LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Chello en "Overmatig Datagebruik"

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

KeesJan
Ik ben persoonlijk best blij met het systeem wat UPC gekozen heeft. We worden eigenlijk ongelovelijk gematst. UPC betaalt zelf namelijk wel per GB en wij mogen voor een vast bedrag internetten.
Kijk eens op www.eweka.nl
Daar kun je voor 7.50/maand onbeperkt van usenet downloaden.
Dus zo veel kost die banbreedte waarschijnlijk niet.
Zeker als je bedenkt dat de meeste eweka gebruikers heavy users zijn.



[/quote]

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

Geachte Chello medewerkers.

Heden kreeg ik van een van uw afdelingen een e-mail met de mededeling dat
mijn data gebruik te hoog is, en dat mijn snelheid met onmiddelijke ingang
teruggezet wordt.
Dit duurt dan tot het einde van deze maand.

Mag ik u erop wijzen dat de ''fair use policy'' waar u aan refereert, bij
het aangaan van het abonnement nog niet bestond, laat staan dat ik hiermee
accoord zou zijn gegaan, dit is iets wat indertijd ongevraagd later door uw
bedrijf is ingesteld.

Een gemiddeld gebruik van 8 Gigbyte en terugzetten in snelheid bij 40 Giga
byte is een zakelijk gezien krankzinnige maatregel, bij de concurentie ligt
deze grens in alle gevallen enkele tot vele malen hoger.Bij een
vergelijkbaar abonnement.
Uw refereren aan een duurder abonnement heeft ook geen waarde aangezien ook
daar een limiet is ingesteld danwel op 80 Gigabyte maar toch.

Nu nieuwsgierig geworden, blijken er op internet hele Forums te bestaan
betreffende dit onderwerp.Ik trof hier talloze wetenwaardigheidjes
betreffende Downtijd helpdesk perikelen en noem maar op.
Eigenlijk honderden mensen die zich storen aan het gedrag van uw bedrijf.

Enkele kenissen en werknemers van mijn bedrijf hebben al eerder deze maand
een soortgelijke ervaring gehad, bij een kleine rondgang uit
nieuwsgierigheid blijkt, dat in mijn omgeving deze maand zo'n 30 mensen
wegens deze fair use policy hun abonnement hebben beeindigt. Eenieder voelde
zich ongeinteresseerd, danwel onbeleefd behandeld door uw chello helpdesk.
Men moest niet zeuren en gewoon wat minder downloaden.

U begrijpt dat deze houding niet van deze tijd is.

Ook ik voel mij hierdoor ernstig beperkt en overweeg onmiddelijke opzegging
van mijn abonnement.

Tevens houdt dat in dat het bedrijf, waarvan ik directeur ben, zijn
overeenkomst met zo'n 400 aansluitingen met onmiddelijke ingang zal
beeindigen.

Maar wellicht interesseerd u dat ook geen ene flikker en moet ook ik "niet
zeuren en gewoon wat minder downloaden''.

Mocht dit het geval zijn laat dat dan vooral weten, dan zal de volgende
keer dat wij elkaar spreken het gespreks onderwerp beperkt blijven. Enwel
tot het opzeggen van zo'n 400 aansluitingen.

Vriendelijke doch flink geirriteerde groet
''Een flink geirriteerde gebruiker''

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

Als directeur had je die e-mail beter door je secretaresse kunnen laten inkloppen, want hij barst van de spel- en stijlfouten. Ik denk niet dat de helpdesk ervan onder de indruk zal zijn. 400 aansluitingen, en je zou niet een directe lijn naar een accountmanager van hun hebben en het moeten doen met een e-mailtje naar de helpdesk? Ik ben bang dat je poging om interessant te doen de 1ste lijn niet voorbij komt.

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

mails, brieven, of telefoongesprekken komen nooit bij upc aan!!!!!

ik hoop dat het waar is van die 400 opzeggingen. Dat is toch bijna 20K per maand en 240K per jaar minder voor upc!!

JOEPPIECEEEE!!1

ElineK

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door ElineK »

Dit staat in de nieuwste chello nieuwsbrief:

dataverbruik zelf bijhouden
Wil je weten hoeveel data je nou eigenlijk verbruikt? Ga naar my service en log daar in met je gegevens. Vervolgens zie je in een helder overzicht het aantal Mega- of Gigabyte van je gecombineerde uploads en downloads. Daarnaast kun je hier ook zien hoeveel je verbruikt hebt per dag of per maand. Zo sta je nooit voor onverwachte verrassingen.

