LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Chello en "Overmatig Datagebruik"

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Michellangelo
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Michellangelo »

eerste mailtje?
dan zit je nog niet aan je max, je kan dan nog een x-aantal gig downen voor ze je afknijpen. Die HD-medewerker is een beetje in de war, hij denkt dat hij over goddelijke machten beschikt en dat hij bepaald of jij een kans krijg of niet. Het is een automatisch beleid die je afknijpt bij een x-aantal GB, de HD-medewerker probeert populistisch over te komen alsof hij een authoritair iemand is binnen de Chello-organisatie.

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

Denk dat er ondertussen al heel veel zijn die die KANS de rest van de maand ook willen hebben ;-)

Hasjroker1

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Hasjroker1 »

UPC noemt dat breedbander internet of zo. Binnen een paar uur ben je over je datalimit heen. Dat doen ze alleen om te concureren met de KPN. Kwaliteit leveren op verzoek van de gebruiker. En dat datalimit hebben ze ingevoerd omdat die arme drommels geen geld hebben om voldoende bandbreedte in te kopen. Misschien moeten we met ze alle een collekte gaan houden. Wat een sukkels hahahahaha

Mario_020

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Mario_020 »

Moet je vooral eens deze link bij UPC zelf eens doorlopen, en aangeven dat je 100GB wilt downloaden, veel online speelt, enz.
http://home.nld.chello.nl/upcmnfc/start/abonnementen/
Klik op de banner Chello Productwijzer

Ik heb ingevuld:
- 120 uur per week
- JA bij DC++
- JA bij online games
- 4 computers op internet
- 100000 MB (ong. 100GB)
- JA bij Audio + Video streams
- JA bij eigen homepage
- JA bij meer dan 1 email adres

En wat is het advies van CHELLO?

Chello Plus!!!
Ze maken je dus lekker met een flink dataverbruik dat je op geeft, maar als je je contract hebt kom je daar niet aan.
Valse reclame van Chello!!!!

eddepett

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door eddepett »

buma/stemra. lekker belangerijk. de artiesten worden maar rijker en de euro duurder.

BOOS!!

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door BOOS!! »

Onbezorgd internetten is er helaas niet meer bij met deze gestapo-acties van chello, na het passeren van de vreselijk gedateerde datalimiet van 40GB wordt je teruggezet naar een prehistorische snelheid van 8KBps, waardoor internetten en emailverkeer haast niet meer te doen is. Helaas zit ik wegens een abonnementswissel in september nog zo´n 8 maanden aan ze vast, maar daarna stap ik zeker en vast op als er niks veranderd aan deze NSB acties. ADSL here i come!

Chello veel succes verder, als jullie zo door gaan zullen jullie het nodig hebben!

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

Dus als ik gast goed begrijp is deze hele Radar site onzin, want je moet maar gewoon ergens anders heen gaan als er je iets niet bevalt....
Zoals je wilt, ik hoef er geen gebruik van te maken. Ik leefde nog in de veronderstelling dat als een produkt niet bevalt, je het ook niet elke maand opnieuw gaat aankopen. Misschien dat ik daar wat ouderwetse opvattingen over heb, en ligt het meer voor de hand om een moloch als UPC proberen te gaan veranderen. Ik ben meer van de weg van de minste weerstand, en kies liever voor een provider die er wel wat aan gelegen is dat de klanten tevreden zijn. Ieder zijn keus.
Alleen daarmee begrijp ik het nog steeds niet.

Michellangelo
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Michellangelo »

Tja, als je er een jaar voor aan vastzit dan kan je weinig anders dan klagen toch? Of ga jij ernaast nog een abonnement afsluiten?

Icecubeman

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Icecubeman »

Goedemorgen allen

Heb vannacht de 2de brief gekregen.
Heb gelijk een check bij chello gedaan en staat de meter op 16672 MB :? .
Snap er nu helemaal niets meer van, maar goed zal wel aan mij liggen en niet aan UPC.
Ze hebben een progamma dat ze gebruiken endat kan niet eens rekenen :lol: .
Ga er nu maar niet verder op in.

