LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Pretium Telecom
Re: Pretium Telecom
@ gravedigger
Dit was een nieuwe kans voor uw spel. Veel plezier.
Dit was een nieuwe kans voor uw spel. Veel plezier.
-
- Berichten: 3097
- Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47
Re: Pretium Telecom
Wetgeving is geen spelletje, maar een serieuze aangelegenheid. Sus moet je geen uitspraken doen die onwaar zijn!
Re: Pretium Telecom
Dit was een nieuwe kans voor uw spel. Veel plezier.
-
- Berichten: 3097
- Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47
Re: Pretium Telecom
Je kan heel duidelijk niet tegen terechte kritiek!
Re: Pretium Telecom
Dit was een nieuwe kans voor uw spel. Veel plezier.
Re: Pretium Telecom
wat is recht en wat is krom??
Dit eén van de belangerijkste vragen in de zaak Pretium.
Dit eén van de belangerijkste vragen in de zaak Pretium.
Re: Pretium Telecom
Hopelijk wordt u in het gelijk gesteld bij de Geschillencommissie.
Toen ik b.v. aangaf bij "het goede doel" dat ik een klacht ingediend heb omdat de wens van mijn moeder niet gerespecteerd was door het callcenter kreeg ik de volgende reactie: [ "
Helaas luistert de tenaamstelling die men doorgeeft aan de stichting infofilter zeer nauw... .bla bla ..
Wij raden u daarom aan de gegevens van uw moeder nogmaals, en met meerdere voorlettercombinaties, door te geven aan de Stichting infofilter. "]
Mijn reactie in deze: [ "Het lijkt mij onnodig om te gaan kwartetten met letters bij infofilter. Maar bedankt voor uw goede bedoelingen."]
Ik zie het al voor mij
Ik ben bang dat mijn moeder bij infofilter verwijderd wordt als ik daar begin te kwartetten.
Dus met een beetje draaien kan een organisatie altijd proberen om zijn gelijk te halen. Waarschijnlijk zijn daarom Geschillencommissie's in het leven geroepen om de consument een kans op verweer te geven.
Toen ik b.v. aangaf bij "het goede doel" dat ik een klacht ingediend heb omdat de wens van mijn moeder niet gerespecteerd was door het callcenter kreeg ik de volgende reactie: [ "
Helaas luistert de tenaamstelling die men doorgeeft aan de stichting infofilter zeer nauw... .bla bla ..
Wij raden u daarom aan de gegevens van uw moeder nogmaals, en met meerdere voorlettercombinaties, door te geven aan de Stichting infofilter. "]
Mijn reactie in deze: [ "Het lijkt mij onnodig om te gaan kwartetten met letters bij infofilter. Maar bedankt voor uw goede bedoelingen."]
Ik zie het al voor mij
Ik ben bang dat mijn moeder bij infofilter verwijderd wordt als ik daar begin te kwartetten.
Dus met een beetje draaien kan een organisatie altijd proberen om zijn gelijk te halen. Waarschijnlijk zijn daarom Geschillencommissie's in het leven geroepen om de consument een kans op verweer te geven.
Re: Pretium Telecom
Ook ik ben erin getrapt, nadat dit bedrijf zich als KPN Telecom had gepresenteerd aan mij. Ja hoor, u leest het goed glashard: "U spreekt met KPN TELECOM" <klik> vervolgens voicelog aan, aldaar vermoed ik. Op 1 september hun brief ontvangen, 3 september heb ik hun postbank nummer geblokkeerd bij mijn bank. Bellen met hun helpdesk heeft geen zin. Verder heb ik aangetekend (met handtekening retour) een eis tot annulering van hun vermeende overeenkomst met mij gestuurd en de brief ook nog es gefaxt. Het leukste is dat de bank inmiddels niet moeilijk meer doet om Pretium permanent te blokkeren. ("O, u ook al" zei de bankmedewerker). Nou, maar eens kijken wat ze gaan ondernemen. KPN kon ik bellen om te bezien wat mogelijk is zodra Pretium de lijn denkt over te kunnen nemen. Maar ze vangen bot met de centjes, dat scheelt. Tjeetje, als je "Pretium Telecom" snel uitspreekt, lijkt het verdacht veel op "PTT Telecom". Dit is zeker door hun bedacht om de 70 plussers in te palmen. Aangezien ik lid ben van een politieke partij, ga ik het daar ook naar voren brengen. Deze fraude moet stoppen! Ik hoop dat Tros Radar er een forse zaak van blijft maken.