Hoe kan dat nou, je moet je data in de gaten houden maar je weet niet wat je mag downloaden, na 3 keer bellen en 5 keer mailen weet ik nog niet hoeveel ik met chello light mag downloaden zonder andere mensen in hun internet comfort te hinderen. Chello moet elke maand aangeven hoeveel je mag downloaden, dat moeten ze aangeven anders heeft die datameter voor light users en hoger totaal geen nut. Je moet toch weten waar je aan toe bent, als je ergens rijdt wil je toch ook weten hoe hard je mag, en dat je niet opeens wordt aangehouden en een waarschuwing krijgt omdat je te hard rijdt,, of sterker nog, dat je motor uit je auto wordt gehaald zodat je moet duwen.

R. Uschoten

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door R. Uschoten »

Of deze: je krijgt afgelopen week een brief waarin staat dat ze gaan bezuinigen (mooi (lol)) daartoe gaan ze de fakturen combneren en staan alle "services" zgn. overzichtelijk op 1 faktuur mooi scheelt je per dienst een euro (BIJ GEEN AUTOM. INCASSO!!!! :twisted:) normaal.

Echter als je het met deze wijze van faktureren niet eens zou zijn.
moest je dit voor 15 december 2004 kenbaar maken. Nou vraag ik je die brief is gedateers op 31 januari 2005.

getekend door R.Uschoten
Vice President Billing & Collection

Das dus een voor Chello/UPC papier en administratie kostende besparende aktie en gunstig voor de klant want alles blijft OVERZICHTELIJK om in UPC Chello marketing termen te
mogen blijven spreken.

Krijg je vervolgens een op 2 februari 2005 gedateerde brief binnen met als onderwerp verkeerde datum de datum van 15 december 2004 moet 3 maart 2005 zijn.

getekend door R.Uschoten
Vice President Billing & Collection

De vragen:
- Hoe kan deze OVERZICHTELIJKE Vice President Billing & Collection zijn werk goed doen als hij zelfs niet eens zijn eigen geschreven brieven naleest :P
- en is hij ook de schrijver\bedenker van de spookfakturen ???
- Wat is het voordeel voor de klant naast OVERZICHTELIJKHEID ????
- Betalen we nu die administratie Euro nog eens extra per dienst bovenop (want de smoes was eerst per faktuur !!!!!!!)

In ieder geval mooi naastgeschoten met deze fantastische Aktiebrieven UPC/Chello, jullie hebben extra kosten moeten maken om datum te wijzigen, opnieuw printen, extra porto arbeidsuurtjes etc etc.

Zucht geen wonder ...................

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb alleen Chello easy, met een datalimiet waar ik na 3 dagen ongeveer overheen zit. Ik wil dit graag upgraden (niet GRAAG eigenlijk), kan dat ook zonder te bellen?
Heb je bij alle abonnementsvormen een datalimiet?
Heb geen overzichtelijke factuur gehad ook. Ik kreeg er twee en ze sloegen nergens op!

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

Alle chello abo's hebben een belachelijk lage data limiet Gast.
Ik weet niet van wanneer je originel contract is, maar als je nu overstapt naar een andere abo, zit je wel vast aan opzeggen per jaar!!!!!

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

ergens gelezen weet niet of het werkt

Hoe ontloop ik mijn datalimiet???

Dit gaat alleen op als je nog niet terug gezet bent in snelheid…

Dit volgende stuk tekst is gebaseerd op een modem met daaraan een router. Tevens zal dit ook mogelijk zijn als je een andere netwerk kaart hebt liggen (hierover onderaan meer info).

Ik heb aan mijn kabel modem een router aangesloten, elke modem moet worden geactiveerd op het netwerk van UPC. Om dit te doen en te voorkomen fraude te plegen (met meerdere pc's op 1 modem) registreren ze jou MAC adres, wat dus een vast adres is bestaand uit cijfers en letters. 00-00-00-00-00-00-00 zo zal het MAC adres er ongeveer uit zien en dan in plaats van alleen maar “00” cijfers of letters... Ook omdat UPC dit registreert kunnen ze aan de hand daar van ook mooi een datalimiet vast stellen, omdat het MAC adres normaal gesproken niet veranderd word.

Om het datalimiet te ontlopen doe je het volgende:

Stap 1:
Verander het MAC adres van je router, bijvoorbeeld de laatste 2 cijfers of letters.

