Pagina 31 van 140

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 01 sep 2008 18:13
door hejeja
Bedankt Radarbert voor je info. Zie mijn stukje 11 aug. 2008. Ik krijg geen poot aan de grond. Ze zijn niet bereikbaar of willen telefonisch niet overleggen. Na een aanmaning kun je via het debiteurennummer wel in de pijplijn komen maar wederom mag je je klacht schriftelijk toelichten. Na het beluisteren van de voicelog kan ik niet anders concluderen dat dat haar wilsuiting niet overtuigend overkwam. Er is uitgeknipt wat Pretium kon gebruiken. Zij heeft geen aanbod gehad om haar huidige aanbieder op te zeggen maar ook niet de info dat ze dit zelf zou moeten doen. Ze zit dus voor 1 jaar aan Pretium vast en heeft ook nog 2 maanden een dubbel abonnement. Ik snap wel dat Pretium klanten bang willen maken, iets wat bij hoog bejaarde mensen een makkie is. De strijd aanbinden eerst met Pretium en daarna met de geschillencommissie is tijdrovend en kost veel ergenis. Pretium gaat er vanuit dat dit voor velen niet op te brengen is en men van ellende maar het jaar uitzit. Vraag me af of ik vanwege hun slechte bereikbaarheid, geen overlegmogelijkheid, geen antwoord op brieven en de onvrede hoe het contract tot stand is gekomen nog gebruik kan maken van de tweede optie nl. contract binnen 3 maanden ontbinden. Pretium doet er alles aan om deze periode te overbruggen door slecht bereikbaar te zijn. Als zij het uit moet zitten vindt ik dat zij de 2 maanden dubbelle abonnementskosten terug zou moeten krijgen. Ze vindt het geen probleem om de telefoontikken te betalen. Over de andere kosten, aangetekend schrijven, faxen. telefoonkosten en postzegels en tijd heb ik het dan nog even niet.
Pretium, een goed geoliede machine die erop uit is mensen te belazeren. Zo, dit moest ik even kwijt.
hejeja

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 01 sep 2008 18:37
door TdeHond
Op de site van Pretium lees ik dat zij de overdracht geheel verzorgen. Zie:
hier

Het lijkt mij, dat als de overeenkomst met de vorige provider niet door Pretium beëindigd is, u Pretium in gebreke kunt stellen deze overstap dusdanig te regelen dat er geen dubbele abonnementskosten gemaakt worden door iemand die zich toch al gedupeerd voelt, omdat deze het gevoel heeft slachtoffer te zijn van dwaling. o.i.d.

U kunt om een schade vergoeding vragen, gelijk aan de abonnementskosten die bij de oude provider nog betaald dienen te worden.

Het beste blijft toch schriftelijk en aangetekend in gebreke stellen, kopie van brief maken en liefst met ontvangstbevestiging versturen.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 03 sep 2008 10:17
door Ro78
Sorry, dat ik me beschuldig aan belediging maar vind pretium echt smurfen-organisatie. Ze maken een voicelog van een vrouw en schrijven in elke brief haar aan als de dhr.Bij het sturen van een brief waarin je voicelog opvraagt krijg je een brief waarin staat dat het abonnement per direct beëindigd wordt. Vanwege privacy kun je alleen de voicelog via de telefoon beluisteren net of dat zo veilig is. Heb de automatische incasso geblokkeerd omdat ik het maar een vaag zooitje vind.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 03 sep 2008 19:17
door hejeja
Er vanuit gaan dat je door misleiding cq dwaling, cold calling en slamming aan een contract vast zit dat is misschien nog een jaar te overleven. Maar dat ze nadrukkelijk aangeven dat je zelf niets behoeft te doen en je blijkt "achteraf" de boot in te gaan met een opzegtermijn van 3 maanden bij je huidige provider omdat je daar een jaarcontract had, dat is echt even slikken. Ze zijn tekort geschoten en daar zijn ze voor aansprakelijk gesteld. Niks geen voordeel en goedkoper bellen voorlopig. Alle brieven, inclusief de faxen zijn 100 % zeker aangekomen. Als er geen inhoudelijk antwoord komt op mijn vragen wordt zonder pardon de geschillencommissie ingeschakeld. Ik ga verder niet teveel verklappen over mijn planning want Pretium leest ook mee. Het gaat mij er vooral om dat er een regeling moet komen dat na een koop op afstand een schriftelijke bevestiging door de klant ondertekend zou moeten worden met een bedenktijd van minimaal 14 dagen. Tja, klanten in spé bellen in de zomervakantie als de zaakwaarnemers met vakantie zijn dat is klasse. Het kost mij inmiddels meer dan dat het mij ooit zal opleveren. Men geeft de moed op en neemt de schade voor lief. Ik vermoed dan ook dat Pretium Telecom met deze tactiek vele klanten binnen haalt.