Re: Pretium Telecom
Helaas is mijn vrouw ook lastig gevallen door een medewerker van Pretium Telecom.
In dat gesprek heeft mijn vrouw meerdere keren aangegeven dat ze geen abonnement wil afsluiten en als ze dat al zou willen dat eers met haar man(ik dus) wil overleggen. Na enig aandringen heeft ze een akkoord gegeven op het toesturen van een informatie pakket over de diensten die ze leveren. Ze heeft hierna in het gesprek nog meerdere keren gevraagd of ze nergens aan vast zit. Hierop is met nee door de Pretium medewerker beantwoord.
Als jullie dit forum al een beetje doorgeworsteld hebben begrijpen jullie wel wat het informatie pakket inhoud. Dit is gewoon een overeenkomst.
Helaas was ik te laat met het annuleren van de overeenkomst.
In mijn geval staat in deze brief dat ik 18,75 ga betalen voor het abonnement van Pretium. Bij controle op hun website blijkt dat ik er nog 7,97 extra bovenop krijg, omdat ik momenteel gebruik maak van een ISDN aansluiting. Bij KPN betaal ik 21,63 voor mijn ISDN1 abonnement.
Hoe komen ze erbij dat ze goedkoper zijn? Ze geven dus ook onvolledige en onjuiste informatie in hun brief.
Tevens kent Pretium telecom geen verschil in prijs tussen een ISDN1 en een ISDN2 lijn.
In dezelfde brief word ook vermeld dat de gesprekskosten naar vaste nummers 25% voordeliger zijn dan de KPN tarieven. Bij KPN betaal je 4 cent en bij Pretium 3 cent per minuut. Voor de rekenaars onder ons is dit inderdaad 25% voordeliger. Maar als je het starttarief (KPN 5 cent, Pretium 4,75 cent) meerekend in de kosten van een gesprek kom je nooit aan 25% goedkoper bellen.
Pretium zal wel met een flauw verhaal aan komen zetten dat het starttarief geen gespreks kosten zijn, maar voor mij en iedere consument zijn dat gewoon kosten die gemaakt worden om een gesprek te kunnen voeren.
Vandaag heb ik een een aangetekende brief gestuurd naar Pretium telecom met het verzoek om mijn vragen over de prijzen te beantwoorden en mij een nieuwe overeenkomst te sturen met de juiste tarieven. Als ze zit honoreren, dan zou ik volgens mij weer 7 dagen bedenktijd moeten krijgen om het alsnog te kunnen annuleren.
Tevens heb ik aangegeven in dezelfde aangetekende brief dat ik de volledige bandopname wens te ontvangen tussen de medewerker en mijn vrouw. Mijn vrouw en ik zien dit met alle vertrouwen tegemoet.
De klantenservice heeft aangegeven dat mijn vrouw ook akkoord zou zijn gegaan met een automatische incasso. Dus ik hoop dat ze binnenkort de eerste incasso doen. Volgens mij is een automatische incasso zonder toestemming(mijn vrouw weet het zeker) 100% diefstal. Met mijn bank al overlegd dat een algehele blokkade van incasso's van Pretium binnen de mogelijkheden hoort. Terugboeken van een automatische incasso kan altijd binnen 30 dagen.
Tevens zal ik dan ook aangifte doen bij de politie. Ik weet niet of dit zin heeft, maar ga het wel doen.
Verder las ik vanavond ergens op internet dat veel banken bij het horen van de naam Pretium al helemaal geen vragen meer stellen en een incasso blokkade voor Pretium zo op je betaalrekening zetten.
Voor de forum bezoekers die nog aan het worstelen zijn met Pretium klantenservice kan ik nog als tip meegeven dat de klantenservice ook bereikbaar is op 023 7510201. Je krijgt dezelfde klantenservice aan de lijn die ook bereikbaar is op het 0900 nummer, maar dan tegen lagere gesprekstarieven(lokaal of interlokaal)
Zijn er op dit moment nog meer forum bezoekers die alleen om een informatie pakket hebben gevraagd en ondertussen ook een abonnement hebben?
In dat gesprek heeft mijn vrouw meerdere keren aangegeven dat ze geen abonnement wil afsluiten en als ze dat al zou willen dat eers met haar man(ik dus) wil overleggen. Na enig aandringen heeft ze een akkoord gegeven op het toesturen van een informatie pakket over de diensten die ze leveren. Ze heeft hierna in het gesprek nog meerdere keren gevraagd of ze nergens aan vast zit. Hierop is met nee door de Pretium medewerker beantwoord.