Voor mensen die hun modem rechtstreeks op de netwerkkaart hebben aangesloten in hun computer. Dus als je geen router gebruikt dan is het mogelijk om een andere netwerk kaart te gebruiken die heeft namelijk ook een ander MAC adres en het komt dus op het zelfde neer als waneer je een MAC adres in je router veranderd. (als je er een router tussen hebt zitten heeft het uiteraard geen zin om een andere netwerkkaart te gebruiken omdat de modem het MAC adres van de router ziet en niet die van je netwerkkaart.

Stap 2:
Reset de modem. Haal de stekker uit het stopcontact druk de reset knop +/- 1 min ingedrukt. Stop de stekker weer in het stopcontact. Als het goed is heb je de modem gereset en gaan er even wat lampjes knipperen (ondertussen haalt hij gegevens binnen) als de modem weer gereed is dan zal hij net zo knipperen als altijd.

Voor sommige modems zal het resetten moeten gebeuren door middel van de stekker er een nacht uit te laten liggen. Dit in verband met dat er geen reset knop aan wezig is. Hierbij hou je +/- 10 uur aan.

Wat mij op vald is dat mensen te snel de nijging hebben "mijn modem is al wel gereset in 10 min." neem daar rustig de tijd voor. Probeer eerst hem er een nacht uit te laten en kijken of het dan wel werkt voor je zegt

van het werkt niet...

Stap 3:
De router resetten. Sommige routers kun je software matig resetten door op een link te klikken in het menu van de router. Andere routers hebben een reset knop, die hou je dan 30 sec. ingedrukt. Weer andere routers hebben geen van bijde maar die kan je altijd nog resetten door de stekker +/- 1 min uit het stopcontact te halen. Het kan bij sommige routers even duren na het resetten voordat de verbinding weer actief is.

Stap 4:
Het aanmelden van het nieuwe MAC adres bij UPC. Hiervoor heb je een aantal site’s:

Code:
http://provisioning.upc.nl
http://172.29.11.36
http://172.29.11.36/cmreg/
http://chello.upc.nl/


Als het goed is kan je er met 1 altijd wel op komen. Je krijgt een inlog scherm daar log je in met je gebruikers naam en wachtwoord. Hij zal dan vragen of je gegevens kloppen waar je “ja” kiest uiteraard. Daarna zal je nog een MAC adres aan kunnen vincken dat doe je en dan klik je op voltooien.

Stap 5:
Nu heb je als het goed is gegaan allemaal alles bijna klaar. Je moet nog even de modem +/- 1 min uit het stopcontact halen en ook die van de router. (dus niet resetten) Dan stop je de stekker van de modem weer in het stopcontact en daarna als de modem weer actief is de stekker van de router weer in het stopcontact.

Stap 6:
Veel succes met chello, Mijn motto is download zoveel je wil

Als het goed is heb je nu weer internet en zal je na een paar dagen downloaden merken dat je dataverkeer (metingen UPC) niet hoger word... Je krijgt er geen snelheid mee terug als je geknepen bent en je datalimiet teller staat ook niet ineens op 0, maar er komt niks meer bij!!!

Verder wil ik nog kwijt dat je dit wel iedere maand opnieuw moet uitvoeren maar dat is wel de moeite waard voor de meesten...

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

Let wel op dat je als grootste waarde FF in kan vullen.
dwz alle combinaties tussen 0 en 9 en de letters tot FF zijn mogelijk.

BM

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door BM »

Vorige maand kreeg ik ook voor de eerste keer deze beruchte mail:
Subject: Kennisgeving overmatig datagebruik

Geachte chello abonnee,

Met deze e-mail willen wij u informeren over uw dataverkeer. Wij constateren dat uw dataverkeer overmatig dreigt te worden.

U bent ruim over de helft van de limiet die UPC als overmatig heeft vastgesteld.

Zoals u weet maakt chello gebruik van een gezamenlijk netwerk. Dit betekent dat als iemand overmatig veel data gebruikt, dit ten koste gaat van de gehele snelheid op het netwerk. Hier kunnen andere chello klanten nadeel van ondervinden. Om dit te voorkomen en iedereen -dus ook u- een goede snelheid te bieden spreken wij mensen aan op hun overmatige datagebruik.

Bij voortdurend overmatig gebruik zal de snelheid van uw kabelmodem voor het resterende deel van de maand beperkt worden tot 64 Kbps voor zowel het up- als voor het download verkeer (vergelijkbaar met de snelheid van internet via de telefoon). Als u wilt voorkomen dat uw snelheid wordt beperkt, adviseren wij u om direct uw dataverkeer te minderen.