Wil gaarne gebruik maken van de gelegenheid om te zeggen dat het mij wel een beetje in het verkeerde keelgat schiet als ik bepaalde dingen lees op het forum.
Zoals bevoorbeeld;
BOOS!!
maar daarna stap ik zeker en vast op als er niks veranderd aan deze NSB acties
en;
een ontevreden klant van chello
als ze niet naar hun klanten willen luisteren dan maar BOYCOTTEN dat hele UPC
en;
2 bepaalde iemanden
boycotte die k*t chello
We kunnen toch wel op een normale manier met een probleem omgaan en oplossen, neem ik aan. Dan vind ik dat we dit niet op deze manier moeten doen.

Vraagje aan Tros Radar :oops:
Waarom doen jullie niet mee aan dit forum, ik lees er niets in.
Ben zo langzamerhand wel nieuwsgierig hoe jullie er tegenover staan.
Laat eens iets van u horen en of we eventueel iets gezamenlijk voor elkaar kunnen betekenen.
U stelt tenslotte deze ruimte beschikbaar aan onze problemen, dus dan heeft u er ook een mening over.
Graag vernemen wij uw standpunten hierover.
Alvast bedankt voor uw ruimte op de webside en de "misschien komende" reactie op uw standpunt !


In nieuwsgierige afwachtende houding op uw antwoord.

Groeten icecubeman

orion66

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door orion66 »

het limiet wat je maandelijks mag halen van chello,staat op 8gig.
en dat voor maar 50 euro :twisted:

ga zo door jongens...!!!!!!

Michellangelo
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Michellangelo »

dat is weer niet waar orion,
ze zeggen dat het gemiddelde 8 gig is, cijfers die makkelijk te manipuleren zijn door de kabel er een dag uit te trekken ;)

maar goed, we zullen zien hoelang Chello zich niet hoeft te verantwoorden...

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

Naar aanleiding van de vele reactie's wil ik aangeven dat ook COAX NL, www.coax.nl overstelpt wordt van reactie's, zie: http://www.coax.nl/news/index.php?NewsID=862

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

Tja, als je er een jaar voor aan vastzit dan kan je weinig anders dan klagen toch? Of ga jij ernaast nog een abonnement afsluiten?
Wil je daarmee zeggen dat de opzegging al de deur uit is en je verder alleen klagend je abonnement uitzit? Want van die 2 dingen dringt alleen de opzegging door in dat bedrijf. Ik vrees toch dat je van die 2 alleen de optie bewandelt die geen effect ressorteert.
Heeft er trouwens al iemand zijn maandbedrag laten storneren na geknepen te zijn, en vervangen door een handmatige, lagere, overschrijving ovv je nummer met een klachtenbrief erbij? Iets dergelijks zou ik in ieder geval doen. Eventueel als je het niet aandurft na de tweede aanmaning het resterende bedrag, met de hand weer, alsnog betalen? Moet je eens zien hoe snel ze contact met je opnemen als je dat elke maand doet, zonder ze daarbij de gelegenheid te geven om je juridisch aan te pakken, omdat je uiteindelijk toch betaalt.

fnurk

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door fnurk »

het kan niet zo langer radar

HELP DE "KLANTEN"VAN UPC

eddepett

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door eddepett »

iedereen heeft het zelfde probleem.maar nu een oplossing.wat is nu een goede provider om lekker te downen?en voor een redelijke prijs natuurlijk.want het is zo goed als zeker dat ik vertrek bij chello na 4 jaar.

Hans van Voren

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Hans van Voren »

Heb zaterdagochtend een mail ontvangen van onze kabelman waarin werd gewaarschuwd, dat ik teveel gebruikt??????????????(dit bleek een tweede mail te zijn , de eerste is dus over het hoofd gezien (?).

