LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door kiz »

VERBETER DE WERELD BEGIN BIJ JEZELF.GELUKKIG ZIJN ER OOK NOG SLIMME MENSEN OP DEZE WERELD.
Jij vindt het dus geoorloofd om mensen op basis van jouw persoonlijke mening over slim/niet slim een contract aan te naaien, en dan ben je óók nog van mening dat je de wereld kunt verbeteren door bij jezelf te beginnen?
De laatste slimmerik die ik namens de NEM aan de lijn had hield een vaag verhaal over "de voormalige Eneco", en zijn nog slimmere collega wilde mij m'n naam laten zeggen met de briljante opmerking "ik heb hier geen naam in m'n scherm staan".
Jullie maken gebruik van de meest ranzige trukendoos aller tijden, en dan wil jij met droge ogen beweren dat er "eerlijk" geworven wordt?
Maak dat de kat wijs...

beau1978
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 jul 2008 20:33

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door beau1978 »

met het voormalige eneco bedoelen ze dus eneco netwerkbeheerder en die is inderdaad van naam veranderd,namelijk stedin.nuon heet nu continuon (netwerkbeheerder dan he).Jammer dat er collega's zijn die er dus niet bij zeggen dat het netwerkbeheer van naam is veranderd.De leverancier eneco heet nog wel gewoon eneco.

AnitaSt
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2008 10:20

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door AnitaSt »

Tja, zoals beau1978 schijnbaar werkt doe ik dat niet, en gelukkig hoef ik als call center agent ook niet te gaan staan liegen naar een klant. Mijn moeder is ook benaderd door de Nederlandse Energie Maatschappij met de mededeling dat ze met de NUON sprak. Dit heeft mijn moeder dus ook meerdere malen gevraagd en dan werd er door de "dame" aan de andere kant van de lijn overheen gebabbeld/geschreeuwd. Het luisteren gaat vanuit de klant dus prima, het liegen vanuit de callcenter agent ook. Dus beau1978 kan beter zijn/haar grote mond houden, en ik geef het bedrijf waar hij voor werkt het advies om hier toch maar eens hevig over te gaan nadenken

graham27
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 apr 2005 13:11

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door graham27 »

@beau1978.....

je zegt dat mensen kunnen langskomen bij jou op het kantoor..... welke die op de veerkade 1 of die van de westplein 12-14... jullie hebben geen balie functie......
en over de voicelog kan ik je vertellen dat ik ik hem ook heb en daar in staat precies wat ik dacht dat er in stond geen 12 juni maar 19 juni ( voicelog bewijst alles) ik snap ook niet waarom er niet gereageerd word op brieven (slechts 10) die ik heb gestuurd.
ik ben wel normaal behandeld alleen het dring maar niet tot de nem door dat ik in mijn recht sta.....
en ja ik heb binnen 7 werkdagen opgezegd.
weekend tussen uit gelaten heb je dus 9 dagen de tijd.

ik ben het verder ook met andere eens hier op het forum... niet alles wat jij zegt klopt...
ik begrijp dat je voor je bedrijf opkomt niets mis mee maar dit is heel erg...
echt het is heel moeilijk om er vanaf te komen..

thefozzie
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 sep 2008 16:23

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door thefozzie »

En dit is mijn aangetekende brief met garantie en handtekening retour.



De Nederlandse Energie Maatschappij
Afdeling customer care
Postbus 23064
3001 KB ROTTERDAM




