ergens gelezen weet niet of het werkt
Hoe ontloop ik mijn datalimiet???
Dit gaat alleen op als je nog niet terug gezet bent in snelheid…
Dit volgende stuk tekst is gebaseerd op een modem met daaraan een router. Tevens zal dit ook mogelijk zijn als je een andere netwerk kaart hebt liggen (hierover onderaan meer info).
Ik heb aan mijn kabel modem een router aangesloten, elke modem moet worden geactiveerd op het netwerk van UPC. Om dit te doen en te voorkomen fraude te plegen (met meerdere pc's op 1 modem) registreren ze jou MAC adres, wat dus een vast adres is bestaand uit cijfers en letters. 00-00-00-00-00-00-00 zo zal het MAC adres er ongeveer uit zien en dan in plaats van alleen maar “00” cijfers of letters... Ook omdat UPC dit registreert kunnen ze aan de hand daar van ook mooi een datalimiet vast stellen, omdat het MAC adres normaal gesproken niet veranderd word.
Om het datalimiet te ontlopen doe je het volgende:
Stap 1:
Verander het MAC adres van je router, bijvoorbeeld de laatste 2 cijfers of letters.
Voor mensen die hun modem rechtstreeks op de netwerkkaart hebben aangesloten in hun computer. Dus als je geen router gebruikt dan is het mogelijk om een andere netwerk kaart te gebruiken die heeft namelijk ook een ander MAC adres en het komt dus op het zelfde neer als waneer je een MAC adres in je router veranderd. (als je er een router tussen hebt zitten heeft het uiteraard geen zin om een andere netwerkkaart te gebruiken omdat de modem het MAC adres van de router ziet en niet die van je netwerkkaart.
Stap 2:
Reset de modem. Haal de stekker uit het stopcontact druk de reset knop +/- 1 min ingedrukt. Stop de stekker weer in het stopcontact. Als het goed is heb je de modem gereset en gaan er even wat lampjes knipperen (ondertussen haalt hij gegevens binnen) als de modem weer gereed is dan zal hij net zo knipperen als altijd.
Voor sommige modems zal het resetten moeten gebeuren door middel van de stekker er een nacht uit te laten liggen. Dit in verband met dat er geen reset knop aan wezig is. Hierbij hou je +/- 10 uur aan.
Wat mij op vald is dat mensen te snel de nijging hebben "mijn modem is al wel gereset in 10 min." neem daar rustig de tijd voor. Probeer eerst hem er een nacht uit te laten en kijken of het dan wel werkt voor je zegt
van het werkt niet...
Stap 3:
De router resetten. Sommige routers kun je software matig resetten door op een link te klikken in het menu van de router. Andere routers hebben een reset knop, die hou je dan 30 sec. ingedrukt. Weer andere routers hebben geen van bijde maar die kan je altijd nog resetten door de stekker +/- 1 min uit het stopcontact te halen. Het kan bij sommige routers even duren na het resetten voordat de verbinding weer actief is.
Stap 4:
Het aanmelden van het nieuwe MAC adres bij UPC. Hiervoor heb je een aantal site’s:
Code:
http://provisioning.upc.nl
http://172.29.11.36
http://172.29.11.36/cmreg/
http://chello.upc.nl/
Als het goed is kan je er met 1 altijd wel op komen. Je krijgt een inlog scherm daar log je in met je gebruikers naam en wachtwoord. Hij zal dan vragen of je gegevens kloppen waar je “ja” kiest uiteraard. Daarna zal je nog een MAC adres aan kunnen vincken dat doe je en dan klik je op voltooien.
Stap 5:
Nu heb je als het goed is gegaan allemaal alles bijna klaar. Je moet nog even de modem +/- 1 min uit het stopcontact halen en ook die van de router. (dus niet resetten) Dan stop je de stekker van de modem weer in het stopcontact en daarna als de modem weer actief is de stekker van de router weer in het stopcontact.
Stap 6:
Veel succes met chello, Mijn motto is download zoveel je wil
Als het goed is heb je nu weer internet en zal je na een paar dagen downloaden merken dat je dataverkeer (metingen UPC) niet hoger word... Je krijgt er geen snelheid mee terug als je geknepen bent en je datalimiet teller staat ook niet ineens op 0, maar er komt niks meer bij!!!
Verder wil ik nog kwijt dat je dit wel iedere maand opnieuw moet uitvoeren maar dat is wel de moeite waard voor de meesten...