Als jullie dit forum al een beetje doorgeworsteld hebben begrijpen jullie wel wat het informatie pakket inhoud. Dit is gewoon een overeenkomst.
Helaas was ik te laat met het annuleren van de overeenkomst.
In mijn geval staat in deze brief dat ik 18,75 ga betalen voor het abonnement van Pretium. Bij controle op hun website blijkt dat ik er nog 7,97 extra bovenop krijg, omdat ik momenteel gebruik maak van een ISDN aansluiting. Bij KPN betaal ik 21,63 voor mijn ISDN1 abonnement.
Hoe komen ze erbij dat ze goedkoper zijn? Ze geven dus ook onvolledige en onjuiste informatie in hun brief.
Tevens kent Pretium telecom geen verschil in prijs tussen een ISDN1 en een ISDN2 lijn.
In dezelfde brief word ook vermeld dat de gesprekskosten naar vaste nummers 25% voordeliger zijn dan de KPN tarieven. Bij KPN betaal je 4 cent en bij Pretium 3 cent per minuut. Voor de rekenaars onder ons is dit inderdaad 25% voordeliger. Maar als je het starttarief (KPN 5 cent, Pretium 4,75 cent) meerekend in de kosten van een gesprek kom je nooit aan 25% goedkoper bellen.
Pretium zal wel met een flauw verhaal aan komen zetten dat het starttarief geen gespreks kosten zijn, maar voor mij en iedere consument zijn dat gewoon kosten die gemaakt worden om een gesprek te kunnen voeren.
Vandaag heb ik een een aangetekende brief gestuurd naar Pretium telecom met het verzoek om mijn vragen over de prijzen te beantwoorden en mij een nieuwe overeenkomst te sturen met de juiste tarieven. Als ze zit honoreren, dan zou ik volgens mij weer 7 dagen bedenktijd moeten krijgen om het alsnog te kunnen annuleren.
Tevens heb ik aangegeven in dezelfde aangetekende brief dat ik de volledige bandopname wens te ontvangen tussen de medewerker en mijn vrouw. Mijn vrouw en ik zien dit met alle vertrouwen tegemoet.
De klantenservice heeft aangegeven dat mijn vrouw ook akkoord zou zijn gegaan met een automatische incasso. Dus ik hoop dat ze binnenkort de eerste incasso doen. Volgens mij is een automatische incasso zonder toestemming(mijn vrouw weet het zeker) 100% diefstal. Met mijn bank al overlegd dat een algehele blokkade van incasso's van Pretium binnen de mogelijkheden hoort. Terugboeken van een automatische incasso kan altijd binnen 30 dagen.
Tevens zal ik dan ook aangifte doen bij de politie. Ik weet niet of dit zin heeft, maar ga het wel doen.
Verder las ik vanavond ergens op internet dat veel banken bij het horen van de naam Pretium al helemaal geen vragen meer stellen en een incasso blokkade voor Pretium zo op je betaalrekening zetten.
Voor de forum bezoekers die nog aan het worstelen zijn met Pretium klantenservice kan ik nog als tip meegeven dat de klantenservice ook bereikbaar is op 023 7510201. Je krijgt dezelfde klantenservice aan de lijn die ook bereikbaar is op het 0900 nummer, maar dan tegen lagere gesprekstarieven(lokaal of interlokaal)
Zijn er op dit moment nog meer forum bezoekers die alleen om een informatie pakket hebben gevraagd en ondertussen ook een abonnement hebben?
Re: Pretium Telecom
U zou alsnog de overeenkomst kunnen annuleren op grond van het feit dat uw vrouw geen toestemming tot een overeenkomst maar tot toezending van informatie heeft gegeven. Er is u dus een overeenkomst gestuurd op grond van dwaling. zie:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dwaling
U kunt aangeven dat u, mocht Pretium bewijs hebben van het tegendeel ( het al eerder door u vermelde volledige voicelog) niet aan u toestuurt, of de overeenkomst alsnog annuleert u deze zaak voorlegt aan de Geschillencommissie.
Stel termijn waarbinnen u e.e.a schriftelijk bevestigd wilt zien.
Verstuur brief aangetekend liefst met ontvangstbevestiging[/url]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dwaling
U kunt aangeven dat u, mocht Pretium bewijs hebben van het tegendeel ( het al eerder door u vermelde volledige voicelog) niet aan u toestuurt, of de overeenkomst alsnog annuleert u deze zaak voorlegt aan de Geschillencommissie.
Stel termijn waarbinnen u e.e.a schriftelijk bevestigd wilt zien.