Geachte heer, mevrouw,

Begin September ben ik telefonisch benaderd met de vraag of ik goedkoper uit wil zijn met energie wat ik bevestigde en zou ik de voorwaarden opgestuurd krijgen .
De meneer aan de telefoon vertelde mij dat ik dan na ontvangst hiervan binnen 7 dagen kon beslissen of ik klant van jullie zou willen zijn.
Echter heb ik nooit wat ontvangen en nu valt er plotseling een kaart in de bus op 24 September of ik de meterstanden wil doorgeven.
Waarop ik gelijk daarna opbelde om verhaal te halen en kreeg te horen dat het druk was en of ik mijn telefoonnummer wilde geven ,waarna men mij zou opbellen.
Tot op heden niets van gehoord.
Ik vind dit alles vreemd en plaats er een vraagteken bij deze agressieve wijze gezien ook de reaktie van mijn leverancier waaruit bleek dat ik de zoveelste slachtoffer was.
Het regend van klachten daar over jullie.
En we gaan onze klachten bundelen en doorgeven aan de geschillen kommissie.
Nu blijkt bij navraag bij mijn leverancier dat jullie mij overnemen op 2 oktober.
Waar ik het beslist niet mee eens ben dat jullie dat doen zonder dat ik hiervoor getekend of papieren hierover ontvangen te hebben.
En eis gelijk ook ontbinding zodat ik bij mijn vertrouwde leverancier kan blijven.
Door middel van deze brief verzoek ik u dan ook de afspraken na te komen. Bovendien verwacht ik van u een vergoeding van de kosten die ik als gevolg van mijn klachten evt moet maken.
Ik hoop dat mijn klachten op adequate wijze worden afgehandeld.
En dat het geheel gauw rechtgezet wordt.

Ik zie uw schriftelijke reactie in ieder geval graag binnen twee weken na dagtekening tegemoet.

Hoogachtend

GeertL
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 sep 2008 20:31

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door GeertL »

Beste allemaal,
Ben zelf niet voor 1 gat te vangen en altijd zeer argwanend, NLEnegie werkt met misleidende zinnen en taal gebruik via hun callcentre.
Ze wekken de indruk dat ze indirect met je huidige energie leverancier te maken hebben.
Tevens proberen ze via zogenaamde "controle vragen"heel subtiel achter je gegevens te komen,: Adres,geb.datum,bankrek.
Als je zelfs vraagt om alleen info toe te sturen maken ze een bandopname waar je zonder het bijna in de gaten hebt klant wordt.
Zogenaamd vrijblijvend.
Echter gaat dit zo snel dat je de indruk hebt dat je alleen info krijgt toegestuurd.
pas als je de telefoon op hangt realiseer je je dat wel eens klant kon zijn.
Vuist regel : nooit via de telefoon je gegevens weggeven en al helemaal niet je bankgegevens.
Advies : per direct brief sturen met daarin een verklaring dat je absoluut geen klant wilt worden en verder van alles af wilt zien.
Stuur deze brief desnoods met een "TNT-post "zodat er geregistreed staat dat je deze brief hebt verzonden.

TECHNICA
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 sep 2008 11:48

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door TECHNICA »

Ik hoor alleen maar nem en oxxio maar het zijn allemaal rotte appels dan kies ik voor de goedkoopste rotte appel toch? ik ben geen dief van mijn eigen geld.
Ik ben ook een tevreden klant bij de nem en ik betaal nu ook veel minder. Sorry mensen maar het kan ook goed gaan dus.
Zoals ik al eerder zei bij mij zijn ze wel heel eerlijk en vriendelijk geweest. Schijnbaar scheelt het ook als je zelf vriendelijk bent.
Ik werd wel 4 keer op een dag gebeld door verschillende bedrijven en het was tot vervelends toe, maar ja ik denk maar die mensen doen ook maar hun werk.
Ik denk niet dat ik zo zou kunnen werken als ik met een aanbieding kom om afgesnauwd of uitgescholden te worden maar ja ik begrijp het wel

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Shine »

Ik hoor alleen maar nem en oxxio maar het zijn allemaal rotte appels dan kies ik voor de goedkoopste rotte appel toch? ik ben geen dief van mijn eigen geld.
De goedkoopste? Ahum......
Ik vrees toch dat u een dief van uw eigen portemonnaie bent.

Rekensom:
(alle genoemde prijzen zijn incl BTW en energiebelasting en gebaseerd op een verbruik van 2000 KwH en 2000 m3)


NEM:
*prijzen geldig tot 5 oktober 2008
Voor elektra geldt: 3 jaar vast geen prijsstijgingen/-dalingen
Voor gas geldt: 3 jarig contract maar met variabele prijsstelling.

