn fijn wanneer ZIGGO haar site eens wat meer compatibel zou maken met IE 9.
Inloggen in 'mijn ziggo' lukt niet en IE 9 loopt soms totaal vast op de site van ziggo...

Het groot onderhoud heeft niet geholpen, ja van de wal in de sloot .

Gesloten