Verstuur brief aangetekend liefst met ontvangstbevestiging[/url]
Re: Pretium Telecom
Ik heb op pagina 87 ( erg hé, zoveel pagina's over eén onderwerp ) een paar vragen gesteld over de voicelog , maar somebody is er niet. echt een pt'er
Nog even wat anders, zo'n forum is best wel leuk. Natuurlijk zonder raddraaiers !!
Nog even wat anders, zo'n forum is best wel leuk. Natuurlijk zonder raddraaiers !!
Re: Pretium Telecom
Zojuist heb ik aangifte bij de politie gedaan tegen Pretium Telecom!!!
Zal proberen het kort weer te geven:
- begin augustus telefonisch colportage door Pretium, mochten informatie opsturen, is ook gedaan.
- 14 dagen later weer telefonische colportage door Pretium, zelf gemeld geen interesse en dat ik bij KPN blijf.
- brief KPN zijn per 25.08,.2008 overgestapt
- brief Pretium dat per 25.-08.2008 abonnement bij hen hebben?!?
- 01-09-2008 naar Pretium gebeld, onbeschofte lui overigens, meneer schermde met de voice-log, gemeld dat ik deze 2 voice-logs wel wil horen, moet een brief schrijven.
- 01-09-08 brief geschreven, duidelijk bezwaar gemaakt geen abonnement bij hen te hebben afgesloten, duidelijk gemeld geen toestemming tot auto incacco te hebben gegeven
- gaan zij toch incasseren dan wordt er aangifte bij de politie gedaan.
- vandaag bedrag afgeschreven voor abonnement van 01-08-08 t/m 31-08-08, direct laten storneren en een blokkade opgezet bij de bank.
- aangifte gedaan bij de politie.
- juridisch advies ingewonnen, advies is om aangetekende brief te vesturen (met ontvangstbevestiging) waarin duidelijk bezwaar gemaakt wordt tegen dit onrechtmatige abonnement en nogmaals de punten vermeld zoals in de brief eerder deze week
- ook melden dat er aangifte is gedaan bij de polite.
Nu maar afwachten wat deze oplichtersinstantie doet, ben er klaar voor.
Ook leuk: volgens Pretium zou het abonnement 25.08.2008 zijn ingegaan, er is echter afgeschreven abonnement 01-01-2008 t/m
31-08-08 een bedrag van € 64,18.
Ik hoorde overigens zojuist van de KPN (mijn man belt men hen staat op de speaker) dat de aansluiting bij de KPN niet weg is maar alleen de gesprekskosten zijn overgenomen door die bende.
Via een formulier van de KPN worden de gesprekskosten weer teruggezet naar de KPN.
Zelf blijf ik bellen via de KPN door voor het nummer 1655 te draaien, dan gaat alles via de normale weg.
Advies voor alle slachtoffers:
- stuur aangetekende brief met bezwaar tegen onrechtmatig verkregen abonnement;
- eventueel afgeschreven bedrag laten storneren en blokkeren;
- doe aangifte bij de politie;
- stel hen aansprakelijk voor de kosten welke hier door jou ingestoken worden (telefoon, postzegels, aantekenen, tijd (uurloon)).
Ook erg belangrijk, laten we elkaar goed op de hoogte houden via het forum, wellicht dat Radar zelf hier ook op in kan haken, genoeg bewijsstukken aanwezig dacht ik zo.
Zal proberen het kort weer te geven:
- begin augustus telefonisch colportage door Pretium, mochten informatie opsturen, is ook gedaan.
- 14 dagen later weer telefonische colportage door Pretium, zelf gemeld geen interesse en dat ik bij KPN blijf.
- brief KPN zijn per 25.08,.2008 overgestapt
- brief Pretium dat per 25.-08.2008 abonnement bij hen hebben?!?
- 01-09-2008 naar Pretium gebeld, onbeschofte lui overigens, meneer schermde met de voice-log, gemeld dat ik deze 2 voice-logs wel wil horen, moet een brief schrijven.
- 01-09-08 brief geschreven, duidelijk bezwaar gemaakt geen abonnement bij hen te hebben afgesloten, duidelijk gemeld geen toestemming tot auto incacco te hebben gegeven
- gaan zij toch incasseren dan wordt er aangifte bij de politie gedaan.
- vandaag bedrag afgeschreven voor abonnement van 01-08-08 t/m 31-08-08, direct laten storneren en een blokkade opgezet bij de bank.
- aangifte gedaan bij de politie.