Elektra:
KwH: 0,20137 -> 2000KwH = 402,74.
Vastrecht: 6,99 p/mnd
Totaal: 486,62

Gas
M3: 0,62680 -> 2000m3 = 125,60.
Vastrecht: 6,99 p/mnd
Totaal: 1337,48


Nuon:
*voor beiden geldt: variabele prijs, contracten onbepaalde tijd

Elektra
KwH: 0,1852 -> 2000KwH = 394,28
Vastrecht: 1,99 p/mnd
Totaal: 394,28

Gas:
M3: 0,6478 -> 2000m3 = 1295,60
Vastrecht: 2,49 p/mnd
Totaal: 1325,48

Nuon:
*prijzen geldig tot 21 oktober 2008
Elektra: 3 jaar vast, geen prijsstijgingen/-dalingen
Gas 3 jaar vast, geen prijsstijgingen/-dalingen

Elektra
KwH: 0,2084 -> 2000KwH = 416,80
Vastrecht: 1,99 p/mnd
Totaal: 440,68

Gas:
M3: 0,7227 -> 2000m3 = 1295,60
Vastrecht: 2,49 p/mnd
Totaal: 1475,28


Vergelijk daarmee nu de contractvormen:
Bij de NEM, ga je voor E een contract aan voor 3 jaar, vaste prijs, maar voor Gas een 3 jarig contact echter met variabele prijs.
Bij de Nuon, blijkt dat als je de variabele contracten aangaat je voor beide producten goedkoper uit bent en vrij bent om te gaan en staan wanneer/waar je maar wilt. Bij de NEM/NLenergie niet. Voor beide producten zit je 3 jaar aan ze vast.
Nu gaan we de gelijksoortige contracten van beide leveranciers naast elkaar zetten. DE Nuon kent geen 3 jarig contract voor Gas met variable prijs, dus neem ik onbepaalde tijd contract voor dit product:

NEM:

Elektra: (3 jaar contract met vaste prijs)
KwH: 0,20137 -> 2000KwH = 402,74.
Vastrecht: 6,99 p/mnd
SUBTotaal: 486,62

Gas (3 jaar contract !!, variabele prijs!)
M3: 0,62680 -> 2000m3 = 125,60.
Vastrecht: 6,99 p/mnd
SUBTotaal: 1337,48

TOTAAL E&G: 1824,10 p/jr

--------------

NUON:

Elektra (3 jaar contract vaste prijs)
KwH: 0,2084 -> 2000KwH = 416,80
Vastrecht: 1,99 p/mnd
SUBTotaal: 440,68

Gas: (onbepaalde tijd contract, variabele prijs). De Nuon kent geen 3 jarig contract met variabele prijs.
M3: 0,6478 -> 2000m3 = 1295,60
Vastrecht: 2,49 p/mnd
SUBTotaal: 1325,48

TOTAAL E&G: 1766,16 p/jr



Tja,..........deze vergelijkende rekensom lijkt me meer dan duidelijk. U bent een dief van eigen portemonnaie!
De gestelde prijsgarantie door de NEM lijkt leuk, maar zij hanteren contractvormen die menig ander leverancier helemaal niet kent. M.a.w. je pist zo goed als altijd naast het potje voor reclamering.
Mogen de leveringsprijzen van de NEM lager zijn, haalt de NEM dit verschil en meer, weer terug middels hun abnormaal hoge vastrecht leveringskosten voor beide producten. En precies hierdoor bent u uitiendelijk duurder uit als zou u contracten aangaan bij (in dit voorbeeld) de Nuon. Daarnaast zijn de contractvormen bij de Nuon prettiger omdat u voor gas bij de Nuon vrij blijft om te gaan en staan waar/wanneer u maar wilt. Bij de NEM is dat contractplaatje anders.

Wendy15
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 sep 2008 13:35

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Wendy15 »

Was zeker een goed bedoeld antwoord hoor.
Maar je wilt dus weg bij je netbeheerder?
Volgens mij kan je dan het beste contact opnemen met het energiebedrijf waar je heen wilt.
Kijk f hun met een goed aanbod voor je kan komen en dat je graag klant wil worden bij hun, mits zij de overstap voor je willen regelen. Desnoods zeg je erbij, dat je dus telefonisch bent benaderd (dat doet ieder bedrijf nl.)en dat je wilt ingaan op die goede aanbieding. Ik zou als ik jouw was wel vragen, of ze die transportkosten bij hun rekening kunnen betrekken, want sommige bedrijven doen dat, en regelen het onderling met de daadwerkelijke netbeheerder..

