LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] De Kletscorner - november 2013
Re: De Kletscorner - november 2013
Hallo allemaal, een fijne vrijdag
-
Ik ben er voor het tijdstip een beetje laat mee, maar hier is hij alsnog:
Ach, ik ben tot nu toe de tweede vandaag die reageert.
Ach, ik ben tot nu toe de tweede vandaag die reageert.
Zo was vandaag weer prikdag voor mij!
Tot voor kort elke week naar trombosedienst voor bloedprik en controle.
Was altijd een klusje van hooguit 10 min.Wegens bezuinigingen diensten
bij elkaar gevoegd en moest toen minimaal 45 min.wachten.Prikken was
ook een verassing. De een was goed de andere waardeloos.Kreeg te horen
dat je het ook zelf kunt doen dus ik informeren natuurlijk.Moest cursus volgen
en examen doen allemaal via PC. Met allemaal 10nen geslaagd (moet anders mag
je het niet doen) Dus kwam iemand thuis alles uitleggen en hoe de bloedmeter werkt.
Resultaat; prik en meet nu zelf, geef via de PC door en krijg via de PC de dosering
van mijn pillen weer door en wanneer ik weer moet prikken.Alles in een tijdsbestek van 5 min.
Dus hoezo de ouderen weten niets van de PC en tablet af? Doe tegenwoordig alles zelf via
de PC. Kopen -verkopen.
je het niet doen) Dus kwam iemand thuis alles uitleggen en hoe de bloedmeter werkt.
Resultaat; prik en meet nu zelf, geef via de PC door en krijg via de PC de dosering
van mijn pillen weer door en wanneer ik weer moet prikken.Alles in een tijdsbestek van 5 min.
Dus hoezo de ouderen weten niets van de PC en tablet af? Doe tegenwoordig alles zelf via
de PC. Kopen -verkopen.
-
plumber schreef:Zo was vandaag weer prikdag voor mij!
de PC. Kopen -verkopen.
Goede morgen,uuuhh middag
Al flinke wandeling erop zitten ff staan loeren naar stel wat gaat trouwen ja dan gaat de ochtend snel
Oh plumber dat is handig!!! Scheelt een hoop..maar ff toch geen bloedprikken bij je zelf. Of gewoon in de vinger?.
Zo ja vind het heelrot om te zeggen maar toen hier oude prikpist nog was..druk!! Echt druk zat je uur tr wachten kwam iemand met gele kaart,hop voor..komt binnen gelijk hop aan de beurt..
Zomdat wekt irritatie zie je 1,5 uur met pijn in je rug daar te wachten...
En ook vaak...dus ..maar nu gaat het veel sneller,vrouwen kunnen onderling niet meer kleppen, en dat sxheelt, nu netjes deuren due dichtgaan bij elke patient...nou vijf min je bent aa de beurt,nu denk ik oh gele kaart prima joh
Zo het is waterkoud hier...maar goed gezonde frisse lucht..
Lekker vrijdag,geweldig boodschappen dag..
Oh morgen komt de sint hier aan spannend ,kijken of ii nog wat jn me schoen krijg..... denk het niet hahahah
-
Beon rtl nieuws,vnind het eigenlijk wel grappig,sta je met mond vol uh zonder tanden,
23 minuten geleden
Tandarts pakt wanbetalende patiënt kunstgebit af
Geen geld? Oké, dan ben je je tanden kwijt...De dialoog in een slechte B-film? Nee hoor, zo moet het gesprek zijn gegaan dat een tandarts uit Wijchen met een patiënt had die zijn portemonnee niet wenste te trekken voor een behandeling.
De tandarts pakte, omdat de man zijn rekening niet had betaald, diens kunstgebit af en dreigde de prothese weg te gooien als de patiënt niet snel geld overmaakte. De patiënt heeft een klacht ingediend bij de Nederlandse Maatschappij tot Bevordering der Tandheelkunde.