- juridisch advies ingewonnen, advies is om aangetekende brief te vesturen (met ontvangstbevestiging) waarin duidelijk bezwaar gemaakt wordt tegen dit onrechtmatige abonnement en nogmaals de punten vermeld zoals in de brief eerder deze week
- ook melden dat er aangifte is gedaan bij de polite.
Nu maar afwachten wat deze oplichtersinstantie doet, ben er klaar voor.
Ook leuk: volgens Pretium zou het abonnement 25.08.2008 zijn ingegaan, er is echter afgeschreven abonnement 01-01-2008 t/m
31-08-08 een bedrag van € 64,18.
Ik hoorde overigens zojuist van de KPN (mijn man belt men hen staat op de speaker) dat de aansluiting bij de KPN niet weg is maar alleen de gesprekskosten zijn overgenomen door die bende.
Via een formulier van de KPN worden de gesprekskosten weer teruggezet naar de KPN.
Zelf blijf ik bellen via de KPN door voor het nummer 1655 te draaien, dan gaat alles via de normale weg.
Advies voor alle slachtoffers:
- stuur aangetekende brief met bezwaar tegen onrechtmatig verkregen abonnement;
- eventueel afgeschreven bedrag laten storneren en blokkeren;
- doe aangifte bij de politie;
- stel hen aansprakelijk voor de kosten welke hier door jou ingestoken worden (telefoon, postzegels, aantekenen, tijd (uurloon)).
Ook erg belangrijk, laten we elkaar goed op de hoogte houden via het forum, wellicht dat Radar zelf hier ook op in kan haken, genoeg bewijsstukken aanwezig dacht ik zo.
Re: Pretium Telecom
Dit is voor Somebodyy:
Je zegt al dat men met Ja moet antwoorden om verder te kunnen gaan met jullie primitieve of slinkse vragen. Ik weet zeker dat bij deze vraag de voicelog aanslaat en gelijk weer uit om bij de volgende vraag - uiteraard in jullie slinkse voordeel - weer aan te slaan.
Voicelogs kun je nl instellen, heb hier ook mee gewerkt, daarom ben ik dus niet geschikt om mensen op slinkse wijze binnen te halen.
Heb je overigens al eens in het woordenboek gekeken:
informa·tie (dev)
1 (geen meervoud) kennis die iem. bereikt
2 (geen meervoud) verstrekking van kennis of inzicht
3 onderzoek door een informateur naar de mogelijkheden voor een kabinetsformatie
abonnement (het; abonnementen)
1 het zich abonneren
2 de kaart, het bewijs dat men zich geabonneerd heeft
afsluiten (overgankelijk werkwoord; sloot af, heeft afgesloten; afsluiter, afsluiting)
4 (een overeenkomst) sluiten met inachtneming van de verschillende formaliteiten of handelingen.
Wat jullie doen valt onder de lop "misleidend" en volgens de OPTA mag dit niet.
Zelf vind ik dat dit ook nog onder de colportagewet valt, maar ja, zoals al eerder gemeld, heb dus al aangifte bij de politie gedaan dus de rest is aan de advocaten.
Je zegt al dat men met Ja moet antwoorden om verder te kunnen gaan met jullie primitieve of slinkse vragen. Ik weet zeker dat bij deze vraag de voicelog aanslaat en gelijk weer uit om bij de volgende vraag - uiteraard in jullie slinkse voordeel - weer aan te slaan.
Voicelogs kun je nl instellen, heb hier ook mee gewerkt, daarom ben ik dus niet geschikt om mensen op slinkse wijze binnen te halen.
Heb je overigens al eens in het woordenboek gekeken:
informa·tie (dev)
1 (geen meervoud) kennis die iem. bereikt
2 (geen meervoud) verstrekking van kennis of inzicht
3 onderzoek door een informateur naar de mogelijkheden voor een kabinetsformatie
abonnement (het; abonnementen)
1 het zich abonneren
2 de kaart, het bewijs dat men zich geabonneerd heeft
afsluiten (overgankelijk werkwoord; sloot af, heeft afgesloten; afsluiter, afsluiting)
4 (een overeenkomst) sluiten met inachtneming van de verschillende formaliteiten of handelingen.
Wat jullie doen valt onder de lop "misleidend" en volgens de OPTA mag dit niet.
Zelf vind ik dat dit ook nog onder de colportagewet valt, maar ja, zoals al eerder gemeld, heb dus al aangifte bij de politie gedaan dus de rest is aan de advocaten.
Re: Pretium Telecom
Ik heb ook een selectieve blokkade op de rekening gelegd voor pt.