Gelijk de helpdesk gebeld, en die heeft me verteld hoe ik de chello data-meter kan gebruiken om te controleren, maar omdat deze niet helemaal goed werkte , moest ik de verbruiken maar zelf bij elkaar tellen en dat was dan een goede indicatie...........

En bij de derde mail gaat de snelheid er af.
Oke dat weten we dan , pc afgesloten en pas zondag avond weer ingeschakeld.
Tot mijn stomme verbazing zie ik dat de snelheid er al van af gehaald is,(dus naar telefoon snelheid) in de nacht van zaterdag op zondag.

Ik heb mijn pc niet meer gebruikt na de (2de) mail, vanavond aan de helpdesk de situatie uitgelegd maar deze zegt dat na de 2e mail uiteindelijk ook gelijk de snelheid er wordt afgehaald !!!!!!!!!!!

Heb gevraagd of hier iets aan te doen is want ik heb dit nog niet eerder bij de hand gehad, maar het enige wat ze kunnen doen is , als ik de abbo verhoog van classic naar plus de snelheid er weer kunnen opzetten.( lees van 50 euro naar 80 euro)

Ik begrijp nu waarom de snelheid verhoogt is , zo zit je ook eerder aan je tax, waarover zij het nooit hebben in de advertenties.

Redactie Radar kijkt u hier ook eens

http://www.coax.nl/news/reageer/index.php?NewsID=862

Nieuwe klanten van Chello U bent gewaarschuwd want U zit er gelijk een jaar aan vast!!!!!!

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

geef chello een koude douche mischien komen ze dan in het programma.
en wordt deze zaak eindelijk eens aan het licht gebracht

http://www2.trosradar.nl/?url=PHP/douche

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

http://home.nld.chello.nl/ssi/abonnemen ... ijzer.html

Vul in:
Uren online: 200
Kazaa: Ja
Games: Ja
Computers: 200
MB: 9999999999
Streams: Ja
Homepage: Ja
e-mail: Ja

Advies: Chello Plus
Raar....
Volgens de algemene voorwaarden mag je geen 200 computers aansluiten.
9999999999MB=9765624GB -> 122070x de 80GB datalimite van Plus.


Tja....

Jiimmy

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Jiimmy »

"Ik hoop dat instellingen als Buma/Stemra een keer de gegevens gaan opeisen vand eze mensen."
Brein had die illusie ook. De rechter oordeelde dat alleen de copyrighthouder iets op kan eisen. Dus geen geen vage clubjes zoals Brein en Buma Stemra.

Buiten dat downloaden is *niet* illegaal in Nederland.
-----
"Het lijkt er een klein beetje op dat het mailtje "Kennisgeving overmatig datagebruik" een soort verkapte reclame is voor het duurdere Chello Plus. Waarbij je het Chello netwerk zwaarder belast en daarbij de andere gebruikers juist meer tot last bent."

Download eens 90GB met je Classic. dan raden ze Plus aan (met een 80GB limiet)
-----
"UPC koopt geen bandbreedte in. De kabel IS van UPC.
Het gaat er meer om, dat UPC juist teveel klanten krijgt.
Meer klanten, minder ruimte."

UPC koopt wel bandbreedte in. Bv voor een downloads buiten het UPC netwerk.
-----
"van de demon site: De downloadsnelheid van het product Demon DSL Express 8192/1024 kan liggen tussen 2048 en 8192Kbps. Demon biedt geen enkele garantie t.a.v. de te behalen snelheid.
......
Dus....... exact hetzelfde als UPC en andere providers
"
Dus...... niet.
Tenzij bij 40 en 240GB gecapt worden exact hetzelfde is.
-----

Michellangelo
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Michellangelo »

Goh, ik kom eens een dag amper op het internet.. teller geeft meteen ruim 2 gigabyte meer dataverbruik aan :(

in plaats van 60 mb dataverkeer 2 GB? Kom op zeg, lekkere teller... Of men heeft nu alle tellers zeker bij elkaar opgeteld?

Gesloten