Indien deze maand uw dataverkeer overmatig blijft, ontvangt u nog 1 maal een waarschuwing via de e-mail. In een eventuele derde en laatste e-mail zal UPC kennis geven van de snelheidsbeperking die dan onmiddellijk in werking treedt.

Bijgaand sturen wij u een link naar een speciale pagina waar u uw datagebruik zelf in de gaten kunt houden <http://datagebruik.chello.nl>.

Voor meer informatie verwijzen wij naar artikel 3 van de chello Acceptable Use Policy.

Als u verwacht in de toekomst vaker grotere hoeveelheden data te gebruiken, willen wij u graag attenderen op chello plus. Bij dit product zijn grotere hoeveelheden dataverkeer toegestaan.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben ingelicht.

Met vriendelijke groet,
UPC Nederland
Echter, toen ik inlogde op de site waar zijn naar verwijzen bleek de teller op net iets meer dan 4000mb te staan! Ik was al verbaasd dat ik een dergelijke mail kreeg, maar dat de teller op 4 gb stond vond ik helemaal belachelijk!

Ik heb direct gemaild naar UPC en wat was het antwoord? Neem maar contact op met de helpdesk tegen een belachelijk tarief! Dikke *** dus! ZIJ maken een fout, ik steek daar tijd in door hen te mailen en dan komen ze met dit antwoord?

Heeft RADAR deze praktijken van het dataverkeer ooit aan de kaak gesteld? Of komen alleen de echt sappige verhalen aan bod in het programma en is de rest slecht ter opvulling??

Michellangelo
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Michellangelo »

Ik zit met een veel groter probleem :(

Ik heb niets maar dan ook niets om te downloaden... Op zich klinkt dat niet zo erg, maar reken even met mij mee...

gemiddeld gebruik van chello classic is 8 GB
Je mag 5 keer 8 GB downloaden alvorens je word gestraft...
als ik dus niets te downloaden hebt betekend dat ik dus onder het maximum blijft, wat niet erg zou zijn.. maar:

Het gemiddelde gaat omlaag naarmate men minder download, ik moet dus meer downloaden om een hoger gemiddelde te bereiken voor die ene keer dat ik bijvoorbeeld de 3 versies van Linux moet downloaden (of wat je ook wilt downloaden) Als ik nu niets down dan is straks het gemiddelde nog maar 2GB en dan benadeel ik dus iedereen die meer dan 10 GB wil downen :(

snap je?
Ik word gedwongen te downen door UPC :(

E.Versteeg

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door E.Versteeg »

Wie o wie verzint het om zon reclame te maken. Chello denkt dat ie leuk is. "7 sec in Tibet" betekend eigenlijk 7 seconden maximale snelheid en dan limiet voor overmatig data verbruik !!! :D

Dus de gene die zo dom is geweest om op reclames af te gaan.. jammer, er staat genoeg gezeik over chello op het internet.

Ik had een tijdje geleden ook chello en kon bij hun met het duurste abbo "PLUS" nou wel 6 dagen downloaden voordat ik gelimiteerd werd elke maand weer :( ik had nooit verwacht dat chello zon *** provider zou zijn.

Dus mensen neem zeker geen UPC internet, CHELLO maar gewoon een ADSL lijn waarvan je een 8/1Mbit hebt ZONDER DATALIMIET voor ong 50-55 euro in de maand. Waar ik ong 400 tot 500 gig in de maand meet trek 8)

Gr E. Versteeg

JtH

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door JtH »

Wij hebben drie of vier jaar chellocllasic.en we zijn zeer tevreden.
De computers staan bijna dag en nacht aan.
zelfs als er iets was dan heeft de helpdesk ons zeer goed geholpen.Er word over de 100gig verbruikt en nog nooit een eimal gehad.
Ikvemoed dat de meeste gebruikers niet op de hoogte zijn van wat voor een abonnement er is afgesloten ,en wat een data limiet inhoud.
Je kan dat echt wel vinden via chello.nl
snelheid heeft ook temaken met waar je het van daan haalt.
Als je iets download van een traage server kan het nooit snel zijn al heb je het snelste abnoment.

groetjes Jan

Michellangelo
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Michellangelo »

Jan,
Ik begrijp dat je het niet echt begrijpt.

Ik leg het uit:
chello classic heeft een zogenaamd gemiddelde van 8 GB en je mag 5 keer het gemiddelde downen alvorens men je snelheid omlaag brengt naar 64kbps (8kB/s) up en 64kbps (8kB/s) down.

Ik woon in Rotterdam, mijn collega waar ik mee werk ook. Ik woon op Noord, hij op Zuid.