Heb onze beste al een brief gestuurd waarin staat : dat hij van wege het weigeren om de voicelog te tonen, hij onrechtmatig geld van de rekening afhaald. Ik vind het persoonlijk ook dat hij een mens het recht ontneemt om met de voicelog een rechtzaak te beginnen.
Heb onze beste al een brief gestuurd waarin staat : dat hij van wege het weigeren om de voicelog te tonen, hij onrechtmatig geld van de rekening afhaald. Ik vind het persoonlijk ook dat hij een mens het recht ontneemt om met de voicelog een rechtzaak te beginnen.
Re: Pretium Telecom
Op 28 augustus 2008 valt er een brief van KPN telecom bij mijn schoonmoeder van 82 jaar in de brievenbus. De brief begint met:
"Door een andere aanbieder zijn wij geïnformeerd dat u met deze aanbieder een overeenkomst bent aangegaan voor de afname van het abonnement van uw vaste telefoonaansluiting op het adres: ....." etc.
Eerste reactie van mijn vrouw en mij was, het zal wel een foutje zijn van KPN, de eerste dan in ruim 40 jaar!!! Na het telefoontje met KPN waarin keurig werd gemeld dat Pretium Telecom het abonnement had overgenomen heb ik dit aan mijn schoonmoeder voorgelegd. Zij wist van niets! Zij kon zich niet herinneren door Pretium benaderd te zijn. Wat overigens nog niet wil zeggen dat dit niet gebeurt is. Goed, dan maar met Pretium bellen. Bij Pretium kreeg ik tegen alle verwachting in vrij snel een dame aan de lijn die aangaf dat er wel degelijk met mijn schoonmoeder is gebeld en dat er een welkoms pakket verstuurd zou zijn maar dat er niet binnen 7 dagen is gereageerd om het abonnement ongedaan te maken. Ook melde ze nog even dat mijn schoonmoeder er een jaar aan vast zit en het gesprek is opgenomen. Om over deze opname te kunnen beschikken moest ik een schriftelijk verzoek indienen. Na het beeindigen van het telefoongesprek was mijn hardslag van 60 naar 110 gestegen. Ik had het gevoel alsof ik voor het eerst in mijn leven met een criminele organisatie van doen had! En dat te bedenken dat ik van mijn leven nog niet van Pretium had gehoord. Ook gaf mijn schoonmoeder aan dat zij geen welkomstpakket had ontvangen, waar ik niet aan twijfel omdat wij (dochter en schoonzoon) de post voor haar verzorgen. Dan maar even Googelen op Pretium, wat je dan leest over al die ouderen die er door Pretium zijn ingeluist! Grote schande dat de rechtelijke macht in Nederland dit toelaat! Hoeveel ouderen zijn er al door Pretium benaderd en hebben geen kinderen of kennissen die tegen dit soort praktijken ingaan? Als het zo makkelijk gaat om ouderen te bedonderen welke praktijken worden er nog zoal gebezigd buiten telecom bedrijven om? Op 3 september 2008 heeft mijn schoonmoeder een brief van Pretium ontvangen waarin zij welkom wordt geheten en dat zij vanaf 1 september belt via Pretium. Ik heb de zelfde dag een aangetekende (voorbeeld) brief met ontvangstbevestiging verzonden. Ik heb hierin ook gesteld dat wanneer ik binnen 7 werkdagen geen antwoord van hun krijg ik de vermeende overeenkomst als ontbonden zie. Ook heb ik aangegeven dat het rekeningnummer van Pretium bij de bank is geblokkeerd. Zie ook http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=7072
Ook namens mijn schoonmoeder wens ik alle gedupeerden sterkte in de strijd tegen zoveel onrecht!
"Door een andere aanbieder zijn wij geïnformeerd dat u met deze aanbieder een overeenkomst bent aangegaan voor de afname van het abonnement van uw vaste telefoonaansluiting op het adres: ....." etc.