Maar echt waar, wat ik allemaal heb geschreven was alleen maar goed bedoeld :oops:
Laatst gewijzigd door Wendy15 op 29 sep 2008 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Shine »

Maar je wilt dus weg bij je netbeheerder?
Volgens mij kan je dan het beste contact opnemen met het energiebedrijf waar je heen wilt.
Beste Wendy,
voor iemand die werkzaam is bij een leverancier, zou juist jij het verschil moeten weten tussen een netbeheerder en leverancier.
Wederom namelijk ga je hier volledig de fout in en hanteert beiden totaal verkeert in je 'goed bedoelde voorlichting'.

Netbeheerder: is transport (kun je niet in kiezen, is niet vrij)
Leverancier: is de levering (vanaf de voordeur je huisje in. dit is de vrije markt en waarin je dus kunt kiezen)

Potverdikke als werknemers het verschil niet eens weten tussen beiden .... Weet men dit wel, gebruik dan beide begrippen nou eindelijk eens goed. Halloohhhhhh dit hoort bij een correcte voorlichting en kennis van/over je werkgebied naar de consument!!!
Kijk f hun met een goed aanbod voor je kan komen en dat je graag klant wil worden bij hun, mits zij de overstap voor je willen regelen
Een leverancier regelt te allen tijden de overstap van de ene leverancier naar de andere voor je. Dus niks 'mits'!
Je meld je bij de leverancier bij wie je je wilt aansluiten, of waarnaar je wilt switchen. Die regelt het vervolgens allemaal.
Ik zou als ik jouw was wel vragen, of ze die transportkosten niet bij hun rekening kunnen betrekken, want sommige bedrijven doen dat, en regelen het onderling met de daadwerkelijke netbeheerder..
Dit kun je willen en vragen maar daar heb jij als consument totaal geen invloed op. Dit zijn afspraken gemaakt tussen de netbeheerder en leverancier(s). Dit wordt het zogeheten Leveranciers model genoemd.
Sommige leveranciers hanteren dit model, anderen niet. Maar jij als consument hebt daar totaal geen invloed op. Kortom wederom foute info!
In de toekomst is het de bedoeling dat ieder leverancier het Leveranciersmodel gaat hanteren, juist om die onduidelijkheid van twee verschillende rekeningen (netbeheerder en apart leverancier) weg te werken.
Consument vriendelijk en overzichtelijker ook.

Wat je info over de boete betreft, ook die klopt niet. Het is afhankelijk van de contractduur en resterende looptijd.
> 2,5 jaar 125 EUR

Beste Wendy,
eveneens een goed bedoeld advies van mijn kant, ...
A.u.b lees je nog eens verder maar vooral beter in. Oftwel, doe je huiswerk met betrekking tot de werkplek waar je werkzaam bent. Hiermee voorkom je dat je consumenten foute informatie verstrekt zoals je nu helaas doet.

Harry.
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jul 2007 10:35

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Harry. »

De NEM heeft een uiterst vriendelijk callcenter in de hand genomen. Geen agressieve benadering. Helemaal goed....alleen vertellen ze altijd maar de helft en dat is de valkuil voor de onwetende klant. Er wordt enkel gesproken over bezuinigingen op uw energierekening t.o.v. de traditionele leverancier die er altijd was, in veel gevallen de netbeheerder. Als mensen al een goedkopere leverancier hebben dan is er geen verschil in positieve zin. Het verschil is er eigenlijk sowieso niet. De NEM geeft aan dat zij inkoopprijzen hanteren. Ik zou als bedrijf dan maar snel van deze inkopers afkomen. Daarnaast echter betaal je 7 euro!!! per product per maand aan vastrecht. Mensen dat is bij elkaar 168 euro. Als je dan weet dat de gasprijs nagenoeg overal gelijk is dan moet het terugverdiend worden met de elektraprijs. Bij een vastrecht van 2,5 p.m. zou je voor twee producten 60 euro kwijt zijn. Hetverschil is dan met de NEM 108 euro. Als de tarieven dan vervolgens maar 1 of twee cent schelen dan kun je uitrekenen wat voor verbruik je wel niet moet hebben voordat je dat verschil hebt terugverdiend. Aardige mensen dus bij de NEM maar trap er niet in!!!