De tandarts wacht al ruim een jaar op het voldoen van zijn rekening, zegt de NMT. "We snappen dat hij zijn geld wil hebben, maar dit is niet de manier." De NMT 'keurt het gedrag van de tandarts af en vindt zijn handelwijze ongepast'.
23 minuten geleden
Tandarts pakt wanbetalende patiënt kunstgebit af
Geen geld? Oké, dan ben je je tanden kwijt...De dialoog in een slechte B-film? Nee hoor, zo moet het gesprek zijn gegaan dat een tandarts uit Wijchen met een patiënt had die zijn portemonnee niet wenste te trekken voor een behandeling.
De tandarts pakte, omdat de man zijn rekening niet had betaald, diens kunstgebit af en dreigde de prothese weg te gooien als de patiënt niet snel geld overmaakte. De patiënt heeft een klacht ingediend bij de Nederlandse Maatschappij tot Bevordering der Tandheelkunde.
De tandarts wacht al ruim een jaar op het voldoen van zijn rekening, zegt de NMT. "We snappen dat hij zijn geld wil hebben, maar dit is niet de manier." De NMT 'keurt het gedrag van de tandarts af en vindt zijn handelwijze ongepast'.
-
Sja, ik heb ooit een stukadoor gekend (niet in Wijchen). Als een klant niet betaalde, vond die de auto de volgende dag op blokjes. Banden lagen bij de stukadoor.
Wat die tandarts doet vindt ik persoonlijk wel terecht. Een jaar bezig zijn om het geld binnen te krijgen, en dan is er blijkbaar zelfs nog geen betalingsregeling...
Wat die tandarts doet vindt ik persoonlijk wel terecht. Een jaar bezig zijn om het geld binnen te krijgen, en dan is er blijkbaar zelfs nog geen betalingsregeling...
-
Dit is erg, maar in Kampen zijn ze inderdaad zo...
Belerende tekst op kassabon
"Wilt u er een spuitbus bij?" Het is een vraag die je bijna standaard krijgt als je schoenen koopt. Zeg je dan ja of nee? Radiopresentator Astrid de Jong uit Kampen zei "nee". Nou, dat heeft ze geweten. Astrid had bij de Dolcis in de Oudestraat in Kampen een paar laarsjes gekocht voor haar kind. Afgeprijsde laarsjes van dertig euro. Ook Astrid kreeg bij het afrekenen de vraag: "Wilt u er een spuitbus bij?" Astrid zei eerlijk tegen het kassameisje dat ze de spuitbus toch niet zou gebruiken en er daarom niet eentje wilde kopen. De bazin van het kassameisje legde zich daar niet zo snel bij neer. Ze sprak Astrid aan en legde uit dat het toch echt belangrijk was om de laarsjes regelmatig in te spuiten. Astrid hield voet bij stuk en gaf nog een keertje aan dat ze die moeite toch niet ging doen voor goedkope laarsjes voor een kind dat ze toch snel aftrapt. De bazin werd geïrriteerd en zei dat ze dan op de kassabon wilde schrijven dat ze weigerde een spuitbus te kopen. Astrid vond dat prima. Pas toen ze thuis was zag ze wat er nou echt op de kassabon was geschreven: "Mevrouw gaat de schoenen niet onderhouden." Astrid plaatste een foto van het bonnetje op Twitter
Bron: meerdere waaronder http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.as ... nid=176246
En lees ook eens de lezersreacties... Sommige andere
kill
Laatst gewijzigd door tenormin op 29 nov 2013 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Heb denk ik iets gemist wat het goedmakertje was van Dolcis, wat was
dat Tenormin ?
dat Tenormin ?
over..
Laatst gewijzigd door tenormin op 29 nov 2013 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat had ik dus niet gedaan op die link geklikt.
opa
Laatst gewijzigd door tenormin op 29 nov 2013 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Een fijne zaterdag
-
Goede middag
Ben laat...maar ja,ben nu soms niet een vd vlotste
Nee heb al dingen gedaan..