Ik kijk in mijn verbruikslijst en zie hoeveel ik verbruikt hebt, ik krijg ook een waarschuwing bij 3 keer 8 GB, 4 keer 8 GB en vervolgends bij 5 keer 8 GB en dan meteen de rem erop.

Mijn collega kijkt op de verbruikslijst en ziet.... niets. Zijn verbruik word namelijk niet bijgehouden. Dat is waarschijnlijk omdat men de capaciteit niet heeft om dat te doen.

Als u 100 GB download en geen mail krijgt, kijk dan eens op:
http://datagebruik.chello.nl na het inloggen zal bij u staan dat er geen gegevens beschikbaar zijn. Heeft dus niets te maken met waar iemand wat van download of wat voor abonnement je hebt of meer van die flauwekul.

Ik hoop dat u het nu wel begrijpt.

hoffie2

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door hoffie2 »

Zoals te verwachten krijgt ook Coax geen poot aan de grond bij UPC, en blijft UPC/Chello vasthouden aan hun keiharde limieten van 10.40 & 80 GB, ondanks dat ze adverteren geen Data-limiet te hebben.

Wanneer komen tv-programma's als Kassa & Radar hier eindelijk eens tegen in actie????

Of is de publieke omroep bang om de mega reclame deal van UPC te verliezen????

Zijn er in dat contract afspraken gemaakt, waarin staat dat de publieke omroep geen negatieve uitzendingen meer mag maken??????

Ik zou het zo langzamerhand wel gaan denken, want zowel Kassa als Radar hebben al in een hele lange tijd geem items meer gemaakt over UPC/Chello, terwijl je zowel hier, als op coax.nl als of chelloo underground kan lezen dat ZEEEEER veel mensen problemen hebben met UPC/Chello........

Dat gratis datalimietje van Upc/chello wordt ineens niet meer op tv uitgezonden, ook wel opvallend. Daarvoor in de plaats kan je nu een kort brederbandje.......

Kassa & Radar doe er iets aan voor er weer een hele groep mensen met valse voorlichting een jaar vast zitten aan Kwello

hoffie2

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door hoffie2 »

okee heb net de bevetiging op Kassa gezien...

We hebben momenteel 3 verschillende manieren om tv te kijken

zowel bij digitenne/kpn als bij de schotel mocht iemand met een positieve en iemand met een negatieve reactie reageren...

En jawel bij de kabel mocht er iemand reageren die de kabel de wereld in prijst....

Was zeker geen negatieve reactie te vinden??????

Lijkt me erg stug als je een beetje op internet kijkt, dus lijkt me alweer een prachtige actie van de publieke zenders in de steun van de kabelaars :s

Ben bang dat Radar en Kassa dus echt niet aan de klant denken, maar beetje heel erg veel meer aan diegenen die veel reclame bij ze maken

Tijd om de publieke maar eens af te schaffen?????????????????????????

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

Elke week stenen sturen antwoordnummer 9104 1000 NT AMSTERDAM(kost je niks max 10 kg) al is het maar om te laten blijken dat je misleiding niet pikt en een hogere datalimiet eist

wie plaatst dit op andere fora leuke tegenaktie .............

http://www.coax.nl

roelepoel5
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2005 20:01

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door roelepoel5 »

Ik heb sinds oktober 2004 chello light, gekozen omdat het geen download limiet heeft. Halverweg oktober kreeg ik mijn eerste email van upc dat ik teveel downloade, een week later na nog een waarschuwingsemail, werd ik bij 3.5 gb teruggezet op telefoonsnelheid.
Tot mijn verbazing lees ik op chelloo.com dat het download limiet voor februari voor chello light op 10 gb staat. Dit was mijn kans om eindelijk meer te downloaden. En inderdaad, ik heb nu ongeveer 9,6 gb gedownload, en vandaag kreeg ik mijn eerste waarschuwingsbrief.
Er is dus geen pijl op te trekken. Deze maand kan ik dus ongeveer 6 gb meer downloaden dan in oktober. Nog niet veel als je het vergelijkt met andere providers, Ik voel me als zo vele mensen misleidt door upc, en ik ben dan ook van plan om telefoon en chello op te zeggen en over te stappen naar kpn en wanadoo, waar ik voor dezelfde prijs , misschien iets langzamer, veel meer kan downloaden.
Verder bevalt upc me goed, nooit geen problemen.

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

Wat een geouwehoer nu heb ik er ook last van kan niet eens vatsoenlijk downloaden

Gesloten