M.smit
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 sep 2008 13:04

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door M.smit »

Vanmorgen ook gebeld door een medewerker van de NEM,
ik vond het een goed verhaal, 15% korting op mijn gas en electra rekening, dat leek me wel wat. (heb al jaren Essent)
Ik wilde wel graag thuis alles eerst rustig na lezen , vanmorgen had ik uiterraad te weinig tijd, dus heb me maar aangemeld :oops:
Ik krijg dus nu het pakket opgestuurd en kan er binnen 7 dagen van af,

Dat was mijn idee er over,

maar nu ik hier zo lees, had ik beter kunnen ophangen.
Is het dan echt zo negatief?
Een aangetekende brief zal ik dus moeten sturen en dan hopen dat het goed gaat?
Is het echt zo'n vernaaierij?

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Shine »

Is het dan echt zo negatief?
Een aangetekende brief zal ik dus moeten sturen en dan hopen dat het goed gaat?
Is het echt zo'n vernaaierij?
Dat vraagt u nog na 62 pagina's ?
OP pagina 61 staat een duidelijk rekenvoorbeeld als u met de NEM in zee gaat.
Leering: U bent duurder uit als u lid wordt van deze club.

M.smit
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 sep 2008 13:04

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door M.smit »

Bedankt voor uw tip,

Dan zal ik het direct weer opzeggen zoveel klachten zijn ook niet normaal.

nu maar hopen dat de post morgen binnen is dan kan ik gelijk een opzegbrief maken.

Stom dat ik in de haast erop in ben gegaan.

mvg,

Marcel

M.smit
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 sep 2008 13:04

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door M.smit »

Ironisch werd ik later vanmiddag nog terug gebeld door dezelfde persoon.
Of hij het gesprek nog een keer mocht opnemen, door een (atmosferische :mrgreen: )storing was de opname niet gelukt.
Ik zeg, man wat ben ik blij dat u beld, ik heb wat op internet nagekeken en zie er toch liever van af,
een hoop blah blaah nog, het scheelde echt veel zij hij nog, 15% korting, ik blijf abonnee bij essent , 1 factuur enz. en de 7 euro per produkt heb je erzo weer uit,
Dit duurde wel 5 min, toen zei ik maar dat ik geen tijd meer had en bedankte hem voor de moeite.

mvg

damian2903
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 okt 2008 13:37

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door damian2903 »

Wij zijn er helaas een jaar geleden ingetuind bij hun omdat ze volgens hun zeggen de laagste zijn.
Als je met hun belt naar 0900 nummer blijf je ik weet niet hoelang aan de telefoon u wordt zo geholpen.
Dit loopt vaak op naar 15 minuten.
En dan ben ik het echt zat.
Moet je je tel;efoonnummer achterlaten en wordt je nooit teruggebeld.
Emails worden door hun geeneens beantwoord en je moet ik weet niet hopelang op je jaarafrekening wachten.
Ze trekken gewoon de rente ervan want wij krijgen meestal terug.Ze houden gewoon dan ook de maandelijks termijn in van hetgeen wat je krijgt of moet betalen.
Dat heb ik bij essent nog nooit meegemaakt
Goedkoper zeggen ja dat kan ik ook als je de mensen zolang laat wachten aan de telefoon alleen maar geld klopperij en ze sturen je van het kastje naar de muur.
Ik ben echt boos en kan er helaas ook niet vanaf komen denk ik.

margje_t
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 okt 2008 16:20

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door margje_t »

Ga nooit in op dit soort telefoontjes. Dit is pure oplichting. De mensen van het callcenter van NLenergie (of NEM) zijn oplichters. Zij houden zich niet aan de Code voor Telemarketing en dus niet aan de wet. Zij verplichten mensen die ze bellen om hun abonnement bij dit bedrijf te nemen terwijl potentiele klanten hier helemaal niet op zitten te wachten. Daarnaast, als je vraagt dat je uit hun bestand wilt worden gehaald, wordt daar niet op gereageerd en blijven ze bellen (dit is tegen de wet, mag niet volgens Reclame Code Commissie).