hejeja

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 03 sep 2008 19:44
door TdeHond
Succes! Ik hoop dat u als winnaar uit dit geschil komt!

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 03 sep 2008 21:50
door kees vegersteen
Nav verzoek van TdeHond, geplaatst op 29 Aug 2008 16:02.

"Wilt u hier ook even laten weten of Pretium annulering contract schrifte-lijk bevestigt? Wij lezen graag dat iemand succesvol geannuleerd heeft"

Succesje? Nav mijn aangetekende brief + fax + e-mail dd 29/08 naar Pretium kregen we vandaag een, door [Bericht aangepast door Moderator] Hoofd Service-centrum van PT, ondertekende brief dat ze mijn opzegging in orde zullen maken.

[Bericht aangepast door Moderator] heeft nog wel het lef mij erop te wijzen dat mocht ik in de toekomst toch gebruik maken van PT, een telefoontje voldoende is. Het zal u niet verbazen dat die kans erg klein is.

Groet,
[Bericht aangepast door Moderator]

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 04 sep 2008 06:50
door TdeHond
Gefeliciteerd! Zo'n bericht maakt dat de dag goed begint!

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 04 sep 2008 07:21
door diatam
Ook wij hebben een hoop ellende gehad van Pretium. Ze hebben mijn schoonmoeder op slinkse wijze erin geluisd. Zal alle details besparen want dan wordt dit een erg lang stukje.
Wij hebben inmiddels de stap gezet naar de geschillencommissie en ik hoop dat vele anderen dit ook zullen doen.
In de laatste brief die wij verstuurd hebben vragen wij om de voice-log van het gesprek. Eerst werden we door Pretium gebeld dat ze de brief niet echt snapten. Nogmaals aan de telefoon uitgelegd dat wij de bandopname wilden. Dit was op 24 juli jl.
Nu meer dan 30 dagen later (Pretium beleid is binnen 30 dagen te antwoorden, veelal krijg je een standaardbrief op de 30e dag) hebben wij een brief ontvangen dat ivm de privacy zij geen voicelog kunnen versturen. Dat vind ik gek want aangetekend zal dit primja verstuurd kunnen worden. Maar wij mogen wel weer met ze bellen via het 0900-nummer.
Dat was de druppel dus nu wordt het een geschil.
Overigens KPN zal nooit telefonisch contact opnemen over wijzigen van het abonnement zij doen dit alleen per post.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 04 sep 2008 08:49
door Ro78
De brief waarin staat dat het abonnement wordt beëindigd, had als bijlage een formulier waarin staat dat als ze terug wilde komen van de beëindiging ze het formulier moest in sturen. Ik heb het formulier nog thuis liggen. Ik heb wel een brief gestuurd waarin staat dat het abonnement niet door ons beëindigd is maar dat we de voicelog wil hebben. Pt leest dit als heraansluiting. Voor de voicelog moesten wij ivm de privacy een 0900 nummer bellen. De techniek is wel aardig ver als je ID kunt overleggen via de telefoon. Ik heb ivm privacy een CD gevraagd. Daarom een stelletje smurfen. Ga ook naar de geschillencommissie.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 04 sep 2008 08:50
door TdeHond
Succes!