Mooi nr jolijn!!!! Dacht eerst die komt met link goede morgen JUFFVROUW annie
Ik weetniet hoe ik linkrn neer moet zetten met ipad,sinds update is het veranderd,ja zou je zeggen zoek het ff op,maar komt nog ff geen fut voor .
Laptop kan ik nu helemaal niet op typeb dus lang leve mijn appeltje
Zo ga zo ff weg,met hummel en zijn vriendje wandelen,heeerlijk weer hier zonnetje...!!!
Dit is lekker,regen erbij minder,kou kan je je regen kleden..regen ook maar
Zo nog een week is het dec,wat is dit je hard gegaan zeg,niet normaal...
Echt niet normaal,maar ja,tot nu toe goed jr geweest.....( op de trap na dan),voor mij super jaar geweest.gezondheid reken ik niet meer mee,dan is elk jr depri tot mijn dood
Hoe vind je dat dan die vrouw tien jr dood in huis in rdam
Nu heeft ze wel dochter,pAr keer aan deur gestaan,maar dacht ma wil nog steeds geen contact...
Ik heb daar geen oordeel over,ik weet heel goed hoe het in fam kan gaan en er gern contact meer is met een vd ouders..dus ik zal niet zeggen eigen schuld,,.had je naar geen ruzie moeten maken of wat er gebeurd is....kan ik niet over oordelrn..
Triest
Ben laat...maar ja,ben nu soms niet een vd vlotste
Nee heb al dingen gedaan..
Mooi nr jolijn!!!! Dacht eerst die komt met link goede morgen JUFFVROUW annie
Ik weetniet hoe ik linkrn neer moet zetten met ipad,sinds update is het veranderd,ja zou je zeggen zoek het ff op,maar komt nog ff geen fut voor .
Laptop kan ik nu helemaal niet op typeb dus lang leve mijn appeltje
Zo ga zo ff weg,met hummel en zijn vriendje wandelen,heeerlijk weer hier zonnetje...!!!
Dit is lekker,regen erbij minder,kou kan je je regen kleden..regen ook maar
Zo nog een week is het dec,wat is dit je hard gegaan zeg,niet normaal...
Echt niet normaal,maar ja,tot nu toe goed jr geweest.....( op de trap na dan),voor mij super jaar geweest.gezondheid reken ik niet meer mee,dan is elk jr depri tot mijn dood
Hoe vind je dat dan die vrouw tien jr dood in huis in rdam
Nu heeft ze wel dochter,pAr keer aan deur gestaan,maar dacht ma wil nog steeds geen contact...
Ik heb daar geen oordeel over,ik weet heel goed hoe het in fam kan gaan en er gern contact meer is met een vd ouders..dus ik zal niet zeggen eigen schuld,,.had je naar geen ruzie moeten maken of wat er gebeurd is....kan ik niet over oordelrn..
Triest
In het AD staat een heel interview met die dochter, en ze waren zo te lezen al 20 jaar gebrouilleerd, dus dan is dit wel te verklaren, zeker omdat de sociale controle niet even goed is in elke straat/flat.
Ik zie alleen maar verliezers in dit verhaal.
Ik zie alleen maar verliezers in dit verhaal.
Ronduit bezopen dat de buren haar niet misten.zeker omdat de sociale controle niet even goed is in elke straat/flat
-
Ja sjohie is ook zo..
Triest maar waar,moeder koos voor terug getrokken leven..geen contact met dochter,tja...
Maar ik moet wel zeggen dat ik het als buurvrouw niet zou vertrouwen...een wk,twee wk,na half jr denk je toch al mmm zou die haar gezien hebben...
Ik heb niet contact met heeel de buurt,maar sinds ik hondje heb,wel meer,nu letten die zelfs op jr was aantal wk bep route niet geweesr,eerst vak,toen hand,hondje gecastreed dus zes wek later stopt er oudere man,ja zegt ie,we dachten er is wat met hummel,ikneeeeee...
Dus oke ik geef het door..hop heel de wijk door...