Erg storend ook dat die lui van het callcenter geen normaal Nederlands kunnen (laat ze daar eerst maar eens voor op cursus gaan), kunnen ze daarna een cursus krijgen hoe ze minder onbeschoft kunnen worden.

Ik heb dit bedrijf in ieder geval aangegeven bij de Reclame Code Commissie, hopelijk zorgt de Reclame Code Commissie ervoor dat dergelijke bedrijven moeten stoppen met hun slechte praktijken!

Al met al: GA HIER NIET OP IN, HET ZIJN OPLICHTERS

wschoenmaker
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 okt 2008 18:46

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door wschoenmaker »

Ook ik ben benaderd door NEM. Geen verhaal dat men namens mijn eigen energieleverancier (Essent) belde maar een ogenschijnlijk goed verhaal over veel goedkopere energie.
Ik heb gevraagd een informatiepakket op te sturen opdat ik me beter kon orienteren. In plaats van een informatiepakket kreeg ik een "bevestiging van aanmelding".
Daarna dit forum geraadpleegd (had ik dadelijk moeten doen) om er achter te komen dat ik dus belazerd was.
Per omgaande een aangetekende brief gestuurd dat ik geen contract wil bij de NEM.
Reactie moet nog volgen.

Berend

ineke41
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 okt 2008 19:39

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door ineke41 »

Vandaag werd ik gebeld door de nederlandse energie maatschappij. Ze had een blijde mededeling voor mij. Helaas heb ik gevraagd wat het was en toen kwam het verhaal dat ze mijn energie veel goedkoper kan leveren. Iedereen kan maar weten dat ik energie van Essent krijg, zijn dat geen privacybeschermde gegevens? Toen ik antwoordde dat ik geen interesse had zei ze dat ze mij klant van hen zou maken. Ik zie "nee", en zij zei, dan stuur ik het contract op, ik schreeuwde nee, en zij zei nogmaals dat ze het contract op zou sturen en dat ze bij Essent mijn energie zou opzeggen en gooide de hoorn neer.
Ik heb Essent gebeld. Zij zeggen dat als ik straks niet reageer de NEM mijn energie kan opzeggen, ze kunnen dat gewoon telefonisch doen zonder een handtekening of enige toestemming van mij, ik kan het later alleen terugdraaien (het is de omgekeerde wereld). Als ik de NEM bel, kost me dat veel geld, is geen gratis nummer. Ik wacht af en doe desnoods aangifte, maar ik vind dit telefoonterreur van het ergste soort en kennelijk komen ze er mee weg.

sensimillia
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2008 16:00

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door sensimillia »

Ik ben een half uur geleden ook gebeld door dit bedrijf. Zij hadden voor mij "echt een geweldige eenmalige aanbieding" ... ...

Heb op een vriendelijke manier duidelijk gemaakt dat ik geen interesse heb, waarna ik nog even vroeg hoe zij uberhaupt aan mijn nummer waren gekomen. Het betreft namelijk een geheim nummer. De telemarketeer dame gaf hierop al zuchtend en steunend antwoord dat zij dit niet wist. Ik wilde daarna nog even vragen hoe ik weer uit hun bestand gehaald kon worden, maar de 'vriendelijke' dame had gewoonweg de telefoon opgehangen ....

Wilde telefonisch verhaal gaan halen, maar na 35 (...) minuten telefonisch in de wacht te hebben gestaan, heb ik maar besloten dat mijn tijd hier net iets te kostbaar voor is.

reply @ ineke41:
Voor mij ook onvoorstelbaar dat zij dit zomaar kunnen doen.
Ik ben mede-eigenaar van verschillende bedrijfjes, maar ik kan mij
niet voorstellen dat wij zo aan onze klanten moeten komen zeg.
Absurd gewoon ... Hopelijk krijg je er niet te veel problemen mee.

Gesloten