Neehee, juist dat gaf ik eerder al aan.reggie2 schreef:Oh, ik heb het naast mijn naam staan rechtsboven. Anders kijk je bij je berichten daar kan je toch wel bij?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Feedback op het Forum - deel 2
Re: Feedback op het Forum - deel 2
-
witte angora
Gebruikerspaneel => Privéberichten.kuklos schreef:Neehee, juist dat gaf ik eerder al aan.reggie2 schreef:Oh, ik heb het naast mijn naam staan rechtsboven. Anders kijk je bij je berichten daar kan je toch wel bij?
De terugkoppeling op meldingen is nog steeds nietbestaand. In het energieoverstap NLE colportage topic heeft iemand spam gepost. Die heb ik gemeld maar er is helemaal niks mee gedaan. Ik heb geen enkel bericht ontvangen van de moderatie waarom deze spam is blijven staan.
Een andere forumgebruiker heeft het bericht nu opnieuw gemeld.
Een andere forumgebruiker heeft het bericht nu opnieuw gemeld.
-
HansieZant
Ik heb dit eerder in dit feedback-topic al aangegeven, maar ik zie op mijn desktop dus ook een grote blauwe balk staan precies over de plek waar het gebruikerspaneel zou moeten zitten. Op mijn smartphone zie ik het Gebruikerspaneel welwitte angora schreef:Gebruikerspaneel => Privéberichten.kuklos schreef:Neehee, juist dat gaf ik eerder al aan.reggie2 schreef:Oh, ik heb het naast mijn naam staan rechtsboven. Anders kijk je bij je berichten daar kan je toch wel bij?
-
HansieZant
Ga eens naar deze link op je desktop:kuklos schreef:Neehee, juist dat gaf ik eerder al aan.reggie2 schreef:Oh, ik heb het naast mijn naam staan rechtsboven. Anders kijk je bij je berichten daar kan je toch wel bij?
ucp.php
Het uitzetten van privéberichten heeft alleen zin op het eigen account. Dat is het probleem dan ook niet. Het probleem ligt bij de bepaalde (minstens een) forumgebruikers die andere en nieuwe leden privéberichten sturen waarin ze waarschuwen op te passen voor sommige forumgebruikers. Behoorlijk kinderachtig.reggie2 schreef:De forum-moderatie zou ook de privéberichten in moeten kunnen zien wanneer dit nodig is. Zo blijkt dat er nogal wat kliekjesvorming buiten het zicht van de moderatie plaats te vinden die het respect en de gezelligheid op het forum niet ten goede komen. Sommige forumgebruikers sturen bijvoorbeeld elkaar en nieuwe leden berichten dat ze moeten oppassen voor bepaalde andere forumgebruikers waardoor de sfeer al direct gezet wordt.
Deze functie kan je uitzetten. Waarom zou de mods de pb's moeten in kunnen zien? Volgens mij zijn hier volwassen mensen op dit forum.
Lijkt wel een kleuterclubje op deze manier.
Overigens las ik in een verwijder bericht waar ik toen niet op kon reageren, dat ik maar een iemand ben en het niet zomaar geloofd moet worden. De bevestiging kwam voor mij vooral na het herinneren van een bericht al enige tijd terug, hier te vinden. Het is niet lastig te zien wanneer de IP-ban aan de schrijver van dat bericht is gegeven en met wie de laatste discussie (mij) voor de verbanning is gevoerd. Kleine kans dat het gelinkte bericht niet over mij gaat, zover ben ik ondertussen wel.
Wat in eerste instantie een hele normale discussie leek te zijn, liep uiteindelijk uit in op de man spelende berichten en geruzie. (niet vanuit mijn kant) Voor mij kwam dit geheel uit het niets, maar nu begrijp ik waar dit vandaan is gekomen. Wat er dan exact zou zijn besproken per privébericht weet ik niet. Slechts wordt over een "truc" gesproken, maar daar is door mij geen sprake van geweest.
