@ Leniewitch: Ik zou jou voor willen stellen om de aflevering van Radar nog eens opnieuw serieus te bekijken. Dhr. van Meegen heeft inderdaad gezegd: "Er gaan ook kinderen dood". Maar aan de beelden was duidelijk te zien dat dit een klein stukje uit een grotere zin en misschien zelfs verhaal was. Maar dit is er dus gewoon uitgeknipt en dan kun je iedereen slecht laten lijken. Of ziek in zijn kop, zoals jij zegt. Desnoods was hij een verhaal van jou op aan het lezen wat totaal niet met het onderwerp te maken had. Dus...Geplaatst op 14 Jan 2009 01:29 door leniewitch
dat vind ik heel heel erg na zoveel jaren,maar ja zo als van meegen zegt,kinderen sterven ook,mag ik een tijlje om in te kisen,walgelijk na zo lange tijd,dat je de waarheid pas krijgt, die van van meegen is echt ziek in zij kop
@ Picolientje: Inderdaad heeft Tonnie de vogels in de eerste 4 jaar van het bestaan van het N.O.P. de vogels opgevangen boven een meubelspuiterij. Dit zal vast niet optimaal geweest zijn voor de vogels. Maar je kunt niet van iedereen verwachten dat ze meteen de juiste locatie hebben om een nobel doel als verwaarloosde papegaaien opvangen te verwezelijken.Geplaatst op 14 Jan 2009 07:26 door picolientje
dat bedoel ik pieterke
werknemers vertellen hier mensen brengen hun papegaai weg omdat ze hun dier slecht behandelen
koekjes , friet ,tefal pannen .nicotine noem maar op
maar dat tonny ze vrij stelde aan de dampen van een meubelspuiterij is allemaal goed
als je daar wat van zegt ben je rel schopper
@ aen: Heb je de uitzendingn werkelijk bekeken? Er zijn inderdaad beelden bij die op het terrein van N.O.P. gemaakt zijn, in geen van die beelden zie je dat er vogels geen eten hebben of dat er verder iets verkeerd is met hoe ze opgevangen worden. Het enige schokkende zijn de getoonde foto's die god weet waar gemaakt kunnen zijn. Ik wil maar zeggen dat als een tv programma wil, dan kunnen ze iedereen zwart maken.Geplaatst op 14 Jan 2009 07:43 door aen
Toch bekruipt me het gevoel...waar rook is is vuur....als alles zo perfect geregeld is bij NOP, als alle dieren er perfect verzorgd worden, als er geen fouten in de administratie worden gemaakt, kortom als er geen fouten worden gemaakt en er is geen enkel vuiltje aan de lucht...dan kan Radar op zijn kop gaan staan maar dan valt er gewoon niets te filmen of boven water te halen. Als er iets gefilmd kan worden of achterhaald kan worden dat niet in de haak is, dan is er blijkbaar toch ergens iets mis ?
Eigen ervaring van mij:
Zo zie je maar in journalistiek kun je iemand maken of kraken door welke kant van de zaak je belicht.
Ik ken verder nog iemand die ooit een winkel heeft gehad en lotto tickets verkocht. Er was een man die niet al zijn loten geregistreerd had en toen opeens het winnende lot had (wat dus achteraf ingevuld had kunnen zijn, toen de trekking al bekend was). Vervolgens onstaat er een rechtzaak. Die kennis van mij had te horen gekregen van de loto nooit commentaar geven. Wordt die kennis van mij vervolgens rond etenstijd thuis opgebeld door een reporter van de telegraaf. Die kennis zegt dus geen commentaar. Die journalist begint vervolgens te dreigen met: "Mevr. luister eens hier ik kan in uw voordeel of in uw nadeel schrijven".
@ CorryD: De patholoog van het N.O.P. Heeft gisterenavond om 18.30 in het Omroep Brabant journaal nog wel de kans gekregen om te reageren. Hij had het over een sterfte cijfer van zo'n 12-13% per jaar, tegenover sterfte cijfers van dierentuinen van gemiddeld 10-15% per jaar.Geplaatst op 14 Jan 2009 09:59 door CorryD
Ik ben journalist en op dit moment schaam ik me ervoor dat hardop te zeggen. Wat Radar heeft gedaan, kan niet anders worden omschreven dan als 'riooljournalistiek'. Ergens beelden van rijen dode vogels vandaan halen en die in een uitzending over het NOP plakken zodat kijkers denken dat die beelden daar gemaakt zijn. Misselijkmakend slecht. Wel goed voor de kijkcijfers, dat dan weer wel. Maar van een omroep als de TROS had ik een dergelijke foute uitzending niet verwacht. Waarom was er geen interview met de vaste dierenarts van het park, waarom was er geen aandacht voor de quarantaine-afdeling, de patholoog? Dit programma was pure stemmingmakerij en dan nog wel op een heel journalistiek onverantwoorde manier gebracht. Als er geen beelden te vinden zijn, haal je ze maar ergens anders vandaan? De TROS zou zich moeten schamen.
Hoor en wederhoor.....Ook daar was absoluut geen sprake van. Dhr. van Meegen kreeg niet eens de kans om iets te zeggen omdat hij 'overschreeuwd' werd door de reporter. Voor zover het die naam mag hebben.
En voor al die mensen die nu roepen dat zij hun vogel terug willen.....ik stond gisteren aan de poort, maar ik heb jullie niet zien komen.
Corry Daalhof
Journalist
Verder heb ik gisteren nog met een medewerker gesproken. En er zijn wel mensen geweest die hun papegaai terug wilde hebben en die daarvoor naar veldhoven zijn gekomen. Er hebben ook erg veel mensen gebeld. Maar de medewerker die ik sprak was blij dat er niemand met knuppels aan de deur heeft gestaan.
Kun jij dit met documenten aantonen? Of ben jij gewoon zo'n natuurterrorist die vind dat al die vogels iedere dag een aai over hun bol moeten krijgen? En probeer je hiermee dus nog een keer mee om dhr. van Meegen nog zwarter te maken?Geplaatst op: 14 Jan 2009 11:05 Onderwerp: nop
Aan controverse,
Er werden ondermeer papegaaien verkocht aan Dhr. Souiri, bekend handelaar in Nederland.
Vraag het maar aan Van Megen. Of ben jij misschien Van Megen. Dan moet je dit wel beamen.