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 04 sep 2008 09:52
door Somebodyy
Hallo mensen
Ik ben een agent van pretium telecom. en ik ben blij met de goede berichten die te lezen zijn.
Maar ook zie ik VEEL slechte berichten, zoals;
''ik heb niets getekend''
''ik ben over gezet zonder dat ik het wist''
Daar kan NIETS van kloppen.
Want je maakt nemelijk een mondeling contract in het gesprek. '' de bekende VOICELOG''
Daar worden 10 vragen gesteld waaronder ; u wilt met PRETIUM TELECOM BELLEN MET DIT TELEFOONNUMMER? en daar MOET ''JAA'' Op beantwoord zijn. anders KAN het niet doorgaan.
Ow, en ook zag ik
''ik wilde helemaal niet overstappen'' Nou ik zal eens iets vertellen, je krijgt een paket thuis met 7 dagen bedenktijd, dus als je het niet wil GEWOON EVEN BELLEN, maar dat staat er duidelijk in.
Dus ik snap jullie niet. Zo kan ik nog wel meer dingen opnoemen waardoor jullie ongelijk zouden hebben. Ik heb namelijk een HEEL document over Pretium. dus ik denk dat ik wel beter weet.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 04 sep 2008 10:12
door TdeHond
Een aantal mensen hebben besloten hun geschil in deze ter beoordeling van de Geschillencommissie voor te leggen.
Ik zie de uitspraak met belangstelling tegemoet. Hieruit blijkt n.l. of Pretium, dan wel de zich gedupeerd voelende cliënt in het gelijk wordt gesteld.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 04 sep 2008 10:29
door TdeHond
Ter info:
mijn moeder werd gebeld door een niet nader te noemen "goed doel". Ik heb hierover een klacht ingediend omdat mijn moeder aangemeld is bij info filter.nl. ( op mijn verzoek <VEG>)
Dit was de reactie van "goede doel"
bla bla
Daarom heeft "goede doel" de afgelopen weken een telemarketingbureau ingeschakeld om nieuwe donateurs te werven.
De telefoonnummers en adressen van mensen die benaderd worden zijn onder andere afkomstig van (familie) weekbladen en boekenclubs, die adreslijsten verhuren. De adreslijsten zijn niet in ons bezit. Wij mogen eenmalig gebruik van de adresgegevens maken.
Wij adviseren u contact op te nemen met de Stichting Infofilter, telefoonnummer: 0900-6661000. Zij kunnen er voor zorgen dat uw moeder helemaal geen ongewenste post en telefoontjes meer ontvangt. Uiteraard zullen wij ervoor zorgen dat uw moeder niet meer door enz
Mijn reactie op dit bericht:
Geachte heer, mevrouw,
Mijn moeder is reeds aangemeld bij infofilter. Blijkbaar heeft het callcenter haar wens niet gebeld te worden niet gerespecteerd. Ik zal hier dan ook een klacht over indienen.

Dank u voor uw reactie.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 04 sep 2008 10:56
door Ro78
Hoi somebody
Waarom sturen jullie dan geen voicelog op?? Dat de privacy de reden is vind ik bull, als ik met een draadloze telefoon bel dan kan die ook afgeluisterd worden, of de beller kan geen ID overleggen of storing zodat de voicelog niet goed luisterbaar is. Dat zijn juist de gevaren dat de privacy van die persoon op straat komen of niet goed overkomen. waarom doen jullie zo vaag?? Wees dan gewoon duidelijk! Die persoon als [Bericht aangepast door Moderator] laat alleen maar weten hoe geweldig pt is, neem maar van mij aan dat het gewoon een bull is. Dat een vrouw steeds maar weer als de heer wordt aangesproken, klopt de voicelog dan wel?? of is ie dan zo moeilijk te verstaan??
Beantwoord eerst maar deze vragen voor je weer zo bull-verhaal ophangt. Als een voicelog obnder de privacywet valt lijkt het mij dat die persoon het document mag inzien, in dit geval een CD

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 04 sep 2008 11:04
door hejeja
Somebodyy, wat zegt u nu toch allemaal?
Gewoon even bellen? Nou mooi niet. Je wordt met een bandopname medegedeeld dat de verbinding wegens drukte wordt verbroken.
Wij hebben via diverse aansluitingen, op verschillende dagen en tijdstippen met Pretium gebeld. Laat Pretium Telecom gewoon open kaart spelen. Fouten toegeven en indien de klant ongelijk heeft "wat natuurlijk ook mogelijk is" uitleggen waarom dat zo is. Wij willen gewoon kunnen bellen zonder gedoe.
Pretium neemt ongevraagd telefonisch kontakt op en schuift alles maar door de brievenbus. De klant moet maar heen en weer vliegen naar het postkantoor om alles aan te laten tekenen.