Nu vraag ik mij dus af hoeveel meer forumgebruikers voor mijn "trucjes" zijn gewaarschuwd door deze persoon of personen en welke felle discussies op het forum daardoor zijn ontstaan. Mogelijk wordt dit ook over andere forumgebruikers gedaan zonder dat zij dit weten. Wie weet worden nieuwe TS-en ook wel weggepest en is dat de reden dat er zo weinig terugkeren om te reageren. Het gebeurt immers allemaal achter de schermen waardoor het helemaal niet te achterhalen is, ook niet voor de forum-moderatie.
De forum-moderatie dient de privéberichten om onder andere die reden - als ook andere redenen - in te moeten kunnen zien en ook dit soort kliekjesvorming bedoelt om andere forumgebruikers weg te pesten, aan te pakken. Dit is de tweede keer dat ik slachtoffer ben van een probleem met privéberichten die de forum-moderatie niet in kan zien. En bij het vorige voorval bleek de forum-moderatie ook al niets te kunnen doen.
Dit forum is als een soort schoolplein inclusief roddels, leugens en manipulatie. Radar zou er eens een flinke bezem door het forum heen moeten halen om met die kliek af te rekenen.
Assumptions...
Jongens, kap hiermee.
Jongens, kap hiermee.
-
moederslink
Ik heb geen flauw idee waar dit over gaat en wat je wel of niet ( nog ) kunt wanneer je een IP ban hebt :
-1: heb ik nooit een ban gehad
-2: ben ik nogal digibeet.
Een privé bericht is privé en dat moet zo blijven vind ik en is niet iets om in te kunnen zien door de moderatie.
( maar misschien kunnen ze dat wel?
)
Net als " gewone post " , privé dus.
Het is ( nog steeds ) " maar " een forum , waar men vraagstellers mogelijk kan helpen en ik hou totaal niet van stiekem gedoe en van " trucjes " ben ik al helemaal niet gediend .
Ik ga er daarom ook niet van uit dat een of meerdere forummers elkaar inseinen over een andere forummer om daarmee hem of haar " in diskrediet " te brengen bij een nieuweling o.i.d.
Als mensen in privé berichten over mij willen roddelen , prima hoor , zolang ze maar niet van me willen eten
( ik ben wel steeds blijer met het feit dat mijn PB " uit staat "
)
-1: heb ik nooit een ban gehad
-2: ben ik nogal digibeet.
Een privé bericht is privé en dat moet zo blijven vind ik en is niet iets om in te kunnen zien door de moderatie.
( maar misschien kunnen ze dat wel?
Net als " gewone post " , privé dus.
Het is ( nog steeds ) " maar " een forum , waar men vraagstellers mogelijk kan helpen en ik hou totaal niet van stiekem gedoe en van " trucjes " ben ik al helemaal niet gediend .
Ik ga er daarom ook niet van uit dat een of meerdere forummers elkaar inseinen over een andere forummer om daarmee hem of haar " in diskrediet " te brengen bij een nieuweling o.i.d.
Als mensen in privé berichten over mij willen roddelen , prima hoor , zolang ze maar niet van me willen eten
( ik ben wel steeds blijer met het feit dat mijn PB " uit staat "
Laatst gewijzigd door moederslink op 01 aug 2018 23:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Zeg dat wel, moet er niet aan denken dat ik ook nog PB’s zou ontvangen van sommige forumleden.
Dwaze mogelijkheid.
Dwaze mogelijkheid.
Het is alleen dwaas als je het misbruikt.
-
stofzuigertje
Met PB uitzetten weet je ook niet als je een ban kreeg en waarvoor.....
Ik zal geen ervaringsdeskundige noemen.... maar soms is het wel handiger als je iemand wil waarschuwen zonder zelf een Ban te krijgen.
Deze dames is een ander verhaal.... vooral als je aanzoeken kreeg zoals ik ooit hier hoorde.
Ik zal geen ervaringsdeskundige noemen.... maar soms is het wel handiger als je iemand wil waarschuwen zonder zelf een Ban te krijgen.
Deze dames is een ander verhaal.... vooral als je aanzoeken kreeg zoals ik ooit hier hoorde.