Eerste reactie van mijn vrouw en mij was, het zal wel een foutje zijn van KPN, de eerste dan in ruim 40 jaar!!! Na het telefoontje met KPN waarin keurig werd gemeld dat Pretium Telecom het abonnement had overgenomen heb ik dit aan mijn schoonmoeder voorgelegd. Zij wist van niets! Zij kon zich niet herinneren door Pretium benaderd te zijn. Wat overigens nog niet wil zeggen dat dit niet gebeurt is. Goed, dan maar met Pretium bellen. Bij Pretium kreeg ik tegen alle verwachting in vrij snel een dame aan de lijn die aangaf dat er wel degelijk met mijn schoonmoeder is gebeld en dat er een welkoms pakket verstuurd zou zijn maar dat er niet binnen 7 dagen is gereageerd om het abonnement ongedaan te maken. Ook melde ze nog even dat mijn schoonmoeder er een jaar aan vast zit en het gesprek is opgenomen. Om over deze opname te kunnen beschikken moest ik een schriftelijk verzoek indienen. Na het beeindigen van het telefoongesprek was mijn hardslag van 60 naar 110 gestegen. Ik had het gevoel alsof ik voor het eerst in mijn leven met een criminele organisatie van doen had! En dat te bedenken dat ik van mijn leven nog niet van Pretium had gehoord. Ook gaf mijn schoonmoeder aan dat zij geen welkomstpakket had ontvangen, waar ik niet aan twijfel omdat wij (dochter en schoonzoon) de post voor haar verzorgen. Dan maar even Googelen op Pretium, wat je dan leest over al die ouderen die er door Pretium zijn ingeluist! Grote schande dat de rechtelijke macht in Nederland dit toelaat! Hoeveel ouderen zijn er al door Pretium benaderd en hebben geen kinderen of kennissen die tegen dit soort praktijken ingaan? Als het zo makkelijk gaat om ouderen te bedonderen welke praktijken worden er nog zoal gebezigd buiten telecom bedrijven om? Op 3 september 2008 heeft mijn schoonmoeder een brief van Pretium ontvangen waarin zij welkom wordt geheten en dat zij vanaf 1 september belt via Pretium. Ik heb de zelfde dag een aangetekende (voorbeeld) brief met ontvangstbevestiging verzonden. Ik heb hierin ook gesteld dat wanneer ik binnen 7 werkdagen geen antwoord van hun krijg ik de vermeende overeenkomst als ontbonden zie. Ook heb ik aangegeven dat het rekeningnummer van Pretium bij de bank is geblokkeerd. Zie ook http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=7072
Ook namens mijn schoonmoeder wens ik alle gedupeerden sterkte in de strijd tegen zoveel onrecht!
Re: Pretium Telecom
http://www.wgcc.nl/download/richtlijn_telemarketing.pdf
Hier kunt u lezen wat in de wet geregeld is t.a.v. telemarketing.
Maakt vooral gebruik van het opt-out regime en dien klachten in.
Telemarketing:
U kunt een klacht indienen:
hier
en
hier
Hier kunt u lezen wat in de wet geregeld is t.a.v. telemarketing.
Maakt vooral gebruik van het opt-out regime en dien klachten in.
Telemarketing:
U kunt een klacht indienen:
hier
en
hier
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 06 sep 2008 12:48
Re: Pretium Telecom
Vandaag een levensgrote advertentie van Pretium Telecom achterop De Telegraaf. Pretium Telecom gaat door het stof ten aanzien van haar telefonische verkoop en stelt ten aanzien van telefonische verkoop aan ouderen dat zij nu een coulanceregeling ouderen in het leven hebben geroepen. Ouderen van 72 jaar of ouder kunnen daar gebruik van maken, want 'Wij zullen nooit discrimineren' roepen ze ook nog in de advertentie. Hebben zeker nog nooit gehoord van de 'wet gelijke behandeling'.
Ben benieuwd wanneer er een volgende coulanceregeling voor een andere 'minderheid' van kracht wordt... Positieve discriminatie is ook discriminatie meneer Nyks!!
Weet u wat de beste oplossing is; stoppen met telefonische verkoop!!
Ben benieuwd wanneer er een volgende coulanceregeling voor een andere 'minderheid' van kracht wordt... Positieve discriminatie is ook discriminatie meneer Nyks!!
Weet u wat de beste oplossing is; stoppen met telefonische verkoop!!
Re: Pretium Telecom
Er is ook bescherming t.a.v. minderjarigen. Ik zie dit ook als een regeling om bejaarden tegen Pretium te beschermen. Ik ben blij dat ze zelf inzien dat zij in hun telemarketing praktijken tot nu toe op veel verzet door kinderen van gedupeerde bejaarden stuiten. Hopelijk wordt ooit telemarketing in zijn geheel verboden, maar dat zal wel een illusie zijn. Ik raad iedereen aan deze advertentie uit te knippen en naar te refereren in de schriftelijke annulering van contracten. Ik ben benieuwd of zij de daad bij het woord voegen of dat dit loze kreten zijn.