hejeja

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 04 sep 2008 11:24
door Miauw
Reactie voor Somebodyy:
'Ik heb niets getekend': ik heb echt niets getekend, alleen aangetekende brieven om op te zeggen.
'Ik ben overgezet zonder dat ik het wist': ik wist het wel, maar ben op grond van verkeerde informatie (analoog - digitaal verhaal) overgezet.
Ik heb geen 10 vragen gekregen, maar een paar. Op de vraag of ik akkoord ga met het abonnement heb ik ja gezegd, maar dus na verkeerde informatie. Op de vraag of ik akkoord ga met automatische incasso heb ik ja gezegd, maar dat mag helemaal niet gevraagd worden (cold calling) en is dan dus ongeldig.
'Ik wilde niet overstappen': ik wil niet overstappen op basis van die verkeerde informatie! Op de voicelogs staan alleen de vragen en de ja's, niet de voorafgaande informatie.
Het lijkt mij veel beter om het verplicht te stellen dat een nieuwe abonnee eerst een bevestiging moet tekenen (nadat hij alle informatie en voorwaarden heeft gekregen), voordat een nieuw abonnement ingaat. Geen misverstanden, maar alles zwart op wit, en er is overleg mogelijk.
Ik heb zo onderhand ook een heel dossier over PT, net als veel anderen van dit forum. En we zitten echt niet allemaal uit onze nek te .... Dat zijn er dan wel erg veel.
Er zullen heus wel goede mensen werken voor PT, maar de reactie van Somebodyy schoot mij in een wel heel verkeerd keelgat.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 04 sep 2008 12:23
door Ro78
:lol:
somebody kan goed zijn, maar ja oproerkraaien zijn er ook nog.
Pt staat bij ons bekend als op tijden dat je een duidleijkheid vraagt dan houden zich stil of krijg je zo'n vage brief over hoe geweldig pt is.
Wat ik ook bull is dat je binnen 7 dagen de enveloppe terug moet zijn anders zit je bij de pt club. gewild of ongewild. Nu vraag ik mij af hoe kun je controleren dat een opgestuurde enveloppe binnen de gestelde termijn binnen is en heeft de enveloppe geen vertraging opgelopen bij de post. Als je belt dan is een mondeling overeenkomst aangegeaan ( kan men zeggen ) terwijl je laten weten dat je geen intresse hebt. Ik zou graag eisen dat pt zijn activiteiten moet staken.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 04 sep 2008 13:10
door TdeHond
Nu vraag ik mij af hoe kun je controleren dat een opgestuurde enveloppe binnen de gestelde termijn binnen is en heeft de enveloppe geen vertraging opgelopen bij de post.
Mijn advies is: altijd overeenkomsten annuleren of beëindigen d.m.v. een aangetekende brief met ontvangstbevestiging. Kopie van brief maken. Dan heeft u bewijs dat u een brief heeft verstuurd en dat deze tijdig is ontvangen binnen de tijd die hiervoor staat.

Mocht u naar de Geschillencommissie moeten verwacht ik niet dat bij overlegging van verzend- en ontvangstbewijs van brief in combinatie van kopie van brief met dagtekening, de rechter vermoedt dat u een lege brief gestuurd heeft á ruim 7 euro ;)

Telefonisch opzeggen c.q. annuleren geeft u geen rechtsgeldig bewijs.
Dit lijkt mij zeker in het geval van annulering van een contract wat door cold calling van een call center tot stand kwam een hachelijke zaak.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 04 sep 2008 13:20
door gravedigger
Telefonisch opzeggen c.q. annuleren geeft u geen rechtsgeldig bewijs.
Een voorbarige uitspraak! Alq je belt in her bijzijn van 2 getuigen, heb je wel degelijk rechtsgeldig bewijs :idea:

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 04 sep 2008 13:25
door Ro78
Heb netjes alle brieven dubbel geprint en dubbel ondertekend. Met een geheimpje van de smit. Je moet de tegenstander ook niet wegwijs maken in jouw wereldje. Ga weer bezig met de geschillencommissie. Bedank en maar wachten op een reactie van somebody