Dus je let toch wel beetje op elkaar,zo ook met bep mensen waar ik contact mee heb..als ik tijdje niks hoor reken maar dat ik actie onderneem
Hier ook vrouwen mannen alleen alleen hoi en dag,nu ben ik elke dag tnuis,dus zie veel
Als ik die tijd niet zie,ga ik denken is er wat...
Nou moet ik wel zeggen dat dit wijk is met best vaste ploeg mensen al 17 jr bijna dus ja,let je automatisch op elkaar
Er moet toch een lucht geweesr zijn bij de buren...onvoorstelbaar
Toch triest voor dochter...als het zo is van stond met moederdag voor de deur mAar.ook daar weten we fijne niet van,is dat nu van,denk me in of...moeilijk hoor,
Daarom denk ik maar niks en vind het triest.....hoop niet zo te eindigen
Triest maar waar,moeder koos voor terug getrokken leven..geen contact met dochter,tja...
Maar ik moet wel zeggen dat ik het als buurvrouw niet zou vertrouwen...een wk,twee wk,na half jr denk je toch al mmm zou die haar gezien hebben...
Ik heb niet contact met heeel de buurt,maar sinds ik hondje heb,wel meer,nu letten die zelfs op jr was aantal wk bep route niet geweesr,eerst vak,toen hand,hondje gecastreed dus zes wek later stopt er oudere man,ja zegt ie,we dachten er is wat met hummel,ikneeeeee...
Dus oke ik geef het door..hop heel de wijk door...
Dus je let toch wel beetje op elkaar,zo ook met bep mensen waar ik contact mee heb..als ik tijdje niks hoor reken maar dat ik actie onderneem
Hier ook vrouwen mannen alleen alleen hoi en dag,nu ben ik elke dag tnuis,dus zie veel
Als ik die tijd niet zie,ga ik denken is er wat...
Nou moet ik wel zeggen dat dit wijk is met best vaste ploeg mensen al 17 jr bijna dus ja,let je automatisch op elkaar
Er moet toch een lucht geweesr zijn bij de buren...onvoorstelbaar
Toch triest voor dochter...als het zo is van stond met moederdag voor de deur mAar.ook daar weten we fijne niet van,is dat nu van,denk me in of...moeilijk hoor,
Daarom denk ik maar niks en vind het triest.....hoop niet zo te eindigen
Dat buren haar niet missen, kan ik me nog enigszins voorstellen, als ze al heel teruggetrokken leefde en er gezegd werd dat ze bij haar dochter woonde. De staat van het huis: evt. planten, gordijnen enz. zou misschien wel eens moeten opvallen?
Zolang 'ze maar -automatische incasso- betaalde' was er geen noodzaak tot een kijkje nemen.
Als ze sporadisch bij de huis- en tandarts kwam, was er voor hen blijkbaar ook geen reden om te informeren waarom ze nooit meer kwam.
Het energiebedrijf zal 10 jaar de meterstanden geschat hebben. Minimaal 1 x per 3 jaar zelf opnemen kan wel het streven zijn, maar als iemand niet open doet/thuis is en niet reageert op een briefje wat in de bus zit?
Mij verbaast het dat het 'technisch' mogelijk is, niemand heeft het geroken/gezien, blijkbaar geen maden, vliegen enz.
Zolang 'ze maar -automatische incasso- betaalde' was er geen noodzaak tot een kijkje nemen.
Als ze sporadisch bij de huis- en tandarts kwam, was er voor hen blijkbaar ook geen reden om te informeren waarom ze nooit meer kwam.
Het energiebedrijf zal 10 jaar de meterstanden geschat hebben. Minimaal 1 x per 3 jaar zelf opnemen kan wel het streven zijn, maar als iemand niet open doet/thuis is en niet reageert op een briefje wat in de bus zit?
Mij verbaast het dat het 'technisch' mogelijk is, niemand heeft het geroken/gezien, blijkbaar geen maden, vliegen enz.