De redactie kent je mailadres, dus als zij je een waarschuwing geven of een ban dan ontvang je dat wel.stofzuigertje schreef:Met PB uitzetten weet je ook niet als je een ban kreeg en waarvoor.....
Maar je kunt dan niet voorkomen dat anderen dat misbruiken.Moneyman schreef:Het is alleen dwaas als je het misbruikt.
-
witte angora
Helaas komt dat dus ook voor. Maar goed, dan weet je ook direct wat voor vlees je in de kuip hebt.Moneyman schreef:Het is alleen dwaas als je het misbruikt.
-
moederslink
De moderatie stuurt mij gewoon rechtstreeks een PB bij een waarschuwing.Lady1234 schreef:De redactie kent je mailadres, dus als zij je een waarschuwing geven of een ban dan ontvang je dat wel.stofzuigertje schreef:Met PB uitzetten weet je ook niet als je een ban kreeg en waarvoor.....
Dan zie ik ( 1) staan bij het gebruikerspaneel .
Zij kunnen dat , ook al staat die functie bij mij uit.
Het staat ook zo aangegeven in het gebruikerspaneel bij de foruminstellingen , dat de moderatie en het beheer dit altijd kunnen .
-
Bob Schurkjens
Wat ik nog mis is een nieuw topic:
"Feedback op "Feedback op het Forum""
Je krijgt dan een soort Droste-effect.
Reuze interessant.
"Feedback op "Feedback op het Forum""
Je krijgt dan een soort Droste-effect.
Reuze interessant.
-
witte angora
Een spelletje dat onlangs weer een keer gespeeld is? Mensen uitlokken tot ze over de schreef gaan, en vervolgens een melding doen bij de moderatie? Die vervolgens braaf doet wat de melder wil? Er zijn er dus heel wat die de afgelopen dagen een waarschuwing hebben gekregen ja.fonsflons schreef:Voor de duidelijkheid: ik heb geen issues met jvdw, weet dat hij niets met mijn ban indertijd te maken had en verwijt niemand niets.
Ook heeft niemand iets geinsinueerd of gemanipuleerd in die discussie wat tot mijn ban geleid heeft.
Die ban was via een totaal ander 'spelletje' dat iemand met me speelde en waar ik in trapte.
Nee. Ik doel op jouw bericht in het gelinkte bericht, te citeren "Het komische van meelezen tijdens een ipban van een maand is dat je precies ziet dat degene die jou een hak gezet heeft (complimenten overigens dat het trucje wel per pb werd meegedeeld en kinderlijk eenvoudig bleek te zijn , en ja, ik was er vol ingetrapt) dat vrolijk met andere loopt te doen."fonsflons schreef:@JvdW...indien je doelt dat ik mensen via PB berichten aan het sturen ben, of het in die post over jou heb zit je ernaast.
Dan mag je wel stellen dat dit niet over mij gaat en dus niet waar is, iemand heeft jou over een spelletje van een andere forumgebruiker verteld/gewaarschuwd. Het gebeurt dus blijkbaar wel degelijk.
Sinds mijn laatste bericht heeft ook een andere forumgebruiker per privébericht aan mij laten weten wel eens dergelijke berichten te hebben ontvangen. Daarin wordt wat mij betreft voldoende bevestigd dat dit door in ieder geval een forumgebruiker wordt gedaan en ook over meerdere forumgebruikers.
Privéberichten sturen heb ik geen probleem mee. Het misbruiken ervan omdat de forum-moderatie het niet kan inzien is waar voor mij het probleem ligt. De berichten van mij naar jou zijn niet veel meer dan reacties op berichten die op het forum anders offtopic zouden zijn. Dat is iets wat ik wel vaker gedaan heb.Ps, ik heb het even nagekeken, maar van de 6 berichten in mijn inbox zijn er 3 van jou. Die ik overigens niet beantwoord heb
-
witte angora
[verwijderde quote + reactie daarop door Moderator weggehaald]
Zoals met bijna alles: het gaat erom hoe je met middelen omdat, het middel zelf is het probleem niet.[/quote]Dit dus. Het heeft niks te maken met kliekjesvorming, maar proberen te voorkomen dat bepaalde mensen (en dat is echt maar een enkeling) de ruimte krijgen om de boel volkomen te verzieken en anderen aan een ban te helpen.