Deze vorm van positieve discriminatie juich ik van harte toe. Nu de bewijzen nog. Ik wacht af of ik hier ook ga lezen dat overeenkomsten succesvol geannuleerd worden.
Deze vorm van positieve discriminatie juich ik van harte toe. Nu de bewijzen nog. Ik wacht af of ik hier ook ga lezen dat overeenkomsten succesvol geannuleerd worden.
Re: Pretium Telecom
Voor degene die de Telegraaf niet lezen:
Als voorwaarde stellen de prutjes wel dat u de abonnementskosten + gespreksgelden aan hen voldoet om in aanmerking te komen voor deze coulanceregeling.
Ik adviseer om in de brief aan te geven dat de gedupeerde gebruik maakt van
deze regeling en tevens een kopie bij te voegen van b.v. een identiteitskaart waaruit blijkt dat gedupeerde 72 jaar of ouder was om onnodig tijdsverlies en geld te besparen mochten de prutjes in twijfel trekken dat gedupeerde deze respectabele leeftijd bereikt heeft.
Trek tevens toestemming tot automatische incasso met onmiddellijke ingang in.
Brief schriftelijk en aangetekend met ontvangstbevestiging verzenden en kopie van deze brief sturen aan uw vorige telecomaanbieder zodat u hen persoonlijk van dit feit op de hoogte stelt.
Kopie brief + verzend- en ontvangstbewijs zorgvuldig bewaren tot in lengte der dagen.
Ik was geschokt om in deze advertentie te lezen dat een groep van tienduizenden ouderen gebruik maakt van een abonnement Ik hoop dat deze niet allemaal via telemarketing hiertoe gekomen zijn!
Dit houdt in dat u als u op het moment dat u het gevoel heeft erin geluisd te zijn 72 jaar of ouder bent tot 3 maanden na het aangaan van de rechtsgeldige overeenkomst tussentijds zonder opgaaf van redenen het jaarabonnement kunt beëindigen door Pretium schriftelijk te verzoeken het abonnement bij uw vorige telecomaanbieder te herstellen. Ik stel voor aan te geven dat u wilt dat dit met onmiddellijke ingang gebeurt.Als u 72 jaar of ouder bent kunt u gebruik maken van de Coulance Regeling Ouderen van Pretium Telecom.
Als voorwaarde stellen de prutjes wel dat u de abonnementskosten + gespreksgelden aan hen voldoet om in aanmerking te komen voor deze coulanceregeling.
Ik adviseer om in de brief aan te geven dat de gedupeerde gebruik maakt van
deze regeling en tevens een kopie bij te voegen van b.v. een identiteitskaart waaruit blijkt dat gedupeerde 72 jaar of ouder was om onnodig tijdsverlies en geld te besparen mochten de prutjes in twijfel trekken dat gedupeerde deze respectabele leeftijd bereikt heeft.
Trek tevens toestemming tot automatische incasso met onmiddellijke ingang in.
Brief schriftelijk en aangetekend met ontvangstbevestiging verzenden en kopie van deze brief sturen aan uw vorige telecomaanbieder zodat u hen persoonlijk van dit feit op de hoogte stelt.
Kopie brief + verzend- en ontvangstbewijs zorgvuldig bewaren tot in lengte der dagen.
Ik was geschokt om in deze advertentie te lezen dat een groep van tienduizenden ouderen gebruik maakt van een abonnement Ik hoop dat deze niet allemaal via telemarketing hiertoe gekomen zijn!
Re: Pretium Telecom
De adder onder het gras:
Zeg nee tegen telemarketing en verkoop aan de deur! Maakt gebruik van de opt out regeling en laat u plaatsen op de lijst van niet te bellen telefoonnummers van bedrijven die d.m.v. telemarketing klanten werven.
zie:
http://www.wgcc.nl/download/richtlijn_telemarketing.pdf over o.a. wat in de wet is geregeld.
Hier ben ik het niet mee eens want dit gesprek kost de oudere of familid van oudere ruim 7 euro om het resultaat van dit gesprek ongedaan te maken!Bent u 72 jaar of ouder, dan kunt met de bescherming van de Coulance Regeling Ouderen onbezorgd een medewerker van Pretium te woord staan
Zeg nee tegen telemarketing en verkoop aan de deur! Maakt gebruik van de opt out regeling en laat u plaatsen op de lijst van niet te bellen telefoonnummers van bedrijven die d.m.v. telemarketing klanten werven.
zie:
http://www.wgcc.nl/download/richtlijn_telemarketing.pdf over o.a. wat in de wet is geregeld.