En verder kan een pb een mooi middel zijn om iemand die een beetje rood aanloopt een spiegel voor te houden. Dat heeft Moneyman ook wel eens gedaan, dat ik zelf niet in de gaten had dat ik mezelf begon te verliezen zeg maar. Ben hem er nog dankbaar voor dat hij me er op aan durfde te spreken. Daardoor wist ik voor mezelf a) een pauze in te lassen vwb de betreffende poster b) met een andere blik naar de betreffende poster te kijken. Wat dat betreft kan de pb-functie een meerwaarde hebben.
Zoals met bijna alles: het gaat erom hoe je met middelen omdat, het middel zelf is het probleem niet.[/quote]Dit dus. Het heeft niks te maken met kliekjesvorming, maar proberen te voorkomen dat bepaalde mensen (en dat is echt maar een enkeling) de ruimte krijgen om de boel volkomen te verzieken en anderen aan een ban te helpen.
En verder kan een pb een mooi middel zijn om iemand die een beetje rood aanloopt een spiegel voor te houden. Dat heeft Moneyman ook wel eens gedaan, dat ik zelf niet in de gaten had dat ik mezelf begon te verliezen zeg maar. Ben hem er nog dankbaar voor dat hij me er op aan durfde te spreken. Daardoor wist ik voor mezelf a) een pauze in te lassen vwb de betreffende poster b) met een andere blik naar de betreffende poster te kijken. Wat dat betreft kan de pb-functie een meerwaarde hebben.
Laatst gewijzigd door Radar op 02 aug 2018 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door Moderator: verwijderde quote + reactie weggehaald
Reden: Bericht aangepast door Moderator: verwijderde quote + reactie weggehaald
-
moederslink
Dat dus idd wel.... ook mijn PB heeft gewoon jaren aangestaan en er is mij wel eens via PB gezegd dat het beter was om om nu even niet meer te reageren en ik heb dat ook wel eens 1x gedaan , een ander even laten afremmen.
Ook wanneer DE forumtrol aanwezig was is het goed om dat op tijd te weten en om een ander er op te attenderen voordat hij of zij meegesleept kon worden in het uitdagen en een waarschuwing kon verwachten.
Om voor zoiets een PB te gebruiken lijkt me niets mis mee.
Maar om willens en wetens ervoor te zorgen dat iemand een ban krijgt of een slechte naam bij nieuwelingen kan niet en daar geloof ik ook niet zo 123 in , in " kliekjes" gedoe.
Maar hij staat nu al maanden uit sinds de ban van MM en dat was vooral om te voorkomen dat er een overvloed aan PB .s zou komen . Dat zou mij echt teveel zijn geworden.
Nu laat ik hem ook uit....ik zit niet te wachten om een veelheid aan PB .s te krijgen van iemand die graag PB.s stuurt ....het is wel zo rustig , merk ik.
Ook wanneer DE forumtrol aanwezig was is het goed om dat op tijd te weten en om een ander er op te attenderen voordat hij of zij meegesleept kon worden in het uitdagen en een waarschuwing kon verwachten.
Om voor zoiets een PB te gebruiken lijkt me niets mis mee.
Maar om willens en wetens ervoor te zorgen dat iemand een ban krijgt of een slechte naam bij nieuwelingen kan niet en daar geloof ik ook niet zo 123 in , in " kliekjes" gedoe.
Maar hij staat nu al maanden uit sinds de ban van MM en dat was vooral om te voorkomen dat er een overvloed aan PB .s zou komen . Dat zou mij echt teveel zijn geworden.
Nu laat ik hem ook uit....ik zit niet te wachten om een veelheid aan PB .s te krijgen van iemand die graag PB.s stuurt ....het is wel zo rustig , merk ik.